FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer
Autor: Marcin Skrzyński  Dodano: 2013-12-31 Wyświetlono: 12298 razy
 
Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów.
Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer

foto © Honda   

- Najwyraźniej Honda - podobnie jak inni producenci z Japonii i Korei - staje się „europejską” marką. Czy mimo wszystko uda się w przyszłości zachować japoński charakter kolejnych aut?

 

- Honda zawsze opracowywała samochody poza granicami Japonii. Główny oddział badawczo-rozwojowy znajduje się w Japonii, jednak prace nad poszczególnymi modelami są prowadzone równocześnie w wielu filiach zlokalizowanych w różnych częściach świata. Tak właśnie było w przypadku Hondy Civic Tourer. W każdym z tych oddziałów proces projektowania modelu przebiega według tych samych, ściśle określonych zasad. Dzięki temu możemy uzyskać odpowiednią jakość podzespołów i zaszczepić japońskie DNA w każdym naszym produkcie.

 

- Czy klienci z Europy mają wyższe wymagania pod względem konstrukcji i specyfikacji samochodu, niż mieszkańcy na przykład Japonii czy Stanów Zjednoczonych?

 

- Tak. Nabywcy z Europy są bardzo wymagający. Zwracają szczególną uwagę na stylizację nadwozia, jakość wykończenia wnętrza, dynamikę układu jezdnego i zawsze oczekują innowacyjnych technologii na pokładzie.

 

- Zaprojektowanie idealnego samochodu dla Europejczyków jest więc trudniejsze, niż dla mieszkańców innych części świata.

 

- Zgadza się. Właśnie dlatego budową Hondy Civic Tourer zajęły się lokalne oddziały R&D. Nowy model został również gruntownie przetestowany na europejskich drogach i dopracowany z uwzględnieniem europejskich warunków jazdy.

 

- Oprócz najnowszej odmiany kombi, Honda Civic oferowana jest również w wersji 5- i 4-drzwiowej. Czy w przyszłości pojawią się inne warianty tego modelu?

 

- Obecnie wykorzystujemy dwa rodzaje płyty podłogowej modelu Civic: platformę ze zbiornikiem paliwa umieszczonym z przodu i z tyłu. Taka wszechstronna architektura pozwala tworzyć wiele różnych typów nadwozia - oprócz wspomnianych wariantów modelu Civic z tej samej płyty korzysta też nowa Honda CR-V. Na razie nie mogę jednak zdradzić planów dotyczących kolejnych wcieleń Civica.

 

- Niedawno Honda zapowiedziała debiut trzech nowych jednostek napędowych VTEC TURBO o pojemności 1 l, 1,5 l, oraz 2 l, które mają wzbogacić ofertę silników z serii Earth Dreams Technology. Wiemy już, że 2-litrowy motor pojawi się pod maską sportowego Civica Type R. Czy to oznacza, że mniejsze jednostki uzupełnią gamę „zwykłych” modeli Civic?

 

- Prace nad nowymi silnikami z turbodoładowaniem, układem bezpośredniego wtrysku paliwa oraz udoskonalonym systemem zmiennych faz rozrządu prowadzone są w Japonii. Pierwszym europejskim modelem, który otrzyma jednostkę z serii VTEC TURBO faktycznie będzie Civic Type R, natomiast wersje o pojemności 1 i 1,5 litra pojawią się w ofercie w późniejszym terminie. Data ich premiery rynkowej nie została jeszcze ustalona.

 

- Czy oprócz nowych wariantów silnikowych planowana jest też wersja hybrydowa?

 

- Nie. Model Civic nie będzie oferowany w Europie w wersji hybrydowej, ponieważ w ofercie znajduje się bardzo wydajny silnik Diesla o pojemności 1,6 litra, który w modelu Tourer emituje zaledwie 99 gramów dwutlenku węgla na kilometr. 4-drzwiowy Civic Hybrid jest natomiast oferowany na rynkach pozaeuropejskich.

 

- Ekologiczne silniki i „zielone” technologie stosowane w modelu Civic to jedna strona medalu. A czy rozwiązania przyjazne środowisku są również wykorzystywane w procesie produkcji?

 

- Oczywiście. Brytyjska fabryka Honda of the UK Manufacturing Ltd. (HUM) w Swindon, gdzie powstaje Civic Tourer, już od 2010 roku realizuje strategię „Zero waste to landfill”, która polega na oszczędnym gospodarowaniu zasobami i nie wysyłaniu odpadów produkcyjnych na wysypiska. Obecnie jesteśmy również na etapie uzyskiwania dostępu do paneli słonecznych, które pozwolą zmniejszyć uzależnienie zakładu od krajowej sieci wysokiego napięcia.

 

- W Civicu Tourer debiutują nowe systemy bezpieczeństwa, które w razie potrzeby mogą automatycznie wyhamować auto, aby uniknąć kolizji. Jak Pana zdaniem takie systemy rozwiną się w przyszłości?

 

- Naszym celem podczas prac nad Hondą Civic Tourer było zaoferowanie klientom pełnego pakietu przystępnych cenowo systemów wspomagających jazdę, które - jak wskazuje nazwa - mają pomóc kierowcy w awaryjnych sytuacjach na drodze. Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Tokio zaprezentowaliśmy projekt w pełni autonomicznego systemu jazdy, który całkowicie przejmuje funkcje kierowania autem. W przyszłości chcielibyśmy wprowadzić taką technologię na rynek, jednak obecnie ograniczają nas przepisy prawne. Uważam, że w najbliższych latach popularność zyskają natomiast układy mające bezpośredni wpływ na prowadzenie samochodu, jak oferowany w Civicu Tourer system adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia. Dzięki niemu kierowca ma większą kontrolę nad zachowaniem auta, co daje mu większe szanse na wyjście obronną ręką z niebezpieczniej sytuacji.

 

- Honda Civic Tourer ma więc wszystkie potrzebne atrybuty, aby stać się hitem sprzedaży.

 

- Mamy taką nadzieję. Model ten będzie sprzedawany w 27 krajach Unii Europejskiej. Przewidujemy, że największymi rynkami zbytu będą Niemcy i Wielka Brytania, gdzie samochody typu kombi są bardzo popularne.

 

- Życzymy zatem samych sukcesów.



Źródło: Mototarget

Bank prasowy: hondanews.eu/pl/pl

 Inne artykuły
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski Poniedziaek, 2013-05-27
  Ford SYNC AppLink Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »

» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe Czwartek, 2013-04-11
  Kazuhiro Sekine W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »

» Naga Broń 2013 Pitek, 2013-03-08
  Broń - co można w strefie Schengen Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »

» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego Poniedziaek, 2013-02-04
  Innocenti Mini Turbo Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »

» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko Wtorek, 2012-11-13
  Iza Miko - Mitsubishi i-MiEV Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »

» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk Pitek, 2012-09-07
  Adam Kołodziejczyk Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »

» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH Pitek, 2012-05-25
  Martin Buhl-Wagner Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »

» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport Czwartek, 2012-05-10
  Spotkanie na szczycie mocy cz.1 Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »

» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 roda, 2012-04-04
  Leszek Kempiński Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »

» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe Sobota, 2012-03-03
  Manabu Nishimae - prezese Honda Motor Europe Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »

» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! Czwartek, 2012-02-23
  Izabella Miko Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »

» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło Poniedziaek, 2011-11-07
  Adam Bazydło - Moto Target Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »

» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce roda, 2011-10-12
  Chevrolet - stara miłość nie rdzewieje Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »

» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk Czwartek, 2011-06-16
  Zespół Kruk Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »

» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska Czwartek, 2011-02-17
  Dorota Sumińska i jej zwierzaki Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb naszego zwierzaka. więcej »

» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem Czwartek, 2011-01-27
  Łukasz "Łoker" Łaskawiec Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »

» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi Poniedziaek, 2010-11-22
  Jean Todt - Mototarget.pl Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »

» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company Pitek, 2010-11-05
  Gunnar Herrmann Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »

» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company Poniedziaek, 2010-10-25
  James Hughes W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »

» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk Wtorek, 2010-10-12
  Adam Kołodziejczyk - dyrektor generalny Ford Polska Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »

1 [2] 3
Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |