W toku wspólnej pracy, obie instytucje opublikowaÅ‚y pięć hipotez dotyczÄ…cych megametropolii przyszÅ‚oÅ›ci. Dodatkowo Audi, tworzÄ…c raport dotyczÄ…cy metropolii Boston, bada możliwość stworzenia konkretnego projektu mobilnoÅ›ci intermodalnej. Marka z czterema ringami zaprezentowaÅ‚a oba przedsiÄ™wziÄ™cia podczas tegorocznego festiwalu „Ideas City Festival“, zorganizowanego przez New Museum w Nowym Jorku.
W centrum zainteresowania projektu „Extreme Cities Project“, bÄ™dÄ…cego elementem inicjatywy Audi Urban Future, znajdujÄ… siÄ™ wizje metropolii roku 2050, kiedy to, jak siÄ™ przewiduje, ludność miast bÄ™dzie tak liczna niczym obecne narody. Projekt badawczy ukazuje pewne szanse i wskazuje, by przyszÅ‚ość pojmować jako potencjaÅ‚. To, w czym konkretnie tkwi innowacyjny potencjaÅ‚ urbanizacji przyszÅ‚oÅ›ci, ukazuje pięć hipotez, które Uniwersytet Columbia sformuÅ‚owaÅ‚ we wspóÅ‚pracy z Audi.
To, co szczególnego przebija siÄ™ w tej wspóÅ‚pracy to fakt, że koncern motoryzacyjny o mocnej Å›wiatowej pozycji, wspólnie ze Å›wiatowej sÅ‚awy kuźniÄ… idei, która wydaÅ‚a ponad siedemdziesiÄ™ciu laureatów nagrody Nobla, udziela odpowiedzi na najbardziej palÄ…ce pytania przyszÅ‚oÅ›ci.
Zasadniczym celem postawionych hipotez jest wyobrażenie sobie warunków życia w mieÅ›cie w skrajnej postaci, przeÅ‚amujÄ…c w ten sposób panujÄ…ce ogólnie wzorce myÅ›lowe i behawioralne. „ZidentyfikowaliÅ›my pięć kluczowych czynników charakterystycznych dla miast, które analizujemy i nadaliÅ›my im skrajnÄ… postać.
SÄ… to najbardziej typowe zasady zagÄ™szczenia miejskiego, katalizatory, dziÄ™ki którym miasta powstajÄ… i siÄ™ rozwijajÄ…“ – podkreÅ›la Mark Wigley, dziekan wydziaÅ‚u architektury Uniwersytetu Columbia i kierownik „Extreme Cities Project“. „Wspólnie wyjaÅ›niamy, dlaczego miasto jest tak godnym podziwu ludzkim wynalazkiem.“
Pięć postawionych hipotez to „Demografia“, „Asymetryczna mobilność“, „Kompleksowość“, „Migracja“ i „Tolerancja“. Po raz pierwszy opinii publicznej przedstawiÅ‚ je Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „Projekt ten to dla nas swego rodzaju radar wyÅ‚apujÄ…cy sygnaÅ‚y z przyszÅ‚oÅ›ci. SformuÅ‚owane hipotezy pokazujÄ… nam siÅ‚y napÄ™dowe w miastach. Audi czerpie z nich impulsy do tworzenia produktów jutra i rozwijania nowych usÅ‚ug“ – podkreÅ›la Luca de Meo. „WspóÅ‚praca z Uniwersytetem Columbia to ważny etap na naszej drodze ku zrównoważonej mobilnoÅ›ci.“
Obok strategicznego spojrzenia na megametropolie jutra, marka z Ingolstadt kÅ‚adzie nacisk na stworzenie konkretnej perspektywy dla zrównoważonych koncepcji mobilnoÅ›ci w miastach, tak by nadać ksztaÅ‚t nagrodzie Audi Future Award 2012, którÄ… już po raz drugi przyznano w roku ubiegÅ‚ym. W tym celu, Audi zaprosiÅ‚o do dyskusji przy jednym stole jej laureata, biuro architektoniczne Höweler + Yoon Architecture, decyzyjnych przedstawicieli regionu Boston/Washington oraz ekspertów z firmy. Wspólnie omówiono aktualny stan raportu „City Dossier Boston“ – opracowania bÄ™dÄ…cego analizÄ… miasta i regionu Boston pod wzglÄ™dem spoÅ‚ecznym, przestrzennym i technicznym, ze szczególnym naciskiem na mobilność.
Wnioski pÅ‚ynÄ…ce z dyskusji z pewnoÅ›ciÄ… legnÄ… u podstaw planowanego laboratorium testujÄ…cego mobilność. Eksperci Audi z różnych dziaÅ‚ów, m. in. z DziaÅ‚u Rozwoju Technicznego i DziaÅ‚u Strategii Produkcji, analizujÄ…, które innowacje i jaka wiedza producenta mogÄ… zostać uwzglÄ™dnione w koncepcji mobilnoÅ›ci przyszÅ‚oÅ›ci w Bostonie. „Sprawdzamy, gdzie można naleźć konkretne punkty zaczepienia, umożliwiajÄ…ce wypeÅ‚nienie luk w Å‚aÅ„cuchu komunikacyjnym“ wyjaÅ›nia Luca de Meo.
Oba spotkania towarzyszÄ… festiwalowi „Ideas City Festival“, zorganizowanemu przez New Museum w Nowym Jorku, którego gÅ‚ównym sponsorem od 2011 roku jest Audi. InteresujÄ…ce debaty przedstawicieli Å›wiata sztuki, kultury, edukacji, urbanistyki i architektury majÄ… inspirować pracÄ™ urbanistów i architektów oraz posuwać naprzód publicznÄ… dyskusje na ten temat.
Więcej w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)