Rekord ten stanowi potwierdzenie doskonałego poziomu technicznego, jaki reprezentują silniki wysokoprężne Euro 6 BlueHDi, oraz ich znaczenia dla obniżenia emisji CO2.
Wynik ten zostaÅ‚ uzyskany pod koniec kwietnia na torze próbnym PEUGEOT w miejscowoÅ›ci Belchamp we Francji pod nadzorem UTAC - francuskiej instytucji wydajÄ…cej homologacje dla pojazdów mechanicznych (Union Technique de l’Automobile, du motocycle et du Cycle). Wyprodukowany seryjnie model PEUGEOT 208, wyposażony w silnik 1.6 BlueHDi 100 S&S i manualnÄ… skrzyniÄ™ biegów o 5 przeÅ‚ożeniach, przejechaÅ‚ w ciÄ…gu 38 godzin 2 152 km, zużywajÄ…c jedynie 43 litry paliwa! Nowy PEUGEOT 208 ustanowiÅ‚ w ten sposób absolutny rekord niskiego zużycia paliwa produkowanego masowo samochodu na trasie dÅ‚ugodystansowej. W pobiciu rekordu wzięło udziaÅ‚ kilku kierowców, którzy zmieniali siÄ™ za kierownicÄ… co 3 - 4 godziny.
Testowany PEUGEOT 208 to dostÄ™pna w sprzedaży wersja o bardzo niskim zużyciu paliwa. Z homologowanym zużyciem paliwa na poziomie 3,0 l / 100 km w cyklu mieszanym i z niskÄ… emisjÄ… CO2wynoszÄ…cÄ… 79 g / km, model ten wyznacza najwyższy Å›wiatowy standard wÅ›ród produkowanych masowo samochodów napÄ™dzanych silnikami spalinowymi. Wersja ta jest wyposażona w aerodynamiczny tylny spojler i opony Michelin Energy Saver o ultraniskich oporach toczenia. To i tak już imponujÄ…ce wyniki, ale dziÄ™ki zaletom jezdnym nowego PEUGEOT 208 – jego kompaktowej budowie, niskiej masie i przyjemnoÅ›ci jazdy - model ten dysponowaÅ‚ odpowiednim potencjaÅ‚em, pozwalajÄ…cym na podjÄ™cie ambitnego wyzwania. I udaÅ‚o siÄ™!
Technologia BlueHDi, która jako jedyna Å‚Ä…czy SCR (Selective Catalytic Reduction) i filtr czÄ…stek staÅ‚ych pracujÄ…cy w oparciu o specjalny dodatek do paliwa, po raz kolejny okazaÅ‚a siÄ™ najlepszym i najbardziej skutecznym systemem oczyszczania spalin silników wysokoprężnych.
Nowy PEUGEOT 208, który pojawi siÄ™ w sprzedaży na europejskich rynkach w czerwcu, dysponuje szerokÄ… ofertÄ… wyjÄ…tkowo oszczÄ™dnych i wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych, speÅ‚niajÄ…cych wymagania normy Euro 6. Pod wzglÄ™dem emisji CO2wersje z silnikami benzynowymi osiÄ…gajÄ… wyjÄ…tkowo niskie wartoÅ›ci – poczÄ…wszy od 97 g / km, natomiast wszystkie wersje z silnikiem wysokoprężnym BlueHDi mieszczÄ… siÄ™ poniżej progu 95 g / km.
PEUGEOT udaÅ‚o siÄ™ w szybki sposób znaczÄ…co obniżyć emisjÄ™ CO2 we wszystkich modelach marki. Szybkie wdrożenie 3-cylindrowych silników benzynowych PureTech oraz wysokoprężnych BlueHDi, jak również nowych silników benzynowych 1.6 THP oraz skrzyÅ„ biegów EAT6 pozwoliÅ‚o uplasować już 20 samochodów PEUGEOT na pozycji najlepszego modelu w danej kategorii mocy pod wzglÄ™dem emisji CO2 (5 jednostek PureTech, 3 silniki 1.6 THP i 12 BlueHDi).
Silniki te speÅ‚niajÄ… wysokie wymagania marki PEUGEOT w zakresie ekologii - sÄ… coraz bardziej „czyste” i emitujÄ… coraz mniej CO2. DziÄ™ki uzyskiwanym ekologicznym wynikom marka PEUGEOT zapewniÅ‚a grupie PSA PEUGEOT CITROËN w 2014 roku tytuÅ‚ europejskiego lidera dziÄ™ki Å›redniej emisji CO2 na poziomie 110,3 g / km. Åšrednia wartość dla rynku europejskiego wynosi 123,7 g. Wynik ten zostaÅ‚ osiÄ…gniÄ™ty bez zmiany mixu segmentów.
Zobacz film z bicia rekordu na www.peugeot-pressepro.com