Podczas takich upałów najlepiej siedzieć w komorze kriogenicznej, lub w basenie ze szklaneczką czegoś orzeźwiającego w miłym towarzystwie. Można też, co szczególnie rekomendujemy, stać się posiadaczem Ferrari F430 Spider, a następnie udać się w towarzystwie osoby która wcześniej towarzyszyła nam w basenie do niemieckiego miasta Laupheim. Mieści się tam siedziba Hamann GmbH, znanego specjalisty od przeróbek aut koncernu BMW i Ferrari.
Najnowszą propozycją firmy jest zaawansowany pakiet aerodynamiczny i mechaniczny dla pięknego Spidera z Maranello. O ile wyciśnięcie dodatkowych 100, czy 200 koni w przypadku BMW nie jest dla Hamanna rzeczą trudną, tak w przypadku Ferrari "tworzywo" jest piękne samo w sobie i wystarczająco mocne dla większości śmiertelników.
Dla pozostałych żądnych wrażeń i zamożnych posiadaczy F430, przygotowano pakiet aerodynamiczny, w którego skład wchodzą: przedni zderzak wyprofilowany tak, aby zminimalizować opory powietrza i maksymalnie dociążyć przednią oś, boczne progi aerodynamiczne, oraz zaprojektowany przez specjalistów z Hamanna tylny dyfuzor oraz regulowany, karbonowy spojler.
Zapewnieniają one optymalną dystrybucję powietrza pod i nad karoserią, maksymalny docisk, a co za tym idzie stabilność podczas szybkiej jazdy, do której przecież stworzono Ferrari. Wszystkie te elementy wykonano z włókien szklanych, lub ultralekkich włókien węglowych.
Modyfikacje pięknie brzmiącej jednostki napędowej V8 o pojemności 4.3 litra, rozpoczęto od "remapingu" seryjnego układu Motronic, sterującego pracą silnika. Uzyskano w ten sposób dodatkowe 29 KM i wzrost maksymalnego momentu obrotowego o 25 Nm. Po tych przeróbkach F430 Spider osiąga 322 km/h. Jadąc z taką prędkością i mając otwarty dach schłodzić można nawet ciekły azot!
Układ wydechowy Hamanna to absolutny majstersztyk! Zarówno pod względem zaawansowania technologicznego, jak i dźwięku jaki z siebie wydobywa. Przyprawi o "gęsią skórkę" każdego kto będzie podróżował Spiderem, szczególnie w wyższych zakresach obrotów. Wyposażono go bowiem w stalowe, sportowe katalizatory i nowy kolektor wydechowy. Wieńczą go cztery końcówki, po dwie z każdej strony. Każda z nich ma średnicę szklanki, dodatkowo układ wydechowy posiada zamontowaną specjalną przepustnicę, która reguluje natężenie dźwięku przy zmianie biegu na niższy. Towarzyszący temu odgłos jest nie do opisania, szczególnie kiedy złożymy brezentowy dach i wjedziemy do tunelu. Decydując się na jego montaż, otrzymamy kolejne 24 KM. W połączeniu z przeprogramowaną jednostką Motronic, mamy więc aż 48 koni więcej!
Posiadacze F430 Spider, którzy nie zdecydowali się na opcjonalne ceramiczne tarcze hamulcowe, mogą zamówić u Hamanna sportowy układ hamulcowy z tarczami o średnicy 355 mm i malowanymi na żądany kolor zaciskami. Uzupełnieniem są wyczynowe klocki hamulcowe i całkowicie stalowe przewody hamulcowe. Taki układ zapewnia pełną kontrolę nad tą cudowną "Bella Machina" w każdej sytuacji.
Samochód posiada zestaw sztywnych, sportowych sprężyn, obniżających znacznie komfort przy wolnej jeździe, i czyniący z F430 prawdziwego "połykacza" szybkich zakrętów. Jest tylko jeden warunek. Nawierzchnia musi być równa jak pokrywa fortepianu, inaczej poczujemy każdy kamyczek i gałązkę na drodze, nie mówiąc już o dziurach.
Hamann ma w ofercie kilka wzorów obręczy aluminiowych opracowanych specjalnie dla Ferrari. Szczególnie godne polecenia są kompozytowe o symbolu PG3 o klasycznym pięcioramiennym wzorze, szeroko rozstawione ramiona pozwalają podziwiać nawiercane i wentylowane tarcze i zaciski. Felgi PG3 dostępne są w rozmiarach 19 i 20 cali. Równie pięknie prezentują się obręcze o nazwie Anniversary II.
Jednak naprawdę "odlotowo" wyglądają trzyczęściowe obręcze Edition Race w czarnym kolorze! Ich średnica wynosi 20 cali, a dzięki kompozytom i lekkim stopom użytym do ich budowy, waga jednej obręczy wynosi zaledwie 13.9 kg!.
Z kanarkowo żółtym kolorem karoserii kontrastują czarne fotele pokryte cielęcą skórą i przeszyte żółtą nicią. Naturalnie taki zestaw kolorystyczny, to tylko jedna z setek propozycji jaka oferuje Hamann.
Każdy klient ma wprost nieograniczona swobodę w doborze koloru wnętrza jak i lakieru, którym pokryta zostanie karoseria. Jednak ponad dwie trzecie klientów Hamanna decyduje się na klasyczny kolor "Ferrari Rosso" i czarną skórzaną tapicerkę.
Ceny kompletnego tuningu nie są okazyjne, ale możemy być pewni, że taka kreacja "topless" pozwoli nam zapomnieć o upałach i pokochać nawet tak gorące lato.
Do publikacji wyłącznie w celach prasowych z podaniem źródła: Moto Target fot. Hamann