FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Audi A3 Sportback e-tron: hybryda plug-in najnowszej generacji
  Dodano: 2013-06-14
Wyświetlono: 2491 razy
Audi A3 Sportback e-tron: hybryda plug-in najnowszej generacji
Koncern z Ingolstadt prezentuje nowy model A3 Sportback e-tron – hybrydę plug-in najnowszej generacji. Ten kompaktowy samochód segmentu premium, to Audi w pełnym tego słowa znaczeniu, które w sprzedaży znajdzie się w 2014 roku.
foto © Audi

Łączy w sobie sportową moc, zadziwiającą wydajność, olbrzymią radość jazdy i doskonałe wartości użytkowe. Hybrydowy napęd Audi A3 Sportback e-tron generuje moc 150 kW (240 KM) i zużywa średnio tylko 1,5 l benzyny na 100 km. W trybie jazdy elektrycznej zasięg auta wynosi do 50 km. Silnik TFSI wydłuża go o kolejne 890 km.

A3 Sportback e-tron jest nową gwiazdą serii kompaktowych samochodów segmentu premium marki Audi. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 7,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 222 km/h. Emisja dwutlenku węgla mierzona wg norm ECE obowiązujących dla pojazdów hybrydowych, wynosi średnio 35 g na jeden km, co odpowiada zużyciu 1,5 l benzyny na 100 km.

Dzięki filozofii wytwarzania ram i nadwozi z jak najlżejszych materiałów, tak by osiągnąć jak najmniejszą wagę pojazdu, ten pięciodrzwiowy samochód waży poniżej 1580 kg, oferując wystarczająco dużo miejsca dla pięciu osób i bagażu. Pochwalić się może przy tym wszystkimi zaletami, właściwymi dla marki Audi: elegancką stylistyką, sportowym podwoziem, pierwszorzędną ergonomią, najwyższą jakością wykończenia i bogatą ofertą najnowszych rozwiązań zastosowanych w systemach wsparcia i informacji kierowcy.

Benzynowy silnik 1.4 TFSI montowany w tym modelu, to jedna z najnowocześniejszych jednostek napędowych w portfolio Audi. Co ciekawe, silnik zamontowano w pozycji przesuniętej o kilka centymetrów w prawo – patrząc w kierunku jazdy – tak, by zrobić miejsce dla komponentów instalacji wysokiego napięcia. Ciężar skrzyni korbowej wykonanej z aluminiowego odlewu kokilowego wynosi poniżej 100 kg.

Czterocylindrowy silnik spalinowy naszpikowany jest najnowszymi rozwiązaniami obejmującymi m.in. zmniejszenie zakresu tarcia, innowacyjną budowę turbosprężarki, chłodzenie powietrza doładowującego i zarządzanie temperaturą. Cechą szczególną auta jest sposób, w jaki kolektor wylotowy zintegrowano z głowicą silnika. Dzięki niemu, po uruchomieniu zimnego silnika, ciecz chłodząca bardzo szybko osiąga prawidłową temperaturę, a przy pełnym obciążeniu płaszcz wodny obniża temperaturę spalin.

Mając na uwadze duży zasięg w trybie jazdy elektrycznej, wynoszący nawet do 50 km, wydaje się, że wielu kierowców będzie rzadko korzystało z silnika spalinowego Audi A3 Sportback e-tron.

Kolejna innowacja związana z zastosowaniem hybrydy typu plug-in to fakt, że silnik TFSI aktywuje się dopiero przy gwałtownym, silnym naciśnięciu pedału gazu, również podczas ruszania przy dużym obciążeniu. Dlatego konstruktorzy zastosowali w nim szereg rozwiązań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa. Zmodyfikowano m.in. gładzie cylindrów i pierścieni tłokowych oraz czujnik mierzący jakość oleju.

Rozwijający moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 250 Nm silnik 1.4 TFSI, to bardzo silna jednostka. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny w przedziale od 1750 do 4000 obrotów, co doskonale harmonizuje z silnikiem elektrycznym. Ten z kolei, praktycznie zaraz po starcie, generuje swój maksymalny moment obrotowy 330 Nm, który jest stały w szerokim zakresie aż do ok. 2200 obrotów. Moc maksymalna jednostki elektrycznej wynosi 75 kW. Moc systemowa Audi A3 Sportback e-tron to łącznie 150 kW (204 KM), a systemowy moment obrotowy – 350 Nm. Wspólna praca silnika elektrycznego i spalinowego umożliwia pokonanie drogi o łącznej długości aż do 940 km. Osiągi A3 Sportback e-tron świadczą o jego sportowym charakterze. Sprint od zera do 60 km/h zajmuje mu zaledwie 4,9 sekundy.

Silnik elektryczny zaprojektowano jako stale aktywną jednostkę synchroniczną. Waży 34 kg i jest chłodzony płaszczem wodnym cyrkulującym w statorze. Jednostkę umieszczono pomiędzy dwumasowym kołem zamachowym silnika i zaprojektowaną na nowo blokadą hydrokinetycznego przetwornika momentu obrotowego – sprzęgłem konwertera K0. Przy zapłonie, silnik TFSI jest przyłączany do silnika elektrycznego za pomocą sprzęgła. Gdy osiągnie taką liczbę obrotów jak silnik elektryczny, sprzęgło zamyka się. Proces ten przebiega w dziesiętnych częściach sekundy, jest płynny i wysoce precyzyjny.

Silnik elektryczny oraz sprzęgło konwertera K0 zintegrowano z nową sześciostopniową przekładnią automatyczną e-S tronic, przekazującą moc na przednie koła. Jak wszystkie dwusprzęgłowe skrzynie biegów Audi, przekładnia podzielona jest na dwie części, które obsługują dwa sprzęgła wielopłytkowe K1 i K2. Przełączanie biegów odbywa się poprzez zmianę sprzęgieł. Trwa ono jedynie kilka setnych sekundy i przebiega bez wyczuwalnych przerw w sile ciągu.

Zależnie od poziomu naładowania, napięcie wynosi od 280 do 390 Volt. Akumulator zbudowano z 96 ogniw pryzmatycznych, pogrupowanych w osiem modułów, po dwanaście ogniw każdy. Łącznie z komponentami elektronicznymi – kontrolerem zarządzania akumulatorem (Battery Management Controller) i skrzynką przyłączeniową akumulatora (Battery Junction Box) – system waży 125 kg. Jego obudowę połączono z podłogą samochodu śrubami, w pięciu punktach mocujących. Dolną część obudowy wykonano z aluminium.

Skomplikowane chłodzenie cieczą sprawia, że temperatura akumulatora nie wykracza poza ustalony zakres. Kierowca Audi A3 e-tron może zarówno latem, jak i zimą, przy ujemnych temperaturach otoczenia, uruchomić samochód używając jedynie silnika elektrycznego. Cztery płyty chłodzą osiem modułów akumulatora wysokiego napięcia. Chłodzenie posiada własny obieg niskich temperatur, który wykorzystuje chłodnicę umieszczoną w komorze silnika. W razie potrzeby, można ją połączyć z klimatyzacją, a nawet podzielić na dwa obiegi cząstkowe.

Podczas kolizji, jeśli aktywują się napinacze pasów bezpieczeństwa lub poduszki powietrzne, system wysokiego napięcia jest automatycznie odcinany. Płaski akumulator zamontowano pod tylnym siedzeniem – w miejscu, w którym elementy wykonane ze stali o wysokiej i najwyższej wytrzymałości tworzą szczególnie trwałą konstrukcję. Jej obudowa i wnętrze wykonane są z równie wytrzymałych materiałów.

Nad tylna osią umieszczono akumulator 12-voltowy dla odbiorników prądu o niskim napięciu oraz 40-litrowy zbiornik paliwa. Oba elementy prawie nie zmniejszają pojemności bagażnika Audi A3 Sportback e-tron, która wynosi 280 l, a po złożeniu oparć tylnych siedzeń wzrasta do 1120 l.

Audi seryjnie wyposaża model A3 Sportback e-tron w uniwersalny przewód ładowania. Dzięki wymiennej wtyczce, kabel można podłączyć zarówno do gniazdek domowych, jak i do przemysłowych. Wtyczki wykonano zależnie od wymogów danego kraju, tak by ładowanie Audi A3 Sportback e-tron było możliwe na całym świecie.

W celu wygodnego używania w gospodarstwie domowym, kabel można umieścić w specjalnym schowku ściennym. Nawet taki szczegół wykonano w stylistyce Audi. Dzięki temu że schowek jest zamykany, urządzenia do ładowania chronione są przed kradzieżą również podczas ich użytkowania na zewnątrz.

