Model GT86 jest pierwszym po latach sportowym projektem Toyoty. Kiedy debiutowaÅ‚ w poÅ‚owie 2012 roku, spotkaÅ‚ siÄ™ z niezwykle entuzjastycznym odbiorem prasy motoryzacyjnej na caÅ‚ym Å›wiecie. Od tego czasu zdobyÅ‚ liczne nagrody branżowe, oraz staÅ‚ siÄ™ punktem odniesienia jako wzorcowy, lekki samochód sportowy z napÄ™dem na tylne koÅ‚a.
Jak powiedziaÅ‚ Antoni Pawlicki, „kiedy usÅ‚yszaÅ‚em o powstaniu tego modelu, bardzo zainteresowaÅ‚a mnie jego koncepcja, a już po pierwszej jeździe GT86 wiedziaÅ‚em, że chcÄ™ go mieć. Ten model jest stworzony do dostarczania przyjemnoÅ›ci z jazdy, a do tego jest zaprojektowany tak, jak robiÅ‚o siÄ™ sportowe samochody kiedyÅ› - nie jest nastawiony na efekciarstwo czy elektroniczne zabawki, tylko daje sportowe wrażenia w czystej formie. Jest lekki, ma nisko umieszczony Å›rodek ciężkoÅ›ci i równomiernie rozÅ‚ożonÄ… masÄ™, co daje wielkÄ… frajdÄ™ z jazdy. Do tego dziÄ™ki napÄ™dowi na tylnÄ… oÅ› może sÅ‚użyć zarówno do Å›cigania siÄ™ na torze, jak i do zawiezienia dziecka do przedszkola, a do tego nie generuje wysokich kosztów eksploatacji.”
GT86 jest na najlepszej drodze, by stać siÄ™ kolejny legendarnym samochodem sportowym Toyoty. Inspirowany modelem 2000 GT, kryje pod maskÄ… 2-litrowy silnik typu bokser o mocy 200 KM. GT86 kusi także tym, co widać z zewnÄ…trz – atrakcyjny wyglÄ…d nadwozia, 17-calowe aluminiowe felgi, tylny spojler, czy podwójne, chromowane koÅ„cówki ukÅ‚adu wydechowego sprawiajÄ…, że trudno oderwać od niego wzrok.
Antoni Pawlicki wybraÅ‚ model GT86 w wersji Prestige, z manualnÄ… skrzyniÄ… biegów.