FB FB Twitter Twitter
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Do grupy Moto Target należą witryny:

MotoTarget

• MotoTabu

• MotoTÅ‚umaczenia

• Klub elektromobilnych

• Satyrek


Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe
  Dodano: 2013-04-11 WyÅ›wietlono: 11336 razy
 
W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów.
Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe

foto © Honda   

- Honda CR-V to globalny model oferowany na 160 rynkach caÅ‚ego Å›wiata. Czy trudno zaprojektować samochód, który bÄ™dzie siÄ™ podobaÅ‚ klientom na różnych kontynentach i speÅ‚ni ich zróżnicowane wymagania?

 

Kazuhiro Sekine: Honda posiada swoje oÅ›rodki badawczo-rozwojowe w różnych krajach, wiÄ™c pierwszym krokiem w przypadku tworzenia samochodu przeznaczonego do sprzedaży na caÅ‚ym Å›wiecie jest zacieÅ›nienie wspóÅ‚pracy pomiÄ™dzy tymi oddziaÅ‚ami. NastÄ™pnie inżynierowie podejmujÄ… kwestie zwiÄ…zane z bezpieczeÅ„stwem i niezawodnoÅ›ciÄ… nowego modelu, starajÄ…c siÄ™ okreÅ›lić najbardziej surowe wymagania z tego zakresu, obowiÄ…zujÄ…ce w różnych krajach. Honda od zawsze oferowaÅ‚a klientom bezpieczne i trwaÅ‚e samochody, dlatego pod tym wzglÄ™dem nie uznajemy żadnych kompromisów.

 

Kotaro Yamamoto Kotaro Yamamoto: Z kolei w przypadku wyboru odpowiedniego wyposażenia czy nadania autu ostatecznego wyglÄ…du odbywa siÄ™ to w zależnoÅ›ci od regionu, w którym nowy model bÄ™dzie sprzedawany. Na przykÅ‚ad wersja przeznaczona dla klientów ze Stanów Zjednoczonych różni siÄ™ pod wzglÄ™dem stylizacyjnym i wyposażeniowym od odmiany przeznaczonej na rynek europejski. Niektóre zmiany podyktowane sÄ… kwestiami prawnymi obowiÄ…zujÄ…cymi w danym kraju, podczas gdy inne wynikajÄ… ze specyfiki rynku. W USA Honda CR-V jest czÄ™sto wykorzystywana, jako drugi samochód w rodzinie, natomiast w Europie nasz SUV jest typowym autem rodzinnym, czÄ™sto jedynym w gospodarstwie. ProjektujÄ…c nowy model musimy brać pod uwagÄ™ wszystkie te różnice, co jest bardzo trudnym zadaniem.

 

- Kto w takim razie kupuje HondÄ™ CR-V w Stanach Zjednoczonych, a kto w Europie?

 

KY: W USA HondÄ™ CR-V kupujÄ… najczęściej kobiety w wieku okoÅ‚o 30 lat, które wykorzystujÄ… samochód do wÅ‚asnych celów, niekoniecznie zwiÄ…zanych z rodzinÄ…. W Europie obowiÄ…zujÄ… natomiast dwa profile potencjalnego nabywcy: jednym z nich jest dojrzaÅ‚y mężczyzna, który ceni wysokÄ… jakość wykonania oferowanÄ… w przystÄ™pnej cenie, a drugim mÅ‚oda rodzina szukajÄ…ca praktycznych i niezawodnych rozwiÄ…zaÅ„.

 

- Klienci z Europy preferują też silniki Diesla i są przyzwyczajeni do sztywniej zestrojonego zawieszenia, niż Amerykanie. Czy te wymagania zostały uwzględnione w przypadku nowej Hondy CR-V?

 

KS: Jednostka wysokoprężna nie bÄ™dzie oferowana w USA, podczas gdy w Europie jest jednym z gÅ‚ównych atutów nowej Hondy CR-V. UkÅ‚ad zawieszenia pozostaÅ‚ niemal identyczny na obu rynkach. Wynika to z faktu, iż na jego konfiguracjÄ™ skÅ‚ada siÄ™ wiele czynników zwiÄ…zanych z bezpieczeÅ„stwem, wydajnoÅ›ciÄ… i dynamikÄ… ukÅ‚adu jezdnego. ChcieliÅ›my jednak, aby europejscy nabywcy naszego nowego modelu mogli cieszyć siÄ™ doskonaÅ‚ymi wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ciami jednymi w zróżnicowanych warunkach spotykanych na drogach Starego Kontynentu, dlatego wprowadziliÅ›my w ukÅ‚adzie drobne zmiany, majÄ…ce na celu gÅ‚ównie poprawÄ™ stabilnoÅ›ci podczas podróżowania z wysokÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ…. W porównaniu z wersjÄ… amerykaÅ„skÄ…, zawieszenie odmiany sprzedawanej w Europie szybciej tÅ‚umi też nierównoÅ›ci i pozostaje bardziej sprężyste podczas pokonywania zakrÄ™tów.

 

- Honda CR-V nowej generacji stała się więc tak zwanym "samochodem kierowcy"...

 

KS: DokÅ‚adnie. Pierwsza generacja byÅ‚a "offroadowym" SUV-em, kolejny model zostaÅ‚ nieco "ugÅ‚adzony", a trzecie wcielenie Hondy CR-V byÅ‚o samochodem "macho" wyróżniajÄ…cym siÄ™ muskularnym wyglÄ…dem. W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potÄ™gujÄ…cego przyjemność z jazdy. WyszliÅ›my z zaÅ‚ożenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnÄ…cej Å›wiadomoÅ›ci ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. Z drugiej strony chcieliÅ›my zapewnić nabywcy możliwość wszechstronnego wykorzystania możliwoÅ›ci auta, dlatego pozostawiliÅ›my napÄ™d na cztery koÅ‚a, który dodatkowo przyczynia siÄ™ do poprawy bezpieczeÅ„stwa podczas jazdy. Nadwozie pojazdu jest przy tym szerokie i stosunkowo niskie, jednak kierowca siedzi wysoko i ma zapewnionÄ… doskonaÅ‚Ä… widoczność, a tym samym może w peÅ‚ni kontrolować tor jazdy samochodu. Wiele uwagi poÅ›wiÄ™ciliÅ›my również kwestii aerodynamiki, aby zwiÄ™kszyć wydajność paliwowÄ… i poprawić komfort akustyczny w kabinie pasażerskiej. Wszystko to sprawia, że klient kupuje samochód, z którego może być dumny.

 

- To prawda. Samochód znakomicie siÄ™ prowadzi, materiaÅ‚y wewnÄ…trz sÄ… Å›wietnie spasowane i przyjemne w dotyku, a w kabinie pasażerskiej nawet przy wysokich prÄ™dkoÅ›ciach panuje cisza - można odnieść wrażenie, że Honda CR-V czwartej generacji jest autem segmentu premium. Czy takie byÅ‚o zaÅ‚ożenie projektantów?

 

KY: Honda CR-V jest komfortowym SUV-em, ale nie chcemy zmieniać pozycjonowania tego modelu na rynku. Klienci oczekujÄ… coraz wyższej jakoÅ›ci wykonania, coraz lepszych materiaÅ‚ów wykoÅ„czeniowych i coraz lepszych osiÄ…gów, jednak nie może to nastÄ…pić kosztem zmiany zaÅ‚ożeÅ„ konstrukcyjnych auta. CR-V nie bÄ™dzie konkurowaÅ‚ na rynku z modelami premium, ponieważ w ten sposób stracilibyÅ›my część naszych dotychczasowych klientów, ceniÄ…cych przede wszystkim wszechstronne rozwiÄ…zania w przystÄ™pnej cenie. Naszym celem byÅ‚o oczywiÅ›cie osiÄ…gniÄ™cie wyższej jakoÅ›ci, przy czym na uwadze mieliÅ›my utrzymanie ceny na dotychczasowym poziomie.

 

- Honda przykłada też dużą wagę do kwestii ochrony środowiska. Czy nowy CR-V będzie oferowany w wersji hybrydowej?

 

KY: Nie. Uważamy, że hybrydowy ukÅ‚ad napÄ™dowy nie sprawdzi siÄ™ w samochodzie tego typu użytkowanym na europejskich drogach. Nabywcy SUV-ów czÄ™sto wyjeżdżajÄ… z rodzinÄ… poza miasto, holujÄ… przyczepÄ™ i pokonujÄ… wiele kilometrów w celach zawodowych. W takich przypadkach lepiej sprawdzi siÄ™ oszczÄ™dny i mocny silnik wysokoprężny, który odznacza siÄ™ wysokÄ… wydajnoÅ›ciÄ… ekologicznÄ…. W naszej ofercie znajdujÄ… siÄ™ obecnie trzy modele hybrydowe - CR-Z, Jazz Hybrid i Insight - wiÄ™c klienci szukajÄ…cy "zielonego" samochodu majÄ… duży wybór. Z kolei w Stanach Zjednoczonych Honda CR-V jest naszym bazowym SUV-em, którego cena musi pozostać konkurencyjna, a technologia hybrydowa wiąże siÄ™ z wysokimi kosztami.

 

- Å»yczymy wiÄ™c Hondzie wielu zadowolonych klientów i dziÄ™kujemy za rozmowÄ™.

