Audi bryluje w USA i Chinach
|
Dodano: 2012-02-14
Wyświetlono: 1631 razy
|
Mimo trudnych warunków ekonomicznych panujących na poszczególnych rynkach, spółka AUDI AG po raz kolejny, podobnie jak w analogicznym miesiącu ubiegło roku, osiągnęła w styczniu rekordową sprzedaż.
|
foto © Audi |
|
|
W zeszÅ‚ym miesiÄ…cu, na caÅ‚ym Å›wiecie, firma sprzedaÅ‚a ok. 96.100 pojazdów. Do niewielkiego wzrostu wynoszÄ…cego 0,8 proc. przyczyniÅ‚ siÄ™ w szczególnoÅ›ci sukces nowego Audi A6 oraz nadal wysokie tempo wzrostu sprzedaży w USA (+19,7 proc.). Także w Chinach, po raz kolejny, dostawy zwiÄ™kszyÅ‚y siÄ™ o dwucyfrowy wynik, rzÄ™du 22,6 proc. W Europie natomiast, wyraźnie można byÅ‚o odczuć spadek zwiÄ…zany z wymianÄ… modelu A4, którego w Ingolstadt produkuje siÄ™ najwiÄ™cej. Sprzedaż spadÅ‚a o 13,0 procent do 45.900 pojazdów. Odnowiona wersja Audi A4 zostanie wprowadzona na rynek w najbliższych dniach.
„Pomimo poważnych zawirowaÅ„ na niektórych rynkach europejskich w ostatnim czasie, wszystko wskazuje na to, że Audi notować bÄ™dzie kolejne wzrosty.
Z najwiÄ™kszÄ… w historii przedsiÄ™biorstwa iloÅ›ciÄ… zamówieÅ„ w Niemczech i z nowymi modelami, takimi jak odnowione A4 oraz A1 Sportback, które zostanÄ… zaprezentowane w najbliższych dniach, już w pierwszym kwartale osiÄ…gniemy wzrost sprzedaży na caÅ‚ym Å›wiecie”, mówi Peter Schwarzenbauer, CzÅ‚onek ZarzÄ…du ds. Sprzedaży i Marketingu AUDI AG.
W styczniu Audi zanotowaÅ‚o szczególnie silny wzrost w USA: Audi of America kontynuuje rekordowy trend z poprzedniego roku, notujÄ…c sprzedaż 9.354 pojazdów oraz wzrost o 19,7 procent – jest to najbardziej udany poczÄ…tek roku w historii marki z czterema pierÅ›cieniami w Stanach Zjednoczonych. Wyraźny wzrost zainteresowania dotyczyÅ‚ przede wszystkim nowej limuzyny A6. Wynik ze stycznia wynoszÄ…cy 1130 pojazdów, przewyższyÅ‚ styczniowy bilans poprzednika z roku 2011, o 98,6 procent. Kolejne 643 samochody to model Audi A7 Sportback, zdobywajÄ…cy nowych klientów dla marki także w USA. Dwie trzecie wszystkich klientów A7 w Stanach Zjednoczonych, wybraÅ‚o samochód producenta z Ingolstadt po raz pierwszy. Sprzedaż styczniowa Audi wzrosÅ‚a znacznie także w Kanadzie (+31,7 proc.) oraz Ameryce PoÅ‚udniowej (+14,4 proc.).
W styczniu, na wiÄ™kszoÅ›ci rynków europejskich, dobiegaÅ‚a koÅ„ca sprzedaż Audi A4, bÄ™dÄ…cego bestsellerem wÅ›ród pojazdów z Ingolstadt, zanim w pierwszych tygodniach lutego, w salonach pojawi siÄ™ odnowiona wersja tego modelu klasy Å›redniej.
O tym, że nowa generacja A4 nawiąże do sukcesu swojego poprzednika, Å›wiadczy zebranie dużej iloÅ›ci zamówieÅ„ na ten model w Niemczech, rodzimym rynku firmy. MajÄ… one znaczÄ…cy udziaÅ‚ w ogólnym portfelu zamówieÅ„.
Niemiecki rynek, w pierwszym miesiÄ…cu roku zamknÄ…Å‚ sprzedaż na poziomie 13.067 sztuk, co jest wynikiem o 2,3 procent niższym niż w styczniu 2011. Tutaj także nowe A6 zanotowaÅ‚o dobre wyniki sprzedaży, zwÅ‚aszcza dziÄ™ki 77,6 procentowemu wzrostowi sprzedaży szczególnie popularnego modelu Avant. Popyt na caÅ‚Ä… seriÄ™ A6 wzrósÅ‚ w ubiegÅ‚ym miesiÄ…cu na caÅ‚ym Å›wiecie o 26 procent, do okoÅ‚o 19.900 pojazdów.
Jak w przypadku niemal wszystkich europejskich rynków eksportowych, styczniowa sprzedaż Audi w Wielkiej Brytanii jest porównywana do wyjÄ…tkowo udanego miesiÄ…ca z poprzedniego roku, kiedy to rozpoczÄ™te jesieniÄ… 2010 roku wprowadzenie Audi A1, odbiÅ‚o siÄ™ pozytywnie na wynikach sprzedaży.
Na poczÄ…tku 2012, 8.565 brytyjskich klientów odebraÅ‚o swoje nowe Audi. To o 13,1 proc. mniej niż przed rokiem. We Francji Audi sprzedaÅ‚o w styczniu 4.009 samochodów (-16,6 procent), potwierdzajÄ…c wiodÄ…cÄ… pozycjÄ™ czterech pierÅ›cieni w segmencie premium. Na rozwój rynku w ostatnich kilku tygodniach, negatywny wpÅ‚yw miaÅ‚a przewidywana podwyżka podatków, wprowadzona pod koniec ubiegÅ‚ego roku. Nadal trudne pozostajÄ… warunki sprzedaży zwÅ‚aszcza w Hiszpanii oraz we WÅ‚oszech, gdzie wyniki sprzedaży Audi w styczniu znalazÅ‚y siÄ™ o 38,1% i 27,6% poniżej tych z poprzedniego roku. Sprzedaż w styczniu 2012 przewyższyÅ‚a natomiast znacznie wyniki z 2011 w Europie Wschodniej. Na czele stawki znalazÅ‚a siÄ™ Rosja z 19,5 procentowym wzrostem, do okoÅ‚o 1.440 pojazdów.
W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż zwiÄ™kszyÅ‚a siÄ™ aż o 21,8 procent. Audi zanotowaÅ‚o dwucyfrowy wzrost w szczególnoÅ›ci w Indiach (+39,0 procent), Japonii (39,7 procent) oraz na najważniejszym rynku regionu: w Chinach. 27.206 samochodów z segmentu premium, trafiÅ‚o w styczniu do chiÅ„skich klientów (w tym także tych z Hong Kongu). Daje to 22,6-procentowy wzrost, w porównaniu z analogicznym miesiÄ…cem ubiegÅ‚ego roku. Do mocnego poczÄ…tku roku w PaÅ„stwie Åšrodka, przyczyniÅ‚o siÄ™ nowe Audi A8 L z 1.442 egzemplarzami oraz caÅ‚y czas bardzo popularne Audi A6 L. NajchÄ™tniej na chiÅ„skim rynku kupowane Audi, bazuje na przedÅ‚użonej wersji poprzedniej generacji tego modelu. Już w najbliższych tygodniach, Audi wprowadzi nowÄ… limuzynÄ™ A6 również w Chinach.
Szef sprzedaży Audi, Peter Schwarzbauer, dostrzega w tym roku mocne przesÅ‚anki do wzrostu dla marki z czterema pierÅ›cieni. „Start nowego A3, planowany na drugÄ… poÅ‚owÄ™ roku, bÄ™dzie dodatkowym impulsem wzrostu szczególnie w Europie. Równolegle zwiÄ™kszamy produkcjÄ™ bardzo popularnego Audi Q3. Rok 2012 chcemy zakoÅ„czyć z wiÄ™kszym wzrostem, niż 4 procent przewidywane dla globalnego rynku samochodów osobowych.“
Uwaga: 1 marca 2012 podczas dorocznej konferencji prasowej spóÅ‚ka AUDI AG przedstawi wyniki finansowe za rok gospodarczy 2011.
|
|
|
» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? |
2023-05-31 |
|
RozpoczynajÄ…cy siÄ™ sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miÅ‚oÅ›nikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcÄ™ za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spÄ™dzać noce ?na dziko?, na Å‚oni... wiÄ™cej »
|
|