Pojazd koncepcyjny BMW M4 Concept Iconic Lights wyposażono w zupeÅ‚nie nowe lampy gÅ‚ówne oraz tylne lampy zespolone. Przednie lampy charakteryzujÄ… siÄ™ miÅ‚ym, jasnoniebieskim paskiem oraz nowÄ… interpretacjÄ… ikonicznych „Å›wietlnych pierÅ›cieni” wokóÅ‚ podwójnych lamp, a wiÄ™c jednej z najbardziej charakterystycznych cech aut marki BMW. W tym modelu nie sÄ… to klasyczne „ringi”, a podwójne szeÅ›ciokÄ…ty Å›wiatÅ‚owodowe, tworzÄ…ce Å›wiatÅ‚a pozycyjne i Å›wiatÅ‚a do jazdy dziennej. Tylne lampy zespolone imponujÄ… natomiast ultranowoczesnymi, trójwymiarowymi moduÅ‚ami OLED, które w zależnoÅ›ci od wybranego trybu jazdy i sytuacji zmieniajÄ… intensywność Å›wiecenia, gÅ‚Ä™biÄ™ Å›wiecenia, a także ksztaÅ‚t tworzony przez diody i moduÅ‚y. Ponieważ moduÅ‚y OLED majÄ… zaledwie 1,4 mm gruboÅ›ci, możliwoÅ›ci kompozycyjne i stylistyczne otwierajÄ…ce siÄ™ przed designerami wydajÄ… siÄ™ dziÅ› nieograniczone.
Przednie lampy laserowe w tym samochodzie koncepcyjnym zapowiadajÄ… kolejny etap rewolucji laserowej w oÅ›wietleniu gÅ‚ównym. BMW dostarcza swym klientom już od 4 miesiÄ™cy samochody z laserowymi lampami gÅ‚ównymi w modelu BMW i8. Lampy laserowe pozwalajÄ… na niezwykle jaskrawe oÅ›wietlenie przedpola na odlegÅ‚ość 600 m – 2-, a nawet 3-krotnie wiÄ™ksze niż w konwencjonalnych lampach halogenowych, ksenonowych czy LED-owych – przy intensywnoÅ›ci nawet 10-krotnie wiÄ™kszej i 30% niższym poborze energii niż w przypadku i tak superekonomicznych lamp LED. W modelu i8 lamy te majÄ… dwa tryby – wÅ‚Ä…czone i wyÅ‚Ä…czone. DziÄ™ki aktywnemu systemowi kamer i aktuatorów można jednak pozostawić je zawsze w trybie wÅ‚Ä…czonym, a system bÄ™dzie dbaÅ‚, byÅ›my nie oÅ›lepiali innych kierowców, automatycznie i bÅ‚yskawicznie przeÅ‚Ä…czajÄ…c miÄ™dzy trybami.
MożliwoÅ›ci lamp w prototypie BMW M4 Concept Iconic Lights sÄ… już o wiele wiÄ™ksze: zintegrowane z systemem ConnectedDrive, sÄ… w stanie w proaktywny sposób np. doÅ›wietlać zakrÄ™ty, zanim jeszcze skrÄ™cimy kierownicÄ… – w oparciu o dane z systemu GPS i map nawigacji. PotrafiÄ… wybiórczo i inteligentnie oÅ›wietlić punktowo czÅ‚owieka lub zwierzÄ™ wykryte przez czujniki podczerwieni systemu jazdy nocnej NightView, pozwalajÄ…c kierowcy zobaczyć takÄ… żywÄ… przeszkodÄ™ już z odlegÅ‚oÅ›ci 100 m.
Jednym z najciekawszych rozwiÄ…zaÅ„ jest tu jednak aktywna funkcja diod laserowych „High Power”, które sÅ‚użą do wyÅ›wietlania informacji przydatnych kierowcy bezpoÅ›rednio na drodze przed samochodem, dziÄ™ki czemu kierowca może siÄ™ skupić na ruchu drogowym nawet w ciemnoÅ›ciach. Funkcja ta pozwala m.in. wesprzeć kierowcÄ™ w przypadku, kiedy droga siÄ™ zwęża lub jeÅ›li sÄ… na niej jakieÅ› przeszkody, zmniejszajÄ…ce przestrzeÅ„ na przejechanie samochodem (ograniczenia przy remontach, obecność sprzÄ™tu remontowego na drodze itp.). Systemy kamer wykrywajÄ… zwężenie lub utrudnienia i z wyprzedzeniem informujÄ… o tym kierowcÄ™, wyÅ›wietlajÄ…c na nawierzchni drogi symboliczne zwężenie, pokazujÄ…ce przestrzeÅ„ przed autem w zestawieniu z szerokoÅ›ciÄ… samochodu.