-
Audi i jego chiÅ„ski partner First Automotive Works (FAW), do roku 2022 majÄ… zamiar powiÄ™kszyć ofertÄ™ sprzedawanych lokalnie samochodów do ponad dziesiÄ™ciu modeli i wprowadzić na rynek pierwsze w peÅ‚ni elektryczne auta marki
-
Audi Q2 L e-tron, pierwszy elektryczny samochód przygotowany specjalnie dla chiÅ„skich klientów, pojawi siÄ™ już w roku 2019
-
Herbert Diess, prezes zarzÄ…du Volkswagen Group mówi: „30 lat obecnoÅ›ci Audi w Chinach to historia sukcesu, innowacji, transformacji i przyjaźni”
-
Alexander Seitz, czÅ‚onek zarzÄ…du AUDI AG odpowiedzialny za finanse i kontakty z Chinami podkreÅ›la: „Wykorzystamy caÅ‚Ä… naszÄ… wiedzÄ™ i doÅ›wiadczenie, by lokalnie konstruować i produkować modele przeznaczone specjalnie na chiÅ„ski rynek”
-
Prezes zarzÄ…du FAW Xu Liuping podsumowuje: „Wspólnie osiÄ…gnÄ™liÅ›my wyznaczone cele i stworzyliÅ›my model wspóÅ‚pracy, w którym każda ze stron zyskuje”
Pierwszy elektryczny samochód zbudowany z myÅ›lÄ… o chiÅ„skich klientach, Audi Q2 L e-tron, swÄ… premierÄ™ rynkowÄ… bÄ™dzie miaÅ‚ w roku 2019. Produkcja Audi e-tron rozpocznie siÄ™ w Chinach w roku 2020, rok po rynkowej premierze tego modelu w PaÅ„stwie Åšrodka.
Chiny staÅ‚y siÄ™ najmocniejszÄ… lokomotywÄ… wzrostu Audi na Å›wiecie i najwiÄ™kszym pojedynczym rynkiem sprzedaży. Przez ostatnich trzydzieÅ›ci lat, cztery pierÅ›cienie sprzedaÅ‚y tu ponad pięć milionów egzemplarzy swych samochodów. Wolumen sprzedaży wzrósÅ‚ tu w ostatnich dziesiÄ™ciu latach ponad piÄ™ciokrotnie. NajwiÄ™kszym powodzeniem wÅ›ród tutejszych klientów cieszÄ… siÄ™ modele A4 L i A6 L, a Chiny sÄ… również najważniejszym rynkiem jeÅ›li chodzi o sprzedaż modelu A8 L. Czwarta generacja tej luksusowej limuzyny po raz kolejny staÅ‚a siÄ™ najlepszym odniesieniem dla hasÅ‚a Vorsprung durch Technik – Przewaga dziÄ™ki technice. Audi A8 podkreÅ›la je swÄ… stylistykÄ…, innowacyjnymi rozwiÄ…zaniami podwozia, innowacyjnÄ… koncepcjÄ… obsÅ‚ugi z poziomu ekranu dotykowego oraz kompleksowÄ… elektryfikacjÄ… napÄ™du. Cztery pierÅ›cienie byÅ‚y pierwszÄ… markÄ… samochodowÄ…, która stworzyÅ‚a usÅ‚ugi specjalnie na chiÅ„ski rynek, tak by precyzyjnie odpowiadać na zapotrzebowania tamtejszych klientów. WÅ›ród takich specjalnych usÅ‚ug sÄ… m.in. trójwymiarowe mapy i system rozpoznawania znaków chiÅ„skiego alfabetu. Chiny wnoszÄ… przy tym ogromny wkÅ‚ad w osiÄ…ganie przez Audi ciÄ…gÅ‚ego wzrostu.
Herbert Diess, prezes zarzÄ…du Volkswagen Group, a jednoczeÅ›nie przewodniczÄ…cy rady nadzorczej AUDI AG, powiedziaÅ‚ przy okazji jubileuszu: „30 lat obecnoÅ›ci Audi w Chinach to historia sukcesu, innowacji, transformacji i przyjaźni. Z nadziejÄ… patrzÄ™ w nastÄ™pnych 30 lat.”
Alexander Seitz, czÅ‚onek zarzÄ…du AUDI AG ds. finansów i kontaktów z Chinami podkreÅ›liÅ‚: „Wykorzystamy caÅ‚Ä… naszÄ… wiedzÄ™ i doÅ›wiadczenie, by lokalnie konstruować i produkować modele przeznaczone specjalnie na chiÅ„ski rynek. Z pomocÄ… najnowszych technologii, usÅ‚ug cyfrowych skupiajÄ…cych siÄ™ na potrzebach lokalnego rynku i modeli takich jak Audi Q8 i Audi e-tron, bÄ™dziemy kontynuować historiÄ™ wspólnego sukcesu”. Do roku 2022, Audi ma zamiar rozbudować gamÄ™ produkowanych przez FAW-VW modeli do ponad dziesiÄ™ciu. Pierwsze w peÅ‚ni elektryczne samochody spod znaku czterech pierÅ›cieni również bÄ™dÄ… sprzedawane
w Chinach.
Obecnie Audi oferuje na chiÅ„skim rynku sześć produkowanych lokalnie rodzin modelowych. Audi A4 L, A6 L, Q3 i Q5 L powstajÄ… w fabryce w Changchun na póÅ‚nocy kraju. Audi A3 Limousine, A3 Sportback i Audi Q2 L zjeżdżajÄ… z taÅ›my produkcyjnej
w Foshan na poÅ‚udniu. Kolejnym krokiem na drodze zacieÅ›niania wspóÅ‚pracy pomiÄ™dzy Audi, a FAW, jest rozpoczÄ™cie produkcji aut marki Audi w zakÅ‚adach w Tianjin. ChiÅ„skie fabryki wnoszÄ… znaczÄ…cy wkÅ‚ad w rozwój sieci produkcyjnej Audi. Ich elastyczna struktura pozwala na stopniowe zwiÄ™kszanie mocy produkcyjnych.W nadchodzÄ…cych latach możliwoÅ›ci produkcyjne FAW-Volkswagen mogÄ… w zależnoÅ›ci od zapotrzebowania rynkowego zostać zwiÄ™kszone do ponad 700 000 samochodów.
Audi byÅ‚o pierwszÄ… markÄ… segmentu premium, która już w roku 1988 weszÅ‚a na chiÅ„ski rynek. CzęściÄ… umowy licencyjnej pomiÄ™dzy Audi, a FAW byÅ‚o rozpoczÄ™cie w Changchun montażu modelu Audi 100 z gotowych już części. W roku 1995 produkcja Audi zostaÅ‚a wÅ‚Ä…czona do dziaÅ‚alnoÅ›ci joint venture FAW-Volkswagen, a wspóÅ‚praca z sukcesem siÄ™ poszerzaÅ‚a. Pionierskim rozwiÄ…zaniem byÅ‚o wprowadzenie do lokalnej produkcji modeli A4 i A6 z wydÅ‚użonym rozstawem osi oraz wdrożenie Audi A6 L e-tron, pierwszego produkowanego lokalnie modelu hybrydowego oferowanego przez Volkswagen Group. W roku 2013 cztery pierÅ›cienie uruchomiÅ‚y w Pekinie centrum rozwojowe, torujÄ…c sobie w ten sposób drogÄ™ do innowacyjnego przyspieszenia w Azji. Innym ważnym krokiem milowym dla Audi w Chinach jest przejÄ™cie w ramach Center of Excellence odpowiedzialnoÅ›ci za rozwój wysokonapiÄ™ciowych ogniw akumulatorowych.
Ponadto partnerzy intensyfikujÄ… swÄ… kooperacjÄ™ w ramach caÅ‚ego Å‚aÅ„cucha wartoÅ›ci, dodajÄ…c do niego ofertÄ™ usÅ‚ug connectivity i mobilnoÅ›ci. Prezes zarzÄ…du FAW Xu Liuping tak podsumowaÅ‚ dotychczasowÄ… wspóÅ‚pracÄ™: ” Wspólnie osiÄ…gnÄ™liÅ›my wyznaczone cele i stworzyliÅ›my model wspóÅ‚pracy, w którym każda ze stron zyskuje.”