BezobsÅ‚ugowe systemy transportowe, w niskoprodukcyjnym procesie wytwarzania modelu przenoszÄ… karoserie i części pomiÄ™dzy liniami produkcyjnymi seryjnej wersji R8. CoÅ›, co może wyglÄ…dać jak zaaranżowana sesja zdjÄ™ciowa, jest produkcyjnÄ… rutynÄ… w Audi Sport. Seria GT4 jest bowiem wytwarzana w tym samym miejscu co seryjne R8 i przechodzi przez piÄ™tnaÅ›cie tych samych etapów: od montażu szkieletu karoserii, do kontroli finaÅ‚owej. Tych samych trzech pracowników, którzy przeprowadzajÄ… kontrolÄ™ pojazdów seryjnych, odpowiedzialnych jest również za jakość wersji wyÅ›cigowej. Obie wersje majÄ… bowiem aż 60 procent wspólnych podzespoÅ‚ów, zwÅ‚aszcza w obszarach podwozia i ukÅ‚adu napÄ™dowego. 5,2-litrowy silnik V10 oraz siedmiobiegowa, dwusprzÄ™gÅ‚owa skrzynia biegów S tronic, sÄ… niemal identyczne.
Również w przypadku podwozia, wersja wyÅ›cigowa czerpie z doskonaÅ‚ych genów wersji drogowej. WielomateriaÅ‚owy szkielet karoserii Audi Space Frame (ASF), w 79 procentach skÅ‚ada siÄ™ z aluminium, a w 13 procentach z tworzywa wzmocnionego wÅ‚óknem wÄ™glowym (CFK). Takie zestawienie skutkuje wysokÄ… wytrzymaÅ‚oÅ›ciÄ… i niskÄ… masÄ… caÅ‚oÅ›ci. Na potrzeby wyÅ›cigów, pojazd dodatkowo wyposaża siÄ™ w elementy zapewniajÄ…ce wiÄ™ksze bezpieczeÅ„stwo. SÄ… to np. stalowa klatka bezpieczeÅ„stwa czy pneumatyczny podnoÅ›nik. Monterzy instalujÄ… te podzespoÅ‚y jeszcze w fazie operacji przedprodukcyjnych, zanim auto wjedzie na liniÄ™ montażowÄ…. Zarówno wersja seryjna R8, jak i wersja wyÅ›cigowa, przechodzÄ… przez ten sam proces lakierniczy. Specjalny kolor wersji GT4 – srebrny Florett – nakÅ‚adany jest w lakierni modeli specjalnych.
„JesteÅ›my bardzo dumni z tego, że udaÅ‚o nam siÄ™ zbudować wyczynowy, wyÅ›cigowy samochód, który ma tak wiele wspólnego z modelem seryjnym” – mówi Wolfgang Schanz, szef produkcji w Audi Sport GmbH. „To zasÅ‚uga maksymalnej synergii w ramach marki Audi Sport.” Obecnie, z hali montażowej firmy, dziennie wyjeżdża jedno Audi R8 LMS GT4. Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing podkreÅ›la: „Z zalet takiej organizacji produkcji, korzyÅ›ci czerpiÄ… przede wszystkim nasi klienci. Oferujemy gotowy do wyÅ›cigu samochód, za cenÄ™ nie przekraczajÄ…cÄ… 200 tysiÄ™cy euro. Za takie pieniÄ…dze teamy wyÅ›cigowe otrzymujÄ… wyczynowe auto najwyższej jakoÅ›ci. Dowodem tej jakoÅ›ci jest np. zdobycie pierwszego i drugiego miejsca w 24-godzinnym wyÅ›cigu w Dubaju przez zespóÅ‚ Phoenix Racing, jeżdżący wÅ‚aÅ›nie Audi R8 LMS GT4.”
W tym sezonie, model R8 LMS GT4 weźmie udziaÅ‚ w wielu wyÅ›cigach różnych serii w Ameryce, Azji, Australii i w Europie. Ogromne możliwoÅ›ci dla klientów decydujÄ…cych siÄ™ na ten samochód, dajÄ… też imprezy dedykowane wyÅ‚Ä…cznie jemu, np. Audi Sport R8 LMS Cup czy Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup.
Zdjęcia i dodatkowe informacje znajdą Państwo na stronie www.audi.press-bank.pl.