Z technologii hybrydowej z silnikiem Diesla „Hybrid4”, którÄ… Grupa jako pierwsza na Å›wiecie wprowadziÅ‚a na rynek na poczÄ…tku 2012 roku, korzystajÄ… Peugeot 3008 i 508 HYbrid4, 508 RXH oraz Citroën DS5 Hybrid4.
W Europie jeden Citroën DS5 na trzy, jeden Peugeot 508 na cztery i jeden Peugeot 3008 na pięć sÄ… sprzedawane obecnie w wersji hybrydowej z silnikiem wysokoprężnym.
Technologia Hybrid4 to ukÅ‚ad napÄ™dowy typu „full-hybrid”, który Å‚Ä…czy osiÄ…gi silnika Diesla 2.0 HDi 163 KM ze skutecznoÅ›ciÄ… napÄ™du elektrycznego o mocy 37 KM umieszczonego z tyÅ‚u samochodu. PowstaÅ‚a w wyniku tej udanej kombinacji hybryda gwarantuje przyjemnÄ… i dynamicznÄ… jazdÄ™ (200 KM, napÄ™d na 4 koÅ‚a, możliwość jazdy po mieÅ›cie w trybie elektrycznym oraz funkcja „boost” przy przyspieszeniu).
Hybrid4 stanowi ponadto prawdziwy przełom w zakresie oszczędności paliwa i ograniczenia emisji spalin - od 85 g CO2/km, co oznacza spalanie na poziomie 3,3 l/100 km- tj. wykazuje niższe o 35% zużycie paliwa w stosunku do silnika Diesla o tej samej mocy.
Technologia Hybrid4 opracowana przez PSA Peugeot Citroën to:
- 300 zÅ‚ożonych patentów
- 1500 techników i inżynierów, którzy pracowali nad jej wdrożeniem
- 500 000 euro zainwestowanych w tÄ™ technologiÄ™
- Produkt “Made in France”:
* silnik 2.0 HDi produkowany w Trémery
* elektronicznie sterowana skrzynia biegów produkowana w Valenciennes
* wielowahaczowe zawieszenie tylne produkowane w Miluzie
* Peugeot 3008 Hybrid4 i Citroën DS5 Hybrid4 – produkcja w Sochaux
* Peugeot 508 hatchback Hybrid4 i 508 RXH- produkcja w Rennes