- Nowe generacje modeli w piÄ™ciu kluczowych seriach konstrukcyjnych, powiÄ™kszenie rodziny SUV-ów, elektryfikacja na szerokÄ… skalÄ™
- Poszerzona wspóÅ‚praca w ramach koncernu przyniesie roczne oszczÄ™dnoÅ›ci wynikajÄ…ce z synergii, liczone w setkach milionów
- Technika miejskich samochodów poruszajÄ…cych siÄ™ bez kierowcy gotowa bÄ™dzie do wprowadzenia krótkich serii produkcyjnych już w roku 2021
„ZnaczÄ…co odmÅ‚odzimy naszÄ… gamÄ™ modelowÄ… i do poÅ‚owy 2018 roku odnowimy pięć istniejÄ…cych serii konstrukcyjnych” – mówi Rupert Stadler, prezes zarzÄ…du Audi AG. „Ponadto, do roku 2019, powiÄ™kszymy naszÄ… Å›wietnie sprzedajÄ…cÄ… siÄ™ rodzinÄ™ Q o dwie nowe koncepcje – modele Audi Q8 i Audi Q4. Wystartujemy też z modelami elektrycznymi zasilanymi z akumulatora, czyli z Audi e-tron.” Do roku 2020, Audi planuje wprowadzić na rynek trzy nowe samochody elektryczne, a nastÄ™pnie stopniowo zelektryfikować modele każdej kluczowej serii konstrukcyjnej.
W roku bieżącym, w centrum zainteresowania ze wzglÄ™du na nowÄ… generacjÄ™ modeli Audi A8 i Audi A7, znajduje siÄ™ klasa luksusowych limuzyn. Nowy model serii A8 pokazany zostanie po raz pierwszy publicznie podczas spotkania Audi Summit, zaplanowanego na 11 lipca 2017 r. w Barcelonie. Nowa koncepcja tej imprezy, opracowana przez koncern z Ingolstadt, to ekskluzywny format prezentacji produktów z czterema pierÅ›cieniami w logo i zwiÄ…zanych z nimi zagadnieÅ„. „PublicznoÅ›ci z caÅ‚ego Å›wiata pokażemy, jak rozumiemy przewagÄ™ dziÄ™ki technice” – podkreÅ›la Stadler.
By jeszcze szybszej i efektywniej realizować kwestie zwiÄ…zane z przyszÅ‚oÅ›ciÄ…, Audi konsekwentnie wykorzystuje synergiÄ™ koncernu. W kwietniu, Audi i Porsche uzgodniÅ‚y wspóÅ‚pracÄ™ w zakresie prac rozwojowych nad przyszÅ‚Ä… architekturÄ… pojazdów. Obie marki zyskujÄ… w ten sposób potencjaÅ‚ do obniżenia kosztów, liczony w setkach milionów. CzęściÄ… wspóÅ‚pracy jest rozwój wspólnej architektury premium dla elektryfikacji napÄ™dów – jest to ważny krok na rzecz zwiÄ™kszenia konkurencyjnoÅ›ci samochodów elektrycznych. Audi planuje, że do roku 2025, jedna trzecia dostarczanych przez koncern samochodów, bÄ™dÄ… stanowić modele częściowo lub w peÅ‚ni zelektryfikowane.
Obok klasycznego sposobu sprzedaży pojazdów, marka poszerzy w przyszÅ‚oÅ›ci swojÄ… ofertÄ™ cyfrowÄ…. Za pomocÄ… myAudi, przedsiÄ™biorstwo chce dać jednolity dostÄ™p do cyfrowego Å›wiata czterech pierÅ›cieni i stworzyć szerokÄ… platformÄ™ usÅ‚ug online, która bÄ™dzie otwarta dla innych oferentów. Ponadto Audi dopasowuje swoje usÅ‚ugi w zakresie mobilnoÅ›ci do przestrzeni zurbanizowanej i do koÅ„ca bieżącej dekady chce w tym zakresie być obecne na ponad 15 rynkach caÅ‚ego Å›wiata.
DziÄ™ki nowo utworzonej w marcu 2017 spóÅ‚ce – córce, przedsiÄ™biorstwo z Ingolstadt obejmuje w koncernie Volkswagen czoÅ‚owÄ… rolÄ™ w zakresie rozwoju autonomicznej jazdy. SpóÅ‚ka Autonomous Intelligent Driving GmbH pracuje nad technikami autonomicznej jazdy w przestrzeni miejskiej. Stworzone przez niÄ… rozwiÄ…zania, bÄ™dzie można stosować w modelach różnych marek. Na poczÄ…tku przyszÅ‚ej dekady majÄ… one osiÄ…gnąć dojrzaÅ‚ość do zastosowania w pierwszych, krótkich seriach produkcyjnych.
„NaszÄ… transformacjÄ™ finansujemy z wÅ‚asnych Å›rodków” – mówi Axel Strotbek, czÅ‚onek zarzÄ…du Audi AG ds. finansów, IT i integralnoÅ›ci. „Nasza dziaÅ‚alność operacyjna okazuje siÄ™ być wytrzymaÅ‚Ä… w obecnej sytuacji peÅ‚nej wyzwaÅ„. W przypadku wydatków i inwestycji, dziÄ™ki naszemu programowi ‚Speed up!‘, dbamy o wysokÄ… efektywność i tym samym w możliwie dużym stopniu koncentrujemy siÄ™ na kwestiach zwiÄ…zanych z przyszÅ‚oÅ›ciÄ….”
W pierwszym kwartale 2017, koncern Audi zanotowaÅ‚ zysk operacyjny w wysokoÅ›ci ponad 1,2 mld euro. Operacyjna stopa zwrotu ze sprzedaży, 8,7 procent, speÅ‚nia zaÅ‚ożenia przedsiÄ™biorstwa w zakresie rentownoÅ›ci. PrzepÅ‚yw pieniężny netto wzrósÅ‚ do ponad 1,5 mld euro.
W odniesieniu do perspektywy caÅ‚orocznej, przedsiÄ™biorstwo chce nieznacznie zwiÄ™kszyć sprzedaż w porównaniu do roku ubiegÅ‚ego, w którym do rÄ…k klientów oddano 1 867 738 pojazdów marki Audi. Także przychody ze sprzedaży majÄ… nieznacznie przekroczyć przychody z roku ubiegÅ‚ego, w którym wyniosÅ‚y 59,3 mld euro. Ponadto Audi chce, by jego operacyjny wskaźnik rentownoÅ›ci w wysokoÅ›ci 5,1 procent, ponownie mieÅ›ciÅ‚ siÄ™ w strategicznym przedziale od oÅ›miu do dziesiÄ™ciu procent. W roku 2016, straty nadzwyczajne w zwiÄ…zku z kryzysem wywoÅ‚anym przez silniki wysokoprężne i poduszki powietrzne Takata, zmniejszyÅ‚y zysk operacyjny o 1,8 mld euro oraz obniżyÅ‚y stopÄ™ zwrotu ze sprzedaży o 3,1 punktu procentowego.