Także sama koÅ„cówka roku okazaÅ‚a siÄ™ bardzo mocnym akcentem – Group BMW sprzedaÅ‚a w grudniu 186,786 pojazdów, co oznacza wzrost o 2.9% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2012 (181,571 sztuk).
Ian Robertson, czÅ‚onek ZarzÄ…du BMW AG, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing BMW: „BMW Group zanotowaÅ‚a ponownie rekordowÄ… sprzedaż w roku 2013 i jest niepodważalnie numerem jeden w segmencie premium. Nasz sukces opiera siÄ™ na atrakcyjnej i innowacyjnej palecie modelowej, sile naszych marek premium i strategii zrównoważonej sprzedaży na wszystkich kontynentach. Mimo trudnoÅ›ci na wielu rynkach mamy zamiar dalej zwiÄ™kszać sprzedaż i w roku 2014 ustanowić kolejny rekord sprzedaży.”
BMW: sprzedaż marki BMW wzrosÅ‚a o 7.5%, do Å‚Ä…cznie 1,655,138 samochodów (w roku 2012: 1,540,085). LokomotywÄ… okazaÅ‚ siÄ™ model BMW serii 3, którego sprzedaż wzrosÅ‚a o 23% w porównaniu z rokiem poprzednim (500,314 sztuk wobec 406,752), i którego wersja limuzyna pozostaje liderem w segmencie. Potężny wzrost zanotowaÅ‚y BMW X1 (+9.2%), BMW X3 (+5.0%) oraz BMW serii 5, które wzmocniÅ‚o swÄ… pozycjÄ™ lidera segmentu (+2.2%). ImponujÄ…cÄ… dynamikÄ™ sprzedaży zanotowaÅ‚o także BMW serii 6 (+19.4%).
MINI, Rolls-Royce oraz motocykle BMW: rekordowa sprzedaż w roku 2013.
MINI: sprzedaż MINI siÄ™gnęła rekordowej liczby 305,030 sztuk (+1.2% rok do roku), a w samym grudniu 2013 byÅ‚a wyższa niż w analogicznym okresie roku ubiegÅ‚ego aż o 5.9%. Stany Zjednoczone pozostajÄ… najwiÄ™kszym rynkiem MINI – sprzedano tam w roku ubiegÅ‚ym 66,502 auta. Na drugim miejscu jest rynek brytyjski – 53,507 sztuk.
Rolls-Royce: w ubiegÅ‚ym roku dostarczyÅ‚ swym klientom aż 3,630 auta (wzrost o 1.5% rok do roku). Jest to drugi już z kolei rekordowy rok marki, absolutny rekord w 110-letniej historii marki. Popyt na modele Phantom i Ghost byÅ‚ ogromny, również rekordowy. Także nowy model, zaprezentowany na marcowym salonie samochodowym w Genewie Rolls-Royce Wraith, wzbudziÅ‚ wielkie zainteresowanie i zdobyÅ‚ sporo zamówieÅ„. Pierwsi klienci odebrali swoje auta w 4. kwartale 2013.
BMW Motorrad: w ciÄ…gu swej 90-letniej historii nigdy nie zanotowano tak wielkiego popytu na motocykle BMW. Sprzedano 115,215 sztuk (+8.3%).
KontynuujÄ…c swÄ… strategiÄ™ zrównoważonej sprzedaży, BMW Group utrzymaÅ‚o wysokÄ… dynamikÄ™ sprzedaży na rynku europejskim mimo wielu przeciwnoÅ›ci natury ekonomicznej. Najwyższy wzrost zanotowano na rynku Wielkiej Brytanii (+8.4%).
Na niezwykle dynamicznym rynku rosyjskim udało się sięgnąć po rekord, zwiększając sprzedaż koncernu o 11.8%.
Rynki azjatyckie urosÅ‚y o 17.3%. NajwiÄ™kszy z nich, Chiny, zwiÄ™kszyÅ‚ siÄ™ o 19.7%. W Korei PoÅ‚udniowej wzrost wyniósÅ‚ 18.1%, w Japonii 13.4%, a na Bliskim Wschodzie 15.4%.
Sprzedaż na rynkach amerykańskich wzrosła o 9.1%, w USA o 8.1%, a w Brazylii oszałamiające 69.5%.
Rynki afrykańskie sprzedały w roku 2013 mniej o 5.7%, zaś region Oceanii więcej o 12.8%.
Sprzedaż BMW Group w grudniu 2013 i całym 2013 r.
|
12.2013
|
dynamika
|
rok 2013
|
dynamika
|
Samochody BMW Group
|
186,786
|
+2.9%
|
1,963,798
|
+6.4%
|
BMW
|
155,835
|
+2.3%
|
1,655,138
|
+7.5%
|
MINI
|
30,455
|
+5.9%
|
305,030
|
+1.2%
|
Rolls-Royce
|
496
|
–7.9%
|
3,630
|
+1.5%
|
BMW Motorrad
|
6,343
|
+4.5%
|
115,215
|
+8.3%
|