„ZbudowaliÅ›my Hiluxa Gladiator Concept specjalnie na stoisko Toyoty na targach Mystery Creek Fieldays, aby pokazać szerokie możliwoÅ›ci personalizacji tego modelu. Zainteresowanie publicznoÅ›ci nas zdumiaÅ‚o i zachwyciÅ‚o” – powiedziaÅ‚ Spencer Morris, dyrektor ds. produktu Toyota New Zealand.
Koncepcyjny Hilux Gladiator powstaÅ‚ we wspóÅ‚pracy z firmÄ… Retro Vehicle Enhancements na bazie Hiluxa SR5 z napÄ™dem 4WD. Tuning objÄ…Å‚ lift zawieszenia, dodano także 20-calowe koÅ‚a z terenowymi oponami. Agresywnie wyglÄ…dajÄ…ce zawieszenie tworzy terenowÄ… caÅ‚ość z orurowaniem i wyciÄ…garkÄ…, osÅ‚onÄ… miski olejowej, snorkelem i poszerzonymi bÅ‚otnikami. Do tego dodatkowe Å›wiatÅ‚a LED na dachu oraz grafika z logo Gladiator.
We wnÄ™trzu pojawiÅ‚a siÄ™ specjalnie opracowana tapicerka z czerwonej skóry, wykoÅ„czenia w stylu wÅ‚ókna wÄ™glowego oraz maty z logo Gladiator.
Jak zapewnia Spencer Morris, Hilux Gladiator, który trafi do salonów, bÄ™dzie nieco bardziej praktyczny. Niektóre części wymagajÄ… jeszcze pozyskania homologacji. Jego zdaniem, nowa wersja pick-upa Toyoty spotka siÄ™ z dużym zainteresowaniem klientów.
Toyota Hilux 8. generacji zadebiutowaÅ‚a w Europie w 2016 roku. Obecnie jest to najpopularniejszy pickup w Polsce. Nowy model wyróżnia siÄ™ odporniejszÄ… konstrukcjÄ… na ramie oraz wnÄ™trzem wykoÅ„czonym w standardzie SUV. Samochód ma wiÄ™ksze możliwoÅ›ci terenowe, wzmocnionÄ… skrzyniÄ™ o Å‚adownoÅ›ci od 1000 kg i silnik D-4D 2.4 z turbosprężarkÄ… o zmiennej geometrii Å‚opatek (VTG) oraz intercoolerem, speÅ‚niajÄ…cy normÄ™ Euro 6. Hilux wyposażony w 6-biegowÄ… manualnÄ… skrzyniÄ™ biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,8 s, zaÅ› w wersji z 6-biegowym automatem potrzebuje 13,2 s do setki.