Mimo zmniejszonych dostaw do klientów we wrzeÅ›niu, Grupa może uznać pierwsze dziewięć miesiÄ™cy 2018 roku za udane. W tym okresie zarejestrowano 117.201 samochodów marek koncernu Volkswagen w Polsce (wzrost o 18,7 procenta). Również udziaÅ‚ w rynku pozostaje na satysfakcjonujÄ…cym poziomie, wynoszÄ…cym 29 procent (wzrost o 1,3 procenta rok do roku).
„Wprowadzenie nowej normy homologacji samochodów WLTP wpÅ‚ynęło na sprzedaż samochodów wszystkich producentów praktycznie w caÅ‚ej Europie” – tÅ‚umaczy Dr Wolf-Stefan Specht, Prezes ZarzÄ…du Volkswagen Group Polska. „NadchodzÄ…ce miesiÄ…ce bÄ™dÄ… okresem ciężkiej pracy dla nas. Mimo to wierzÄ™, że ten rok zakoÅ„czymy kolejnym sukcesem i rekordowÄ… liczbÄ… dostaw w Polsce”.
Jak caÅ‚a branża w Europie, Volkswagen Group Polska odczuwa wprowadzenie nowej procedury homologacji samochodów WLTP. Po bardzo dobrych wynikach w lipcu i w sierpniu spóÅ‚ka odnotowaÅ‚a spowolnienie we wrzeÅ›niu. We wspomnianym miesiÄ…cu zarejestrowano 6.940 samochodów osobowych pochodzÄ…cych od importera. To o 3.326 samochodów mniej niż we wrzeÅ›niu 2017 roku (spadek o 32,4 procenta).
Spadek liczby rejestracji odnotowały wszystkie marki osobowe wchodzące w skład Volkswagen Group Polska. 11-procentowym wzrostem może za to pochwalić się Volkswagen Samochody Użytkowe.
Z 29-cio procentowym udziaÅ‚em w rynku Volkswagen Group Polska pozostaje niekwestionowanym liderem rynku nowych samochodów w Polsce. Niemal co trzecie auto opuszczajÄ…ce polskie salony należy do jednej z marek wchodzÄ…cych w skÅ‚ad koncernu Volkswagen.