„Lot testowy wersji produkcyjnej przybliża nas do dostarczenia gotowego egzemplarza pierwszemu klientowi”,powiedziaÅ‚ Michimasa Fujino, prezes i dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy Honda Aircraft Company. „DziÅ› wkroczyliÅ›my w kulminacyjnÄ… fazÄ™ tego zakrojonego na szerokÄ… skalÄ™ projektu, którego celem jest wprowadzenie na rynek najbardziej zaawansowanego lekkiego odrzutowca w historii.”
Pierwszy seryjny odrzutowiec HondaJet wystartowaÅ‚ z pÅ‚yty miÄ™dzynarodowego portu lotniczego Piedmont Triad o godzinie 10:18 czasu letniego wschodnioamerykaÅ„skiego (EDT). W czasie trwajÄ…cego 84 minuty lotu, samolot wzbiÅ‚ siÄ™ na wysokość 15 500 stóp i osiÄ…gnÄ…Å‚ prÄ™dkość maksymalnÄ… 348 wÄ™zÅ‚ów. Po wylÄ…dowaniu, zaÅ‚ogÄ™ powitaÅ‚o ponad 1000 czÅ‚onków zespoÅ‚u Honda Aircraft, którzy zebrali siÄ™, aby uczcić to wyjÄ…tkowe wydarzenie.
Produkcja odbywa siÄ™ zgodnie z harmonogramem, przy czym obecnie na linii montażowej Hondy znajduje siÄ™ dziesięć odrzutowców. W zwiÄ…zku z tym, firma bÄ™dzie mogÅ‚a dostarczyć klientom pierwsze sztuki niezwÅ‚ocznie po uzyskaniu certyfikatu Federalnej Administracji Lotnictwa FAA. HondaJet bÄ™dzie certyfikowana do obsÅ‚ugi przez jednego pilota. Obecnie samolot jest oferowany w sprzedaży w Ameryce PóÅ‚nocnej i w Europie.
Więcej informacji na temat najbardziej zaawansowanego na świecie lekkiego odrzutowca dyspozycyjnego na stronie www.HondaJet.com.
O HondaJet
HondaJet jest najbardziej zaawansowanym technicznie, lekkim odrzutowcem dyspozycyjnym o najlepszych w tej klasie samolotów osiÄ…gach, komforcie, jakoÅ›ci i sprawnoÅ›ci. HondaJet lata szybciej, wyżej, ciszej i bardziej ekonomicznie od swoich konkurentów, a jednoczeÅ›nie wnosi wiele innowacji technicznych i rozwiÄ…zaÅ„ nietypowych dla konstrukcji wspóÅ‚czesnych maszyn. Jednym z nich jest umieszczenie silników nad skrzydÅ‚ami Over-The-Wing Engine Mount (OTWEM), co pozwala radykalnie poprawić osiÄ…gi i zmniejszyć zużycie paliwa. Taka koncepcja konstrukcji pÅ‚atowca prowadzi do obniżenia poziomu haÅ‚asu w kabinie oraz tego docierajÄ…cego na ziemiÄ™ w czasie lotu, a także umożliwia powiÄ™kszenie przestrzeni dla pasażerów i pojemnoÅ›ci Å‚adunkowej. HondaJet napÄ™dzany jest przez dwa bardzo oszczÄ™dne silniki turboodrzutowe GE Honda HF120 i zostaÅ‚ wyposażony w najbardziej zaawansowany system awioniki z dostÄ™pnych dla lekkich turboodrzutowych samolotów dyspozycyjnych. Jest to nowej generacji system Garmin® G3000 z trzema panoramicznymi, 14-calowymi monitorami i dwoma mniejszymi dotykowymi ekranami funkcyjnymi. HondaJet jest pierwszym komercyjnym samolotem zbudowanym przez HondÄ™ i jak na tÄ™ firmÄ™ przystaÅ‚o, oferuje najwyższy poziom osiÄ…gów, ekonomii i wartoÅ›ci w relacji do ceny.
O firmie Honda Aircraft Company
Honda Aircraft Company jest spóÅ‚kÄ… w caÅ‚oÅ›ci należącÄ… do American Honda Motors Inc. ZostaÅ‚a zaÅ‚ożona w 2006 roku, po 20 latach badaÅ„ i prac prowadzonych przez HondÄ™ w dziedzinie konstrukcji lotniczych. W Å›wiatowej centrali Honda Aircraft, w Karolinie PóÅ‚nocnej – miejscu narodzin lotnictwa, w budynkach o powierzchni ponad 46000 m2, mieszczÄ… siÄ™ biura, supernowoczesne centrum badawczo-rozwojowe i zakÅ‚ad produkcyjny, którego zadaniem jest opracowywanie, produkcja i wprowadzanie na rynek samolotów HondaJet oraz udzielanie wsparcia sieci sprzedaży tych samolotów. Duch Soichiro Hondy - zawsze szukajÄ…cego nowych wyzwaÅ„ zaÅ‚ożyciela firmy Honda Motor i miÅ‚oÅ›nika lotnictwa, jest wciąż obecny w Honda Aircraft Company, gdzie speÅ‚nia siÄ™ jego niezrealizowane za życia marzenie o wprowadzeniu marki Honda do branży lotniczej.