WedÅ‚ug firmy doradczej Jato, Å›wiatowa sprzedaż samochodów w omawianym segmencie zamknęła siÄ™ wynikiem na poziomie okoÅ‚o 346 500 egzemplarzy wobec 386 500 sztuk, jakie znalazÅ‚y nabywców w okresie styczeÅ„-marzec AD 2018.
Dla porównania, caÅ‚y rok ubiegÅ‚y przyniósÅ‚ rezultat rzÄ™du 1,38 miliona egzemplarzy, co stanowiÅ‚o skok o 3,5%, a zarazem pomogÅ‚o zwiÄ™kszyć udziaÅ‚ rynkowy z 1,67% do 1,73%.
PrzyczynÄ™ negatywnego trendu upatrywać można m.in. w sytuacji na rynku amerykaÅ„skim oraz chiÅ„skim, jak również w zmieniajÄ…cych siÄ™ upodobaniach klientów, którzy w omawianych segmencie wykazujÄ… dużo mniejsze niż dotychczas zainteresowanie chociażby modelami z nadwoziem kombi oraz wersjami sportowymi (zwÅ‚aszcza auta typu coupe).
Niemcy dominujÄ…
ÅšwiatowÄ… czoÅ‚ówkÄ™ omawianego segmentu tworzÄ… niezmiennie takie marki jak kolejno Mercedes-Benz, BMW oraz Audi, które Å‚Ä…cznie majÄ… udziaÅ‚ na poziomie okoÅ‚o 75% (Q1 2018: 72%).
Ranking segmentowych bestsellerów otwierajÄ… zaÅ› takie modele jak:
1. Mercedes Klasy E: 108 600 sztuk
2. BMW Serii 5: 79 200
3. Audi A6: 57 100
4. Lexus ES: 36 900
5. Volvo S90/V90: 20 800