FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem
  Dodano: 2011-01-27 Wyświetlono: 7871 razy
 
Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali.
Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem

foto © Archiwum Łukasza Łaskawca   

Arek Kwiecień: - Mimo młodego wieku na Dakar pojechałeś jako już całkiem doświadczony zawodnik, w dodatku z licznymi trofeami na koncie…

Łukasz "Łoker" Łaskawiec: - W zawodach występuję od 2006 roku, ale z półtoraroczną przerwą. W ostatnich dwóch sezonach startowałem już jednak regularnie, przy okazji faktycznie gromadząc sporo pucharów – w moim pokoju brakuje już na nie miejsca. Na swoim koncie mam m.in. zwycięstwo w Pucharze Polski w cross-country i enduro. W sezonie 2010 zająłem 3. miejsce w Mistrzostwach Polski enduro, z założenia trochę je odpuszczając, ponieważ skupiłem się na Mistrzostwach Europy w rajdach baja, gdzie wywalczyłem 1. miejsce w klasie Q4 (czyli pojazdów z silnikami o poj. powyżej 450 ccm) oraz 2. miejsce w klasyfikacji generalnej całej klasy ATV. Co ciekawe w klasie Q4 miałem quada z najmniejszym silnikiem spośród wszystkich rywali – KTM-a 505, podczas gdy inni mieli 800-ki, 900-ki…

- Kiedy zrodził się pomysł Twojego startu w rajdzie Dakar?
- O Dakarze na poważnie zaczęliśmy myśleć na rajdzie Hungarian Baja 2010. Pomysł zrodził się w głowie mojego taty, któremu zawdzięczam zresztą całą karierę zawodniczą – tata wspiera mnie, podpowiada, wymyśla kolejne cele, a także finansuje. Podczas zawodów na Węgrzech spotkaliśmy się z legendą Dakaru, Czechem Josefem Machackiem, który zaproponował mi nawet przejażdżkę swoim quadem. Wtedy porozmawialiśmy również z Martinem Macikiem, szefem czeskiego teamu KM Racing, w którego barwach startuje Machacek. I wtedy już zapadła klamka, że jedziemy na Dakar – wszystko zostało dogadane, ustaliliśmy warunki. W rozmowach bardzo pomogły mi moje wyniki osiągane na Mistrzostwach Europy; myślę, że bez nich nie miałbym szans, by dołączyć do tak mocnego zespołu. Rekomendacja Machacka, z którym rywalizowałem na trasach, była decydująca.

- Nie obawiałeś się Dakaru? Wydaje się, że są to zawody dla dużo bardziej dojrzałych (pod względem wieku i doświadczenia) zawodników.
- Nie bałem się, bo… nie wiedziałem, co mnie czeka (śmiech). Dopiero na miejscu zobaczyłem, na co się porwałem. Wcześniej Dakar znałem tylko z telewizji, internetu… Wiedziałem, że czekają mnie długie trasy, ale akurat to lubię najbardziej – im dłużej jeżdżę, tym zwykle lepiej się czuję. Im bardziej jestem zmęczony, tym jestem szybszy… Nie mam pojęcia dlaczego!

- Rajd rozpoczął się dla Ciebie niezbyt szczęśliwie. Drugi etap ukończyłeś na ostatnim miejscu…
- Z powodu gorąca panującego w Argentynie w trzecim dniu rajdu, na drugim etapie, gotowało mi się paliwo. Straciłem przez to 3 godziny. Temperatura benzyny była tak wysoka, że gdy dotykałem przewodów, to aż parzyły w palce. Przyczyn było wiele: wysoka temperatura powietrza, grzejący się zbiornik i pompa paliwa; podobno argentyńska benzyna ma również dużą zawartość etanolu. Problemy miałem nie tylko ja – Josef Machacek już po zjeździe z rampy w Buenos Aires, na zwykłej dojazdówce, miał podobny kłopot. Po przygodach na drugim etapie, gdzie straciłem prawie 3 godziny i finiszowałem jako ostatni, przenieśliśmy pompę na przód, pod lampę, tak aby chłodziło ją powietrze. Machacek uczynił podobnie, a nawet zamontował sobie dodatkową chłodnicę. Odtąd większych kłopotów z temperaturą już nie mieliśmy.

Dalszy ciąg wywiadu w serwisie Terenowo.pl



Źródło: © Terenowo.pl, Materiał na wyłączność, bez prawa do przedruku

 Inne artykuły
» A jednak się kręci roda, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, został wyróżniony nagrodą "Światowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznających nagrody World Car Awards. więcej »

» A imię jego… Kona Czwartek, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» Czy samochody będą moralne? Czy politycy są moralni? roda, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknął najbardziej czułego punktu w złożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuś, postęp już się odbywa, ośrodki badawczo-rozwojowe pracują pełną parą. Problem pojawia się, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta będą moralne? więcej »

» A imię jego… Kona roda, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Czwartek, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. więcej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Wtorek, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miała możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradził szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. więcej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcą projektu Syrma Pitek, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez stylistę z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzał w Genewie wielkie emocje. więcej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnętrz – mówi Adam Bazydło Czwartek, 2016-01-28
  Ford GT - Adam Bazydło Rozmowa z Adamem Bazydło, szefem działu projektowania strategicznego wnętrz w Fordzie ukazała się w aplikacji na urządzenia mobilne Moto Tabu. więcej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Sobota, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszłości motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. więcej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Pitek, 2015-05-15
  Adam Kołodziejczyk więcej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Poniedziaek, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. więcej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcą wyścigowym, zwycięzcą Silver Cup serii Blancpain Sprint roda, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicą Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyścigów Blancplain Sprint Series. więcej »

» Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Wtorek, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni? więcej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Pitek, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku. więcej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Czwartek, 2014-03-13
  Mariusz Jasiński Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. więcej »

» Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi Czwartek, 2014-01-30
  Leszek Kempiński Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi.  więcej »

» Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Wtorek, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów. więcej »

» Człowiek i emocje, potem technologia Czwartek, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji. więcej »

» Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger roda, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. więcej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Poniedziaek, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym Przyszło nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógł na światowych koncernach globalne oszczędności i produkcję globalnych modeli. więcej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |