Podwójna symetria litery i samochodu – to idealna alegoria dla przenoszenia momentu obrotowego na wszystkie koÅ‚a. 15 lat temu litera X staÅ‚a siÄ™ symbolem zupeÅ‚nie nowej kategorii pojazdów, a zarazem i wyjÄ…tkowej formy radoÅ›ci z jazdy. BMW X5 zadebiutowaÅ‚o jako pierwszy na Å›wiecie pojazd sportowo-aktywny Sports Activity Vehicle, który wkrótce rywalizowaÅ‚ o pozycjÄ™ lidera nie tylko na drogach, ale i poza nimi, w off-roadzie, przyciÄ…gajÄ…c zupeÅ‚nie nowe grupy klientów do marki BMW. Po raz kolejny ten niemiecki producent samochodów klasy premium zademonstrowaÅ‚ swe niesamowite wyczucie w dziedzinie tworzenia innowacyjnych i zorientowanych na przyszÅ‚ość koncepcji pojazdów. Wprowadzenie do sprzedaży w roku 1999 modelu BMW X5 byÅ‚o kamieniem wÄ™gielnym caÅ‚ej unikatowej historii sukcesów modeli BMW X na rynkach samochodowych caÅ‚ego Å›wiata.
DziÅ›, w 15 lat później, z pioniera zupeÅ‚nie nowej kategorii rozwinęła siÄ™ caÅ‚a rodzina BMW X, na którÄ… dziÅ› skÅ‚ada siÄ™ 5 modeli BMW X. Ich dopeÅ‚nieniem sÄ… dwa wyczynowe samochody klasy 4x4 produkcji BMW M GmbH, modele BMW X5 M oraz BMW X6 M. BMW X5 jest na rynku już w 3. swej generacji, zaÅ› sportowo-aktywne coupe Sports Activity Coupe BMW X6 oraz BMW X3 – w drugiej. BMW X1 natomiast zapewnia wielowymiarowÄ… radość z jazdy w segmencie aut kompaktowych. Kolejne sportowo-aktywne coupe, nowe BMW X4, Å‚Ä…czy w sobie wspaniaÅ‚a dynamikÄ™ i sportowÄ… elegancjÄ™ w segmencie klasy Å›redniej. Każdy z tych modeli byÅ‚ pierwszym samochodem klasy premium w swoim polu rywalizacji.
Rodzina BMW X bÄ™dzie siÄ™ w przyszÅ‚oÅ›ci rozwijać i rozrastać – w koÅ„cowej fazie projektowania jest BMW X7, wyjÄ…tkowo duży i luksusowy model. A popularność modeli BMW X, która w decydujÄ…cy sposób przyczyniÅ‚a siÄ™ do uzyskania przez BMW pozycji najlepiej sprzedajÄ…cego producenta samochodów czteronapÄ™dowych, wciąż roÅ›nie. Do dziÅ› na Å›wiecie nabywców znalazÅ‚o ponad 3,3 mln samochodów rodziny BMW X, a niemal co trzeci samochód marki BMW to dziÅ› model z rodziny BMW X.