Ponad 130 000 takich jednostek napÄ™dowych trafiÅ‚o pod maski pojazdów sprzedanych w Europie, natomiast 500-tysiÄ™czny egzemplarz zostaÅ‚ zamontowany w Fordzie Escape 2013 wyprodukowanym w fabryce Forda w Louisville, w Stanach Zjednoczonych.
Globalna rodzina silników EcoBoost obejmuje jednostkÄ™ o pojemnoÅ›ci 1.0 litra nagrodzonÄ… tytuÅ‚em „International Engine of the Year” oraz silniki o pojemnoÅ›ci 1,6, 2,0 i 3,5 litra. W momencie debiutu silnika EcoBoost w Fordzie Fusion oferowanym w Ameryce PoÅ‚udniowej, ta oszczÄ™dna technologia bÄ™dzie dostÄ™pna we wszystkich regionach Å›wiata, w których jest obecny Ford.
Technologia EcoBoost zostaÅ‚a po raz pierwszy zastosowana w Stanach Zjednoczonych w 2009 roku, natomiast jej europejski debiut nastÄ…piÅ‚ rok później, kiedy te nowoczesne jednostki napÄ™dowe trafiÅ‚y pod maskÄ™ Fordów C-MAX i Grand C-MAX. Silniki tego typu sÄ… obecnie oferowane w Europie w Fordach Fiesta, B-MAX, Focus, Mondeo, S-MAX i Galaxy. Na poczÄ…tku 2013 roku jednostka EcoBoost po raz pierwszy pojawi siÄ™ w europejskim samochodzie z napÄ™dem na cztery koÅ‚a, a bÄ™dzie to nowy Ford Kuga.
Ford posiada obecnie ponad 125 patentów przyznanych technologii EcoBoost, która wykorzystuje turbodoÅ‚adowanie, ukÅ‚ad bezpoÅ›redniego wtrysku paliwa oraz ukÅ‚ad zmiennych faz rozrzÄ…du w celu obniżenia zużycia paliwa o okoÅ‚o 20 procent przy zachowaniu doskonaÅ‚ych osiÄ…gów.
Do roku 2015 Ford planuje trzykrotnie zwiÄ™kszyć produkcjÄ™ samochodów z silnikami EcoBoost w Europie, do poziomu okoÅ‚o 480 000 egzemplarzy. Dla porównania, w zeszÅ‚ym roku wyprodukowano 141 000 pojazdów z tymi jednostkami. Ponad 300 000 samochodów z zakÅ‚adanego rocznej wielkoÅ›ci produkcji bÄ™dzie wyposażonych w nowy silnik EcoBoost o pojemnoÅ›ci 1.0 litra.
Ford Focus 1,0 l EcoBoost, który pojawiÅ‚ siÄ™ w ofercie w tym roku, już teraz stanowi niemal 30 procent caÅ‚kowitej sprzedaży tego modelu w Europie.