FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer
Autor: Marcin Skrzyński  Dodano: 2013-12-31 Wyświetlono: 12256 razy
 
Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów.
Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer

foto © Honda   

- Najwyraźniej Honda - podobnie jak inni producenci z Japonii i Korei - staje się „europejską” marką. Czy mimo wszystko uda się w przyszłości zachować japoński charakter kolejnych aut?

 

- Honda zawsze opracowywała samochody poza granicami Japonii. Główny oddział badawczo-rozwojowy znajduje się w Japonii, jednak prace nad poszczególnymi modelami są prowadzone równocześnie w wielu filiach zlokalizowanych w różnych częściach świata. Tak właśnie było w przypadku Hondy Civic Tourer. W każdym z tych oddziałów proces projektowania modelu przebiega według tych samych, ściśle określonych zasad. Dzięki temu możemy uzyskać odpowiednią jakość podzespołów i zaszczepić japońskie DNA w każdym naszym produkcie.

 

- Czy klienci z Europy mają wyższe wymagania pod względem konstrukcji i specyfikacji samochodu, niż mieszkańcy na przykład Japonii czy Stanów Zjednoczonych?

 

- Tak. Nabywcy z Europy są bardzo wymagający. Zwracają szczególną uwagę na stylizację nadwozia, jakość wykończenia wnętrza, dynamikę układu jezdnego i zawsze oczekują innowacyjnych technologii na pokładzie.

 

- Zaprojektowanie idealnego samochodu dla Europejczyków jest więc trudniejsze, niż dla mieszkańców innych części świata.

 

- Zgadza się. Właśnie dlatego budową Hondy Civic Tourer zajęły się lokalne oddziały R&D. Nowy model został również gruntownie przetestowany na europejskich drogach i dopracowany z uwzględnieniem europejskich warunków jazdy.

 

- Oprócz najnowszej odmiany kombi, Honda Civic oferowana jest również w wersji 5- i 4-drzwiowej. Czy w przyszłości pojawią się inne warianty tego modelu?

 

- Obecnie wykorzystujemy dwa rodzaje płyty podłogowej modelu Civic: platformę ze zbiornikiem paliwa umieszczonym z przodu i z tyłu. Taka wszechstronna architektura pozwala tworzyć wiele różnych typów nadwozia - oprócz wspomnianych wariantów modelu Civic z tej samej płyty korzysta też nowa Honda CR-V. Na razie nie mogę jednak zdradzić planów dotyczących kolejnych wcieleń Civica.

 

- Niedawno Honda zapowiedziała debiut trzech nowych jednostek napędowych VTEC TURBO o pojemności 1 l, 1,5 l, oraz 2 l, które mają wzbogacić ofertę silników z serii Earth Dreams Technology. Wiemy już, że 2-litrowy motor pojawi się pod maską sportowego Civica Type R. Czy to oznacza, że mniejsze jednostki uzupełnią gamę „zwykłych” modeli Civic?

 

- Prace nad nowymi silnikami z turbodoładowaniem, układem bezpośredniego wtrysku paliwa oraz udoskonalonym systemem zmiennych faz rozrządu prowadzone są w Japonii. Pierwszym europejskim modelem, który otrzyma jednostkę z serii VTEC TURBO faktycznie będzie Civic Type R, natomiast wersje o pojemności 1 i 1,5 litra pojawią się w ofercie w późniejszym terminie. Data ich premiery rynkowej nie została jeszcze ustalona.

 

- Czy oprócz nowych wariantów silnikowych planowana jest też wersja hybrydowa?

 

- Nie. Model Civic nie będzie oferowany w Europie w wersji hybrydowej, ponieważ w ofercie znajduje się bardzo wydajny silnik Diesla o pojemności 1,6 litra, który w modelu Tourer emituje zaledwie 99 gramów dwutlenku węgla na kilometr. 4-drzwiowy Civic Hybrid jest natomiast oferowany na rynkach pozaeuropejskich.

 

- Ekologiczne silniki i „zielone” technologie stosowane w modelu Civic to jedna strona medalu. A czy rozwiązania przyjazne środowisku są również wykorzystywane w procesie produkcji?

 

- Oczywiście. Brytyjska fabryka Honda of the UK Manufacturing Ltd. (HUM) w Swindon, gdzie powstaje Civic Tourer, już od 2010 roku realizuje strategię „Zero waste to landfill”, która polega na oszczędnym gospodarowaniu zasobami i nie wysyłaniu odpadów produkcyjnych na wysypiska. Obecnie jesteśmy również na etapie uzyskiwania dostępu do paneli słonecznych, które pozwolą zmniejszyć uzależnienie zakładu od krajowej sieci wysokiego napięcia.

 

- W Civicu Tourer debiutują nowe systemy bezpieczeństwa, które w razie potrzeby mogą automatycznie wyhamować auto, aby uniknąć kolizji. Jak Pana zdaniem takie systemy rozwiną się w przyszłości?

 

- Naszym celem podczas prac nad Hondą Civic Tourer było zaoferowanie klientom pełnego pakietu przystępnych cenowo systemów wspomagających jazdę, które - jak wskazuje nazwa - mają pomóc kierowcy w awaryjnych sytuacjach na drodze. Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Tokio zaprezentowaliśmy projekt w pełni autonomicznego systemu jazdy, który całkowicie przejmuje funkcje kierowania autem. W przyszłości chcielibyśmy wprowadzić taką technologię na rynek, jednak obecnie ograniczają nas przepisy prawne. Uważam, że w najbliższych latach popularność zyskają natomiast układy mające bezpośredni wpływ na prowadzenie samochodu, jak oferowany w Civicu Tourer system adaptacyjnych amortyzatorów tylnego zawieszenia. Dzięki niemu kierowca ma większą kontrolę nad zachowaniem auta, co daje mu większe szanse na wyjście obronną ręką z niebezpieczniej sytuacji.

 

- Honda Civic Tourer ma więc wszystkie potrzebne atrybuty, aby stać się hitem sprzedaży.

 

- Mamy taką nadzieję. Model ten będzie sprzedawany w 27 krajach Unii Europejskiej. Przewidujemy, że największymi rynkami zbytu będą Niemcy i Wielka Brytania, gdzie samochody typu kombi są bardzo popularne.

 

- Życzymy zatem samych sukcesów.



Źródło: Mototarget

Bank prasowy: hondanews.eu/pl/pl

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |