Kabriolet zostaÅ‚ wyposażony w sztywny dach, który można otworzyć lub zamknąć w czasie poniżej 20 sekund, przy czym auto może wówczas poruszać siÄ™ z prÄ™dkoÅ›ciÄ… do 18 km/h.
ŹródÅ‚em napÄ™du jest skonstruowany od podstaw wysokoobrotowy szeÅ›ciocylindrowy silnik rzÄ™dowy w technologii M TwinPower Turbo, rozwijajÄ…cy maksymalnÄ… moc 431 KM oraz maksymalny moment obrotowy 550 Nm w zakresie od 1850 do 5500 obr./min.
Sprint do 100 km/h zajmuje 4,4 sekundy, zaÅ› prÄ™dkość maksymalna wynosi 250 km/h. Nowy silnik imponuje Å›wietnÄ… ekonomikÄ…: Å›rednie zużycie paliwa wynosi zaledwie 8,7 l/100 km, a emisja CO2 – 204 g/km.
Moc silnika jest przenoszona na podÅ‚oże za poÅ›rednictwem klasycznej manualnej skrzyni biegów o 6 przeÅ‚ożeniach, wyposażonej w funkcjÄ™ miÄ™dzygazu. W opcji oferowana jest 7-stopniowa, dwusprzÄ™gÅ‚owa skrzynia automatyczna M DCT Drivelogic z trybem startowym Launch Control.
Moment obrotowy od skrzyni biegów do mechanizmu różnicowego tylnej osi dostarczany jest za poÅ›rednictwem waÅ‚u napÄ™dowego wykonanego z tworzywa wzmacnianego wÅ‚óknem wÄ™glowym (CFRP). Natomiast w tylnej osi zastosowano mechanizm różnicowy o ograniczonym uÅ›lizgu, czyli tzw. aktywny dyferencjaÅ‚ M. Wykorzystuje on wielopÅ‚ytkowe, elektronicznie sterowane sprzÄ™gÅ‚o, pozwalajÄ…ce na „spinanie” mechanizmu różnicowego w zakresie 0-100%.
Na uwagÄ™ zasÅ‚uguje również elektromechaniczne wspomaganie kierownicy ze zintegrowanÄ… funkcjÄ… Servotronic, która dostosowuje poziom wspomagania do prÄ™dkoÅ›ci auta. UkÅ‚ad oferuje możliwość regulacji, dopasowania siÅ‚y i zakresu wspomagania do indywidualnych wymagaÅ„ kierowcy w zakresie COMFORT, SPORT oraz SPORT+. Takie same nastawy ma opcjonalne adaptacyjne zawieszenie M, w którym kierowca może wybierać stopieÅ„ twardoÅ›ci amortyzatorów.