FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Światowa premiera Mitsubishi Eclipse Cross
  Dodano: 2017-03-07
Wyświetlono: 1076 razy
Światowa premiera Mitsubishi Eclipse Cross
Salon samochodowy Geneva Motor Show 2017 stanowi punkt zwrotny dla Mitsubishi Motors Corporation (MMC), zaznaczony światową premierą całkowicie nowego kompaktowego modelu SUV Coupé nazwanego Eclipse Cross – pierwszego przedstawiciela nowej generacji samochodów Mitsubishi Motors, który ma pomóc we wzmacnianiu wizerunku marki i pozycjonowaniu jej w Europie jako producenta (niemal) wyłącznie zajmującego się samochodami z segmentu SUV.
foto © Mitsubishi

Pełniąc tę rolę Mitsubishi Eclipse Cross pomoże zwiększyć liczbę klientów firmy Mitsubishi Motors, uzupełniając ofertę, jaką stanowią modele ASX (obecnej i przyszłej generacji) oraz Outlander (obecnej i przyszłej generacji), co pozwoli marce podążać w zupełnie nowym kierunku i budować jej pozycję rynkową na pięciu głównych filarach, które stanowią:

- wyróżniający projekt
- jakość i kunszt japońskiego rzemiosła
- dynamika jazdy
- wzorowe rozplanowanie
- innowacyjne rozwiązania

Ostro wystylizowany i oferujący znakomite osiągi SUV Coupé będzie jednocześnie pierwszym samochodem „mówiącym” nowym językiem stylistycznym MMC. Wniesie on także wiele innowacyjnych cech i rozwiązań technicznych do swojego segmentu rynkowego.                           

Dostawy Eclipse Cross na rynki europejskie rozpoczną się w ostatnim kwartale 2017 roku (premiery rynkowe w poszczególnych krajach nastąpią pod koniec 2017 roku i na początku 2018 roku), następnie samochód trafi na rynki Japonii, Ameryki Północnej, Australii i do innych rejonów świata.

Faza pierwsza

Zabierając markę Mitsubishi Motors z powrotem tam, gdzie jest jej miejsce, MMC rozpoczyna epokę nowych produktów, które powstaną w oparciu o 80 lat doświadczeń z napędami 4WD (licząc od roku 1936 i pierwszego osobowego modelu PX33 ze stałym napędem czterech kół), o niemal 40 lat doświadczenia w konstruowaniu samochodów SUV (licząc od roku 1982 i pierwszej generacji modelu Pajero) oraz o 30 lat doświadczeń z technologią All-Wheel-Control – systemem kontroli napędu na 4 koła (licząc od roku 1987 i pierwszego modelu Galant VR4 Dynamic Four).

Efektem realizacji tego planu będą samochody SUV, z których pierwszym będzie zaprezentowany w roku 2017 Eclipse Cross.

W następnym etapie Mitsubishi Motors wyznaczyło dla nowego SUV Eclipse Cross dwa ważne zadania:

- samochód będzie pierwszym „źródłem napędu” bardziej ambitnego pozycjonowania jakości marki, zwłaszcza w Europie

- nowy model podkreśli strategię produktową MMC jako producenta aut typu SUV - w różnych konfiguracjach objętych tym terminem.

W tym sensie, Eclipse Cross będzie uzupełnieniem dotychczasowej oferty, zajmując miejsce obok ASX i Outlandera, ale przyciągając klientów o nieco innych upodobaniach: SUV o linii nadwozia coupe, którego ostra stylistyka, wyjątkowa japońska jakość, doskonała dynamika jazdy, sprytne rozplanowanie wnętrza oraz innowacyjne funkcje pozwolą Mitsubishi Motors na poszerzenie oferty i zdobycie nowych klientów…

… na ciągle rozwijającym się globalnym rynku samochodów SUV, które uzyskały już około 25% udziału w światowym rynku samochodowym – a wewnątrz tego segmentu największe wzrosty sprzedaży dotyczą właśnie kompaktowych samochodów SUV.

