FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Felietony, rozmowy rss
Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska
  Dodano: 2015-05-15 Wyświetlono: 8640 razy
 
Nowa jakość premium w sieci Forda - rozmawiamy z Adamem Kołodziejczykiem, dyrektorem generalnym Ford Polska

foto © Ford   

Jak udało się Fordowi w Polsce zamknąć poprzedni rok?

 

– Zgodnie z przewidywaniami. Dobrze, jeśli weźmiemy pod uwagę, że nie reeksportujemy żadnych samochodów.

 

Europejski oddział Forda nadal jest na minusie w porównaniu z resztą rynku światowego. Jak Polska wypada na tle innych krajów Europy?

 

– Bardzo dobrze, w tej chwili jesteśmy siódmym rynkiem, jeżeli chodzi o wolumen sprzedaży w Europie. Ludzie sobie nie zdają z tego sprawy, więc warto to przypomnieć. Mamy w Europie tzw Big Five, czyli pięć dużych rynków - Anglia przede wszystkim, Niemcy, Francja, Hiszpania i Włochy, po czym jest Belgia i Polska. Do Belgii już nam dużo nie brakuje, w związku z tym, kiedy faktycznie rynek polski wzrośnie, to mamy absolutne szanse być szóstym rynkiem w Europie. Tym bardziej, że Polska jest jedynym krajem, który ma tak duży potencjał wzrostu.

 

– Z czego on wynika?

 

– Jeśli popatrzymy na liczbę transakcji, do których dochodzi rocznie na rynku, czyli na trzysta siedemdziesiąt tysięcy samochodów nowych, plus - w zależności od roku - od siedmiuset pięćdziesięciu do dziewięciuset tysięcy samochodów używanych łącznie z indywidualnym importem, wprowadzenie podatku ekologicznego, albo jakiegokolwiek uzależnienia cen od emisji spalin, spowoduje, że rynek wzrośnie o 20-40% w ciągu dwóch lat.

 

Projekty takich zmian są już lobbowane przez dealerów różnych marek.


– Projektów już parę leży w różnych szufladach ministerialnych, ale jakoś nic się w tej sprawie nie dzieje.

 

Jest spory opór społeczny, ludzie uważają, że ich nie stać na nowe auto.

 

– Zapraszam do salonów, można mieć za 270 zł miesięcznie KA, za niecałe 400 zł Fiestę, czy za 500 zł nowego Focusa. Jest wiele możliwości taniego pozyskania samochodu. Jest cały szereg różnych form finansowania, które na to pozwalają.

 

Czy to wyzwoliłoby 20-procentowy wzrost sprzedaży?


– Więcej, nie ma takiego drugiego rynku w Europie, który miałby szansę wzrosnąć o 20-40% czy nawet 100%. Po pierwsze, biorąc pod uwagę naszą populację – jesteśmy dużym krajem, ten potencjał absolutnie istnieje. Mamy najstarsze samochody w Europie – średnia wieku to 13 lat. Myślę, że będzie można mówić o Big Six razem z Polską.


Ubiegły rok był obfity w premiery? Wymiana całej gamy modeli użytkowych, pod koniec roku pojawił się Focus i Mondeo. Widać nowe Fordy na ulicach?

 

– Fokus jest trzy miesiące w pełnej dostępności w salonach. Widzimy, że w ciągu ostatnich dwóch, -trzech tygodni liczba zamówień mocno wzrasta. Proszę pamiętać, że pierwszy kwartał to tak zwany "VIN run out". W związku z tym nie mieliśmy tego samochodu w wyprzedażach, bo to nowy model, więc rozpoczęliśmy prawdziwą sprzedaż w połowie marca. Ale widzimy wzrost zamówień. Bardzo dobrze przyjęto też Mondeo. Mamy premierę nowego C-MAX-a, który stanowi znaczny volumen naszej sprzedaży. Warto wspomnieć też o całej nowej gamie samochodów dostawczych, a po wakacjach pojawi się w salonach S-MAX, który już od sierpnia będzie pokazywany. Będziemy mieli ten model również z napędem na cztery koła, w związku z tym liczni klienci, którzy mówili: S-MAX jest cudowny, ale ja chcę z napędem na obie osie, powinni być zadowoleni.

 

Macie się czym chwalić.

 

Mamy się czym chwalić. Ecoboost trzeci raz z rzędu został najlepszym silnikiem na świecie. Na początku były wątpliwości, czy się sprawdzi. Jeżeli trzy lata pod rząd silnik zdobywa nagrodę Engine of the Year i co piąty samochód sprzedaje się w tej chwili z technologią Ecoboost, to znaczy, że się sprawdza. Szkoda, że w Polsce nie przekłada się to na jeszcze wyższą sprzedaż modeli z tą jednostką.


– Czy to nie wynika z braku większego nacisku na wypromowanie zalet tej technologii?


Do tej pory uważało się, że warto kupić diesla, bo jest żywotny, mało pali, mniej kosztowało paliwo. Ale to nie do końca prawda, bo kupowali diesle klienci, którzy przejeżdżali 10-12 tys. km rocznie. Różnica w cenie między silnikiem benzynowym a wysokoprężnym, nigdy nie przekładała się na oszczędności, wynikające z różnicy kosztów paliwa. Ale to historia, koszty paliwa są już podobne. Myślę, że trzeba ludziom uświadamiać wyższość nowych technologii, takich jak EcoBoost.


Myślę, że Polacy będą do tego dojrzewać.


Jest to kwestia budowania większej świadomości tego, co jest na rynku. U nas jeszcze pokutuje wiele stereotypów.

 

A kierowcy wciąż padają ich ofiarami.


– Właśnie, co jakiś czas pokazuje się przypadki klientów, którzy kupując gdzieś w komisie używany samochód, dali się oszukać. Od ilu lat jest to temat aktualny? A my mamy ogólnopolski program "Ford Używane", działający w całej sieci, gdzie sprawdzamy samochód, który ktoś chce sprzedać i takie auto wypuszczamy z certyfikatem Dekry. Kiedy pytaliśmy sprzedawców, jak reagują klienci na certyfikat Dekra, okazało się, że kupujący nie mają świadomości, że są takie certyfikaty, że samochód przeszedł przegląd, że ma wymienione pewne elementy oraz gwarancję. 70% klientów chciałoby kupić taki samochód, choć jest droższy od auta bez certyfikatu o 3 tys. zł. Wniosek prosty - jeśli klientom się wytłumaczy, są gotowi zapłacić za używany samochód więcej, bo wiedzą, że jest sprawdzony i że ma gwarancję.
 

Przecież pierwsza wizyta w serwisie z takim przypadkowym samochodem może kosztować więcej niż 3 tys. zł.


– Oglądałem właśnie w TV historię pechowego zakupu używanego Volvo, gdzie w stacji autoryzowanej koszt naprawy wyniósł 20 tys. zł.


Zmieńmy temat, pojawia się w sieci Forda coś zupełnie nowego.

 

Tak, to Vignale Lounge, czyli pawilon dla specjalnych klientów. Będzie wyglądał tak jak część naszego pawilonu na Poznań Motor Show. Pojawi się tylko w Ford Store'ach, które są elementem europejskiego programu, towarzyszącemu nowej jakości obsługi klienta, związanej z nową linią modelową Vignale. Ford Store to przearanżowany wizualnie i funkcjonalnie salon dealerski. Jeżeli mamy produkt premium, to obsługa musi być superpremium.

 

Ile będzie tych salonów?

 

– W Polsce będzie ich sześć: w Gdyni, Warszawie, Krakowie, Łodzi, Chorzowie i Opolu. Oczywiście to nie jest tanie, wymaga konkretnej inwestycji ze strony dealera, nie tylko w hardware ale też w software. Projekt przewiduje, że w salonach pojawią się specjalni sprzedawcy Vignale, specjalni opiekunowie Vignale. Pewne modele będą dostępne wyłącznie w sieci Ford Store, czyli np. Mustang, Mondeo Vignale i S-MAX Vignale oraz Edge, który będzie sprzedawany tylko przez Ford Story.


Linia modelowa Vignale miała premierę w Chinach. To oczywiste – bo Chiny to obecnie największy rynek premium na świecie. Nadspodziewanie szybko projekt Vignale pojawi się w Polsce.


– W Polsce i w Europie ruszamy jednocześnie. Będziemy gotowi ze i specjalnymi ekspozycjami, bo każdy z tych pięciu salonów ma obowiązek posiadania osiemnastu samochodów demo, już niedługo. Salony są specjalnie aranżowane i mam nadzieję, że to znajdzie zrozumienie i spodoba się klientom.


Jakie modele będą na początek?


– Będą Mondeo Vignale i S-MAX Vignale.


Nie jest to działanie podobne do salonów marki DS w grupie PSA?


– Nie, jest różnica. DSzostał wydzielony jako osobna marka, podobnie jak zrobiła Toyota, stwarzając Lexusa. W projekcie Vignale będzie inaczej, dlatego że strefa Vignale będzie w salonach, w których będą sprzedawane inne Fordy, będzie strefa ST, strefa Mustanga, czyli będą te samochody poustawiane w odpowiednich strefach. Ford Store będzie musiał mieć również tak zwane Centrum Transita, czyli osobne miejsce gdzie oferujemy tylko i wyłącznie całą gamę samochodów Transit. To jest wykreowanie na wyższym poziomie pełnej oferty premium.


Powodzenia. Bardzo dziękuję za rozmowę.


– Dziękuję, a kiedy będziemy otwierali Ford Store’y, wszystkich czytelników bardzo zapraszamy.



Źródło: Mototarget

Bank prasowy: media.ford.com/

 Inne artykuły
» W synchronizacji z Fordem - testował Krystian Kozerawski Poniedziaek, 2013-05-27
  Ford SYNC AppLink Sprawdziliśmy jak funkcjonuje system SYNC w nowym Fordzie Fiesta. więcej »

» Samochód kierowcy - o Hondzie CR-V opowiadają inżynierowie Kazuhiro Sekine i Kotaro Yamamoto z Honda Motor Europe Czwartek, 2013-04-11
  Kazuhiro Sekine W najnowszym modelu wracamy do stonowanego charakteru, potęgującego przyjemność z jazdy. Wyszliśmy z założenia, że tworzenie agresywnie wystylizowanego samochodu w czasach ekonomicznego kryzysu i rosnącej świadomości ekologicznej nie zostanie pozytywnie odebrane przez klientów. więcej »

» Naga Broń 2013 Pitek, 2013-03-08
  Broń - co można w strefie Schengen Jedziemy! Euforia, wolność, słowem – URLOP! Rodzina w komplecie, wszystkie zabawki do szusowania, skoków, jazdy, nurkowania, bez których nie rusza się głowa rodziny, już w bagażniku. Kosmetyki, należące do szyi, kręcącej głową, wypełniają bagażnik dachowy. Wszystkie schowki pełne napojów i zabawek dzieci. Dobre humory na szczęście nic nie ważą. więcej »

» Fiat obiecuje wreszcie coś taniego Poniedziaek, 2013-02-04
  Innocenti Mini Turbo Fiat rozważa wprowadzenie taniej marki, która mogłaby konkurować z Dacią, reaktywowaną przed laty przez Renault. Na wielu rynkach uważa się, że to właśnie marka Fiat jest we włoskim koncernie sytuowana jako low-cost brand, ustępujący ceną i prestiżem zarówno Alfie Romeo, Lancii, jak i Jeepowi oraz innym brandom przejętym z dobrodziejstwem akcji koncernu Chryslera. Jeśli więc submarka ma być tańsza od Fiata, będzie to prawdopodobnie produkt azjatycki. więcej »

» Samochodem elektrycznym dookoła świata - wywiad z Izą Miko Wtorek, 2012-11-13
  Iza Miko - Mitsubishi i-MiEV Izabella Miko przyleciała do Polski prosto z USA by opowiedzieć o tym, po co jeździła na stację paliw… elektrycznym Mitsubishi i-MIEV. Zdradzi też, jak wyglądałaby jej podróż dookoła Ziemi za kierownicą auta na prąd. Pojawi się też wątek miłosny. więcej »

» Konsekwentnie do przodu – mówi prezes Ford Polska Adam Kołodziejczyk Pitek, 2012-09-07
  Adam Kołodziejczyk Rozmawiamy na temat planów z prezesem i dyrektorem generalnym Ford Polska, Adamem Kołodziejczykiem. więcej »

» Martin Buhl-Wagner, dyrektor zarządzający Targów Lipskich GmbH Pitek, 2012-05-25
  Martin Buhl-Wagner Już w czerwcu: dwa premierowe modele BMW, premiera Porsche, nowi wystawcy Rolls-Royce Motor Cars, Fisker i Tesla - Targi w Lipsku dołączają do grupy największych imprez w Europie. więcej »

» Spotkanie na szczycie mocy z Rafałem Płatkiem z REZ Motorsport Czwartek, 2012-05-10
  Spotkanie na szczycie mocy cz.1 Rafał Płatek to jedyny polski kierowca ścigający się w niemieckich wyścigach pojazdów klasycznych. Benzynę ma we krwi, podobnie jak miłość do Alfa Romeo. Swoje życie poświęcił motoryzacji – poza wyścigami, urzeczywistnia marzenia bogatych klientów z Europy i Polski, odrestaurowując ich klasyczne pojazdy w warsztatach REZ Classic Cars. więcej »

» Leszek Kempiński o nowym Audi A4 roda, 2012-04-04
  Leszek Kempiński Rozmawiamy z Leszkiem Kempińskim, Kierownikiem PR Audi. więcej »

» Honda wraca do gry. Manabu Nishimae - prezes Honda Motor Europe Sobota, 2012-03-03
  Manabu Nishimae - prezese Honda Motor Europe Honda wraca nowymi modelami do walki o europejskiego klienta po trudnych latach kryzysu, pogłębionego przez kataklizmy w Japonii i Tajlandii, gdzie znajdują się ważne dla globalnej produkcji koncernu fabryki. Podczas polskiej prezentacji modelu Civic mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem Honda Motor Europe Manabu Nishimae. więcej »

» Iza Miko: dajcie się zelektryfikować! Czwartek, 2012-02-23
  Izabella Miko Ma fioła na punkcie zakręcania wody, segregacji śmieci i wszystkiego co jest ekologiczne. Iza Miko - tancerka i ekolożka od dzieciństwa. Swoją pasję aktorską realizuje w Los Angeles. W Polsce wspólnie z Mitsubishi elektryzuje serca kierowców. więcej »

» Lekcja rysunku z Adamem Bazydło Poniedziaek, 2011-11-07
  Adam Bazydło - Moto Target Rozmawiamy z projektantem kabiny Peugeota 508. więcej »

» Stara miłość nie rdzewieje - wywiad z prawdopodobnie najstarszym kierowcą Chevroleta w Polsce roda, 2011-10-12
  Chevrolet - stara miłość nie rdzewieje Chevrolet, który w tym roku obchodzi setną rocznicę powstania marki, był obecny na polskim rynku już przed II wojną światową. Pierwsze Chevrolety trafiły do Polski najprawdopodobniej wraz z Błękitną Armią Hallera. General Motors rozpoczął sprzedaż Chevroleta w Polsce w 1924 roku, a już po czterech latach marka zdobyła połowę rynku. więcej »

» W sidłach rocka - rozmawiamy z Piotrem Brzychcy z zespołu Kruk Czwartek, 2011-06-16
  Zespół Kruk Prawdziwy duch rocka nigdy nie zaniknie, czego świetnym dowodem jest hard rockowa grupa muzyczna Kruk pochodząca z Dąbrowy Górniczej. Utalentowany zespół odnosi wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą. Na nasze pytania odpowiada założyciel i gitarzysta zespołu Kruk, Piotr Brzychcy. więcej »

» O psie, który jeździł... opowiada Dorota Sumińska Czwartek, 2011-02-17
  Dorota Sumińska i jej zwierzaki Receptą na udany wyjazd z czworonożnym pupilem jest zrozumienie potrzeb naszego zwierzaka. więcej »

» Niełaskawy dla rywali - rozmawiamy z Łukaszem "Łokerem" Łaskawcem Czwartek, 2011-01-27
  Łukasz "Łoker" Łaskawiec Łukasz „Łoker” Łaskawiec był największą niespodzianką rajdu Dakar 2011. Młody zawodnik (za 3 dni skończy... 21 lat) wywalczył 3. miejsce, pokonując w swym Dakarowym debiucie wielu utytułowanych rywali. więcej »

» Szef FIA Jean Todt - uratujmy 5 milionów ludzi Poniedziaek, 2010-11-22
  Jean Todt - Mototarget.pl Prezes FIA Jean Todt podczas krótkiej wizyty w Polsce znalazł czas na kameralną konferencję prasową w Krakowie dla grupy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Oprócz informacji o planach na najbliższy sezon oraz podsumowania pierwszego roku prezydentury Jean Todt sporo uwagi poświęcił problematyce podniesienia bezpieczeństwa ruchu drogowego i zaangażowaniu się FIA w działania wspierające bezpieczny transport. więcej »

» O polityce Forda mówi Gunnar Herrmann - dyrektor linii samochodów segmentu C Ford Motor Company Pitek, 2010-11-05
  Gunnar Herrmann Polityka Forda dotycząca ochrony środowiska doskonale sprawdza się w odniesieniu do tradycyjnych jednostek spalinowych, dajemy klientowi świadomość posiadania ekologicznego samochodu w przystępnej cenie. Pracujemy również nad technologią hybrydową typu „plug-in” oraz zasilaniem akumulatorowym; pierwsze wyniki naszych badań zaprezentujemy już w 2012 roku. więcej »

» O nowym Focusie opowiada James Hughes, inżynier Ford Motor Company Poniedziaek, 2010-10-25
  James Hughes W oparciu o nową platformę powstanie nawet 10 innych modeli, począwszy od samochodów segmentu C, poprzez konstrukcje SUV typu Kuga, a kończąc na dużych samochodach rodzinnych mieszczących siedem osób, jak chociażby Grand C-MAX. więcej »

» Ford przed ofensywą - na pytania odpowiada dyrektor generalny Ford Polska Adam Kołodziejczyk Wtorek, 2010-10-12
  Adam Kołodziejczyk - dyrektor generalny Ford Polska Ważne, aby klienci dobrze poznali nasze modele i przekonali się do ich walorów, a to z pewnością zajmie trochę czasu. Dopiero wtedy sprzedaż ruszy „pełną parą”. Duże nadzieje pokładam w nowym Focusie i C-MAXie. Myślę, że samochody te pozwolą nam dołożyć kilka procent do statystyk sprzedaży Forda w Polsce. więcej »

1 [2] 3
Wyświetlane: 20 - 40 z 54 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |