FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Audi Q8 sport concept w Genewie
  Dodano: 2017-03-07
Wyświetlono: 1334 razy
Audi Q8 sport concept w Genewie
Przełomowa technika napędu i mocno zaakcentowany sportowy wygląd. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego Genewa 2017, Audi przedstawia kolejny koncepcyjny pojazd demonstrujący potencjał przyszłej rodziny modelowej Q8.
foto © Audi

Studyjne Audi Q8 sport concept prezentuje wizjonerskie podejście, jakie projektanci i styliści Audi mają do dynamicznych i bardzo wydajnych SUV’ów przyszłości.

Charakterystyczne elementy poprawiające aerodynamikę zarówno w przodzie, jak i w tyle Audi Q8 sport concept, są kluczowymi dla nowej koncepcji stylistyki. Natomiast przyszłościowy kierunek rozwiązań mechanicznych określa koncepcja wysoce wydajnego napędu tego studyjnego pojazdu. Nowością na skalę światową jest sześciocylindrowy silnik 3.0 TFSI z układem mild hybrid i napędzaną elektrycznie sprężarką. Audi Q8 sport concept jest dzięki temu pojazdem wielozadaniowym, obdarzonym wieloma talentami. Moc jednostki napędowej: 350 kW (476 KM) oraz wysoki moment obrotowy rzędu 700 Nm, pozwalają rozpędzić ten nowatorski samochód od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. Zasięg samochodu - ponad 1200 km - predestynuje go do odbywania długodystansowych podróży.

Dzięki wysokiej wydajności układu rekuperacji, rzędu 20 kW, ten duży SUV osiąga świetne wyniki jeśli chodzi o zużycie paliwa. W porównaniu z konwencjonalnym modelem z sześciocylindrowym silnikiem TFSI, ale bez układu mHEV, o 20 kW mocniejsze Audi Q8 sport concept zużywa prawie litr paliwa mniej na 100 km, co skutkuje obniżeniem emisji CO2 o ok. 25 g/km.

„Napęd Audi Q8 sport concept to ważny krok w kierunku optymalizacji wydajności i równowagi środowiskowej pojazdów produkowanych seryjnie. Połączenie techniki mild hybrid i silnika TFSI wyznacza nowe standardy syntezy mobilności elektrycznej i spalinowej. Taką właśnie kombinację w przyszłości ujrzymy w wielu modelach Audi” – mówi Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG.

Wysoce wydajny pakiet mocy: napęd

Architektura układu napędowego w nowym Audi Q8 sport concept jest rewolucyjna. Konstruktorzy z Ingolstadt po raz pierwszy zestawili sześciocylindrowy silnik 3.0 TFSI o mocy 331 kW (450 KM), z elektrycznie napędzaną sprężarką i skutecznie rekuperującym układem mild hybrid. Zamontowany pomiędzy wałem korbowym a skrzynią biegów układ startowy zapewnia rekuperację, a w razie potrzeby pracuje w przeciwnym kierunku, jako dodatkowy silnik elektryczny. Za dostarczanie energii elektrycznej odpowiada instalacja elektryczna 48 V.

Dla klienta oznacza to kilka korzyści. Pierwsza: energię elektryczną pozyskiwaną dzięki rekuperacji w razie potrzeby można wykorzystać do zwiększenia mocy. Druga: podczas gwałtownego przyrostu mocy (tzw. boostingu), gdy silniki spalinowy i elektryczny pracują równocześnie, dzięki dodatkowej mocy silnika elektrycznego 20 kW i dzięki jego momentowi obrotowemu rzędu 170 Nm, cała jednostka napędowa wytwarza aż 350 kW i systemowy moment obrotowy 700 Nm. Rezultatem takiej współpracy jest sportowe przyspieszenie z dowolnego pułapu prędkości i ilości obrotów.

Montowany w tyle pojazdu, pod bagażnikiem, akumulator litowo-jonowy o wydajności 0,9 kWh, pozwala na powolną jazdę w korku (w sytuacji częstego zatrzymywania się i ruszania) przy wyłączonym silniku spalinowym, a także na manewrowanie i parkowanie wyłącznie na napędzie elektrycznym. Podczas hamowania, skuteczny dzięki generatorowi startowemu o mocy 20 kW układ rekuperacji szybko ponownie ładuje akumulator, co z kolei umożliwia częste i szybkie korzystanie z napędu elektrycznego.

Dodatkową moc w Audi Q8 sport concept generuje elektrycznie napędzana sprężarka (EAV), która uzupełniając pracę dwóch turbosprężarek spalinowych, zapewnia trzylitrowemu, sześciocylindrowemu motorowi dodatkowy strumień powietrza. Sprężarka EAV wspiera turbosprężarki zawsze wtedy, gdy niewystarczająca ilość spalin uniemożliwia szybkie wytworzenie mocy. Pozwala zatem silnikowi przyspieszać bez jakichkolwiek opóźnień. Do tej pory potrafiły to jedynie jednostki wysokoprężne lub silniki elektryczne. To recepta na sukces, doskonale już sprawdzająca się w seryjnym Audi A7.

Sprężarkę EAV umieszczono blisko silnika, w dolnej części intercoolera. Zamiast koła turbiny wyposażono ją w kompaktowy silnik elektryczny. W czasie krótszym niż 250 milisekund rozpędza on koło sprężarki do prędkości 70 tys. obrotów na minutę. Dzięki wsparciu sprężarki EAV, moc jednostki 3.0 TFSI jest dostępna natychmiast po wciśnięciu pedału przyspieszenia, nawet przy niskiej liczbie obrotów. W ten sposób, natychmiast po starcie, SUV zyskuje kilka metrów przewagi nad konkurentami. Podczas jazdy zorientowanej na komfort podróżowania, technika EAV pozwala unikać zbędnej w tym momencie redukcji biegu, utrzymując tym samym niską liczbę obrotów. Kierowcy o sportowym zacięciu docenią przyspieszenie i spontaniczne nabieranie prędkości podczas wychodzenia z zakrętów.

Napęd Audi Q8 sport concept – połączone możliwości jednostki V6 TFSI i dodatkowego silnika elektrycznego - oferuje moc silnika ośmiocylindrowego, a jednocześnie zapewnia umiarkowany apetyt na benzynę, niczym motor czterocylindrowy. Spalanie spadło w stosunku do porównywalnego silnika bez układu mild hybrid o ponad jeden litr na 100 km, i to pomimo wzrostu mocy o 20 kW. Łączny zasięg Audi Q8 sport concept z bakiem o pojemności 85 litrów, wynosi ponad 1200 kilometrów.

Podczas jazdy, system zarządzenia napędem inteligentnie i elastycznie reguluje pracę obu rodzajów napędu: zależnie od sytuacji, luksusowy SUV może gwałtownie nabierać mocy (boosting), przejść w tryb żaglowania (coasting) lub w tryb rekuperacji. Standardowym elementem wyposażenia jest tu przewidujący asystent wydajności, wspierający kierowcę i dostarczający do systemu zarządzania szczegółowych informacji o najbliższym otoczeniu. Uwzględnia także dane odcinkowe pozyskiwane z systemu nawigacji i z serwisów car-to-X oferowanych przez Audi connect.

Najnowocześniejsze rozwiązania techniczne pozyskane z samochodów produkowanych seryjnie: układ przeniesienia mocy i zawieszenie

Stały napęd na cztery koła quattro przekazuje moc napędu Audi Q8 sport concept na jezdnię. Również biorąc pod uwagę podwozie o szerokim rozstawie kół, studyjny pojazd wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania zapożyczone z luksusowych modeli marki Audi. Adaptacyjne zawieszenie, adaptive air suspension sport – pneumatyczne zawieszenie o regulowanym stopniu amortyzacji – pozwala na osiągnięcie szerokiego spektrum warunków prowadzenia, począwszy od miękkiej, komfortowej jazdy, aż po twarde, sportowe prowadzenie. Dodatkowo pozwala wybrać idealną wielkość prześwitu – w pięciu stopniach, gdzie różnica pomiędzy najwyższym a najniższym, to 90 mm. Oś przednia i tylna to lekkie konstrukcje pięciowahaczowe.

Na standardowych, dużych kołach o wymiarach 11 na 23 cali, Audi montuje opony w rozmiarze 305/35. Pięć ramion felg, w kształcie skręconych liter Y, ma delikatną, a jednocześnie pełną siły formę. Ceramiczne tarcze hamulcowe o średnicy 20 cali, bez trudu zatrzymują Audi Q8 sport concept.

Dynamiczny przebieg linii i najnowocześniejsza technika jako detale stylistyczne

Już na pierwszy rzut oka było widać, że to Audi: dynamiczne i luksusowe. Tak właśnie koncepcyjne Audi Q8 concept prezentowało się na wystawie Detroit Motorshow 2017. Debiutant z Genewy to bardziej sportowy wariant tej koncepcji, a także elegancka alternatywa dla masywnej sylwetki klasycznych SUV’ów. Modele Q8 i Q8 sport concept są symbolem najwyższego prestiżu, zdecydowanego, sportowego ducha i wizualizacją najwyższej jakości techniki na wszystkich polach.

Mające aż 5,02 m długości Audi Q8 sport concept, to ucieleśnienie samochodu klasy luksusowej. Trzy metry rozstawu osi gwarantują dużo miejsca dla pasażerów i bagażu. Mimo analogicznie jak w coupé opadającej linii dachu, wystarczająco dużo miejsca dla głowy i ramion mają również siedzący z tyłu pasażerowie. W kokpicie zastosowano nową koncepcję obsługi z dużymi ekranami dotykowymi, a jej centralnymi elementami jest kolejna wersja cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit future oraz analogowy wyświetlacz dotykowy do prezentowania danych na szybie na wprost wzroku kierowcy. Wyświetlacz ten wykorzystuje inteligentną technikę rzeczywistości rozszerzonej (ang. augmented reality), dzięki której świat rzeczywisty przenika się ze światem wirtualnym.

Już sam przód szerokiego na 2,05 m Audi Q8 sport concept sprawia imponujące wrażenie. Charakterystycznym jego elementem jest ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe. Ma ona trójwymiarową ramę i jest znacznie szersza niż w obecnych modelach seryjnych marki Audi. Grill to kratownica o strukturze plastra miodu z aluminiowymi segmentami, mająca po bokach powierzchnie w kontrastowym do lakieru kolorze. Zewnętrzne wloty powietrza w sposób typowy dla sportowych modeli Audi wyraźnie powiększono. Sygnalizują one duże zapotrzebowanie na powietrze silnika o ogromnej mocy. Wyrazista, skierowana ku dołowi krawędź, tzw. blade, w kolorze karoserii, stylistycznie wieńczy dolną partię zderzaka.

Płaskie reflektory Audi Q8 sport concept w kształcie klinów zintegrowano z przodem pojazdu. Stylistycznie łączą się one z przylegającymi do nich wlotami powietrza. Poszczególne jednostki świetlne przykryto kloszami, jednak reflektory jako całość mają otwartą formę. Dzięki temu sprawiają wrażenie, jakby zawieszono je swobodnie w przestrzeni. Ich aluminiowe obudowy powielają stylistykę osłony chłodnicy Singleframe. Niebieska sygnatura cyfrowej techniki laserowych świateł Matrix Laser w kształcie litery X, została wyraźnie zaakcentowana zarówno w światłach mijania, jak i w światłach drogowych. Złożony z ponad miliona pikseli snop światła oświetla drogę z wysoką rozdzielczością i precyzją. Tuż pod krawędzią maski silnika umieszczono wąskie, diodowe pasma świetlne, generujące zdynamizowane światło kierunkowskazów i światła do jazdy dziennej. Diodowe pasma otaczają reflektory od strony zewnętrznej, a ich użebrowanie tworzy nowatorską sygnaturę e-tron. Wszystkie funkcje reflektorów są dynamiczne.

Pełen siły: widok z boku

Sylwetka koncepcyjnego Audi sprawia wrażenie pełnej napięcia. Okna w drzwiach nie mają ramek, wpływając w ten sposób na uzyskanie stylistycznie płaskiej linii dachu. Wysokość Audi Q8 sport concept to 1,70 m. Wszystkie linie na karoserii dynamicznie wznoszą się ku górze – dolna krawędź okien bocznych, ramiona, linia Dynamic i linia progów. Powierzchnie błotników, drzwi i boków są atletycznie wypukłe, natomiast dolne partie drzwi są wklęsłe. Inne detale stylistyczne to wyfrezowany poniżej tylnych drzwi emblemat quattro oraz kanciaste, karbonowe lusterka boczne. Drzwi otwierają się przy pomocy czujników dotykowych: po dotknięciu czujników w pierścieniach logo Audi w słupkach B i C, drzwi lekko odskakują i otwierają się pod zdefiniowanym kątem.

Ekstremalnie płaski, a jednocześnie bardzo szeroki słupek C, podobnie jak mocno wysunięte nad kołami ramiona karoserii, nawiązuje stylistycznie do wyglądu modeli Audi quattro z lat osiemdziesiątych XX w. Przez to nawiązanie, pojazd ten stanowi logiczną kontynuację serii Audi Prologue. Wyważone proporcje Audi Q8 sport concept w równej mierze podkreślają przednie i tylne koła – to także cecha typowa dla quattro. W porównaniu ze studyjnym Q8 pokazanym w Detroit, wnęki kół poszerzono o 12 mm. Mocno zaakcentowane łuki ponad nimi mają podwójne krawędzie. Okolice progów lśnią szczotkowanym aluminium, tworzącym fascynujące, kontrastowe zestawienie z pomarańczowym lakierem Krypton.

Płaski i kompaktowy: tył

Długi spoiler na brzegu dachu rzuca cień na płaską tylną szybę. Podwójna krawędź poniżej tworzy wyrazisty kontur elektrycznie otwieranej i zamykanej pokrywy bagażnika. Pasmo tylnych świateł rozciąga się przez całą szerokość tyłu. To również część wyrazistej sygnatury świetlnej. Pasmo to generuje zarówno światła tylne pojazdu, jak i światło stop oraz zdynamizowane światła kierunkowskazów.

Zewnętrzne elementy świetlne ujęte są w aluminiowe klosze, których wewnętrzne krawędzie jakby zapadają się do wnętrza pojazdu. Również tu, poszczególne elementy świateł mają otwartą formę, a ich funkcje realizowane są w dynamiczny sposób.

Tablica rejestracyjna Audi Q8 sport concept montowana jest pomiędzy tylnymi światłami, poniżej czarnej listwy na której umieszczono logo Audi – cztery pierścienie. Dyfuzor wykonano z aluminium, natomiast jego poprzeczną wkładkę z karbonu o wysokim połysku. Wewnątrz wkładki, na jej krańcach, znalazły się owalne końcówki rur układu wydechowego, wykonane ze szczotkowanego aluminium.

Luksusowa przestrzeń dla czterech osób: wnętrze

Wnętrze Audi Q8 sport concept zapewnia dużo miejsca dla czterech osób i ich bagażu podróżnego. Pojemność bagażnika wynosi 630 litrów. Rozciągające się szeroko, a zarazem napięte linie sprawiają, że w kokpicie panuje sportowa i elegancka atmosfera. Nad tunelem środkowym jakby unosi się konsola, na której swe miejsce znalazła dźwignia zmiany biegów shift-by-wire. Za jej pomocą, kierowca operuje ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Zmiana biegów to czysto elektroniczny proces.

Stylistyczna linia strukturyzująca wnętrze pojazdu – wrap around – swój bieg rozpoczyna i kończy w przednich drzwiach. Ten szeroko się ciągnący, poziomy łuk, przebiega przy dolnej krawędzi przedniego okna, okalając miejsce kierowcy i przedniego pasażera bez zmniejszania przestrzeni wokół nich. Sportowe fotele przednie, podobnie jak oba pojedyncze fotele z tyłu, począwszy od wyraźnie zaakcentowanych bocznych profili, aż po zagłówki, zbudowane są z segmentów, które sprawiają wrażenie osobnych brył geometrycznych. Poziome aluminiowe klamry dzielą oparcia foteli na wysokości linii okien.

Pozioma tablica rozdzielcza stopniowo pochyla się ku wnętrzu. Najważniejsze wyświetlacze i elementy obsługi zintegrowane są w tzw. black panel – czarny, szeroki panel o wysokim połysku, ujęty w aluminiową klamrę. Wyłączony monitor tak stapia się z powierzchnią, że jest niewidoczny, zapewniając w ten sposób harmonijny przebieg linii. Gdy wyświetlacz jest używany, doskonale wpisuje się w stylistykę wnętrza. Na wysokości fotela pasażer z przodu, black panel ozdobiono dopasowanym graficznie emblematem quattro. Dekoracyjne elementy w drzwiach, których kształt przywodzi na myśl strzałę, kontynuują zamysł pełnej ekspresji stylistyki. Filigranowe klamki z aluminium służą do otwierania drzwi. Po zapadnięciu zmroku, diodowe pasma świetlne napełniają wnętrze białym światłem.

Kolory i materiały zastosowane we wnętrzu Audi Q8 sport concept sport podkreślają wrażenie chłodnej i sportowej atmosfery. Prawdziwym smaczkiem są trójwymiarowo, technicznie groszkowane powierzchnie tablicy rozdzielczej, drzwi i podłogi. Karbonowe nakładki o wysokim połysku z nową, abstrakcyjną strukturą powierzchni oraz listwy i ramy z aluminium, dodatkowo akcentują atmosferę wnętrza. Ich szczotkowane wykończenie jest stosunkowo ciemne. Począwszy od podsufitki, aż po konsolę środkową, odcienie koloru szarego stopniowo się rozjaśniają – od stalowej szarości po pastelowe srebro.

Materiały techniczne w Audi Q8 sport concept sport kontrastują z miękkimi powierzchniami. Fotele obito kombinacją skóry Feinnappa i skóry Nubuk. Obie mają barwę pastelowego srebra. Materiał obiciowy jest owinięty wokół klamry dzielącej oparcia foteli. Tutaj jego strona wewnętrzna staje się zewnętrzną. Zagłówki obciągnięte są tkaniną strukturalną, która kolorem przypomina elementy skórzane.

Nowe drogi: obsługa i wskaźniki

Elegancka architektura wnętrza Audi Q8 sport concept współgra z pionierską koncepcją obsługi i wskaźników. Informacje i polecenia w dużej mierze przekazywane są kierowcy przy pomocy dotykowych wyświetlaczy, uzupełnionych funkcjami Audi virtual cockpit future i analogowego wyświetlacza do prezentowania danych na szybie na wprost wzroku kierowcy. Wiele wskaźników ma nową, cyfrową stylistykę, która konsekwentnie koncentruje się na najważniejszych kwestiach.

Analogowy wyświetlacz do prezentowania danych na szybie na wprost wzroku kierowcy (ang. contact-analouge head-up display) wyświetla ważne wskaźniki na przedniej szybie, w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, pozornie umiejscawiając je tym samym w rzeczywistym otoczeniu pojazdu. Przykład: strzałka nawigacji znajduje się w tej samej pozycji, co rzeczywista strzałka namalowana na drodze. To inteligentna strzałka zachowująca się w myśl pryncypiów tzw. augmented reality – rzeczywistości rozszerzonej. Także w przypadku systemów wsparcia kierowcy, świat rzeczywisty przenika się ze światem wirtualnym.

Cyfrowy kokpit, Audi virtual cockpit future, o rozdzielczości 1920 x 720 pikseli, wykorzystując zupełnie nową funkcjonalność, wyświetla jeszcze bardziej dynamiczne obrazy i jeszcze bardziej dokładne grafiki. W trybie widoku „auto”, wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala przewiduje dużo miejsca na projekcję map, list menu i dodatkowych informacji. Mapy pokazywane są z perspektywy lotu ptaka, a po ich powiększeniu pojawia się trójwymiarowy obraz aktualnej pozycji i otoczenia. Przy pomocy przycisków na kierownicy, osoba prowadząca może przejść do trybu „performance”, w którym wskazówki prędkościomierza i miernika mocy są również trójwymiarowe.

Wszystkie pozostałe ekrany w Audi Q8 sport concept to wyświetlacze dotykowe. Dużą zaletą tej koncepcji jest bezpośrednia, szybka i intuicyjna obsługa. Kierowca wybiera każdą funkcję dokładnie tam, gdzie ją widzi. Ponadto Audi dzięki ekranom dotykowym zredukowało liczbę przycisków, włączników i dźwigni. Wnętrze sprawia wrażenie jeszcze bardziej uporządkowanego i opływowego.

Do sterowania funkcjami infotainment i ustawieniami pojazdu służy wyświetlacz MMI, umiejscowiony centralnie w tablicy rozdzielczej. Wyświetlacz systemu klimatyzacji zintegrowano z opadającą pod kątem częścią konsoli środkowej. Podczas obsługi wyświetlacza, nadgarstek kierowcy spoczywa wygodnie na nisko umieszczonej dźwigni zmiany biegów ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic. Gdy czujniki zamontowane w fotelu rozpoznają, że z przodu siedzi pasażer, to ekran dotykowy wyświetla osobne dane dotyczące jego strefy klimatyzacji. Gdy kierowca podróżuje samotnie, funkcja ta jest nieaktywna. Kolejny, mały ekran dotykowy na lewo od kierownicy, zarezerwowano dla obsługi świateł.



Źródło: Audi, informacja Mototarget.pl

 Pisaliśmy również
» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance
» Audi SQ8 e-tron - już dostępne w konfiguratorze i w sprzedaży w Polsce
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © Hyundai


A imię jego… Kona
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |