Poprzez model koncepcyjny VISION E czeska marka ujawnia swojÄ… wizjÄ™ elektromobilnoÅ›ci, która bÄ™dzie implementowana w najbliższych latach. PonadprzeciÄ™tnie przestronna kabina, najnowoczeÅ›niejsze systemy wspierajÄ…ce kierowcÄ™, usÅ‚ugi ŠKODA Connect jak i liczne udogodnienia „Simply Clever” czyniÄ… z modelu VISION E stuprocentowÄ… ŠKODĘ. Elektromobilność w rozumieniu czeskiej marki także bÄ™dzie „Simply Clever”, m.in. dziÄ™ki bezkompromisowej wydajnoÅ›ci oraz wyjÄ…tkowo Å‚atwemu Å‚adowaniu akumulatorów.
“Przy modelu VISION E przenieÅ›liÅ›my wszystkie tradycyjne cechy ŠKODY na samochód elektryczny o dużym zasiÄ™gu”, mówi Bernhard Maier, Dyrektor generalny ŠKODY. VISION E to pierwszy w peÅ‚ni elektryczny model studialny opracowany przez ŠKODĘ. Bazuje na modularnej platformie Grupy Volkswagen - MEB. PiÄ™ciodrzwiowy SUV z opadajÄ…cym w stylu coupé dachem napÄ™dzany jest dwoma silnikami elektrycznymi o Å‚Ä…cznej mocy 225 kW przekazywanej na wszystkie cztery koÅ‚a. Elektryczny napÄ™d zapewnia wysokie osiÄ…gi i prÄ™dkość maksymalnÄ… 180 km/h przy dużym zasiÄ™gu, wynoszÄ…cym aż 500 km.
ŠKODA VISION E robi imponujÄ…ce wrażenie dziÄ™ki atletycznej sylwetce poÅ‚Ä…czonej z ponadprzeciÄ™tnymi wymiarami: 4688 mm dÅ‚ugoÅ›ci, 1924 mm szerokoÅ›ci i 1591 mm wysokoÅ›ci. Nowy jÄ™zyk stylistyczny marki zyskuje tu wyjÄ…tkowo przejmujÄ…cÄ… formÄ™. Przedni pas z wyraziÅ›cie wyrzeźbionÄ… maskÄ… ozdobiony jest trójkÄ…tnymi Å›wiatÅ‚ami o krystalicznej formie wykonanymi w technologii Matrix LED. Lista elementów, robiÄ…cych piorunujÄ…ce wrażenie w VISION E jest jednak o wiele dÅ‚uższa: dość wspomnieć choćby o imponujÄ…cych obrÄ™czach kóÅ‚ ze stopów metali lekkich. UwagÄ™ zwraca także zestaw kamer, które budujÄ… jeszcze dokÅ‚adniejszy i peÅ‚niejszy obraz tego, co siÄ™ dzieje wokóÅ‚ samochodu.
WewnÄ…trz auto imponuje obracajÄ…cymi siÄ™ o 20 stopni fotelami, ukazujÄ…c ponadprzeciÄ™tnie przestronnÄ… i funkcjonalnÄ… kabinÄ™. Przy 2851 mm rozstawu osi i radykalnie krótkich zwisach, wymiary zewnÄ™trzne VISION E zostaÅ‚y maksymalnie efektywnie wykorzystane w Å›rodku. To powszechnie znana zaleta każdej ŠKODY, która zostaÅ‚a zinterpretowana w nowym wydaniu: elektryczny ukÅ‚ad napÄ™dowy pozwoliÅ‚ wygospodarować dodatkowe miejsce dla pasażerów i wyeliminować tunel Å›rodkowy. Ultra-nowoczesny charakter VISION E tworzÄ… innowacje technologiczne: wiele ekranów dotykowych dla kierowcy i pasażera siedzÄ…cego z przodu oraz Phoneboxy montowane w drzwiach. Niektóre z funkcji systemu infotainment mogÄ… być kontrolowane za pomocÄ… gestów lub komend gÅ‚osowych. NowoÅ›ciÄ… jest zastosowanie zwiÄ™kszajÄ…cej bezpieczeÅ„stwo funkcji monitorowania wzroku kierowcy.
Obok napÄ™du elektrycznego VISION E jest też pierwszy modelem ŠKODY wyposażonym w system autonomicznej jazdy trzeciego stopnia, który wprowadza poziom komfortu i bezpieczeÅ„stwa na zupeÅ‚nie nowy poziom. Pozwala on samochodowi w ograniczonym zakresie samodzielnie poruszać siÄ™ w korku czy na drodze szybkiego ruchu, jak i parkować bez udziaÅ‚u kierowcy.
DziÄ™ki zastosowaniu najnowoczeÅ›niejszych technologii, Å‚adowanie ŠKODY VISION E może odbywać siÄ™ w duchu „Simply Clever”, czyli bezprzewodowo (z pomocÄ… specjalnych paneli podÅ‚ogowych zamontowanych w garażu, Å‚adujÄ…cych pojazd przy pomocy technologii indukcyjnej).
Wraz z debiutem modelu koncepcyjnego VISION E, ŠKODA przedstawia swojÄ… wizjÄ™ e-mobilnoÅ›ci. Strategicznym celem marki jest posiadanie w swojej ofercie hybryd typu plug-in oraz piÄ™ciu modeli elektrycznych do 2025 roku. Od tego momentu jedna na cztery sprzedawane ŠKODY ma być zasilana jednym z dwóch typów alternatywnego napÄ™du. Elektryczne samochody ŠKODY zachowajÄ… w peÅ‚ni pragmatyczny charakter: bÄ™dÄ… cechowaÅ‚y siÄ™ dużym zasiÄ™giem, bezkompromisowÄ… wydajnoÅ›ciÄ… oraz wyjÄ…tkowo Å‚atwym Å‚adowaniem.