-
Toyota Motor Europe sprzedaÅ‚a 476 000 samochodów w pierwszych 6 miesiÄ…cach 2016 roku (wzrost o 5,6% w porównaniu do 1. póÅ‚rocza 2015 roku);
-
Sprzedaż hybryd zwiększyła się o 44%;
-
UdziaÅ‚ hybryd w ogólnej sprzedaży Toyoty w Europie wyniósÅ‚ 31%;
-
UdziaÅ‚ Toyoty w europejskim rynku wyniósÅ‚ w 1. kwartale br. 4,8%;
-
W Polsce sprzedaż samochodów Toyoty wzrosÅ‚a ogóÅ‚em o 20%, sprzedaż hybryd – o rekordowe 145%.
W pierwszym póÅ‚roczu 2016 r. caÅ‚kowita liczba samochodów sprzedanych przez Toyota Motor Europe wyniosÅ‚a 476 tysiÄ™cy, o 5,6% wiÄ™cej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. UdziaÅ‚ koncernu w europejskim rynku wyniósÅ‚ 4,6%.
Istotnym czynnikiem wzrostu byÅ‚ rosnÄ…cy popyt na hybrydowe Toyoty i Lexusy, których sprzedano Å‚Ä…cznie 145 160, o 44% wiÄ™cej niż w pierwszym póÅ‚roczu 2015 r. Sprzedaż modelu Yaris Hybrid wzrosÅ‚a o 23%, Auris Hybrid – o 33%, zaÅ› modelu Prius – ponad dwukrotnie. Samochody hybrydowe stanowiÅ‚y 31% sprzedaży, podczas gdy w caÅ‚ym roku 2015 odsetek ten wynosiÅ‚ 24%. Toyota Motor Europe zamierza sprzedać w tym roku 280 tysiÄ™cy samochodów hybrydowych. WedÅ‚ug planów do roku 2020 udziaÅ‚ hybryd w sprzedaży ma osiÄ…gnąć 50%.
Matt Harrison, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Toyoty, powiedziaÅ‚: „Wzrost sprzedaży hybryd o 44% w stosunku do poprzedniego roku to wielkie osiÄ…gniÄ™cie, podobnie jak fakt, że już 31% sprzedawanych aut to hybrydy. Bardzo dobrze sprzedajÄ… siÄ™ Yaris Hybrid i Auris Hybrid, zaÅ› pierwsze wyniki RAV4 Hybrid i nowego Priusa znacznie przekroczyÅ‚y nasze oczekiwania. Te fakty, w poÅ‚Ä…czeniu z premierami nowych generacji modeli PROACE i Hilux, pozwalajÄ… spodziewać siÄ™ równie dobrych wyników w drugim póÅ‚roczu”.
W Polsce najwiÄ™kszÄ… dynamikÄ™ wykazaÅ‚a sprzedaż modelu Auris Hybrid, która wzrosÅ‚a o ponad 123% do 2053 sztuk, a wersje hybrydowe stanowiÅ‚y ponad 34% wszystkich sprzedanych Aurisów. Liczba sprzedanych egzemplarzy Yaris Hybrid zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ w stosunku do ubiegÅ‚orocznej o 30%, a udziaÅ‚ hybryd w caÅ‚ej sprzedaży tego modelu wyniósÅ‚ 11%. Efektem wprowadzenia nowej generacji Priusa byÅ‚ rekordowy, niemal dwudziestokrotny wzrost sprzedaży. Również wprowadzenie hybrydowej wersji RAV4 przyczyniÅ‚o siÄ™ do zwiÄ™kszenia sprzedaży tego modelu o 19% – nowej RAV4 Hybrid sprzedano 718 egzemplarzy, co stanowiÅ‚o 31% ogóÅ‚u.
„Wyniki sprzedaży Å›wiadczÄ… dobitnie, że polski rynek bardzo dobrze przyjÄ…Å‚ napÄ™d hybrydowy, który przestaÅ‚ być ciekawostkÄ…, a staÅ‚ siÄ™ po prostu kwestiÄ… Å›wiadomego wyboru. Widać to zwÅ‚aszcza po klientach flotowych, u których decyzja jest efektem szczegóÅ‚owej analizy opartej na wiedzy ekspertów” – mówi Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland. – „Wobec dużego zainteresowania klientów zarówno wprowadzonym w tym roku Priusem IV generacji i RAV4 Hybrid, jak i obecnymi wczeÅ›niej na rynku hybrydowymi wersjami Aurisa i Yarisa można siÄ™ spodziewać, że plan sprzedaży w tym roku 10 tysiÄ™cy hybrydowych Toyot jest najzupeÅ‚niej realny”.