Przewód doprowadza do pojazdu prąd z ogólnodostępnej sieci elektrycznej. Gniazdo znajduje się w obudowie chłodnicy Singleframe, za logo Audi, które można przesunąć. Znajduje się tam dioda wskazująca status używania gniazda i dwa przyciski, pozwalające na wybór dwóch sposobów ładowania: opóźnionego, sterowanego przez timer i natychmiastowego. W pojeździe pobrany prąd zmienny przetwarzany jest za pomocą odpowiedniego przetwornika na prąd stały i wprowadzany do akumulatora.

Pełne ładowanie przy wykorzystaniu gniazda przemysłowego trwa nieco ponad dwie godziny. Natomiast ładowanie przy wykorzystaniu zwykłego gniazdka, dostępnego w każdym gospodarstwie domowym, trwa ok. trzech godzin i 45 minut. Audi prowadzi intensywne starania, by pozyskać do współpracy jednego z operatorów dostarczających energię elektryczną pozyskiwaną z odnawialnych źródeł, ponieważ tylko jej wykorzystanie zapewnia ekologiczny charakter mobilności elektrycznej.

Kolejnym projektem, który Audi ma zamiar rozwijać w nieco dalszej przyszłości, jest automatyczne, bezkontaktowe ładowanie Audi wireless charging. Taki proces odbywa się za pomocą zmiennego pola magnetycznego rozpościerającego się pomiędzy stacjonarną płytą ładującą umieszczoną na podłożu i przenośną płytą w samochodzie, czyli w podobny sposób jak ładowanie elektrycznej szczoteczki do zębów.

Układ elektroniczny, umieszczony w komorze silnika, przetwarza zmagazynowany prąd stały w trójfazowy prąd zmienny, potrzebny silnikowi. Wykorzystuje do tego sześć wysokiej mocy tranzystorów. Układ, zawierający przetwornik napięcia, pozwalający na połączenie z 12-woltową siecią pojazdu, jest lekki i ma kompaktową konstrukcję. Razem z urządzeniem ładującym, korzysta z tego samego obiegu chłodzącego co akumulator trakcyjny.

Elektryczna jazda nie byłaby możliwa bez innych, równie ważnych szczegółów. Kompresor klimatyzacji ma napęd elektryczny, zintegrowany z siecią wysokiego napięcia w pojeździe. Termoelektryczny podgrzewacz i korzystające z silnika benzynowego ogrzewanie postojowe, są odpowiedzialne za ogrzewanie wnętrza.

Układ zarządzania napędem hybrydowym dostosowuje jego funkcjonowanie do pracy jednostki elektrycznej. Aż do średnich obciążeń, silnik elektryczny - tu jako alternator - wytwarza większą część mocy. Odzyskaną energię kieruje do akumulatora trakcyjnego. Hamowanie następuje dopiero wtedy, gdy kierowca mocniej wciśnie pedał hamulca.

Rekuperacja podczas hamowania to jeden z kilku trybów operacyjnych Audi A3 Sportback e-tron. Start odbywa się prawie zawsze w trybie elektrycznym. Wyjątkiem mogą być niskie temperatury otoczenia, ekstremalny upał lub niski poziom naładowania akumulatora. Wysoki moment obrotowy silnika elektrycznego pozwala temu sportowemu kompaktowi dynamicznie przyśpieszać. Prędkość 60 km/h osiąga w czasie 4,9 sekundy. Start od zera przebiega cicho, ale z dużą siłą.

Korzystając z napędu elektrycznego, Audi A3 e-tron osiąga prędkość maksymalną do 130 km/h. Samochód mógłby pojechać szybciej, ale nie byłoby to ekonomiczne. Przy stałej prędkości 100 km/h, zazwyczaj pracuje tylko silnik elektryczny, aż do wyczerpania akumulatora. Gdy kierowca, np. podczas wyprzedzania, gwałtownie przyspieszy i pedał gazu pokona pewien opór, uaktywni się silnik TFSI połączony z jednostką elektryczną za pomocą sprzęgła konwertera K0. Podczas dynamicznej jazdy (tryb „boost”) Audi A3 Sportback e-tron przyspiesza z momentem obrotowym 350 Nm.

Jeśli przy dużej prędkości prowadzący samochód zdejmie nogę z gazu, zarządzanie napędem hybrydowym przechodzi w tryb pracy „żeglowanie“. Wtedy oba napędy się rozłączają. Podczas zdejmowania nogi z gazu, przy średniej i niskiej prędkości, system za pomocą rekuperacji odzyskuje energię z ciągu, a po lekkim naciśnięciu na pedał hamulca – z hamowania. Wyjątkiem jest tu pełne hamowanie.

Kierowca ma kilka możliwości aktywnego sterowania reakcjami pojazdu. Za pomocą przycisku lub dźwigni zmiany biegów przekładni e-S tronic, wybiera jeden z trybów jazdy. Włączenie trybu EV powoduje, że pojazd porusza się głównie na napędzie elektrycznym, natomiast w trybie S, Audi A3 Sportback e-tron nabiera prawdziwie sportowego charakteru. W menu systemu MMI, można wybrać tryb hybrid hold. Wówczas energia elektryczna zgromadzona w akumulatorze nie jest wykorzystywana, lecz zmagazynowana na później. Ponadto użytkownik pojazdu, za pomocą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, może jeszcze dokładniej określić ustawienia. Poszczególnym trybom pracy systemu Audi drive select przypisano różne stopnie rekuperacji. W ten sposób osoba prowadząca auto może w pewnych zakresach wpływać na ładowanie akumulatora podczas jazdy.

Tablica rozdzielcza nowego Audi A3 Sportback e-tron dostarcza kierowcy dokładnych informacji. Wskaźnik mocy, obok informacji o mocy systemowej, podaje dane o aktualnie używanym napędzie i poziomie naładowania akumulatora. Monitor systemu nawigacji MMI Navigation plus pokazuje przepływ energii w systemie hybrydowym. Ponadto, system informacji kierowcy podaje też dane o aktualnie dostępnym zasięgu oraz parametrach zużycia prądu i paliwa.

Już wkrótce, w ramach pakietu Audi Connect, w Audi A3 Sportback e-tron dostępne będą nowe usług online. Dzięki nim, kierowca będzie mógł w komfortowy sposób aktywować i kontrolować wiele funkcji przy pomocy systemu operacyjnego iOS lub Android lub wykorzystując specjalny portal internetowy.

Użytkownik będzie miał możliwość sprawdzenia wszystkich parametrów pojazdu – aktualnego poziomu naładowania akumulatora, aktualnego zasięgu w trybie jazdy elektrycznej lub znalezienia miejsca do parkowania. Przy pomocy smartphone’a lub komputera będzie mógł też określić plan ładowania pojazdu podczas podróży. Możliwe będzie również włączenie i wyłączenie ładowania oraz dowolne ustawienie timera ładowania i klimatyzacji. W ten sposób kierowca dokładnie określi, w jakich dniach i o jakich godzinach chce wyjechać z w pełni naładowanym akumulatorem.

Podobnie funkcjonuje trzeci obszar – sterowanie pracą klimatyzacji. W tym przypadku, posiadacz Audi A3 Sportback e-tron będzie mógł np. podać żądaną temperaturę wnętrza pojazdu, która może się zmieniać w czasie. Włączenie klimatyzacji jeszcze gdy pojazd podłączony jest do gniazda, jest o wiele bardziej efektywne niż uruchomienie jej dopiero podczas jazdy w trybie elektrycznym, ponieważ odciąża to akumulator pojazdu, a tym samym zwiększa dostępny zasięg. Ponadto zapewnia właściwą temperaturę elementów napędu. Portal internetowy będzie oferował użytkownikowi także możliwość sprawdzenia danych o zachowaniu pojazdu podczas jazdy, np. o zużyciu prądu, przejechanym dystansie i o prędkości.



Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance
» Audi SQ8 e-tron - już dostępne w konfiguratorze i w sprzedaży w Polsce

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Audi A3 Sportback e-tron:
w lewo
Audi A3 Sportback e-tron
© Audi
Audi A3 Sportback e-tron
© Audi
Audi A3 Sportback e-tron
© Audi
Audi A3 Sportback e-tron
© Audi
Audi A3 Sportback e-tron
© Audi
Audi A3 Sportback e-tron
© Audi
Audi A3 Sportback e-tron
© Audi
Audi A3 Sportback e-tron
© Audi
w prawo
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |