W skali caÅ‚ego globu klienci zarejestrowali 76 124 samochody w ciÄ…gu pierwszych szeÅ›ciu miesiÄ™cy 2015 r.* – o 56% wiÄ™cej niż w tym samym okresie ubiegÅ‚ego roku.
„Klienci w Europie i na rynkach z ruchem lewostronnym od przeszÅ‚o póÅ‚wiecza czekali na oficjalnÄ… sprzedaż Mustanga w swych krajach. Nic wiÄ™c dziwnego, że notujemy ogromny popyt na Mustanga w tych regionach” – powiedziaÅ‚ Stephen Odell, wiceprezes ds. globalnego marketingu, sprzedaży i obsÅ‚ugi. „DziÄ™ki takiemu wsparciu klientów w każdym zakÄ…tku Ziemi ten model uzyskaÅ‚ pozycjÄ™ Å›wiatowego bestselleru w klasie aut sportowych.”
Dane z rynków europejskich ukazujÄ…, że na Starym Kontynencie klienci lubiÄ… zarówno nadwozia typu fastback, jak i kabriolety. Najpopularniejsze sÄ… kolory Race Red i Magnetic Grey (21% wszystkich sprzedanych aut). Klienci nabywajÄ…cy fastbacki preferujÄ… czerwieÅ„ (24%), zaÅ› kabriolety – szarość (32%).
3 na 4 Mustangi sprzedane w Europie to fastbacki (72%), 2 na 3 klientów zdecydowaÅ‚o siÄ™ na silnik V8 5.0 rozwijajÄ…cy moc 421 KM (64%).
Niemal dokÅ‚adnie tyle samo nabywców chce jeździć z 6-biegowÄ… skrzyniÄ… biegów manualnÄ… (51%), co 6-biegowÄ… automatycznÄ… (49%). Jednakże automatyczna skrzynia biegów jest bardziej popularna wÅ›ród nabywców wersji 5.0 V8 (57%), zaÅ› manualna wÅ›ród kupujÄ…cych auta z 317-konnym silnikiem 2.3 EcoBoost (65%).
Pierwsze Mustangi z kierownicÄ… po prawej stronie
Produkcja Mustanga przeznaczonego na rynki z ruchem lewostronnym ruszyÅ‚a w fabryce Flat Rock Assembly Plant we Flat Rock, Michigan, USA – również po raz pierwszy w historii.
Ford Mustang jest teraz dostÄ™pny dla klientów na przeszÅ‚o stu rynkach na caÅ‚ym Å›wiecie. Dodanie do palety produkcyjnej Mustanga w wersji z kierownicÄ… po prawej stronie pozwoli rozpocząć oficjalny eksport tego modelu na kolejne 25 rynków na caÅ‚ym Å›wiecie, w tym do Wielkiej Brytanii, Republiki PoÅ‚udniowej Afryki, Australii, Nowej Zelandii i Japonii – jak też na Cypr, MaltÄ™ i część wysp karaibskich.
Globalny lider sprzedaży
Sprzedaż w Stanach Zjednoczonych i Azji rozpoczęła się w zimie 2014-15, natomiast na rynki europejskie Mustang ruszył latem br.
W USA sprzedaż wciąż roÅ›nie, szczególnie w takich regionach jak poÅ‚udniowa Kalifornia – najwiÄ™kszy rynek na auta sportowe w USA wg IHS – gdzie sprzedaż Mustangów wzrosÅ‚a w tym roku przeszÅ‚o dwukrotnie. Choć Mustang jest zupeÅ‚nÄ… nowoÅ›ciÄ… na rynku chiÅ„skim, osiÄ…gnÄ…Å‚ już pozycjÄ™ jednego z bestsellerów rynku aut sportowych. NajwiÄ™cej nabywców znalazÅ‚ w Pekinie, Guangdong i Szanghaju. Zamówione samochody dopiero zaczynajÄ… docierać do dilerów i klientów w Europie, a rynki takie jak brytyjski z niecierpliwoÅ›ciÄ… wyczekujÄ… pierwszych egzemplarzy Mustanga z kierownicÄ… po prawej stronie. Od stycznia br. w Wielkiej Brytanii przyjÄ™to niemal 2000 zamówieÅ„ na Forda Mustanga. Pierwsze dostawy spodziewane sÄ… w listopadzie, ale już dziÅ› zapewniono o zwiÄ™kszeniu dostÄ™pnoÅ›ci w zwiÄ…zku z przekraczajÄ…cym oczekiwania popytem.
Już w zeszÅ‚ym roku byÅ‚o jasne, że Europa nie może siÄ™ doczekać Mustanga, gdy w ramach przedsprzedaży 500 sztuk tego modelu podczas finaÅ‚u 2014 UEFA Champions League klienci wykupili caÅ‚Ä… pulÄ™ w zaledwie kilka minut. Do dziÅ› sprzedano w Europie ponad 8000 Mustangów.
Kolejnym rynkiem na auta z kierownicÄ… po prawej stronie, który nie może siÄ™ doczekać realizacji zamówieÅ„, jest Australia, gdzie wpÅ‚acono zaliczki na niemal 3000 Mustangów. 400 zamówieÅ„ na takie samochody zebrano w Nowej Zelandii, gdzie dostawy rozpocznÄ… siÄ™ jesieniÄ… br.
* Dane o globalnych rejestracjach IHS Automotive obejmujÄ… wszystkie rejestracje aut w segmencie samochodów sportowych IHS w okresie styczeÅ„-czerwiec 2015.