Pojawił się też nowy sub-segment samochodów SUV Coupé, na co firma Mitsubishi Motors po raz pierwszy zareagowała przedstawiając w roku 2013 samochód koncepcyjny XR PHEV.

Cele, jakie ma realizować nowy model znajdują oczywiście odzwierciedlenie w jego nazwie, która nie jest marketingowym akronimem, ale połączeniem pojęć niosących emocje dobrze czytelne dla miłośników motoryzacji, szczególnie tych, którzy interesowali się samochodami MMC.

- ECLIPSE: odniesienie do cenionego sportowego modelu Mitsubishi produkowanego w USA w latach 1989 - 2012.

- CROSS: zaproszenie do przekraczania tradycyjnych granic, co leży w naturze samochodów SUV.

Wyrzeźbiona dynamika

Po pożegnaniu z epoką "jeden rozmiar dla wszystkich", w erze klientów poszukujących dóbr pasujących do ich osobowości - samochodów, odzieży, artykułów AGD i innych produktów - MMC z entuzjazmem wzbogaca inżynierską perfekcję o emocje zawarte w nowych projektach.

Tak więc w ciągu ostatnich trzech lat dział projektowy firmy przeszedł całkowitą reorganizację, a w jej ramach sformułowano długofalową strategię projektowania, zakładającą między innymi spójność formy, ekspresję i wyraźną tożsamość wizualną (koncepcja "Dynamicznej Tarczy"), czego efekty można było obserwować w kolejnych, wysoko ocenionych samochodach koncepcyjnych XR PHEV II Concept i eX-Concept z 2015 roku oraz GT-PHEV Concept z 2016 roku.

Z pojawieniem się Mitsubishi Eclipse Cross, planowane rozwiązania zamieniają się w rzeczywistość. Dzieje się tak dzięki płynnemu przejściu od XR PHEV II Concept do seryjnie produkowanego samochodu, w którym należało uwzględnić wymogi technologii produkcyjnych i przepisów homologacyjnych.

Nowy kierunek projektu jest widoczny w bardzo dynamicznych konturach samochodu, przywodzących na myśl sportowca w blokach startowych.

Kolejnym miejscem ewolucji koncepcji bardzo silnej tożsamości wizualnej „Dynamicznej Tarczy” są reflektory przeciwmgielne i kierunkowskazy umieszczone nisko, w mocno zaznaczonym fragmencie pasa przedniego, podczas gdy reflektory LED i światła do jazdy dziennej znajdują się obecnie tuż pod powierzchnią wyznaczoną przez maskę silnika.

Zachowano klinową formę nadwozia samochodu koncepcyjnego, by podkreślić wrażenie ruchu typowe dla nadwozi coupe – dynamizm tej formy dodatkowo podkreślono ostrym kątem tylnej szyby, dużym rozstawem osi przy krótkich zwisach oraz wyraźnym poszerzeniem przednich i tylnych błotników.

Głęboko rzeźbione górne i dolne linie boków nadwozia również wywodzą się z projektu XR PHEV II Concept. Zachowano też silne powiązania między przebiegiem tych linii, by uzyskać wrażenie, jakby całość wykuto z jednego kawałka metalu.

Również linia podszybia, która owija się wokół tyłu samochodu w sposób przywodzący na myśl lekkoatletę w blokach startowych i charakterystyczna dzielona tylna szyba przeniesione zostały możliwie wiernie z samochodu koncepcyjnego.

Oświetlenie tylne łączące światła hamowania LED oraz trzecie światło hamowania LED zajmują całą szerokość samochodu, a zaprojektowano je tak, by uzyskać lepszą widoczność dla innych użytkowników dróg i optycznie poszerzyć sylwetkę samochodu.

Tylna wycieraczka schowana pod spojlerem dachowym nie utrudnia widoczności do tyłu, ani nie zakłóca czystości formy nadwozia.

W ten sposób powstał projekt samochodu pozbawiony barokowej ornamentyki, ale wciąż pełen wyrazu, treści i charakteru.

Japońskie rzemiosło

Aby podkreślić zmianę pozycjonowania marki, dział MMC Design postanowił również znacząco poprawić poziom dostrzegalnej jakości wszystkich kolejnych produktów. Zaczynając od Eclipse Cross, wybór materiałów, ich faktury, kolorów, wykończenia itd. będzie bardziej spójny z koncepcją japońskiego rzemiosła, odpowiednią dla stuletniej tradycji „Maison de Qualité Japonaise”.

- Na zewnątrz samochodu najlepszym przykładem takiego podejścia do sprawy jakości jest zupełnie nowy, bardzo intensywny czerwony lakier opracowany dla Mitsubishi Eclipse Cross. Jest to czerwony lakier półprzezroczysty, nakładany na kilka innych warstw lakieru, wykończony przezroczystą powłoką lakieru bezbarwnego.

Ten dość precyzyjny, nowatorski proces obejmuje następujące po sobie trzy etapy suszenia termicznego, a specjalnie opracowane programy służą do sterowania etapami procesu, dbając między innymi o równomierną grubość powłok i zapewnienie wysokiej jakości końcowego wyniku.

- Wewnątrz samochodu duże powierzchnie, jak deska rozdzielcza oraz panele drzwiowe, są wykończone miękkim materiałem o trójwymiarowej strukturze, przypominającym skórę, w wyglądzie i dotyku kontrastując z twardymi powierzchniami srebrnych listew, a skórzana tapicerka (dostępna w zależności od rynku i wersji modelowej) wykończona jest ozdobnymi pomarańczowymi obszyciami.

Dopełnieniem uzyskanych efektów są akcenty wykończenia o fakturze włókien węglowych lub czerni fortepianowej użyte w zespole wskaźników, kierownicy, konsoli centralnej i panelach drzwiowych, w połączeniu z wykończonymi na wysoki połysk srebrnymi ramkami elementów dolnej części deski rozdzielczej, obramowaniami konsoli środkowej, podłokietnikami przednich drzwi, wylotami powietrza itp.

Począwszy od modelu Eclipse Cross, nowoopracowane elementy sterowania o wysokiej jakości będą również wykorzystywane w przypadku tradycyjnych funkcji (dźwignia zmiany biegów, wyloty powietrza), jak i nowych elementów (np. kontroler dotykowy Touchpad), pojawi się także zupełnie nowa architektura foteli.

Oś pozioma

Kolejną nowością Mitsubishi Eclipse Cross jest zastosowanie opracowanej przez MMC Design nowej architektury deski rozdzielczej, w której elementy są zorganizowane wzdłuż osi poziomej, dzieląc funkcje pomiędzy informację (nad osią) i działanie (pod linią osi).

Taki rozkład elementów wizualnie poszerza wnętrze samochodu, ale przede wszystkim pomaga w ocenie sytuacji w samochodzie podczas jazdy. Dodatkową zaletą jest doskonała widoczność do przodu uzyskana dzięki nisko położonej desce rozdzielczej, optymalizacji wysokości przebiegu maski silnika, kształtu i kąta szyby przedniej, a także relatywnie wysokiej pozycji kierowcy.

Część centralna deski rozdzielczej przechodzi w wysoko umieszczoną konsolę centralną korespondując z dynamicznym wyglądem zewnętrznym samochodu, jego stylem i możliwościami, a dla kierowcy stwarzając środowisko przypominające kokpit samolotu.

Nowoczesne technologie

Oprócz wygody korzystania z powszechnie znanych dzisiaj urządzeń mobilnych połączonych z systemami samochodu, Eclipse Cross zaoferuje zestaw ciekawych rozwiązań technicznych (dostępnych w zależności od rynku i wersji modelowej) – będzie to pierwszy z modeli MMC z takim wyposażeniem.

1. Na początek, szeroka konsola środkowa dzieląca przednią część przedziału pasażerskiego została zaopatrzona w panel dotykowego regulatora Mitsubishi Motors - Touchpad Controller.

Pierwszy w samochodzie Mitsubishi Motors tego typu interfejs człowiek-maszyna pozwala na bardzo intuicyjną obsługę. Na przykład głośność systemu audio można regulować za pomocą dwóch palców przesuwanych na ekranie kontrolera w górę lub w dół. Kontroler dotykowy może sterować funkcjami radia, iPoda, a także Apple CarPlay.

2. Idąc dalej, w górnej części deski rozdzielczej Mitsubishi Eclipse Cross umieszczono opracowany przez MMC wyświetlacz łączności smartfona z systemem audio - Smartphone Link Display Audio określany skrótem SDA. Wyświetlacz korzystający z cienkiego, 7-calowego ekranu dotykowego, pozwala kierowcy na bezpieczną obserwację wyświetlanych informacji i danych niemal bez odrywania wzroku od sytuacji na drodze.

Smartphone Link Display Audio zastosowany w Eclipse Cross wspiera rozwiązanie firmy Apple znane jako CarPlay*1, które pozwala mądrzej i bezpieczniej używać iPhone’a*1 w samochodzie.

Kierowca może używać elektronicznego asystenta Siri*1 lub ekranu dotykowego SDA, by uzyskać informacje nawigacyjne uwzględniające aktualne warunki ruchu drogowego, a także by odbierać i wykonywać połączenia telefoniczne, sprawdzać wiadomości tekstowe, czy słuchać muzyki, wszystko to bez odrywania się od obserwacji drogi. SDA współpracuje także z aplikacją Android AutoTM*2, która pozwala na głosowe sterowanie działaniem Google MapsTM*2, Google PlayTM*2 i innych aplikacji.

Umieszczenie kontrolera dotykowego Touchpad w konsoli centralnej pozwala kierowcy na łatwe sterowanie SDA, bez konieczności zmiany pozycji na fotelu.

1… Apple CarPlay, iPhone oraz Siri są zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Apple Inc. zarejestrowanymi w USA i w innych krajach.

2… Android Auto oraz Google Maps są zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Google Inc.

3. Kolejnym z trzech wartych odnotowania rozwiązań technicznych zastosowanych w nowym Eclipse Cross, wciąż wyjątkowo rzadko dostępnym w tym segmencie pojazdów, jest wyświetlacz przezierny - Head Up Display – oznaczany skrótem HUD, który przed oczami kierowcy wyświetla półprzeźroczyste informacje przydatne w czasie prowadzenia samochodu, a dotyczące:

- prędkości jazdy;
- adaptacyjnego tempomatu (ACC);
- systemu ograniczającego skutki kolizji czołowych (FCM);
- regulowanego ogranicznika prędkości (ASL);
- ostrzeżeń o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW);
- tempomatu;
- wskaźnika zmiany biegów;
- informacji o zapiętych pasach bezpieczeństwa;
- informacji o niedomknięciu drzwi;
- strzałek kierunkowych systemu nawigacji (skręt po skręcie);

Wirtualny wyświetlacz jest skalibrowany tak, by zminimalizować odległość między pozornym położeniem wyświetlanej informacji i drogą w polu widzenia kierowcy, minimalizując tym samym niezbędny ruchu oczu i pozwalając kierowcy na szybkie i bezpieczne odczytanie informacji.

Wysuwana część HUD umieszczona jest w górnej części deski rozdzielczej pod osłoną, która otwiera się i zamyka zależnie od ustawienia pozycji zapłonu. Jej otwarcie lub zamknięcie może być zainicjowane manualnie. Wyświetlacz można regulować w zależności od indywidualnie przyjętej pozycji za kierownicą, a jego jasność można dostosować do aktualnych warunków oświetlenia zewnętrznego.

Wygodne życie

W ramach swoich kompaktowych (i stylowych) proporcji, Eclipse Cross zapewnia we wnętrzu ergonomiczne i przestronne środowisko dla kierowcy i pasażerów.

Samochód dysponujący rozstawem osi 2670 mm i szerokością całkowitą 1805 mm, przy długości całkowitej 4405 mm, oferuje przyjazną przestrzeń wnętrza, której dodatkowe zalety wynikają między innymi z niskiego położenia deski rozdzielczej i możliwości regulacji położenia tylnego siedzenia.

Maksymalizację dostępnej przestrzeni bagażowej, bez uszczerbku dla linii nadwozia SUV coupe charakteryzującej sylwetkę Eclipse Cross, osiągnięto stosując podział tylnego siedzenia w proporcji 60:40, z regulacją wzdłużną położenia siedzenia oraz regulacją kąta oparcia. Pasażerom podróżującym z tyłu zapewniono dużo miejsca na nogi (200 mm), a w przyjęciu wygodnej pozycji pomaga 8-stopniowa regulacja kąta oparcia w zakresie 16-32°. W czasie długich podróży cieszyć ich będzie duża wolna przestrzeń nad głowami, którą uzyskano mimo opadającej ku tyłowi linii dachu.

Starannie przemyślana konstrukcja dachu pozwoliła zachować komfortową ilość miejsca nad głowami pasażerów nawet, jeśli samochód wyposażony jest w opcjonalny panoramiczny dach słoneczny – okno z widokiem niebo.

Jednocześnie wąskie (ale bardzo wytrzymałe) progi drzwiowe są całkowicie ukryte za dolnymi częściami paneli drzwiowych, zapewniając pasażerom łatwe wsiadanie i wysiadanie, bez ryzyka zabrudzenia ubrań w przypadku kiepskiej pogody.

Kolejnym czynnikiem mającym istotny wpływ na postrzeganie jakości samochodu jest poziom hałasu docierającego do uszu pasażerów. Mitsubishi Eclipse Cross okazuje się być bardzo cichym samochodem:

- Hałas silnika jest utrzymywany na niskim poziomie dzięki zastosowaniu rozbudowanych osłon silnika i starannego rozmieszczenia materiałów dźwiękochłonnych we wnętrzu, a także dużych osłon dźwiękochłonnych.

- Hałas przedostający się z drogi i układu jezdnego do wnętrza zredukowano dzięki zastosowaniu tylnych poprzeczek zawieszenia wyposażonych w rozwiązania służące tłumieniu hałasu i wydajnych materiałów do izolacji akustycznej wewnątrz poszycia nadwozia i szyby o własnościach dźwiękoszczelnych. Walkę o ciszę we wnętrzu przeprowadzono poprzez optymalizowanie wszystkich etapów - od wyciszania źródeł hałasu, poprzez jego przenoszenie przez ciała stałe i powietrze, uzyskując w rezultacie wyciszenie wnętrza najwyższej jakości.

Dynamiczna maszyna

Jeśli forma ma podążać za funkcjonalnością, to nie wolno w imię estetyki pogorszyć wypełnianej funkcji. W Mitsubishi Eclipse Cross konstruktorzy MMC mieli za zadanie zbudować samochód z nadwoziem SUV Coupé zapewniającą dynamikę odpowiednią dla formy nadwozia coupe.

- Wysoka sztywność struktury nadwozia: jest to fundamentalny warunek, który musi spełniać nadwozie samochodu dającego radość prowadzenia, tak więc Eclipse Cross otrzymał bardzo sztywne nadwozie.

Wśród licznych elementów usztywniających strukturę znalazły się trzypunktowe rozpórki kolumn zawieszenia montowane standardowo we wszystkich wersjach samochodu. Specjalnie wzmocnione zostało też przednie podszybie, punkty mocowania sprężyn zawieszenia itp. W rezultacie uzyskano bardziej precyzyjne, bezpośrednie wyczucie układu kierowniczego i lepszą stabilność jazdy na wprost przy dużych prędkościach.

Łączenie strukturalne szeroko zastosowano w obramowaniach otworów drzwiowych, w obramowaniu drzwi bagażnika i w tylnych nadkolach. Zwiększyło to sztywność skrętną nadwozia, która zapewnia bardziej bezpośrednie wyczucie układu kierowniczego i zwiększa komfort jazdy poprzez redukcję drgań.

- Precyzyjna kalibracja zawieszenia kół: amortyzatory przedniego i tylnego zawieszenia Eclipse Cross wyposażono w zawory zwrotne szybkiego działania, uzyskując poprawę precyzji tłumienia, a konstrukcja sprężyn zawieszenia zapewnia stabilność ich działania w pozycji rozciągniętej. Zastosowanie cieńszych poduszek przednich kolumn zawieszenia i kątowego ustawienia podkładek pozwoliło uzyskać bardziej liniowe charakterystyki obciążeń podczas uginania się zawieszenia. Wynikiem tego jest poprawia stabilności jazdy na wprost i kolejne podwyższenie precyzji wyczucia układu kierowniczego.

W tylnym zawieszeniu użyto tulei stalowo-gumowych w górnych i obu dolnych wahaczach. Ich duża elastyczność pozwala absorbować więcej wstrząsów przenoszonych z nawierzchni podczas obciążenia zawieszenia i znacznie ogranicza nieprzyjemne drgania w czasie jazdy na wprost. Tylne zawieszenie ma bardzo wysoką sztywność przy obciążeniach bocznych, przyczyniając się do dokładniejszego i bardziej bezpośredniego wyczucia zachowania układu kierowniczego, służąc także lepszej stabilności jazdy.

- Super-All Wheel Control (S-AWC - Zintegrowany System Kontroli Dynamiki): własny system opracowany przez Mitsubishi Motors, pod nazwą którego kryje się bogaty pakiet rozwiązań technicznych pozwalających na zastosowanie różnych zestawów tych rozwiązań, ale służących zawsze temu samemu celowi, dobieranych zależnie od charakterystyk technicznych każdego pojazdu. Niezależnie od samochodu, system zawsze jest przeznaczony do zarządzania siłą napędową i siłami hamowania wszystkich kół, w szczególności poprzez regulację rozdziału momentu napędowego pomiędzy lewe i prawe koła jednej osi.

Za punkt wyjściowy w układzie 4WD należy przyjąć, że, system dostarcza moment obrotowy o optymalnej wartości na koła tylnej osi, zależnie od położenia pedału przyspieszenia, prędkości pojazdu i warunków drogowych.

W wersji użytej w modelu Eclipse Cross, system S-AWC zawiera uruchamiany hamulcami aktywny system kontroli pokonywania zakrętów (AYC) wbudowany w układ 4WD. Tak wyposażony system S-AWC precyzyjnie spełnia żądania kierowcy i kontroluje zachowanie pojazdu na podstawie informacji z czujników położenia kierownicy, przyspieszeń kątowych, momentu napędowego, siły hamowania i prędkości kół. Zgodnie z procedurami sterowania znoszeniem w obwodzie ze sprzężeniem zwrotnym, kieruje on sygnały do odpowiednich komponentów systemu, aby umożliwić pojazdowi precyzyjne wykonanie zamiarów kierowcy. S-AWC zapewnia lepszą dokładność śledzenia toru jazdy na zakrętach, podwyższenie stabilności jazdy na wprost, stabilności przy zmianie pasa ruchu, czy przy jeździe po nawierzchni o niskim współczynniku przyczepności.

Co więcej, system S-AWC w Mitsubishi Eclipse Cross umożliwia korzystanie z trzech trybów jazdy, które załącza się selektorem umieszczonym na konsoli centralnej.

- W normalnych warunkach drogowych, system 4WD korzysta z trybu AUTO, by zarządzać rozkładem momentu napędowego i zapewniać przy tym minimalne zużycie paliwa, a w razie wykrycia niskiej przyczepności kół do nawierzchni lub utraty przyczepności z innych przyczyn, system automatycznie kieruje większą część momentu napędowego na tylną oś, celem poprawy stabilności jazdy.

- Tryb SNOW (śnieg) przeznaczony jest na ośnieżone drogi oraz na inne nawierzchnie o niskiej przyczepności kół.

- Tryb GRAVEL (nawierzchnia szutrowa) korzysta z pełnych możliwości systemu 4WD dostępnych w trudnym terenie, na drogach złej jakości, a także w razie konieczności wydostania się z piasku lub ze śniegu, w którym samochód ugrzązł.

Zależnie od rynku i wersji modelowej, Eclipse Cross będzie dostępny także w wersji 2WD z napędem tylko na przednią oś.

- Całkowicie nowy silnik benzynowy 1,5 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbodoładowaniem: Mitsubishi Motors opracował całkowicie nowy 4-cylindrowy silnik benzynowy małej pojemności o bardzo dobrych osiągach, przy świetnych parametrach środowiskowych.

Silnik ten dysponuje większym momentem obrotowym przy niskich i średnich obrotach, niż obecnie stosowane silniki benzynowe MMC 2,0 oraz 2,4 litra. a dalszy płaski przebieg krzywej momentu obrotowego rozciągający się aż do stosunkowo wysokich obrotów sprawia, że silnik 1,5 l błyskawicznie reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, do czego przyczyniło się między innymi zintegrowanie kolektora wydechowego z głowicą cylindrów oraz działanie systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC (zarówno po stronie zaworów ssących, jak i wydechowych), a także użycie kompaktowej turbosprężarki z zaworem upustowym spalin.

Ponadto, precyzyjne sterowanie wtryskiem paliwa zarówno do cylindrów, jak i do kolektora dolotowego, pozwoliło dopasować zasilanie silnika do warunków jazdy, a rezultatem jest doskonały wynik w postaci niskiego zużycia paliwa i niskiej emisji spalin

(wartości zostaną podane w późniejszym etapie – trwa proces homologacji w UE).

- Zmodernizowany silnik wysokoprężny 2,2 l z turbodoładowaniem jest rozwinięciem obecnego silnika 4N14 firmy MMC. Nowa wersja tego silnika opracowana dla Eclipse Cross otrzymała szereg rozwiązań redukujących siły tarcia pomiędzy ruchomymi elementami. Znacznej poprawie uległy też reakcje układu wtryskowego na zmiany obciążenia silnika.

Pozwoliło to obniżyć zużycie paliwa, uzyskać wyższą czystość spalin, zmniejszyć poziom hałasu mechanicznego i uzyskać większą moc. Ponadto redukcja masy tłoków, korbowodów i wału korbowego przyczynia się do wygładzenia pracy silnika i poprawy przyspieszeń samochodu w pełnym zakresie prędkości obrotowych.

- Przekładnia bezstopniowa CVT z 8-biegowym sportowym trybem krokowym: dostępna z silnikiem benzynowym 1.5 l, nowa przekładnia oferuje manualne sterowanie w trybie Sport. Dzięki zastosowaniu ośmiu skokowo zmienianych przełożeń, tryb Sport zapewnia bliskość przełożeń sąsiednich biegów, co pozwala dobrze wykorzystać maksymalny potencjał silnika.

Przekładnia CVT wykorzystuje wyprzedzające zmiany przełożeń, co przyczynia się do zmniejszenia wrażenia zwłoki typowego dla tego typu przekładni, gdy prędkość obrotowa silnika rośnie, za czym nie nadąża przyrost prędkości samochodu. Logika wyprzedzającej zmiany przełożenia daje odczucie solidnego przyspieszenia za pomocą subtelnych chwilowych zmian siły napędowej tworzących wrażenie, że przekładnia CVT zmienia biegi skokowo, jak w tradycyjnej przekładni automatycznej.

- Nowa, 8-biegowa przekładnia automatyczna: zgodnie z panującymi trendami, wysokoprężny silnik 2,2 l współpracuje z nową, 8-biegową przekładnią automatyczną, co pozwoliło uzyskać szeroki całkowity zakres przełożeń, przy zachowaniu niewielkich zmian przełożenia między sąsiednimi biegami. Dzięki temu uzyskano lepsze osiągi dynamiczne, wyższą sprawność energetyczną i bardziej wyrafinowaną pracę przekładni.

Ponadto, zastosowanie elektromagnetycznej pompy oleju umożliwiło płynne zwiększenie momentu napędowego przy rozruchu silnika, co wspomaga funkcję automatycznego wyłączania i następnie uruchamiania silnika w czasie postoju na biegu jałowym, przyczyniając się do dalszego obniżenia zużycia paliwa.

Mitsubishi Eclipse Cross jest też dostępny z silnikiem benzynowym 1,5 l. i manualną 6-biegową przekładnią.

Paleta funkcji bezpieczeństwa

Zgodnie z wymaganiami rynku samochodowego, Mitsubishi Eclipse Cross jest w pełni wyposażony w najnowsze rozwiązania i technologie inteligentnego bezpieczeństwa MMC (dostępne w zależności od rynku i wersji modelowej). Stosując metodę używania wielu typów czujników do pełnego monitorowania stanu samochodu, systemy te przewidują sytuacje, które mogą doprowadzić do wypadków i pomagają kierowcy w ich unikaniu:

- System ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM): system ten korzysta z kamery, radaru laserowego (oraz radaru milimetrowego, jeśli samochód jest wyposażony w tempomat adaptacyjny), dzięki którym wykrywa pojazdy i pieszych przed samochodem. Jeśli istnieje ryzyko kolizji z wykrytą przeszkodą, system ostrzega kierowcę odpowiednim dźwiękiem o zaistniałym zagrożeniu i wspomaga go w łagodzeniu skutków potencjalnej kolizji, a w niektórych sytuacjach pozwala uniknąć kolizji poprzez zastosowanie automatycznego hamowania.

- System informujący o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDW): system ostrzega kierowcę, gdy samochód zaczyna zjeżdżać z dotychczas zajmowanego pasa ruchu.

- Monitorowanie martwego pola w lusterkach bocznych z asystentem zmiany pasa ruchu i ostrzeganiem o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu: system ostrzega kierowcę o zbliżaniu się innych pojazdów z tyłu i z boku oraz wspomaga kierowcę podczas zmiany pasa ruchu i manewru cofania.

- Tempomat adaptacyjny (ACC): za pomocą fal milimetrowego radaru, tempomat kontroluje odległość do poprzedzającego pojazdu, dostosowując prędkość Mitsubishi Eclipse Cross do pojazdu jadącego z przodu. Jeżeli pojazd z przodu pojedzie inną trasą lub zwiększy swoją prędkość powyżej ustawionej w tempomacie, samochód powróci do jazdy z ustawioną prędkością (w granicach obowiązujących przepisów).

- Ultradźwiękowy asystent ruszania: w celu zapewnienia kolejnego poziomu bezpieczeństwa, system kontroluje moc silnika, by uniknąć gwałtownego przyspieszania ze startu zatrzymanego, gdy przed (bądź za) samochodem znajduje się inny samochód lub przeszkoda. Pozwala to zapobiec sytuacji, w której kierowca w wyniku błędu zamiast hamulca wciska gwałtownie pedał przyspieszenia.

- Automatyczne światła drogowe (AHB): system monitoruje stan pracy reflektorów przednich oraz świateł przeciwmgielnych i zależnie od odległości od innych pojazdów, jasności oświetlenia ulicznego i naturalnego, automatycznie przełącza reflektory pomiędzy oświetleniem drogowym i mijania.

- System kamer 360 stopni z widokiem z lotu ptaka: kilka kamer umieszczonych w różnych punktach nadwozia pozwala uzyskać 5 różnych widoków: do przodu, do tyłu, na bok (w prawo i w lewo) oraz widok z góry, co ułatwia parkowanie w ciasnych przestrzeniach. Co więcej, na monitorze pokazywane są linie ruchu samochodu wynikające z aktualnego położenia kierownicy. Ten inteligentny system jest dodatkowo wspomagany przez zestaw czujników umieszczonych w narożnikach samochodu.

- Elektryczny hamulec postojowy i wspomaganie ruszania na wzniesieniu: po aktywowaniu tej funkcji, mimo zwolnienia pedału hamulca samochód nadal będzie zahamowany, do momentu naciśnięcia pedału przyspieszenia przez kierowcę, co spowoduje automatyczne zwolnienie hamulca.



Źródło: Mitsubishi, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» MMC CAR POLAND ZMIENIA NAZWĘ NA ASTARA POLAND I ROZWIJA DZIAŁALNOŚĆ
» MITSUBISHI MOTORS W JAPAN EMPOWERING WOMEN INDEX

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Mitsubishi Eclipse Cross:
w lewo
Mitsubishi Eclipse Cross
© Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross
© Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross
© Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross
© Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross
© Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross
© Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross
© Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross
© Mitsubishi
Mitsubishi Eclipse Cross
© Mitsubishi
w prawo
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |