To kolejny przykÅ‚ad udanej wspóÅ‚pracy dwóch marek po opracowanych wspólnie modelach Buick Encore i Opel Mokka, Buick Verano i Opel Astra sedan, a także Buick Regal i Opel Insignia.
„Opel Cascada zostaÅ‚ zaprojektowany w naszym MiÄ™dzynarodowym Centrum Rozwoju Technicznego w Rüsselsheim, gdzie ponad 6 000 inżynierów pracuje nad modelami Opla i produktami dla innych marek GM. Nieustannie poszukujemy synergii i cieszymy siÄ™, że Cascada trafia na kolejny rynek, tym razem jako Buick. Dowodzi to wysokiego poziomu kompetencji naszej kadry inżynierskiej i pozwoli zwiÄ™kszyć wykorzystanie mocy produkcyjnych fabryki w Gliwicach” - mówi dr Karl-Thomas Neumann, dyrektor generalny Opel Group.
Buick Cascada jest napędzany wydajnym silnikiem 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 200 KM. Czterocylindrowa jednostka rozwija maksymalny moment obrotowy 300 Nm. Przednie zawieszenie z kolumnami HiPerStrut (High Performance Strut) gwarantuje precyzję prowadzenia i komfort jazdy. Turbodoładowanemu silnikowi najnowszej generacji towarzyszy sześciobiegowa przekładnia automatyczna.
Otwarcie elektrycznie sterowanego brezentowego dachu zajmuje zaledwie 17 sekund. Mechanizm dziaÅ‚a także w czasie jazdy, przy prÄ™dkoÅ›ci do 50 km/h. Czteromiejscowy model przeznaczony na rynek amerykaÅ„ski ma luksusowe wyposażenie obejmujÄ…ce 20-calowe obrÄ™cze kóÅ‚ ze stopów lekkich i fotele ze skórzanÄ… tapicerkÄ…, które automatycznie przesuwajÄ… siÄ™ do przodu, aby uÅ‚atwić zajÄ™cie miejsca na tylnej kanapie. InteresujÄ…cym elementem wyposażenia jest także system multimedialny IntelliLink z siedmiocalowym ekranem dotykowym.
WprowadzajÄ…c CascadÄ™ na rynek, Buick oferuje Amerykanom produkt wzbudzajÄ…cy wiele emocji - to pierwszy kabriolet tej marki od 25 lat. W latach 2009–2013 sprzedaż kabrioletów w USA wzrosÅ‚a o 3 proc., do ponad 131 000 egzemplarzy. Segment ten cechuje siÄ™ wysokÄ… lojalnoÅ›ciÄ… klientów: 37 proc. z nich decyduje siÄ™ na taki rodzaj nadwozia również przy zakupie kolejnego samochodu. JednoczeÅ›nie ponad dwie trzecie wÅ‚aÅ›cicieli kabrioletów zmienia markÄ™ pojazdu, wiÄ™c Buick Cascada ma spore szanse na przejÄ™cie części klientów konkurencji.
„Przez najbliższe lata bÄ™dziemy Å›ciÅ›le wspóÅ‚pracować z Buickiem we wszystkich aspektach, w których jest to uzasadnione” - mówi dr Karl-Thomas Neumann. To racjonalne podejÅ›cie, zgodnie z którym marki reprezentujÄ… podobne wartoÅ›ci, ale nie wchodzÄ… sobie w drogÄ™ na zagranicznych rynkach: Buick jest sprzedawany w Ameryce PóÅ‚nocnej i Chinach, a Opel gÅ‚ównie w Europie. GM zapowiedziaÅ‚ już uruchomienie produkcji nowego modelu marki Buick w Rüsselsheim jeszcze w tej dekadzie. „Pozwoli to zwiÄ™kszyć wykorzystanie mocy produkcyjnych zakÅ‚adów w Rüsselsheim, a tym samym poprawić ich wydajność” - dodaje dr Neumann.
Ale to nie wszystko: również australijska marka Holden skorzysta na globalnej strategii GM. W tym roku firma Opel rozpocznie eksport pojazdów do Australii i Nowej Zelandii. Oprócz modelu Holden Astra GTC i jego szczególnie usportowionej wersji VXR oraz flagowej Insignii do eksportu trafi także Holden Cascada. Dr Neumann mówi: „Cascada bÄ™dzie dostÄ™pna pod trzema markami na trzech kontynentach - to bardzo miÅ‚a perspektywa i kolejny dowód atrakcyjnoÅ›ci naszego dużego kabrioletu”.
W Europie Cascada cieszy siÄ™ uznaniem zarówno klientów, jak i branżowych mediów, o czym Å›wiadczÄ… liczne nagrody, miÄ™dzy innymi, Plus X przyznana w Niemczech i ZÅ‚ota Kierownica w Szwajcarii. W Portugalii Turbo Magazine uznaÅ‚ CascadÄ™ za Kabriolet Roku 2014.