|
|
Felietony, rozmowy
|
Człowiek i emocje, potem technologia
Dodano: 2013-11-28
Wyświetlono: 11325 razy
|
|
|
Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji.
|
|
foto © Lexus |
|
Wzornictwo użytkowe wkraczające w obszar sztuki, filmy, obrazy i dźwięki, stanowią bardzo skuteczny język komunikacji, nie wymagający tłumacza. Zajrzeliśmy na profil Departure Lane w Tumblr i na kanał Lexusa YouTube, aby zrozumieć tę oryginalną formę promocji, która przewrotnie oferuje odbiorcy odpoczynek od motoryzacji oraz szerokie spojrzenie na sprawy sztuk wizualnych i ludzkich emocji.
Design - droga do zjawisk nieoczekiwanych
Serwis Tumblr służy do dzielenia się obrazem, klipami, muzyką, jednak profil „Departure Lane” prowadzony pod egidą Lexusa w sposób prosty i intuicyjny pozwala chwalić się naprawdę interesującymi fotografiami i animacjami udanych projektów, znanych i nieznanych specjalistów wzornictwa przemysłowego, architektury, stylizacji. To punkt startowy dla wszystkich poszukujących inspiracji w tworzeniu kształtów.
Znajdziemy tam i fotografie cieszących oko nowoczesnych mebli i sprzętów sprzed prawie wieku, które stały się ikonami stylu. Są piękne ujęcia znanych budowli i wyjątkowe detale przedmiotów codziennego użytku, zaprojektowanych przez prawdziwych artystów w swoim fachu. Sztuka projektowania rzuca nowe, oryginalne światło na to co stare i to co nowe, znane i nieznane. Proces ten rozszerza granice naszej percepcji, prowadzi do świata skojarzeń i inwencji. To uniwersalna siła działająca na każdej szerokości geograficznej, jaką wykorzystują twórcy profilu „Departure Lane”.
Ludzie Lexusa zrozumieli, że sam design to droga do zjawisk ekscytujących i nieoczekiwanych, dlatego firma jest organizatorem jednego z najbardziej interesujących konkursów dla młodych projektantów „Lexus Design Awards”. Właśnie zakończyło się przyjmowanie zgłoszeń do edycji 2014, której tematem jest „Ciekawość”. Podobnie jak przed rokiem, z całego świata wpłynęło ponad tysiąc projektów. Spośród nich, jurorzy już w styczniu wybiorą 12 prac zwycięzców, którzy mogą liczyć na szeroką promocję oraz zaproszenie na Milan Design Week 2014, a dwaj najwyżej ocenieni laureaci otrzymają po pięć milionów jenów na pokrycie kosztów produkcji prototypów pod okiem mentorów, znanych mistrzów designu.
Film – najważniejsza ze sztuk
Wyjątkowym przykładem strategii wspierania piękna i humanizmu w marketingu jest projekt „Lexus Short Films” w serwisie YouTube. O pięciu filmach finansowanych przez firmę i zrealizowanych w roku 2013 wspólnie ze studiem The Weinstein Company krążą wśród internautów legendy. W świecie reklamy motoryzacyjnej zdominowanej przez mniej lub bardziej wymyślne spoty, których głównym bohaterem w zmieniającej się scenerii jest zwykle karoseria, technologia, silnik, dopiero na końcu kierowca, krótkie filmy Lexusa błyszczą inwencją i wyrastają wysoko ponad przeciętność. Co daje im taką przewagę w konkurencyjnej branży? Może przekazanie pałeczki młodym, nawet bardzo młodym twórcom, może zaryzykowanie wsparcia dla filmów tak oryginalnych w scenariuszu, że wydawałoby się niewykonalnych, może po prostu rezygnacja ze skrótów, sloganów, natrętnej autopromocji, odwołanie się do inteligencji widza. Wszystkie projekty są uniwersalne, stworzyli je młodzi artyści z różnych kultur. Kto wprowadzi w wyszukiwarce You Tube hasło „Lexus Short Films” znajdzie z pewnością takie perełki jak „Beyond memories” Cristiny Molino, zapraszające do dziwnego sennego lasu, albo „Lepsze jutro” Mitsuyo Miyazaki osadzone w świecie japońskiej mangi, czy sugestywny film „Uczeń” Chińczyka Chan Chung Ki - magiczną opowieść o wizjach i widzeniu. Dobrze jest znaleźć w filmie drogę, którą prowadzi cię artysta, nie marketingowiec. Nawet jeśli w krótkich filmach są niedoskonałości, jeśli łatwo młodym filmowcom wypomnieć naiwność, trudno odmówić im szczerości, te kreacje są prawdziwe.
JAK POWSTAWAŁ "BEYOND MEMORIES”:
Lexus Short Films: "Pupil"
Przed kilkoma dniami światło dzienne ujrzał kolejny wart śledzenia projekt filmowy, oddany w ręce młodym artystom „Amazing in motion”. Film „Rój” to wyższa szkoła animacji – zaproszenie w XXI wiek.
Amazing in Motion – SWARM:
Jak powstawał Amazing in Motion – SWARM:
Jak powstawał Amazing in Motion – SWARM:
|
|
|
Bank prasowy: www.lexusnews.eu/pl/
|
Inne artykuły
|
|
» A jednak się kręci |
roda, 2018-03-07 |
|
Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, został wyróżniony nagrodą "Światowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznających nagrody World Car Awards. więcej »
|
|
» A imię jego… Kona |
Czwartek, 2017-06-08 |
|
Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku?
więcej »
|
|
» Czy samochody będą moralne? Czy politycy są moralni? |
roda, 2017-06-07 |
|
No i Bill Ford dotknął najbardziej czułego punktu w złożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuś, postęp już się odbywa, ośrodki badawczo-rozwojowe pracują pełną parą. Problem pojawia się, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta będą moralne?
więcej »
|
|
» A imię jego… Kona |
roda, 2017-06-07 |
|
Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku?
więcej »
|
|
» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć |
Czwartek, 2017-04-20 |
|
O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. więcej »
|
|
» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX |
Wtorek, 2016-07-12 |
|
Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miała możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradził szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. więcej »
|
|
» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcą projektu Syrma |
Pitek, 2016-02-12 |
|
Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez
stylistę z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzał w Genewie wielkie emocje. więcej »
|
|
» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnętrz – mówi Adam Bazydło |
Czwartek, 2016-01-28 |
|
Rozmowa z Adamem Bazydło, szefem działu projektowania strategicznego wnętrz w Fordzie ukazała się w aplikacji na urządzenia mobilne Moto Tabu. więcej »
|
|
» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe |
Sobota, 2015-11-07 |
|
...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszłości motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. więcej »
|
|
» Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska |
Pitek, 2015-05-15 |
|
więcej »
|
|
» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX |
Poniedziaek, 2015-05-11 |
|
Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. więcej »
|
|
» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcą wyścigowym, zwycięzcą Silver Cup serii Blancpain Sprint |
roda, 2014-10-29 |
|
Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicą Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyścigów Blancplain Sprint Series. więcej »
|
|
» Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile |
Wtorek, 2014-10-07 |
|
Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni? więcej »
|
|
» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland |
Pitek, 2014-05-16 |
|
Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku. więcej »
|
|
» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska |
Czwartek, 2014-03-13 |
|
Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. więcej »
|
|
» Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi |
Czwartek, 2014-01-30 |
|
Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi. więcej »
|
|
» Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer |
Wtorek, 2013-12-31 |
|
Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów. więcej »
|
|
» Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger |
roda, 2013-10-16 |
|
O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. więcej »
|
|
» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? |
Poniedziaek, 2013-09-23 |
|
Przyszło nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógł na światowych koncernach globalne oszczędności i produkcję globalnych modeli. więcej »
|
|
[1]23 Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów |
|
|
|