-
Specjalnie wyposażone Audi e-tron wjeżdża w górÄ™ stoku narciarskiego
-
Elektryczny napęd na cztery koła z dwoma silnikami elektrycznymi na osi tylnej
-
Za kierownicÄ… specjalnego, w peÅ‚ni elektrycznego SUV’a Audi zasiadÅ‚ mistrz Å›wiata w rallycrossie Mattias Ekström
„Kilkakrotnie dowiedliÅ›my już odwagi i zapaÅ‚u naszego elektrycznego SUV’a. WjechaliÅ›my nim na Pikes Pike, przejechaliÅ›my przez sÅ‚onÄ… pustyniÄ™ w Namibii, a w Berlinie poddawaliÅ›my go wysokonapiÄ™ciowym testom. Audi e-tron stawiÅ‚o czoÅ‚a najwiÄ™kszym wyzwaniom” – mówi Peter Oberndorfer, szef komunikacji produktowej i technicznej AUDI AG. „WjeżdżajÄ…c tym samochodem w górÄ™ stoku „Mausfalle” postawiliÅ›my jeszcze jeden krok w przód, pokazujÄ…c wszystkim techniczne możliwoÅ›ci napÄ™du quattro w samochodzie elektrycznym.”
85 procent: „Mausfalle” to najbardziej stromy fragment sÅ‚ynnej trasy zjazdowej „Streif” w austriackim Kitzbühel. By siÄ™ na niego wspiąć, Audi e-tron bÄ™dÄ…ce technicznym trendsetterem, wyposażone zostaÅ‚o w specjalny napÄ™d quattro z dwoma silnikami elektrycznymi zamontowanymi na osi tylnej i z jednym na osi przedniej. Auto osiÄ…gnęło z tego zestawienia 370 kW mocy i moment obrotowy kóÅ‚ rzÄ™du 8920 Nm. DaÅ‚o mu to peÅ‚nÄ… moc na stromym zboczu. Dodatkowo, by w peÅ‚ni dostosować moment obrotowy i jego dystrybucjÄ™ miÄ™dzy koÅ‚ami, Audi zmodyfikowaÅ‚o oprogramowanie samochodu. 19-calowe koÅ‚a z kolcami opracowane specjalnie na potrzeby tego wydarzenia, zapewniÅ‚y odpowiedniÄ… przyczepność na Å›niegu i na lodzie.
„Pokonanie 85-stopniowego nachylenia stoku na poczÄ…tku wydaÅ‚o mi siÄ™ niemożliwe” – mówi Mattias Ekström, który siedziaÅ‚ za kierownicÄ… tego specjalnego, technicznie rozbudowanego Audi e-tron. „Ale później nawet ja byÅ‚em zaskoczony tym, jak ten samochód radzi sobie w trudnym terenie” – dodaje mistrz Å›wiata w rallycrossie. Przyznaje też, że ten wjazd byÅ‚ jednym z najbardziej niesamowitych doÅ›wiadczeÅ„ w jego życiu.
Dla zachowania najwyższego bezpieczeÅ„stwa, Audi e-tron wyposażone zostaÅ‚o w klatkÄ™ bezpieczeÅ„stwa i wyÅ›cigowy fotel z szeÅ›ciopunktowymi pasami. Dodano również asekuracjÄ™, przez którÄ… przebiegaÅ‚a lina bezpieczeÅ„stwa. Nie montowano tu wyciÄ…garki.
W projekcie tym Audi miaÅ‚o bardzo silnego partnera: markÄ™ Red Bull. Obie firmy sÄ… dÅ‚ugoletnimi partnerami przy organizacji zawodów na Hahnenkamm i wspólnie prowadzÄ… caÅ‚Ä… imprezÄ™. Specjalnie z tej okazji, demonstracyjne Audi e-tron wjeżdżajÄ…ce w górÄ™ stoku, ozdobione byÅ‚o naklejkami ukazujÄ…cymi bliskÄ… wspóÅ‚pracÄ™ Audi i Red Bull.