4 Rajd Sardynii (18-20 maja 2007)
|
Autor: PM Dodano: 2007-05-21
Wyświetlono: 3913 razy
|
W 3 etapie Rajdu Sardynii Dani Sordo i Marc MartÃ, jadÄ…cy Citroënem C4 WRC, uzyskali wynik dajÄ…cy im Å›wietne trzecie miejsce. Sébastien Loeb i Daniel Elena, jeszcze w niedzielÄ™ rano liderzy rajdu, na pierwszym oesie dnia popeÅ‚nili bÅ‚Ä…d, który wyeliminowaÅ‚ ich z walki.
|
foto © Citroen |
|
|
Krótki, ostatni etap 7 rundy sezonu, zupeÅ‚nie nowy w stosunku do lat poprzednich, skÅ‚adaÅ‚ siÄ™ z dwóch rund po trzy odcinki specjalne, rozdzielonych jedynÄ… tego dnia komasacjÄ… w Arzachena. WÄ…skie drogi, sÅ‚aba przyczepność, pyÅ‚ unoszÄ…cy siÄ™ w powietrzu i sterczÄ…ce z pobocza skaÅ‚y sprawiaÅ‚y, Se niedzielna trasa peÅ‚na byÅ‚a puÅ‚apek… Jedna z nich okazaÅ‚a siÄ™ pechowa dla Sébastiena Loeba, który z dużą siÅ‚Ä… uderzyÅ‚ samochodem w skalny gÅ‚az i nie byÅ‚ w stanie jechać dalej. „Od startu do tego odcinka nie mogÅ‚em zÅ‚apać rytmu” –mówi Sébastien.- „CzuÅ‚em, że jadÄ™ nieskutecznie i że muszÄ™ zwiÄ™kszyć tempo. To na chwilÄ™ pomogÅ‚o, ale w poÅ‚owie oesu, na szybkiej partii, którÄ… przeszacowaÅ‚em w notatkach, za szybko wyszedÅ‚em ze szczytu i zanadto odciążyÅ‚em koÅ‚a. StraciÅ‚em przez to wÅ‚aÅ›ciwy tor na nastÄ™pny prawy zakrÄ™t. JednÄ… stronÄ… auta zÅ‚apaÅ‚em pobocze , a próbujÄ…c wrócić na trasÄ™ uderzyÅ‚em lewym przednim koÅ‚em w duży kamieÅ„. W pierwszej chwili chciaÅ‚em jechać dalej, ale urwane koÅ‚o podwinęło siÄ™ pod samochód. Dalsza jazda byÅ‚a niemożliwa, musiaÅ‚em siÄ™ zatrzymać. Od poczÄ…tku rajdu znalezienie dobrego tempa przychodziÅ‚o nam z trudem; ciÄ…gle gubiliÅ›my rytm. Mój bÅ‚Ä…d zdarzyÅ‚ siÄ™ w najgorszej chwili, gdy przewaga nad Marcusem Grönholmem pozwalaÅ‚a nam kontrolować sytuacjÄ™. To przykÅ‚ad, że zwyciÄ™stwo nigdy nie przychodzi Å‚atwo i że przez caÅ‚y czas jedzie siÄ™ na granicy możliwoÅ›ci. Nie bÄ™dzie Å‚atwo nadrobić straty, ale nic nie jest jeszcze stracone: za 15 dni, po rajdzie Akropolu, nastÄ…pi półmetek sezonu. Niemniej, teraz to my musimy starać siÄ™ odzyskać prowadzenie.” Guy Fréquelin od poczÄ…tku rajdu powtarzaÅ‚: „Sardynia to runda bardzo trudna do rozegrania. Terenjest peÅ‚en puÅ‚apek, a najbardziej zdradliwe sÄ… pobocza”. Jeszcze wczoraj wieczorem szef Citroën Sport podkreÅ›laÅ‚: „Wiem, Se Sébastien i Daniel majÄ… 36,5 s. przewagi, ale rajd siÄ™ nie skoÅ„czyÅ‚. Ostatni etap, w caÅ‚oÅ›ci nowy, jest bardzo trudny. Trzeba do koÅ„ca zachować ostrożność.” SÅ‚owa te wspomniano, gdy wiadomość o wypadku dotarÅ‚a do zespoÅ‚u. „Dlatego zawsze mówiÄ™, że rajd trwa do chwili wejÅ›cia na podium! Ten wypadek to dla nas cios, bo zdarzyÅ‚ siÄ™ w chwili, gdy Sébastien nie musiaÅ‚ atakować. Ale taki jest ten sport: wszystko może siÄ™ zdarzyć, nawet najlepszym. Nie zmienia to naszego podejÅ›cia do dalszej pracy. Różnice punktowe w obu klasyfikacjach nie sÄ… nie do nadrobienia, ale bÄ™dzie to trudne i oznacza, że w nastÄ™pnych rundach juz nie możemy sobie pozwolić na żaden bÅ‚Ä…d. Dzisiaj na duchu podnosi nas doskonaÅ‚y wystÄ™p Daniego, który wywalczyÅ‚ miejsce na podium, przejeżdżajÄ…c caÅ‚y rajd z pewnoÅ›ciÄ… siebie i wolÄ… walki.” Dani Sordo i Marc Martà (Citroën C4 WRC) dobrze rozegrali pierwszÄ… pÄ™tlÄ™ dzisiejszego etapu. „Ta część byÅ‚a krótka, ale intensywna” – komentowaÅ‚ Dani podczas komasacji w Arzachena.- „Na poczÄ…tku, na 13 oesie, przeszkadzaÅ‚ pyÅ‚ nad drogÄ…. Na nastÄ™pnym zmagaliÅ›my siÄ™ z trudnym uksztaÅ‚towaniem terenu. Trasa zupeÅ‚nie nie przypominaÅ‚a tej, z którÄ… mieliÅ›my do czynienia na poprzednich odcinkach. Trzeba byÅ‚o dostosować jazdÄ™ do możliwoÅ›ci i skupić na tym, by nie uszkodzić wozu. O wiele lepiej pojechaÅ‚em ostatni z nich, ale przez maÅ‚y bÅ‚Ä…d nie udaÅ‚o mi siÄ™ go wygrać.” Po pierwszej pÄ™tli Dani zajmowaÅ‚ 3 miejsce, ale z zaledwie 5,2 s. przewagi nad czwartym zawodnikiem. Podium zawdziÄ™cza temu, że na ostatnich trzech odcinkach pojechaÅ‚ znakomicie, m.in. wygrywajÄ…c OS16. „Jestem bardzo zadowolony ze swojej jazdy” – mówi.- „Po nierównym poczÄ…tku wszedÅ‚em w rytm i zaczÄ…Å‚em jechać szybko i zarazem bezpiecznie. Efekty przyniosÅ‚a też nasza wspólna praca z zespoÅ‚em nad regulacjÄ… samochodu. Jestem tym bardziej szczęśliwy z dodania tego wyniku do sukcesów Citroëna, że miaÅ‚o to miejsce na trasie szutrowej czyli nawierzchni, której jeszcze w peÅ‚ni nie opanowaÅ‚em.”
Rajd w liczbach Miejsca Citroënów C4 WRC i strata do lidera na kolejnych odcinkach specjalnych.
Etap 1 Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo / Marc Martà OS1: Crastazza 1 (31,13 km) 5 / + 12,4 s 10 / + 32,3 s OS2: Terranova 1 (21,21 km) 1 7 / + 14 s OS3: Monte Olia 1 (20,36 km) 6 / + 8,4 s 8 / + 14,8 s OS4: Crastazza 2 (31,13 km) 2 / + 6,1 s 6 / + 22,5 s OS5: Terranova 2 (21,21 km) 1 4 / + 14,6 s OS6: Monte Olia 2 (20,36 km) 1 3 / + 7 s
Etap 2 Sébastien Loeb / Daniel Elena Dani Sordo / Marc Martà OS7: Loelle 1 (22,57 km) 1 4 / + 15,5 s OS8: Monte Lerno 1 (29,31 km) 1 4 / + 12 s OS9: Su Filigosu 1 (19,48 km) 1 3 / + 8,7 s OS10: Loelle 2 (22,57 km) 2 / + 1,6 s 5 / + 9,3 s OS11: Monte Lerno 2 (29,31 km) 1 3 / + 15,1 s OS12: Su Filigosu 2 (19,48 km) 2 / + 4,2 s 4 / + 9,3 s
Etap 3 Dani Sordo Marc Martà OS13: S. Giovanni 1 (10,66 km) 4 / + 3,1 s OS14: Monte Nuragone 1 (7,67 km) 5 / + 5,7 s OS15: Braniatogghiu 1 (9,04 km) 2 / + 2,2 s OS16: S. Giovanni 2 (10,66 km) 1 OS17: Monte Nuragone 2 (7,67 km) 2 / + 0,1 s OS18: Braniatogghiu 2 (9,04 km) 2 / + 0,4 s
Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych: Etap 1: OS1: Jari-Matti Latvala (Ford Focus); OS2: Sébastien Loeb (Citroën C4); OS3 Henning Solberg (Ford Focus); OS4: Marcus Grönholm (Ford Focus); OS5 i OS6: S. Loeb. Etap 2: OS7, OS8 i OS9: S. Loeb; OS10: M. Grönholm; OS11: S. Loeb; OS12: M. Grönholm. Etap 3: OS13: Mikko Hirvonen (Ford Focus); OS14: H. Solberg; OS15: M. Hirvonen; OS16: Dani Sordo (Citroën C4); OS17: H. Solberg; OS18: M.Hirvonen. Najskuteczniejsi: Sébastien Loeb 7 najlepszych czasów; M. Grönholm, H. Solberg i M. Hirvonen 3., D. Sordo i J-M. Latvala 1. Kolejni liderzy rajdu: OS1 do OS3: J-M. Latvala; OS4 do OS5: M. Grönholm; OS6 do OS12: S. Loeb; OS13 do OS18: M. Grönholm.
Klasyfikacja końcowa 4 Rajdu Sardynii:* 1. M. Grönholm/T. Rautiainen (Ford Focus) 3 h 48 min 42 s 2. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 29,2 s 3. D. Sordo/M. Martà (Citroën C4) + 1 min 21,8 s 4. H. Solberg/C. Menkerud (Ford Focus) + 1 min 36,6 s 5. P. Solberg/P. Mills (Subaru Impreza) + 2 min 34,2 s 6. T. Gardemeister/J. Honkanen (Mitsubishi Lancer) + 5 min 02,1 s 7. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 5 min 28,6 s 8. J. Hanninen/M. Markkula (Mitsubishi Lancer) + 9 min 31,7 s 9. J-M Latvala/M. Anttila (Ford Focus) + 11 min 27,7 s 10. C. Atkinson/S. Prévôt (Subaru Impreza) + 16 min 19,4s
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Konstruktorów) po rundzie 7/16:* 1. Ford, 99 pkt; 2. Citroën, 78 pkt; 3. Stobart, 37 pkt; 4. Subaru, 34 pkt; 5. OMV Kronos Citroën, 25 pkt.
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (klasyfikacja Kierowców) po rundzie 7/16:* 1. M. Grönholm, 55 pkt; 2. S. Loeb, 48 pkt; 3. M. Hirvonen, 44 pkt; 4. D. Sordo, 28 pkt; 5. P. Solberg, 20 pkt; 6. H. Solberg, 20 pkt; 7. C. Atkinson, 12 pkt; 8. JM. Latvala, 12 pkt; 9. D. Carlsson, 9 pkt; 10. M. Stohl, 8 pkt; 11. T. Gardemeister, 8 pkt; 12. G. Galli, 5 pkt; 13. J. Kopecky, 2 pkt; 14. M. Wilson, 1 pkt; 15. J. Hanninen, 1 pkt.
* Klasyfikacja ta będzie oficjalna po opublikowaniu oficjalnych wyników przez FIA.
|
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
|