Lexus RC F
Lexus RC F to najszybsze auto, jakie znajdziemy w aktualnej ofercie japoÅ„skiej marki. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje temu modelowi zaledwie 4,5 sekundy, a prÄ™dkość maksymalna wynosi 270 km/h. Wszystko za sprawÄ… najmocniejszego silnika V8 w historii Lexusa – 5-litrowej jednostki o mocy 477 KM, wytwarzajÄ…cej 520 Nm momentu obrotowego. SiÅ‚a napÄ™dowa przekazywana jest na tylne koÅ‚a za poÅ›rednictwem automatycznej, 8-stopniowej skrzyni biegów. Auto można wybrać również w wersji z mechanizmem różnicowym z wektorowaniem momentu obrotowego. To rozwiÄ…zanie, znane również pod angielskÄ… nazwÄ… TVD (Torque Vectoring Differential), pozwala kierowcy na wybór trzech trybów pracy – STANDARD, SLALOM i TRACK. Co ciekawe, podczas spokojniejszej jazdy potężny silnik tego coupé potrafi przeÅ‚Ä…czać siÄ™ na oszczÄ™dniejszy cykl Atkinsona, co znacznie zmniejsza zużycie paliwa, a gdy potrzebna jest moc, przechodzi do konwencjonalnego cyklu Otto.
Lexus GS F
Czy limuzyna może być szybka? Jak najbardziej: rodzinnego sedana Lexus GS F rozpÄ™dzimy do 100 km/h w 4,6 sekundy, a wskazówka prÄ™dkoÅ›ciomierza zatrzyma siÄ™ dopiero przy wartoÅ›ci 270 km/h, gdy zadziaÅ‚a elektroniczne ograniczenie. Pod maskÄ… tego GS F znajdziemy 477-konny silnik V8 o pojemnoÅ›ci piÄ™ciu litrów – taki sam, jak modelu RC F. Co wiÄ™cej, tutaj również napÄ™d przekazywany jest na tylnÄ… oÅ› za poÅ›rednictwem automatycznej skrzyni biegów Sport Direct Shift, dysponujÄ…cej oÅ›mioma przeÅ‚ożeniami. Kierowca może wybrać tryb rÄ™cznej zmiany biegów, w którym przeÅ‚Ä…czenie przeÅ‚ożenia zajmuje zaledwie 0,2 sekundy. GS F wyposażono także w aktywny mechanizm różnicowy TVD, pozwalajÄ…cy na wybór trybów pracy dyferencjaÅ‚u.
Lexus LS 500
Najbardziej wymagajÄ…cy miÅ‚oÅ›nicy luksusu nie muszÄ… rezygnować ze sportowych osiÄ…gów. Maska Lexusa LS 500 skrywa 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoÅ‚adowaniem, wytwarzajÄ…cy moc 421 KM i 600 Nm momentu obrotowego. NapÄ™d jest przekazywany na wszystkie koÅ‚a za poÅ›rednictwem 10-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Choć to konwencjonalny automat z przekÅ‚adniÄ… hydrokinetycznÄ…, szybkoÅ›ciÄ… zmiany przeÅ‚ożeÅ„ może konkurować ze skrzyniami dwusprzÄ™gÅ‚owymi. Taka konfiguracja ukÅ‚adu napÄ™dowego oznacza w praktyce, że najwiÄ™ksza, ponad piÄ™ciometrowa limuzyna Lexusa potrafi osiÄ…gnąć 100 km/h w 4,5 sekundy i rozpÄ™dzić siÄ™ do prÄ™dkoÅ›ci 250 km/h. Podobnie jak w przypadku wielu innych aut matki, tutaj kierowca również może wpÅ‚ywać na charakterystykÄ™ auta, wybierajÄ…c pomiÄ™dzy trybami jazdy.
Lexus LC 500
PoszukujÄ…cy sportowych osiÄ…gów, nadwozia typu coupé i komfortu na wysokim poziomie powinni siÄ™gnąć po model LC 500. Auto rozpÄ™dza siÄ™ do „setki” w 4,7 sekundy i osiÄ…ga prÄ™dkość 270 km/h. Pod maskÄ… znajdziemy 5-litrowÄ… V-ósemkÄ™ o mocy 477 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym wynoszÄ…cym 540 Nm. Również w tym modelu z silnikiem wspóÅ‚pracuje 10-biegowa przekÅ‚adnia automatyczna, która przekazuje napÄ™d na tylne koÅ‚a. Zastosowano w niej ukÅ‚ad sterujÄ…cy AI-SHIFT, analizujÄ…cy styl jazdy kierowcy i wybierajÄ…cy dziÄ™ki temu optymalne przeÅ‚ożenie. KierujÄ…cy ma również możliwość samodzielnej zmiany biegów, dziÄ™ki manualnemu trybowi „M” i Å‚opatkom przy kierownicy.
Lexus IS 200t
Na tle mocniejszych Lexusów model IS 200t mniej imponuje osiÄ…gami, jednak przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7 sekund i prÄ™dkość maksymalna wynoszÄ…ca 230 km/h to wyniki, które zdecydowanie nie pozwalajÄ… nazwać go wolnym autem. Do napÄ™du tego czterodrzwiowego sedana wykorzystano dwulitrowy, czterocylindrowy rzÄ™dowy silnik z turbosprężarkÄ… typu twin scroll, rozwijajÄ…cy moc 245 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Motor napÄ™dza tylne koÅ‚a za poÅ›rednictwem 8–stopniowej skrzyni biegów, wyposażonej w tryb sekwencyjny.