Więcej o nowej Hondzie CR-V



Źródło: Mototarget.pl

Bank prasowy: hondanews.eu/pl/pl

 Inne artykuÅ‚y
» A jednak siÄ™ krÄ™ci ¶roda, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, zostaÅ‚ wyróżniony nagrodÄ… "Åšwiatowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z caÅ‚ego Å›wiata, przyznajÄ…cych nagrody World Car Awards. wiÄ™cej »

» A imiÄ™ jego… Kona Czwartek, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym jÄ™zyku odrobinÄ™ niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginÄ™li, polegli). Czy źle kojarzÄ…ca siÄ™ nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimÅ› rynku? wiÄ™cej »

» Czy samochody bÄ™dÄ… moralne? Czy politycy sÄ… moralni? ¶roda, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknÄ…Å‚ najbardziej czuÅ‚ego punktu w zÅ‚ożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuÅ›, postÄ™p już siÄ™ odbywa, oÅ›rodki badawczo-rozwojowe pracujÄ… peÅ‚nÄ… parÄ…. Problem pojawia siÄ™, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta bÄ™dÄ… moralne? wiÄ™cej »

» A imiÄ™ jego… Kona ¶roda, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym jÄ™zyku odrobinÄ™ niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginÄ™li, polegli). Czy źle kojarzÄ…ca siÄ™ nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimÅ› rynku? wiÄ™cej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Czwartek, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespoÅ‚u i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. wiÄ™cej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Wtorek, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miaÅ‚a możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradziÅ‚ szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcÄ… projektu Syrma Pi±tek, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstaÅ‚ w zespole projektantów kierowanym przez stylistÄ™ z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzaÅ‚ w Genewie wielkie emocje. wiÄ™cej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnÄ™trz – mówi Adam BazydÅ‚o Czwartek, 2016-01-28
  Ford GT - Adam BazydÅ‚o Rozmowa z Adamem BazydÅ‚o, szefem dziaÅ‚u projektowania strategicznego wnÄ™trz w Fordzie ukazaÅ‚a siÄ™ w aplikacji na urzÄ…dzenia mobilne Moto Tabu. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Sobota, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszÅ‚oÅ›ci motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. wiÄ™cej »

» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem KoÅ‚odziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska Pi±tek, 2015-05-15
  Adam KoÅ‚odziejczyk wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Poniedzia³ek, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas miÄ™dzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliÅ›my managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. wiÄ™cej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcÄ… wyÅ›cigowym, zwyciÄ™zcÄ… Silver Cup serii Blancpain Sprint ¶roda, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicÄ… Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyÅ›cigów Blancplain Sprint Series. wiÄ™cej »

» Paryż ciÄ…gle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Wtorek, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia siÄ™ wÄ…tpliwość, czy warto tÅ‚uc siÄ™ samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tÅ‚umie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy wiÄ™kszość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane sÄ… ze zdjęć od tygodni? wiÄ™cej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Pi±tek, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia zostaÅ‚a liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz wiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… cieszÄ… siÄ™ także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosÅ‚a o ponad 50% w stosunku do zeszÅ‚ego roku. wiÄ™cej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem JasiÅ„skim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Czwartek, 2014-03-13
  Mariusz JasiÅ„ski Podczas 84 genewskiego MiÄ™dzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliÅ›my dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. wiÄ™cej »

» Jak Audi pokonaÅ‚o diabÅ‚a - rozmawiamy z Leszkiem KempiÅ„skim kierownikiem PR marki Audi Czwartek, 2014-01-30
  Leszek KempiÅ„ski SÄ… firmy obdarzone przez zaÅ‚ożycieli instynktem przetrwania i rynkowÄ… bojowoÅ›ciÄ…. Nawet kryzys wykorzystujÄ… umiejÄ™tnie jako szansÄ™ na wspinanie siÄ™ w rankingach, bo walkÄ™ o pieniÄ…dze majÄ… w genach. O menadżerach takich firm mówi siÄ™, że potrafiÄ… wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w Å›rodku wyjść z nich jako pierwsi.  wiÄ™cej »

» JapoÅ„skie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Wtorek, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który zostaÅ‚ zaprojektowany głównie z myÅ›lÄ… o wymaganiach europejskich klientów. wiÄ™cej »

» CzÅ‚owiek i emocje, potem technologia Czwartek, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciÄ™tnie Å‚adne, nie bÄ™dÄ…ce samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekÅ›cie skojarzeÅ„ piÄ™kna i artystycznych kreacji. wiÄ™cej »

» Skoda Rapid: historia i przyszÅ‚ość - mówi David Haidniger ¶roda, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. wiÄ™cej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Poniedzia³ek, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym PrzyszÅ‚o nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógÅ‚ na Å›wiatowych koncernach globalne oszczÄ™dnoÅ›ci i produkcjÄ™ globalnych modeli. wiÄ™cej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imiÄ™ jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |