FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Człowiek i emocje, potem technologia
  Dodano: 2013-11-28 Wyświetlono: 11324 razy
 
Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji.
Człowiek i emocje, potem technologia

foto © Lexus   

Wzornictwo użytkowe wkraczające w obszar sztuki, filmy, obrazy i dźwięki, stanowią bardzo skuteczny język komunikacji, nie wymagający tłumacza. Zajrzeliśmy na profil Departure Lane w Tumblr i na kanał Lexusa YouTube, aby zrozumieć tę oryginalną formę promocji, która przewrotnie oferuje odbiorcy odpoczynek od motoryzacji oraz szerokie spojrzenie na sprawy sztuk wizualnych i ludzkich emocji.

 

Design - droga do zjawisk nieoczekiwanych

 

Serwis Tumblr służy do dzielenia się obrazem, klipami, muzyką, jednak profil „Departure Lane” prowadzony pod egidą Lexusa w sposób prosty i intuicyjny pozwala chwalić się naprawdę interesującymi fotografiami i animacjami udanych projektów, znanych i nieznanych specjalistów wzornictwa przemysłowego, architektury, stylizacji. To punkt startowy dla wszystkich poszukujących inspiracji w tworzeniu kształtów.

 

Znajdziemy tam i fotografie cieszących oko nowoczesnych mebli i sprzętów sprzed prawie wieku, które stały się ikonami stylu. Są piękne ujęcia znanych budowli i wyjątkowe detale przedmiotów codziennego użytku, zaprojektowanych przez prawdziwych artystów w swoim fachu. Sztuka projektowania rzuca nowe, oryginalne światło na to co stare i to co nowe, znane i nieznane. Proces ten rozszerza granice naszej percepcji, prowadzi do świata skojarzeń i inwencji. To uniwersalna siła działająca na każdej szerokości geograficznej, jaką wykorzystują twórcy profilu „Departure Lane”.

 

Ludzie Lexusa zrozumieli, że sam design to droga do zjawisk ekscytujących i nieoczekiwanych, dlatego firma jest organizatorem jednego z najbardziej interesujących konkursów dla młodych projektantów „Lexus Design Awards”. Właśnie zakończyło się przyjmowanie zgłoszeń do edycji 2014, której tematem jest „Ciekawość”. Podobnie jak przed rokiem, z całego świata wpłynęło ponad tysiąc projektów. Spośród nich, jurorzy już w styczniu wybiorą 12 prac zwycięzców, którzy mogą liczyć na szeroką promocję oraz zaproszenie na Milan Design Week 2014, a dwaj najwyżej ocenieni laureaci otrzymają po pięć milionów jenów na pokrycie kosztów produkcji prototypów pod okiem mentorów, znanych mistrzów designu.

 

Film – najważniejsza ze sztuk


Wyjątkowym przykładem strategii wspierania piękna i humanizmu w marketingu jest projekt „Lexus Short Films” w serwisie YouTube. O pięciu filmach finansowanych przez firmę i zrealizowanych w roku 2013 wspólnie ze studiem The Weinstein Company krążą wśród internautów legendy. W świecie reklamy motoryzacyjnej zdominowanej przez mniej lub bardziej wymyślne spoty, których głównym bohaterem w zmieniającej się scenerii jest zwykle karoseria, technologia, silnik, dopiero na końcu kierowca, krótkie filmy Lexusa błyszczą inwencją i wyrastają wysoko ponad przeciętność. Co daje im taką przewagę w konkurencyjnej branży? Może przekazanie pałeczki młodym, nawet bardzo młodym twórcom, może zaryzykowanie wsparcia dla filmów tak oryginalnych w scenariuszu, że wydawałoby się niewykonalnych, może po prostu rezygnacja ze skrótów, sloganów, natrętnej autopromocji, odwołanie się do inteligencji widza. Wszystkie projekty są uniwersalne, stworzyli je młodzi artyści z różnych kultur. Kto wprowadzi w wyszukiwarce You Tube hasło „Lexus Short Films” znajdzie z pewnością takie perełki jak „Beyond memories” Cristiny Molino, zapraszające do dziwnego sennego lasu, albo „Lepsze jutro” Mitsuyo Miyazaki osadzone w świecie japońskiej mangi, czy sugestywny film „Uczeń” Chińczyka Chan Chung Ki - magiczną opowieść o wizjach i widzeniu. Dobrze jest znaleźć w filmie drogę, którą prowadzi cię artysta, nie marketingowiec. Nawet jeśli w krótkich filmach są niedoskonałości, jeśli łatwo młodym filmowcom wypomnieć naiwność, trudno odmówić im szczerości, te kreacje są prawdziwe.

 

   

 

JAK POWSTAWAŁ "BEYOND MEMORIES”:

 

        

 

Lexus Short Films: "Pupil"

 

        

 

Przed kilkoma dniami światło dzienne ujrzał kolejny wart śledzenia projekt filmowy, oddany w ręce młodym artystom „Amazing in motion”. Film „Rój” to wyższa szkoła animacji – zaproszenie w XXI wiek.

 

Amazing in Motion – SWARM:


   
 

Jak powstawał Amazing in Motion – SWARM:


   
 

Jak powstawał Amazing in Motion – SWARM:

 

        



Źródło: Mototarget.pl

Bank prasowy: www.lexusnews.eu/pl/

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |