FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska
  Dodano: 2015-05-15 Wyświetlono: 8600 razy
 
Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska

foto © Ford   

Jak udało się Fordowi w Polsce zamknąć poprzedni rok?

 

– Zgodnie z przewidywaniami. Dobrze, jeśli weźmiemy pod uwagę, że nie reeksportujemy żadnych samochodów.

 

Europejski oddział Forda nadal jest na minusie w porównaniu z resztą rynku światowego. Jak Polska wypada na tle innych krajów Europy?

 

– Bardzo dobrze, w tej chwili jesteśmy siódmym rynkiem, jeżeli chodzi o wolumen sprzedaży w Europie. Ludzie sobie nie zdają z tego sprawy, więc warto to przypomnieć. Mamy w Europie tzw Big Five, czyli pięć dużych rynków - Anglia przede wszystkim, Niemcy, Francja, Hiszpania i Włochy, po czym jest Belgia i Polska. Do Belgii już nam dużo nie brakuje, w związku z tym, kiedy faktycznie rynek polski wzrośnie, to mamy absolutne szanse być szóstym rynkiem w Europie. Tym bardziej, że Polska jest jedynym krajem, który ma tak duży potencjał wzrostu.

 

– Z czego on wynika?

 

– Jeśli popatrzymy na liczbę transakcji, do których dochodzi rocznie na rynku, czyli na trzysta siedemdziesiąt tysięcy samochodów nowych, plus - w zależności od roku - od siedmiuset pięćdziesięciu do dziewięciuset tysięcy samochodów używanych łącznie z indywidualnym importem, wprowadzenie podatku ekologicznego, albo jakiegokolwiek uzależnienia cen od emisji spalin, spowoduje, że rynek wzrośnie o 20-40% w ciągu dwóch lat.

 

Projekty takich zmian są już lobbowane przez dealerów różnych marek.


– Projektów już parę leży w różnych szufladach ministerialnych, ale jakoś nic się w tej sprawie nie dzieje.

 

Jest spory opór społeczny, ludzie uważają, że ich nie stać na nowe auto.

 

– Zapraszam do salonów, można mieć za 270 zł miesięcznie KA, za niecałe 400 zł Fiestę, czy za 500 zł nowego Focusa. Jest wiele możliwości taniego pozyskania samochodu. Jest cały szereg różnych form finansowania, które na to pozwalają.

 

Czy to wyzwoliłoby 20-procentowy wzrost sprzedaży?


– Więcej, nie ma takiego drugiego rynku w Europie, który miałby szansę wzrosnąć o 20-40% czy nawet 100%. Po pierwsze, biorąc pod uwagę naszą populację – jesteśmy dużym krajem, ten potencjał absolutnie istnieje. Mamy najstarsze samochody w Europie – średnia wieku to 13 lat. Myślę, że będzie można mówić o Big Six razem z Polską.


Ubiegły rok był obfity w premiery? Wymiana całej gamy modeli użytkowych, pod koniec roku pojawił się Focus i Mondeo. Widać nowe Fordy na ulicach?

 

– Fokus jest trzy miesiące w pełnej dostępności w salonach. Widzimy, że w ciągu ostatnich dwóch, -trzech tygodni liczba zamówień mocno wzrasta. Proszę pamiętać, że pierwszy kwartał to tak zwany "VIN run out". W związku z tym nie mieliśmy tego samochodu w wyprzedażach, bo to nowy model, więc rozpoczęliśmy prawdziwą sprzedaż w połowie marca. Ale widzimy wzrost zamówień. Bardzo dobrze przyjęto też Mondeo. Mamy premierę nowego C-MAX-a, który stanowi znaczny volumen naszej sprzedaży. Warto wspomnieć też o całej nowej gamie samochodów dostawczych, a po wakacjach pojawi się w salonach S-MAX, który już od sierpnia będzie pokazywany. Będziemy mieli ten model również z napędem na cztery koła, w związku z tym liczni klienci, którzy mówili: S-MAX jest cudowny, ale ja chcę z napędem na obie osie, powinni być zadowoleni.

 

Macie się czym chwalić.

 

Mamy się czym chwalić. Ecoboost trzeci raz z rzędu został najlepszym silnikiem na świecie. Na początku były wątpliwości, czy się sprawdzi. Jeżeli trzy lata pod rząd silnik zdobywa nagrodę Engine of the Year i co piąty samochód sprzedaje się w tej chwili z technologią Ecoboost, to znaczy, że się sprawdza. Szkoda, że w Polsce nie przekłada się to na jeszcze wyższą sprzedaż modeli z tą jednostką.


– Czy to nie wynika z braku większego nacisku na wypromowanie zalet tej technologii?


Do tej pory uważało się, że warto kupić diesla, bo jest żywotny, mało pali, mniej kosztowało paliwo. Ale to nie do końca prawda, bo kupowali diesle klienci, którzy przejeżdżali 10-12 tys. km rocznie. Różnica w cenie między silnikiem benzynowym a wysokoprężnym, nigdy nie przekładała się na oszczędności, wynikające z różnicy kosztów paliwa. Ale to historia, koszty paliwa są już podobne. Myślę, że trzeba ludziom uświadamiać wyższość nowych technologii, takich jak EcoBoost.


Myślę, że Polacy będą do tego dojrzewać.


Jest to kwestia budowania większej świadomości tego, co jest na rynku. U nas jeszcze pokutuje wiele stereotypów.

 

A kierowcy wciąż padają ich ofiarami.


– Właśnie, co jakiś czas pokazuje się przypadki klientów, którzy kupując gdzieś w komisie używany samochód, dali się oszukać. Od ilu lat jest to temat aktualny? A my mamy ogólnopolski program "Ford Używane", działający w całej sieci, gdzie sprawdzamy samochód, który ktoś chce sprzedać i takie auto wypuszczamy z certyfikatem Dekry. Kiedy pytaliśmy sprzedawców, jak reagują klienci na certyfikat Dekra, okazało się, że kupujący nie mają świadomości, że są takie certyfikaty, że samochód przeszedł przegląd, że ma wymienione pewne elementy oraz gwarancję. 70% klientów chciałoby kupić taki samochód, choć jest droższy od auta bez certyfikatu o 3 tys. zł. Wniosek prosty - jeśli klientom się wytłumaczy, są gotowi zapłacić za używany samochód więcej, bo wiedzą, że jest sprawdzony i że ma gwarancję.
 

Przecież pierwsza wizyta w serwisie z takim przypadkowym samochodem może kosztować więcej niż 3 tys. zł.


– Oglądałem właśnie w TV historię pechowego zakupu używanego Volvo, gdzie w stacji autoryzowanej koszt naprawy wyniósł 20 tys. zł.


Zmieńmy temat, pojawia się w sieci Forda coś zupełnie nowego.

 

Tak, to Vignale Lounge, czyli pawilon dla specjalnych klientów. Będzie wyglądał tak jak część naszego pawilonu na Poznań Motor Show. Pojawi się tylko w Ford Store'ach, które są elementem europejskiego programu, towarzyszącemu nowej jakości obsługi klienta, związanej z nową linią modelową Vignale. Ford Store to przearanżowany wizualnie i funkcjonalnie salon dealerski. Jeżeli mamy produkt premium, to obsługa musi być superpremium.

 

Ile będzie tych salonów?

 

– W Polsce będzie ich sześć: w Gdyni, Warszawie, Krakowie, Łodzi, Chorzowie i Opolu. Oczywiście to nie jest tanie, wymaga konkretnej inwestycji ze strony dealera, nie tylko w hardware ale też w software. Projekt przewiduje, że w salonach pojawią się specjalni sprzedawcy Vignale, specjalni opiekunowie Vignale. Pewne modele będą dostępne wyłącznie w sieci Ford Store, czyli np. Mustang, Mondeo Vignale i S-MAX Vignale oraz Edge, który będzie sprzedawany tylko przez Ford Story.


Linia modelowa Vignale miała premierę w Chinach. To oczywiste – bo Chiny to obecnie największy rynek premium na świecie. Nadspodziewanie szybko projekt Vignale pojawi się w Polsce.


– W Polsce i w Europie ruszamy jednocześnie. Będziemy gotowi ze i specjalnymi ekspozycjami, bo każdy z tych pięciu salonów ma obowiązek posiadania osiemnastu samochodów demo, już niedługo. Salony są specjalnie aranżowane i mam nadzieję, że to znajdzie zrozumienie i spodoba się klientom.


Jakie modele będą na początek?


– Będą Mondeo Vignale i S-MAX Vignale.


Nie jest to działanie podobne do salonów marki DS w grupie PSA?


– Nie, jest różnica. DSzostał wydzielony jako osobna marka, podobnie jak zrobiła Toyota, stwarzając Lexusa. W projekcie Vignale będzie inaczej, dlatego że strefa Vignale będzie w salonach, w których będą sprzedawane inne Fordy, będzie strefa ST, strefa Mustanga, czyli będą te samochody poustawiane w odpowiednich strefach. Ford Store będzie musiał mieć również tak zwane Centrum Transita, czyli osobne miejsce gdzie oferujemy tylko i wyłącznie całą gamę samochodów Transit. To jest wykreowanie na wyższym poziomie pełnej oferty premium.


Powodzenia. Bardzo dziękuję za rozmowę.


– Dziękuję, a kiedy będziemy otwierali Ford Store’y, wszystkich czytelników bardzo zapraszamy.



Źródło: Mototarget

Bank prasowy: media.ford.com/

 Inne artykuły
» A jednak się kręci roda, 2018-03-07
  Hakan Samuelsson Hakan Samuelsson, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Group, został wyróżniony nagrodą "Światowa Osobowość Branży Motoryzacyjnej Roku 2018" przez dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, przyznających nagrody World Car Awards. więcej »

» A imię jego… Kona Czwartek, 2017-06-08
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» Czy samochody będą moralne? Czy politycy są moralni? roda, 2017-06-07
  Bill Ford No i Bill Ford dotknął najbardziej czułego punktu w złożonym problemie autonomii pojazdów. Koszty stworzenia tzw auta bez kierowcy to pikuś, postęp już się odbywa, ośrodki badawczo-rozwojowe pracują pełną parą. Problem pojawia się, kiedy zadamy sobie jedno pytanie. Czy auta będą moralne? więcej »

» A imię jego… Kona roda, 2017-06-07
  Hyundai Kona Wkrótce zostanie oficjalnie zaprezentowany subkompaktowy Hyundai Kona. Brzmi to w naszym języku odrobinę niefortunnie, podobnie jak po rosyjsku Maserati Ghibli (гибли – ginęli, polegli). Czy źle kojarząca się nazwa może zagrozić sprzedaży modelu na jakimś rynku? więcej »

» To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć Czwartek, 2017-04-20
  To nie ty wygrywasz w Le Mans, to Le Mans pozwala tobie zwyciężyć. Wywiad z Robem Leupenem z Toyota Motorsport GmbH O przygotowaniach do walki o najwyższe trofea opowiada Rob Leupen, szef zespołu i wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. więcej »

» Ted Klaus zdradza kulisy powstania nowej Hondy NSX Wtorek, 2016-07-12
  Ted Klaus - Honda NSX Podczas gdy pierwsza grupa europejskich dziennikarzy miała możliwość przetestowania modelu NSX w Portugalii, główny szef projektu Ted Klaus zdradził szczegóły powstawania tego auta, jego filozofii oraz znaczenia dla marki Honda. więcej »

» Rozmawiamy z Jackiem Chrzanowskim, współtwórcą projektu Syrma Pitek, 2016-02-12
  Jacek Chrzanowski i Syrma Model Syrma, który powstał w zespole projektantów kierowanym przez stylistę z polski, absolwenta łódzkiej ASP, wzbudzał w Genewie wielkie emocje. więcej »

» Ford GT to zapowiedź zmian w projektowaniu wnętrz – mówi Adam Bazydło Czwartek, 2016-01-28
  Ford GT - Adam Bazydło Rozmowa z Adamem Bazydło, szefem działu projektowania strategicznego wnętrz w Fordzie ukazała się w aplikacji na urządzenia mobilne Moto Tabu. więcej »

» Rozmawiamy z Joelem Piaskowskim, szefem biura designu Ford of Europe Sobota, 2015-11-07
  Joel Piaskowski Head of Design, Ford of Europe ...o globalnych projektach Forda, centrum stylistycznym Merkenich, przyszłości motoryzacji, karierze zawodowej i polskich korzeniach. więcej »

» Rozmawiamy z Joergiem Woehrmannem, managerem projektu Ford C-MAX Poniedziaek, 2015-05-11
  Jörg Wöhrmann - manager projektu Ford C-MAX Podczas międzynarodowej prezentacji nowych Fordów C-MAX i Grand C-MAX, poprosiliśmy managera projektu Ford C-MAX o przybliżenie najważniejszych cech nowego modelu. więcej »

» Rozmawiamy z Mateuszem Lisowskim - kierowcą wyścigowym, zwycięzcą Silver Cup serii Blancpain Sprint roda, 2014-10-29
  Mateusz Lisowski Mateusz Lisowski to jeden z najbardziej utalentowanych polskich kierowców sportów motorowych. Obecnie z dużym powodzeniem startuje za kierownicą Audi R8 LMS w pucharze Silver Cup (kierowcy do lat 25) serii wyścigów Blancplain Sprint Series. więcej »

» Paryż ciągle wart mszy - migawki z Mondial de l’Automobile Wtorek, 2014-10-07
  Dziewczyny - Paris 2014 Jak co dwa lata pojawia się wątpliwość, czy warto tłuc się samolotem lub samochodem do Paryża, aby w tłumie dziennikarzy uczestniczyć w Mondial de l‘Automobile w czasach, kiedy większość konferencji transmitowana jest w Internecie, a premierowe modele znane są ze zdjęć od tygodni? więcej »

» O ożywieniu, planach i premierach - rozmawiamy z Wojciechem Mieczkowskim - dyrektorem generalnym General Motors Poland Pitek, 2014-05-16
  Wojciech Mieczkowski - dyrektor generalny General Motors Poland Notujemy wzrosty praktycznie na każdym modelu. Corsa jest obecnie najbardziej popularnym samochodem w segmencie klientów indywidualnych w Polsce, a Insignia została liderem swojego segmentu w kwietniu. Coraz większą popularnością cieszą się także samochody dostawcze Opla. Ich sprzedaż wzrosła o ponad 50% w stosunku do zeszłego roku. więcej »

» Pięć premier, czyli „go further” - rozmawiamy z Mariuszem Jasińskim - dyrektorem komunikacji i PR w Ford Polska Czwartek, 2014-03-13
  Mariusz Jasiński Podczas 84 genewskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego zapytaliśmy dyrektora komunikacji Ford Polska o plany firmy na rok 2014. więcej »

» Jak Audi pokonało diabła - rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim kierownikiem PR marki Audi Czwartek, 2014-01-30
  Leszek Kempiński Są firmy obdarzone przez założycieli instynktem przetrwania i rynkową bojowością. Nawet kryzys wykorzystują umiejętnie jako szansę na wspinanie się w rankingach, bo walkę o pieniądze mają w genach. O menadżerach takich firm mówi się, że potrafią wejść w obrotowe drzwi banku jako ostatni, aby już w środku wyjść z nich jako pierwsi.  więcej »

» Japońskie DNA - o Hondzie Civic Tourer mówi Shaun Stevens, lider projektu Civic Tourer Wtorek, 2013-12-31
  Shaun Stevens Civic Tourer to kolejny model po SUV-ie CR-V, który został zaprojektowany głównie z myślą o wymaganiach europejskich klientów. więcej »

» Człowiek i emocje, potem technologia Czwartek, 2013-11-28
  Lexus Short Films Jest jedna firma motoryzacyjna, która od ponad dwudziestu lat stawia na rzeczy nieprzeciętnie ładne, nie będące samochodami. Buduje wizerunek marki w kontekście skojarzeń piękna i artystycznych kreacji. więcej »

» Skoda Rapid: historia i przyszłość - mówi David Haidniger roda, 2013-10-16
  David Haidniger O Skodzie Rapid Spaceback opowiada David Haidniger, Product and Technology Communications Specialist. więcej »

» Universal soldier - czy tylko na czas kryzysu? Poniedziaek, 2013-09-23
  Nowy Ford Fiesta - Rzym Przyszło nam żyć w trudnych ale ciekawych czasach, kryzys wymógł na światowych koncernach globalne oszczędności i produkcję globalnych modeli. więcej »

[1] 2 3
Wyświetlane: 0 - 20 z 54 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |