Pojazd studyjny zaprezentowano na salonie samochodowym w Los Angeles w 2012 roku. JednoczeÅ›nie trwaÅ‚y prace nad przygotowaniem pierwszego caÅ‚kowicie elektrycznego modelu marki BMW i do produkcji masowej. Premiera ta pokazuje przyszÅ‚y potencjaÅ‚ rozwoju gamy modelowej. Nowoczesny, wyrazisty i otwarty design BMW i3 Concept Coupe stanowi pionierskie rozwiÄ…zanie w segmencie miejskich modeli i podnosi Å›wiadomość zrównoważonego rozwoju w segmencie premium. Ponadto trzydrzwiowy pojazd wyróżnia siÄ™ stylizacjÄ… stworzonÄ… specjalnie dla potrzeb modeli BMW i, która ma podkreÅ›lać ich niezwykle dynamiczny charakter i radość z jazdy jakÄ… oferujÄ….
Atrakcyjne kontury nadwozia z wÅ‚ókien wÄ™glowych opasa pÅ‚ynna linia dachu oraz elementy zaprojektowane zgodnie z wytycznymi jÄ™zyka stylistycznego BMW i „stream flow”, np. boczne okna, które nadajÄ… bryle pojazdu lekkoÅ›ci i poprawiajÄ… wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci aerodynamiczne. Przestronna kabina w stylu BMW i zyskuje niepowtarzalny luksusowy klimat, a BMW i3 Concept Coupe w peÅ‚ni zasÅ‚uguje na tytuÅ‚ pierwszego w Å›wiecie internetowego pojazdu elektrycznego. DziÄ™ki zastosowaniu dedykowanych seryjnym modelom BMW i funkcji innowacyjnego systemu BMW ConnectedDrive, dziaÅ‚anie ukÅ‚adu nawigacji oraz komunikacjÄ™ miÄ™dzy pojazdem, Å›wiatem zewnÄ™trznym i smartfonem kierowcy zmodyfikowano pod kÄ…tem specyficznych wymogów e-mobilnoÅ›ci.
Pod wzglÄ™dem dynamiki osiÄ…gów BMW i3 Concept Coupe do maksimum wykorzystuje potencjaÅ‚ elektrycznego ukÅ‚adu napÄ™dowego BMW eDrive. Podobnie jak BMW i3 Concept, również odmiana Coupe napÄ™dzana jest silnikiem elektrycznym BMW Group, który oferuje maksymalnie 125 kW/170 KM mocy oraz moment obrotowy o wartoÅ›ci dochodzÄ…cej do 250 niutonometrów. Moment ten poprzez przekÅ‚adniÄ™ jednostopniowÄ… przekazywany jest na koÅ‚a tylnej osi. Motor elektryczny zasilany jest przez ukryte pod podÅ‚ogÄ… akumulatory litowo-jonowe. Ich umiejscowienie pozwoliÅ‚o znacznie obniżyć Å›rodek ciężkoÅ›ci, a tym samym w jeszcze wiÄ™kszym stopniu poprawić znakomite wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci jezdne samochodu.
Tak udany mariaż nowego pojazdu z technologiÄ… napÄ™dowÄ… BMW eDrive, która staje siÄ™ już produkcyjnym standardem, możliwy byÅ‚ dziÄ™ki architekturze LifeDrive dedykowanej BMW i, która skÅ‚ada siÄ™ z dwóch niezależnych części przystosowanych do wymogów technologicznych elektrycznego ukÅ‚adu napÄ™dowego i pozwala na stworzenie koncepcji stylistycznej, poczucia przestronnoÅ›ci oraz wrażeÅ„ z jazdy wÅ‚aÅ›ciwych tylko pojazdom BMW i.
Klatka kabiny stanowi centralny element moduÅ‚u pasażerskiego, który zbudowano z tworzyw sztucznych wzmocnionych wÅ‚óknami wÄ™glowymi (CFRP). DziÄ™ki szerokiemu wykorzystaniu tych zaawansowanych technologicznie materiaÅ‚ów, BMW i wspina siÄ™ na wyżyny inżynieryjnego kunsztu. Ponieważ tworzywa CFRP sÄ… niezwykle lekkie i jednoczeÅ›nie wyjÄ…tkowo wytrzymaÅ‚e, posiadajÄ… znaczny potencjaÅ‚ konstrukcyjny, umożliwiajÄ…cy tworzenie szerokiej gamy wariantów modeli o niepowtarzalnym charakterze marki BMW i. W BMW i3 Concept Coupé ukÅ‚ad napÄ™dowy, podwozie, obudowa zespoÅ‚u akumulatorów oraz elementy konstrukcyjne i odpowiadajÄ…ce za bezpieczeÅ„stwo wkomponowano w moduÅ‚ napÄ™dowy, wykonany w gÅ‚ównej mierze w aluminium.
Przy 3964 mm dÅ‚ugoÅ›ci, 1768 mm szerokoÅ›ci i 1555 mm wysokoÅ›ci, BMW i3 Concept Coupe daje siÄ™ poznać jako pojazd o zdecydowanie wyjÄ…tkowych proporcjach. W porównaniu z BMW i3 Concept, nowy model wyróżnia siÄ™ szerszÄ…, bardziej przysadzistÄ… sylwetkÄ…, która wyraziÅ›cie podkreÅ›la jego dynamiczny charakter. JednoczeÅ›nie niezmieniony pozostaje rozstaw osi (2570 mm) znany z seryjnego BMW i3.
Pełna informacja prasowa w zakładce MEDIA (dla zalogowanych)