W sumie duet Ogier/Ingrassia ma na swoim koncie 27 wygranych rajdów, co plasuje kierowcÄ™ VW na trzecim miejscu w historii Rajdowych Mistrzostw Åšwiata, przed legendarnym Carlosem Sainzem. Dla Volkswagena byÅ‚o to 25. zwyciÄ™stwo Polo R WRC w 29 rajdach. Hattrick Å›wiÄ™towali też Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), którzy po raz trzeci z kolei stanÄ™li na trzecim miejscu podium i zajmujÄ… drugie miejsce w klasyfikacji kierowców i pilotów.
Nie do pokonania: dwukrotny mistrz świata w świetnej formie
Lepiej siÄ™ nie da: Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Meksyku spisali siÄ™ doskonale. Od pierwszego do ostatniego kilometra dwukrotni mistrzowie Å›wiata na 21 odcinkach specjalnych Rajdu Meksyku 20 razy plasowali siÄ™ w pierwszej trójce najszybszych zaÅ‚óg, a 9 razy uzyskali najlepszy czas. Już po 5,61 km Rajdu Meksyku zaÅ‚oga Ogier/Ingrassia objęła prowadzenie. A przecież konkurentów fabrycznym kierowcom Volkswagena nie brakowaÅ‚o – oprócz kolegów z zespoÅ‚u Andreasa Mikkelsena/Oli Floene oraz Jari-Matti Latvali/Miikki Anttili pasjonujÄ…cÄ… walkÄ™ o prowadzenie stoczyli z nimi Thierry Neuville/Nicolas Gilosoul (B/B, Hyundai) i Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S, Citroën).
Punktem wyjÅ›cia do piÄ…tego zwyciÄ™stwa z rzÄ™du byÅ‚ dla Ogiera/Ingrassi odpowiedni dobór opon w piÄ…tek – montujÄ…c „na krzyż” opony zrobione z mieszanki twardej i miÄ™kkiej gumy udaÅ‚o im siÄ™ zrównoważyć niedogodność wynikajÄ…cÄ… z faktu, że startujÄ…c jako pierwsi byli zmuszeni oczyszczać trasÄ™ z sypkiego szutru. DziÄ™ki bezbÅ‚Ä™dnej jeździe i perfekcyjnej taktyce udaÅ‚o im siÄ™ uzyskać wszystko, co możliwe.
Trzeci raz z rzÄ™du na podium – wspaniaÅ‚y wynik zaÅ‚ogi Mikkelsen/Floene
Andreas Mikkelsen i Ola Floene kontynuujÄ… pasmo sukcesów zapoczÄ…tkowane podczas pierwszego startu w tym sezonie. Po Rajdach Monte Carlo i Szwecji także Rajd Meksyku ukoÅ„czyli stajÄ…c na podium. Pierwszy wspólny start tej zaÅ‚ogi w tym rajdzie i zajÄ™cie w nim trzeciego miejsca doprowadziÅ‚o ich na drugÄ… pozycjÄ™ w ogólnej klasyfikacji kierowców i pilotów. Kluczem do sukcesu okazaÅ‚a siÄ™ bezwypadkowa, a przy tym bardzo szybka jazda. Chociaż odcinki specjalne w Meksyku sÄ… niezwykle trudne, a doÅ›wiadczenie kierowców i pilotów jest na nich nie do przecenienia, zaÅ‚oga VW stale trzymaÅ‚a siÄ™ w czoÅ‚ówce. Na koÅ„cu rajdu zabrakÅ‚o im tylko 6,3 s do Madsa Ostberga, który zajÄ…Å‚ drugie miejsce.
Latvala/Anttila – zaciÄ™ta walka okupiona stratÄ…, na koÅ„cu maÅ‚y happy end
Aż do 12 odcinka specjalnego Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila byli jedynÄ… zaÅ‚ogÄ…, której udawaÅ‚o siÄ™ dotrzymywać kroku Ogierowi i Ingrassi. Gdy w sobotÄ™ chcieli jeszcze mocniej przyprzeć do muru kolegów z zespoÅ‚u, ich Polo R WRC zahaczyÅ‚o tyÅ‚em o przydrożne skaÅ‚y. Uszkodzili zawieszenie i zakoÅ„czyli walkÄ™. W niedzielÄ™ Latvala/Anttila powrócili na trasÄ™ rajdu zapisujÄ…c sześć punktów na koncie Volkswagena w klasyfikacji producentów.
ZwieÅ„czenie sukcesu: 21 razy pod górÄ™ i „El Brinco” na wielki finaÅ‚
Wyżej niż gdziekolwiek w Europie – caÅ‚a trasa Rajdu Meksyku przebiegaÅ‚a na wysokoÅ›ci powyżej 1800 m n.p.m. Dla porównania, najwyższy punkt trasy w dziesiÄ™ciu rajdach rozgrywanych na naszym kontynencie znajduje siÄ™ na wysokoÅ›ci 1608 m n.p.m., jest on poÅ‚ożony na odcinku specjalnym „La Bollene-Vesubie-Sospel” Rajdu Monte Carlo. Rajd Meksyku stawia przed zawodnikami najwyższe wyzwania – na odcinku specjalnym „El Chocolate” rajdowe samochody wspięły siÄ™ w sobotÄ™ na wysokość 2.752 m, a w niedzielÄ™ zaliczyÅ‚y najdÅ‚uższy odcinek specjalny sezonu 2015: „Guanajuatito”, liczÄ…cy 55,82 km. Do tego dochodzi jeszcze spektakularny odcinek specjalny, rozgrywany w dużej mierze pod ziemiÄ…, w znanym z kopalni srebra mieÅ›cie Guanajuato, podczas którego zmagania zawodników przyprawiajÄ… widzów o gÄ™siÄ… skórkÄ™.
Warunki panujÄ…ce na odcinkach specjalnych byÅ‚y ogromnym wyzwaniem dla kierowców i pilotów. Nawierzchnia na tym pierwszym z szeÅ›ciu kolejnych szutrowych rajdów skÅ‚adaÅ‚a siÄ™ z mieszanki sypkiego piasku i grubego, ostrego żwiru. „Otates”, „Los Mexicanos”, „Ibarilla” i „Derramadero” to klasyki Rajdowych Mistrzostw Åšwiata. Ukoronowaniem zmagaÅ„ byÅ‚ powerstage „El Brinco” ze sÅ‚ynnÄ… widowiskowÄ… „hopÄ…”. Trzy punkty dla najszybszej zaÅ‚ogi powÄ™drowaÅ‚y do Ogiera/Ingressi, dwa – za zajÄ™cie drugiego miejsca – do Andreasa Mikkelsena/Oli Floene.