FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
4 Rajd Japonii (26-28 października 2007)
Autor: PM  Dodano: 2007-10-24
Wyświetlono: 2966 razy
4 Rajd Japonii (26-28 października 2007)
Trzecia od końca runda bieżącego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata odbędzie się w Japonii. Zespół Citroën Sport reprezentować w niej będą dwa Citroëny C4 WRC z załogami Sébastien Loeb/Daniel Elena i Dani Sordo/Marc Martí
foto © Citroen

Po rozegraniu w odstępie zaledwie kilku dni Rajdu Katalonii i Tour de Corse zawodnicy wraz z zespołami mają tylko tydzień odpoczynku, po czym wyruszają na Hokkaido. Na tej najbardziej wysuniętej na północ wyspie archipelagu japońskiego wystartują do 14 tegorocznej rundy WRC. Trasy rajdu, o nawierzchniach szutrowych, wytyczone są w regionie Obihiro.

Od czasu włączenia Rajdu Japonii do cyklu RMŚ w 2004 r. zdążył on zyskać opinię jednej z trudniejszych rund sezonu. Składają się na to wielkie odległości do przebycia i surowy, nieprzyjazny teren. Z odcinków specjalnych do parków serwisowych jest tak daleko, że wizyty w serwisach znacznie wydłużają harmonogram dnia. O ile jednak te dwie cechy mogą tworzyć niekorzystny obraz rajdu, to rekompensatą jest charakter odcinków specjalnych, dzięki któremu wyróżnia się on wśród innych.

Same trasy, choć nie prezentują nic wyjątkowego, mają swoją specyfikę. Ogólnie szybkie, są na ogół wąskie, miejscami nawet bardzo. Pobocza zarasta gęsta roślinność, często zasłaniająca wystające pnie i kamienie. Nawierzchnia, zawsze śliska, po deszczu staje się niezwykle zdradliwa. Już od pierwszej pętli sporą rolę odgrywać będą kolejność startu i konieczność przecierania trasy.

Sébastien Loeb, zgodnie z miejscem zajmowanym w klasyfikacji kierowców RMŚ startujący jako drugi, będzie mógł w piątek obserwować ślady zostawiane przez swojego rywala. Po wygraniu na Korsyce swojego 35 rajdu WRC, Loeb i Daniel Elena mają obecnie 4 punkty straty do lidera. Celem trzykrotnych Mistrzów Świata będzie dalsze zmniejszenie tej różnicy. Sébastien, który rok temu wygrał w Japonii po niezwykle zaciętej walce, wie, jak trudne zadanie go czeka.

Warunkiem pełnej swobody jazdy, niezbędnej do walki o zwycięstwo na szybkich japońskich oesach, jest ich znajomość i doświadczenie czerpane z udziału w poprzednich edycjach. Atutu tego nie posiada Dani Sordo, obecny w Obihiro dopiero po raz drugi. Będzie więc musiał walczyć o wynik w czołówce i jednocześnie z marszu zdobywać praktykę.

Obydwie załogi Citroëna liczą na to, że w uzyskaniu tak pożądanych dobrych wyników pomoże im konkurencyjność modelu C4 WRC. Duże możliwości tego samochodu, potwierdzone na podobnie zróżnicowanych trasach rajdów Portugalii, Argentyny i Nowej Zelandii, wydają się dobrze rokować przed próbą japońską.

„W Japonii czeka nas kolejna piękna i trudna batalia” - mówi „Guy Fréquelin-San".- „Sébastien i Daniel muszą postarać się odzyskać kolejne punkty od Marcusa Grönholma, który będzie tu na pewno równie groźny jak rok temu. Dani i Marc też włączą się do walki, ale ich przeciwnikami będą raczej trasa i brak doświadczenia. Nasze samochody muszą się sprawdzić w rajdzie stawiającym nowe wymagania. Cały zespół Citroën Sport rusza w tę daleką podróż z ambicją stawienia czoła wyzywaniu, jakie czeka nas w Kraju Wschodzącego Słońca.”

Na pytania odpowiadają:

Guy Fréquelin…

W rajdach rozegranych na asfalcie, które macie już za sobą, celem zespołu było odbieranie punktów Marcusowi Grönholmowi. Sébastien Loeb go osiągnął…
„Zwycięstwa w Hiszpanii i na Korsyce były warunkiem dalszej walki Sébastiena Loeba i Daniela Eleny o tytuł mistrzowski. Powiodło im się. Drugie miejsce Daniego Sordo, który w Katalonii pokonał Grönholma, pozwoliło Loebowi odrobić aż cztery zamiast dwóch punktów. Do tego doszły kolejne dwa na Korsyce, ale do wyrównania zostają jeszcze cztery. W rajdach asfaltowych byliśmy faworytami, musieliśmy je wygrać i dokonaliśmy tego. Co więcej, we wszystkich obydwa nasze C4 były na podium. Zespół Citroën Sport wykonał zadanie, dzięki czemu możemy walczyć dalej. To, co nas jeszcze czeka, na pewno nie będzie łatwe.”

Na początek Rajd Japonii. Jakie cele stawia zespół swoim załogom?
„Jeżeli w niedzielę wieczorem w Obihiro nasz główny konkurent zajmie miejsca za załogą Sébastien/Daniel, znajdą się oni o dwa punkty za nim, mając przed sobą jeszcze dwie rundy. Powtórzenie zwycięstwa z 2006 r. jest więc dla Sébastiena niezwykle ważne. Pozwoliłoby mu to zachować spore szanse przed Irlandią i Walią. Zadaniem dla Daniego i Marca jest przede wszystkim regularny i szybki przejazd całej trasy, z którego wyniosą cenne doświadczenia na przyszły rok.”

Jakie są cechy charakterystyczne Rajdu Japonii?
„To naprawdę nie jest łatwy rajd. Pokonywanie wąskich i często śliskich tras z bardzo wysokimi prędkościami nie ma prawa być łatwe. Wiele zakrętów jest niewidocznych, a bujna roślinność dodatkowo ukrywa różne pułapki. W tym roku musimy się liczyć z dodatkowymi utrudnieniami ze strony pogody. Warunki mogą być zmienne. Charakterystyczne dla Japonii jest także przyjęcie, z jakim się spotykamy. Publiczności przybywa z roku na rok, a jej nastawienie jest coraz bardziej entuzjastyczne. To zainteresowanie jest korzystne dla sportu samochodowego i dla wizerunku Citroëna, który zdobywa sobie coraz więcej miłośników.”

…Sébastien Loeb…

Odrobiłeś sześć z dziesięciu punktów dzielących cię od Marcusa Grönholma. Cieszysz się?
„Jestem bardzo szczęśliwy, że udało mi się wygrać dwa rajdy z rzędu – w Hiszpanii i na Korsyce. Wszyscy uważali nas za faworytów, ale nic nie było z góry przesądzone. To naprawdę nie przyszło nam tak łatwo, jak mogło się wydawać. To były dwa ciężko wywalczone zwycięstwa! Przed ostatnimi rundami asfaltowymi wiedziałem, że muszę wygrać pięć ostatnich rajdów. Po Korsyce potrzebuję jeszcze trzech zwycięstw. Zbliżyłem się do celu, ale zadanie nadal pozostaje trudne. Teraz ani on, ani my nie mamy prawa do błędu.”

Japonia nie należała do twoich ulubionych rund. Czy po wygranej w 2006 r. to się zmieniło?
„Rok temu na mecie mówiło się głównie o tym, że zaliczyłem swoje 27 zwycięstwo w karierze. Ja i Daniel wolimy jednak pamiętać sposób, w jaki wygraliśmy. Była to niezwykle zacięta walka, zwłaszcza ostatniego dnia. Zaliczam ten triumf do najpiękniejszych, jakie odniosłem. Z perspektywy czasu, biorąc pod uwagę mój późniejszy wypadek na rowerze górskim, widać, jak ważny był sukces w Japonii – przyniósł mi punkty, dzięki którym nie musiałem już wracać do walki przed końcem sezonu. Czy sprawia to, że polubiłem ten rajd? Być może… Ale nikt nie lubi wstawać przed świtem, by jechać godzinami na odcinek specjalny. Rekompensatą jest wielkie zainteresowanie publiczności. Przyjęcie, z jakim się tam spotykamy, łagodzi poczucie bycia w dalekim, obcym miejscu.”

Twoim celem będzie kolejne zwycięstwo?
„Jeśli policzyć, ile rund zostało do końca sezonu i różnicę punktową przed tym rajdem, to nie mamy innego wyjścia. Musimy starać się pokonać Marcusa Grönholma. Jeżeli się uda, to zachowamy jeszcze szanse na tytuł, nawet gdyby on był drugi. Szanse te będą większe, jeśli Marcus zajmie dalsze miejsce. Wiem, że to nie będzie łatwe, bo on jest szybki w takim terenie. Będziemy próbowali wywierać presję, a równocześnie strzec się własnego błędu.”
...i Dani Sordo.

Drugie i trzecie miejsce w rajdach na asfalcie, w krajach, gdzie publiczność ci kibicowała, to chyba niezły wynik?
„O ile jestem zadowolony z miejsca na podium w Salou, to z tego w Ajaccio nieco mniej. Na Korsyce nie udawało mi się w pełni wykorzystać potencjału mojego Citroëna C4 WRC. Miałem też pewne kłopoty techniczne, które nasza ekipa teraz analizuje, by ustalić ich źródło. Trzecie miejsce w moim drugim Tour de Corse za kierownicą samochodu WRC to niezły wynik, ale miałem nadzieję na wyprzedzenie Marcusa Grönholma, by pomóc Sébastienowi i Danielowi. Być może będziemy w stanie dokonać tego w Irlandii. Ale jeszcze nie pora o tym myśleć. Na razie trzeba się przekonać, na co nas stać w Japonii.”

Ten kraj i ten rajd znasz na razie tylko z jednej, ubiegłorocznej wizyty. Jak ją wspominasz?
„Przed startem zawsze staram się wyrobić sobie jakieś wyobrażenie o tym, co mnie czeka, więc wiele wypytywałem, głównie Sébastiena. Zapoznanie nie wyszło mi najlepiej; w czasie rajdu musiałem nanieść wiele korekt do swoich notatek, co zdarza mi się rzadko. Trudno mi było znaleźć właściwy rytm; pomimo zalet samochodu nie miałem do siebie zaufania. Wreszcie, wykluczenie naszej załogi już po ukończeniu rajdu też nie było przyjemne. Natomiast bardzo miło wspominam zetknięcie z nowym dla mnie krajem i z tłumami publiczności zgromadzonej wzdłuż odcinków dojazdowych i przy serwisach.”

Po rajdach, w których mogłeś walczyć o podium, jaki cel stawiasz sobie przed Japonią?
„To runda, w której czeka mnie jeszcze wiele nauki. W dodatku, niektóre odcinki będą inne niż rok temu, co nie działa na moją korzyść. Postaram się oczywiście skorzystać z lekcji wyniesionej z poprzedniej edycji, by nie powtarzać tych samych błędów. Nie wiem jednak, czy będziemy w stanie pomóc Sébastienowi. Spróbujemy, ale chyba realniej jest oceniać nasze szanse na miejsce w pierwszej piątce.”


Rajd Japonii 2007 w skrócie:

* Wpisany do kalendarza WRC w 2004 r., Rajd Japonii odbędzie się w formacie Mistrzostw Świata po raz czwarty.

* Rajd rozegrany zostanie ponownie na wyspie Hokkaido, wysuniętej najbardziej na północ z czterech dużych wysp Japonii. Wszystkie obiekty rajdu znajdują się w miejscowości Obihiro, stolicy regionu rolniczego Tokachi. Park serwisowy rozstawi się na Placu Publicznym Kita Aikoku, usytuowanym o ok. 6 km na południe od miasta. Główne biuro prasowe ulokowano w Tokachi Plaza; dodatkową salę mediów przewidziano przy parku serwisowym.

* Różnica czasu między Japonią (należącą do strefy czasowej GMT+9) a Francją wynosi 7 godzin. Kiedy w Paryżu jest 12:00, w Obihiro zegar wskazuje 19:00. Miejscową walutą jest jen. 1000 JPY = 6 Euro.

* Łączna długość trasy edycji 2007 wynosi 1575,79 km, w tym 27 odcinków specjalnych (11 różnych) dających łączny dystans jazdy na czas 350,19 km.

* Rajd Japonii tworzy parę z rozegranym już Rajdem Nowej Zelandii, co oznacza obowiązek wykorzystania w obu rajdach tych samych silników i podwozi (zaplombowanych po rundzie nowozelandzkiej). Ponadto, te same silniki (ale nie podwozia) będą musiały wystarczyć na Rajd Wielkiej Brytanii. System łączący niektóre rundy w pary narzuca także ograniczenia w zakresie przednich i tylnych ram pomocniczych oraz przekładni kierowniczych: na Nową Zelandię i Japonię każdemu zespołowi przysługują 4 egzemplarze każdego z tych podzespołów (po jednym w każdym samochodzie i dwa zamienne, nie przyporządkowane do konkretnego samochodu, czyli do wykorzystania zależnie od potrzeb).

* Do wykorzystania w rajdach Nowej Zelandii i Japonii zaplombowano także po dwa zespoły skrzynia biegów – mechanizmy różnicowe na każdy samochód.

* Opony: Limit dla każdej załogi wynosi 60 opon, z których w rajdzie wraz z odcinkiem testowym wykorzystać wolno 35 szt. Listy kodów paskowych i rzeźb bieżnika zostały przekazane już 13 września.

* Przejazdy zapoznawcze zaplanowano na wtorek 23 października w godzinach od 8:00 do 18:00 (odcinki specjalne 12/16, 13/17, 14/18, 4/8/11/15, 1/5, 3/7, i 2/6) oraz na środę 24 października w godz. 8:00-15:00 (OS 22/25, 23/26, 21/24 i superoes). Każda załoga ma prawo przejechać trasę każdego odcinka dwukrotnie, w kolejności i porze ściśle wyznaczonych przez organizatorów.

