FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland
Autor: Robert Szczerbaniak  Dodano: 2014-05-16 Wyświetlono: 11144 razy
 
Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku.
O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland

foto © GM   

– To już koniec kryzysu w motoryzacji? Opel odnotował w pierwszych czterech miesiącach ponad 40 proc. wzrostu sprzedaży w stosunku do analogicznych miesięcy ubiegłego roku.


– Dla Opla w Polsce ten rok faktycznie zaczął się wyjątkowo dobrze. Ożywienie na rynku nowych samochodów w Polsce także jest wyraźne widoczne. W pierwszym kwartale duży wpływ na wyniki rynku miały kwestie związane z przepisami dotyczącymi pełnego odliczania VAT, na których skorzystała część importerów. Było to jednak wydarzenie jednorazowe. Istotne jest to, czy ten wzrostowy trend, który obecnie obserwujemy, utrzyma się i będzie trwały. Dobrym prognostykiem na jego kontynuację jest 14% wzrost w kwietniu i ponad 30 tys. sprzedanych nowych samochodów. Myślę, że 2014 będzie rokiem przełomowym i cała polska branża motoryzacyjna pewnie zbliży się do sprzedaży 400 tys. nowych aut.


– Jaki procent w sprzedaży Opla stanowiły auta z homologacją N1 czyli z pełnym odliczeniem VAT?


– Niewielki, czyli ok. 600 egzemplarzy na ponad 9 tys. sprzedanych samochodów. Dla wyników Opla to nie miało wielkiego znaczenia. Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku.

 

– Jaki na te wyniki może mieć wpływ reeksport?
 

– Zjawisko to nadal funkcjonuje i szacunkowo dla całego rynku sięga prawie 15 proc. aut, które zaraz po zakupie wyjechały za granicę. W Oplu jednak nie mamy tego problemu, samochody raczej nie wyjeżdżają.
 

– Jakie modele Polacy kupują najchętniej w waszych salonach. 
 

– Właściwie wszystkie przyczyniły się do dobrego wyniku. Najbardziej oczywiście Corsa, ale zaraz za nią Astra, Insignia, Mokka i Meriva - zupełnie nowy model, więc sumujemy na razie zamówienia, których jest wiele. Meriva, rodzinny samochód, wreszcie osiągnął godną tego modelu popularność i z poziomu trzydziestu sztuk wskoczył na poziom dwustu egzemplarzy sprzedawanych miesięcznie.


– Będziecie trzecim sprzedawcą nowych aut w Polsce? Czy plany na resztę roku zakładają również o 40 proc. wyższą sprzedaży niż w 2013?
 

– Trudno wyrokować, czy Opel będzie w pierwszej trójce, ale mamy dosyć ambitne plany, bo liczymy na co najmniej 30 proc. wzrost w stosunku do roku ubiegłego. Oznaczałoby to osiągnięcie ok. 26 tys. sprzedanych pojazdów. To skok niespotykany dla marek tak ustabilizowanych jak Opel, raczej zdarzający się nowym graczom na rynku. Uważam że to wynik do osiągnięcia, a zamówienia od klientów potwierdzają, że kolejne miesiące nie będą gorsze.

– Ruszyło kilka kampanii, opartych głównie na budowaniu wizerunku nowoczesnej niemieckiej marki, ale niemieckich marek jest kilka. Czym przekonacie w tej konkurencji klientów?
 

– Dla nas Opel to trzy główne atrybuty, na których opieramy wizerunek. Po pierwsze to marka niemiecka, co oznacza wysoką jakość i zaawansowane technologie. Po drugie – zwracamy uwagę na bardzo atrakcyjny wygląd gamy naszych samochodów, ekscytujący design. Trzeci nasz atut to szeroko rozumiana dostępność. Ostatni element oznacza, że oferta jest atrakcyjna cenowo, obejmuje wszystkie segmenty, a samochody łatwo zamówić, bo produkowane są blisko klienta w Polsce i Europie. Te trzy elementy wpływają na unikalność Opla na rynku polskim. Choć niemieckich marek jest kilka, to marek dostępnych, o ekscytującym wyglądzie i dających tak szeroki wybór jest mniej. To nas wyróżnia. 
 

– Jakie nowości modelowe w tym roku?
 

– Po wprowadzanej w tym roku nowej Merivie pojawi się nowy Vivaro - samochód, który może służyć zarówno jako auto dla biznesu jak i rodziny. Przykładem najlepszym z możliwych jest rodzina polskich pięcioraczków z Kielc, która wybrała ten model. W drugiej części roku premierę będzie miał crossover Adam Rocks - to zupełnie nowe podejście do Adama, wprowadzonego w ubiegłym roku. To samochód z otwieranym dachem, który będzie aspirował do segmentu modeli mini-terenowych.


– Sporym konkurentem jest dla sieci Opla w Polsce obrót starymi modelami tej marki.
 

– Opel od dawna prowadzi poprzez sieć dealerską handel certyfikowanych samochodów używanych, aut które są sprawdzone, dobrze przygotowane i wyposażone w gwarancję. Samochód używany jest przecież samochodem nowym dla kupującego. Warto zainwestować czas i wysiłek, aby ten pojazd przygotować, bo zadowolony klient, choć nie może sobie jeszcze pozwolić na samochód nowy, zostaje już klientem Opla. Jeśli chodzi o prowadzone w Polsce kampanie premiowanego złomowania – zwykle możliwość zostawienia auta starego zastępuje w nich po prostu upust. Prawdziwym impulsem do szerokiego wprowadzenia takich akcji byłoby wsparcie rządu. Widać jak bardzo jest ono potrzebne, właśnie teraz, kiedy odnotowaliśmy ożywienie na rynku. Branża czeka na takie impulsy ze strony ustawodawcy.

 

– Czy ogromne koszty "afery zapłonowej", dotyczącej aut General Motors za oceanem odbiją się echem w Polsce?
 

– Nie widzimy wpływu na polski rynek i nie przewidujemy jej skutków w Polsce. Jedyny model, którego dotyczy ta akcja bezpieczeństwa to nie oferowany już Opel GT, który był produkowany w USA. W naszym kraju jeździ tych aut kilka.
 

– Rywale zauważyli swoje szanse w rosnącej grupie użytkowników instalacji gazowych. Proponują montaż instalacji w swoich modelach firmy francuskie, koreańskie. W tej konkurencji jesteście jednak kilka kroków przed nimi?
 

– Nasza oferta jest bardzo szeroka - proponujemy modele LPG od Adama, poprzez Corsę, Mokkę, Zafirę, Insignię, czyli wszystkie modele osobowe. Poza tym, co bardzo ważne, instalacja jest wkomponowana w samochód i jest montowana fabrycznie, co skutkuje wyższym poziomem jakości i pełną gwarancją. Ponadto, nasza oferta na Astrę, Corsę i Merivę z instalacjami LPG w cenie 2 tys. zł nie jest uzależniona od pozostałych programów promocyjnych. To bardzo atrakcyjna propozycja, pozwalająca na zwrot inwestycji w LPG już po roku eksploatacji samochodu.
 

– Względy rynkowe, czy techniczne spowodowały wyłączenie z oferty modeli LPG całej gamy aut dostawczych?
 

– Dobre pytanie. Aktualnie oferujemy Combo z instalacją na mniej popularny w Polsce sprężony gaz ziemny CNG. W grupie klientów na auta użytkowe góruje jednak zainteresowanie silnikami wysokoprężnymi, przy mniejszej sprzedaży benzynowych, co powoduje, że nasza oferta została tak właśnie skonstruowana. W wypadku aut osobowych te preferencje rozłożyły się bardziej równomiernie i pomiędzy silnikami benzynowymi preferowanymi przez klientów indywidualnych, a dieslami częściej zamawianymi jako auta służbowe znalazło się miejsce dla całej grupy modeli LPG. 
 

– Macie ciekawą ofertę i ciekawie ją reklamujecie, spot Opla z polskimi piłkarzami BVB powstał w Polsce?
 

– Nie, reklama powstała w Dortmundzie, ale była w Polsce wymyślona i przeznaczona wyłącznie na polski rynek. Nie przypadkowo z zespołu Borussi wystąpiła trójka polskich piłkarzy i przez chwilę głos trenera Jurgena Kloppa. Wersji scenariusza było kilka, każdy był dyskutowany właśnie w tym pokoju w siedzibie General Motors Polska. Wybrany został wariant najmniej ryzykowny dla piłkarzy, dlatego nie ma efektownych akcji piłkarskich.
 

– Ale jest polskie poczucie humoru - szybka piłka, a co najważniejsze, reklama skuteczna.


– Tak, bardzo szybka - plan zdjęciowy trwał trzy godziny. 
 

– Bez dubli?
 

– Kilka oczywiście było. Są do obejrzenia na Youtube, w filmie zmontowanym ze scen kręcenia spotu. Najdłużej jednak trwało zorganizowanie produkcji i montaże.

 

– Życzę wielu tak udanych kampanii w roku 2014 i dziękuję za rozmowę.


 



Źródło: Mototarget fot. Opel

Bank prasowy: media.gm.com/media/po/pl/opel/news.html

 Inne artykuły
» Nasze skromne wrażenia z jazdy po pawilonach Mondial de l’Automobile roda, 2010-10-06
  Dziewczyny Salonu Paryż 2010 Czy Paryż wart jest mszy? Zadawaliśmy sobie to pytanie, na które Henryk z Nawarry odpowiedział już 400 lat temu. Świat się jednak zmienia, za Burbonów nie istniały social media i strumieniowe transmisje telewizyjne. Po co więc jeździć na salony takie jak paryski? więcej »

» Życie zaczyna się po czterdziestce - rozmawiamy z Przemysławem Saletą Poniedziaek, 2010-09-20
  Suzuki Grand Vitara - Przemysław Saleta Przemysław Saleta najbardziej znany jest ze swojej kariery w boksie. W ostatnich latach także z wielu działań o zupełnie odmiennych charakterze, ról w filmach, prowadzenia programów w TV, udziału w programach rozrywkowych. W zestawieniu z posturą boksera wagi ciężkiej zaskakuje łagodnością i spokojem. Pytany jak często zdarzają się chętni, by się sprawdzić z mistrzem, odpowiada z uśmiechem – wcale, widać to kwestia charakteru i usposobienia, nikogo nie prowokuję. więcej »

» Zostawiłeś tak wiele Maćku Czwartek, 2010-09-02
  Maciej Majchrzak Los zabrał go w najgorszym momencie. Śmierć nie bawi się z motocyklistami w sentymenty. Nie pyta o plany, niezrealizowane obietnice, umówione spotkania. więcej »

» Duch kierowcy wyścigowego - na pytania odpowiada Kamil Raczkowski Poniedziaek, 2010-08-23
  Kamil Raczkowski Dwudziestotrzyletni Kamil Raczkowski przyjeżdża na Tor Kielce bordową Kią pro_cee'd. To nagroda za zeszłoroczne zwycięstwo w Pucharze Kii Cee'd. Mistrzostwo Polski w 2009 roku nie jest jedynym sukcesem Kamila. Wcześniej wygrał puchar Kii Picanto i zajął drugie miejsce w niemieckim Dacia Logan Cup. W tym sezonie zwyciężył we wszystkich sześciu wyścigach Kia Cee'd Cup. więcej »

» Trzymajcie kciuki - na nasze pytania odpowiada Łukasz Wargala, jedyny Polak w serii IDM Superbike Pitek, 2010-08-06
  Łukasz Wargala Młody, ambitny i bardzo utalentowany. Łukasz Wargala szturmem wkroczył na międzynarodową scenę wyścigową rok temu. Po debiucie w amatorskim pucharze motocyklowym Fiat Yamaha Cup, w minionym sezonie 26-latek awansował natychmiast do prestiżowej, niemieckiej serii IDM Superbike, omijając Mistrzostwa Polski i od razu rzucając się na głęboką wodę. więcej »

» Rozmawiamy z Piotrem Kupichą z zespołu „Feel” Wtorek, 2010-07-20
  Piotr Kupicha W „Feelu” jest cały czas muzyka, powiedziałbym, że teraz chcemy być z nią jak najbliżej, to nam przyniosło sukces i tą drogą chcemy iść dalej. Cały czas mamy próby, jak za starych czasów, w naszej starej kanciapie z piwkiem w ręku. więcej »

» Lancer Sportback jak pocisk mistrza! - wywiad z Tomaszem Sikorą dostęp do artykułu tylko dla zalogowanych użytkowników Sobota, 2010-07-10
  Tomasz Sikora - pewny, regularny - prawdziwa gwiazda biathlonowego świata. Uhonorowany „Oscarem” w tej dyscyplinie. Oddaje kilkanaście tysięcy strzałów rocznie. Jak na medalistę olimpijskiego i Mistrza Świata przystało, prawie wszystkie z nich trafiają prosto w cel. Podobnie jego najnowszy Mitsubishi Lancer Sportback – niczym pocisk pewnie i efektownie pędzi do celu podróży. W ekskluzywnym wywiadzie biathlonista Tomasz Sikora opowiada o swojej pasji do motoryzacji i sportu. więcej »

» Wszystkie oczy na Chiny roda, 2010-05-05
  Audi A6L Otwarcie 1 maja światowej wystawy EXPO 2010 w Szanghaju przysłoniło trwającą od 25 kwietnia do 2 maja w Pekinie International Automobile Exhibition. Może i słusznie, ale obie te imprezy pokazują, jak wielkie znaczenie mają obecnie w światowej gospodarce Chiny. W ubiegłym roku - w środku światowego kryzysu gospodarczego i powszechnego spadku sprzedaży aut - w Państwie Środka sprzedano 13,64 miliona samochodów, co uczyniło rynek chiński największym na świecie. więcej »

» Mówi Christoph Rust PR Menedżer Honda Motor Europe ds. Produktu Pitek, 2010-04-23
  Christoph Rust Honda Europe Minie wiele lat, zanim samochody zasilane ogniwami paliwowymi staną się produktem masowym, głównie za sprawą braku infrastruktury – nad którą jednak nasza firma również pracuje. więcej »

» Toshiaki Konaka - prezes Honda Poland Pitek, 2009-11-20
  Toshiaki Konaka Honda Z Toshiaki ­­Konaką Prezesem Zarządu Honda Poland Sp. z o.o. rozmawiał Marcin Skrzyński więcej »

» Rozmowa z Davidem Biddlecombe – menagerem projektu Ford ECOnetic roda, 2009-09-09
  Ford Focus ECOnetic więcej »

» O zielonych planach opowiada Toshiaki Konaka - Prezes Honda Poland Poniedziaek, 2009-08-10
  Honda - Toshiaki Konaka Honda Poland obchodzi właśnie swój jubileusz. Podczas 15 lat obecności w Polsce koncern odniósł wiele sukcesów i umocnił swoją pozycję na rynku. Czy jako prezes uważa Pan, że mimo to należy wprowadzić jakieś zmiany? więcej »

» Na pytania odpowiada Sharon Stone roda, 2008-11-19
  Sharon Stone Jest niekwestionowaną gwiazdą Hollywood, zmysłową diablicą z IQ 154, uwielbianą przez mężczyzn na całym świecie. Ale początki jej kariery filmowej nie były łatwe. Stała w długiej kolejce na przesłuchania do filmu Woody Allena "Wspomnienia z gwiezdnego pyłu" z 1980 roku. więcej »

» Lubisiowo jebaniuteńkie, albo miasto bezprawia Poniedziaek, 0000-00-00
  Robert Szczerbaniak Dyskusja o tzw "redystrybucji informacji" (modny termin ostatnio) przyniosła mi kilka refleksji. Pierwsza jest taka, że w homogenicznym świecie chyba mniej jest KREATORÓW, a rośnie armia tzw. LUBISIÓW, ograniczających się do "lajkowania" profili, udostępniania filmów z youtube i wciskania klawiszy ctrl+C, ctrl+V, którzy jednak mimo mentalności kserokopiarki uważają się za Bachów klawiatury Qwerty. więcej »

1 2 [3]
Wyświetlane: 40 - 54 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |