Model 2013 wyró偶nia si臋 przeprojektowanym przednim pasem z nowymi reflektorami LED (standard we wszystkich wersjach) i now膮 os艂on膮 ch艂odnicy, a tak偶e zmienionym zderzakiem. Z ty艂u równie偶 zastosowano lampy wykonane w technologii LED, które podkre艣lono zmodernizowanym dyfuzorem oraz poka藕nymi ko艅cówkami uk艂adu wydechowego.
Wewn膮trz niewiele zmian: nowe wzory tapicerki, nowe wskazówki na tablicy przyrz膮dów oraz zmienione d藕wigienki do manualnej zmiany biegów.
W najnowszej ods艂onie R8 nadal oferowany jest silnik 4,2 litra V8 o mocy 430 KM i maksymalnym momencie obrotowym 430 Nm, a tak偶e 5,2-litrowa jednostka V10 generuj膮ca 525 KM i 530 Nm momentu obrotowego. Nowo艣ci膮 jest 7-biegowa przek艂adnia S tronic zast臋puj膮ca 6-biegow膮, zautomatyzowan膮 skrzyni臋 R tronic znan膮 z modelu poprzedniej generacji.
Model R8 V8 Coupe ze skrzyni膮 S tronic przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy i rozp臋dza si臋 do 300 km/h. Dane dla Audi R8 V10 z S tronic to odpowiednio 3,6 sekundy i 314 km/h.
W gamie modelowej pojawi艂a si臋 równie偶 odmiana V10 plus z silnikiem V10 o mocy 550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 540 Nm. Auto wyposa偶one w dwusprz臋g艂ow膮 przek艂adni臋 przyspiesza do setki w 3,5 sekundy i rozp臋dza si臋 do 317 km/h.
Sprzeda偶 R8 nowej generacji ruszy w 2013 roku.