* Odcinek testowy odbędzie się we czwartek 25 października w godz. 8:00-12:00 na trasie o długości 1,3 km, identycznej z superoesem, wytyczonej wokół parku serwisowego.

* Na czwartek 25 października (o godz. 18:30) zaplanowano także sesję rozdawania autografów w centrum Obihiro. Bezpośrednio po niej, o 19:30 rozpocznie się uroczystość startu.

* Etap 1: piątek 26 października : 571,58 km, w tym 106,18 km z pomiarem czasu (10 oesów, w tym 5 różnych). Start rajdu z parku serwisowego o 6:00; OS1: Pawse Kamuy Reverse 1 (9,03 km); OS2: Cup Kamuy 1 (13,95 km); OS3: Kimun Kamuy 1 (26,03 km); OS4: Rikubetsu 1 (2,73 km). Komasacja (11:17/15 min.). Serwis A (11:32/30 min.); OS5: Pawse Kamuy Reverse 2; OS6: Cup Kamuy 2; OS7: Kimun Kamuy 2; OS8: Rikubetsu 2. Komasacja (17:19/15 min.); OS9: Obihiro 1 (1,35 km); OS10: Obihiro 2. Serwis B (18:07/45 min.). Ostatni samochód w parc fermé o 22:32.

* Etap 2: sobota 27 października : 616,46 km, w tym 146,68 km jazdy na czas (10 oesów, w tym 6 różnych). Wyjazd z parc fermé i wjazd na serwis C (5:05/10 min.); OS11: Rikubetsu 3; OS12: Puray 1 (34,96 km); OS13: Niueo 1 (20,75 km); OS14: Sipirkakim (22,43 km). Komasacja (11:01/15 min.); Serwis D (11:16/30 min.); OS15: Rikubetsu 4; OS16: Puray 2; OS17: Niueo 2; OS18: Sipirkakim Short (4,67 km). Komasacja (17:32/15 min.). OS19: Obihiro 3; OS20: Obihiro 4. Serwis E (18:20/45 min.). Ostatni samochód w parc fermé o 22:45.

* Etap 3: niedziela 28 października: 387,75 km, w tym 97,33 km jazdy na czas (7 oesów, w tym 4 różne). Wyjazd z parc fermé i wjazd na serwis F (5:40/10 min.); OS21: Rera Kamuy 1 (8,76 km); OS22: Panke Nikorpet 1 (17,04 km); OS23: Penke 1 (22,19 km). Komasacja (9:34/15 min.). Serwis G (9:49/30 min.); OS24: Rera Kamuy 2; OS25: Panke Nikorpet 2; OS26: Penke 2. Komasacja (14:03/20 min.); OS27: Obihiro 5. Meta i podium o godz. 15:00.

* Uwagi: Trasy rajdu obejmują niewiele nowych fragmentów. Odcinki specjalne Cup Kamuy i Kimun Kamuy nie były wykorzystywane od roku 2004. Oesu 1/5 od roku 2004 nie przejeżdżano w tym kierunku. Odcinki Rikubetsu, Puray, Niueo, Sipirkakim, Panke Nikorpet oraz Penke są identyczne jak rok temu. Superoes w każdej edycji wytyczony jest wokół parku serwisowego, ale został nieco zmodyfikowany w stosunku do ubiegłego roku. Rajd odbywa się o półtora miesiąca później niż w 2006 r.

* Dzięki załodze Sébastien Loeb/Daniel Elena (Xsara WRC), Citroën został zwycięzcą Rajdu Japonii 2006.

* Sébastien Loeb i Daniel Elena mają za sobą przejazd zapoznawczy tras japońskich w 2003 r. oraz udział w trzech edycjach: 2006 (Xsara/zwycięstwo), 2005 (Xsara/2 miejsce) i 2004 (Xsara/2 m.).

* Dani Sordo był w Japonii tylko raz, w 2006 r. (Xsara/Marc Martí). Po zajęciu 7 miejsca na mecie załoga otrzymała karę wykluczenia.

* Marc Martí brał udział w dwóch edycjach Rajdu Japonii: w latach 2006 (Xsara/Dani Sordo/wykl.) i 2004 (Xsara/Carlo Sainz/5 miejsce).

* Do rajdu zgłoszony został jeden prywatny Citroën Xsara WRC z załogą Manfred Stohl/Ilka Minor, która reprezentuje zespół OMV Kronos Citroën World Rally Team.


Źródło: Citroen, Informacja Mototarget

 Pisaliśmy również
» XII Zlot Zabytkowych Citroenów
» Nowy Citroen C4 będzie jeździł na prąd
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |