-
W roku 2022 pojawi siÄ™ nowy Volkswagen Amarok – pick-up bazujÄ…cy na modelu Ford Ranger
-
Volkswagen Samochody Dostawcze skonstruuje i bÄ™dzie wytwarzaÅ‚ dla Forda miejski samochód dostawczy bazujÄ…cy na modelu Caddy 5
-
Ford zbuduje dla obu marek Transportera w segmencie ładowności jednej tony
-
WspóÅ‚pracÄ™ rozpisano na produkcjÄ™ oÅ›miu milionów pojazdów w peÅ‚nym cyklu życia produktów
Oprócz uzgodnionej już wspóÅ‚pracy w zakresie skonstruowania Å›redniej wielkoÅ›ci pick-upa, uruchamiane sÄ… obecnie projekty dotyczÄ…ce budowy miejskiego samochodu dostawczego oraz Transportera w segmencie pojazdów o Å‚adownoÅ›ci jednej tony.
Thomas Sedran, prezes zarzÄ…du Volkswagen Samochody Dostawcze, podkreÅ›la: „WspóÅ‚praca z Fordem jest ważnym elementem naszej strategii GRIP 2025+, a tym samym częściÄ… procesu transformacji, przez który obecnie przechodzi VWSD. W najbliższych latach wspóÅ‚praca ta wzmocni naszÄ… silnÄ… pozycjÄ™ w dziedzinie lekkich pojazdów dostawczych, szczególnie na gÅ‚ównych rynkach europejskich. Partnerstwo z Fordem ma charakter dÅ‚ugoterminowy, a podpisane obecnie umowy sÄ… dla mnie dowodem na to, że z powodzeniem, krok po kroku, realizujemy nasz plan.”
Ford Ranger i Volkswagen Amarok
Ford, jako partner wiodÄ…cy, bÄ™dzie w przyszÅ‚oÅ›ci produkowaÅ‚ na potrzeby marki Volkswagen Samochody Dostawcze nowÄ… wersjÄ™ Amaroka, bazujÄ…cÄ… na modelu Ford Ranger. NastÄ™pca Amaroka, poczÄ…wszy od roku 2022, wytwarzany bÄ™dzie w fabryce Forda w Silverton w RPA. Thomas Sedran wyjaÅ›nia: „Dla obu partnerów kluczowe jest wykorzystanie tej samej platformy. JednoczeÅ›nie obie marki bÄ™dÄ… mogÅ‚y w peÅ‚ni wykorzystać swe mocne strony. Oba modele bÄ™dÄ… jednak wyraźnie rozróżnialne – gÅ‚ównie dziÄ™ki stylistyce i systemom elektronicznym. NastÄ™pca Amaroka jest dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze niezwykle ważny, zwÅ‚aszcza na rynkach obszaru gospodarczego EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Na kooperacji z Fordem skorzystajÄ… przede wszystkim nasi klienci, ponieważ bez wspóÅ‚pracy nie stworzylibyÅ›my nowego Amaroka".
Miejski samochód dostawczy i Transporter
Wraz z podpisaniem nowej umowy o wspóÅ‚pracy, stworzono fundamenty dla dwóch kolejnych projektów motoryzacyjnych: Volkswagen Samochody Dostawcze opracuje miejski samochód dostawczy na bazie Caddy 5, który swÄ… premierÄ™ miaÅ‚ w lutym tego roku. BÄ™dzie on, poczÄ…wszy od roku 2021, produkowany dla Forda pod nazwÄ… Transit Connect w polskiej fabryce Volkswagen Samochody Dostawcze w Poznaniu. Dla marki Ford bÄ™dzie to pierwszy w historii samochód stworzony w kooperacji z markÄ… Volkswagen Samochody Dostawcze. Produkcja nowego Caddy 5, który po Å›wiatowej premierze w lutym 2020 roku zostaÅ‚ bardzo pozytywnie przyjÄ™ty przez miÄ™dzynarodowe media, rozpocznie siÄ™ w drugiej poÅ‚owie tego roku w Poznaniu.
Jednym z ważnych segmentów wÅ›ród lekkich samochodów dostawczych sÄ… auta dostawcze o potencjalnej Å‚adownoÅ›ci do jednej tony. Również w tym segmencie Volkswagen Samochody Dostawcze i Ford stworzyÅ‚y podstawy dla Å›cisÅ‚ej wspóÅ‚pracy. Opracowanie, wdrożenie i produkcja nowego Transportera bÄ™dÄ… leżaÅ‚y wg. umowy po stronie koncernu Ford. Thomas Sedran mówi: "Projekt „1 tona” bÄ™dzie dla Volkswagen Samochody Dostawcze mocnym akcentem w sektorze klientów biznesowych, ponieważ pozwoli nam zaoferować wysokiej klasy produkt o bardzo dobrym stosunku kosztów do korzyÅ›ci. Co też niezmiernie ważne, Volkswagen Samochody Dostawcze zachowuje po swej stronie stworzenie, produkcjÄ™ i marketing nastÄ™pców naszej obecnej gamy modeli 6.1 stworzonych do użytku prywatnego, tj. Multivan, Caravelle i California. Można powiedzieć, że Å‚Ä…czymy dla naszych klientów to, co najlepsze z obu Å›wiatów".
Rozwój jazdy autonomicznej
Na poczÄ…tku tego miesiÄ…ca podpisano również umowy o wspóÅ‚pracy w zakresie rozwoju autonomicznej jazdy oraz wÅ‚Ä…czono spóÅ‚kÄ™-córkÄ™ Grupy Volkswagen – AID, do ARGO AI. W ten sposób stworzono podstawy dla dziaÅ‚ajÄ…cej w globalnej skali firmy, której celem jest rozwój jazdy autonomicznej. Partnerzy bÄ™dÄ… mogli w przyszÅ‚oÅ›ci korzystać z oprogramowania i systemu autonomicznej jazdy (SDS) zgodnie z indywidualnym zapotrzebowaniem. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze jest odpowiedzialna w ramach Grupy Volkswagen za rozwój autonomicznej jazdy w obszarze "Mobilność jako usÅ‚uga / transport jako usÅ‚uga" (MaaS/TaaS) dla 4. poziomu automatyzacji jazdy.
Thomas Sedran: „W 2022 r. po raz pierwszy uruchomimy flotÄ™ pojazdów autonomicznych poruszajÄ…cych siÄ™ w warunkach rzeczywistych. Ten test bÄ™dzie pierwszym wdrożeniem poziomu 4 – wykorzystamy do niego nasz w peÅ‚ni elektryczny model ID.BUZZ. BÄ™dziemy Å›ciÅ›le wspóÅ‚pracować w tym zakresie z ARGO. Ponadto jestem pewien, że ARGO obejmie wiodÄ…cÄ… rolÄ™ w rozwoju systemów autonomicznych w caÅ‚ej branży, z czego zarówno Ford, jak i my odniesiemy ogromne korzyÅ›ci.”
WspóÅ‚praca pomiÄ™dzy koncernami Volkswagen i Ford nie jest w żadnym wypadku ich poÅ‚Ä…czeniem. Wszystkie pojazdy sÄ… wprowadzane do obrotu niezależnie od siebie.