Te doskonaÅ‚e wyniki potwierdzajÄ… postÄ™p, jakiego w ostatnich miesiÄ…cach dokonano w pracach nad autem, a także Å›wiadczÄ… o ciężkiej pracy wykonanej przez caÅ‚y zespóÅ‚ w celu zmniejszenia straty do konkurencji.
Niestety, mimo doskonaÅ‚ego przygotowania team nie byÅ‚ w stanie wykorzystać obiecujÄ…cych osiÄ…gów swoich aut na krótkim torze Goldenport Park Circuit. Za sprawÄ… nieprzewidzianych incydentów podczas wyÅ›cigu, kierowcy Castrol Honda World Touring Car Team bÄ™dÄ… musieli poczekać do rundy w Szanghaju, aby zaprezentować potencjaÅ‚ swoich samochodów.
„Brak szczęścia i nieprzewidziany splot wydarzeÅ„ podczas wyÅ›cigu zadziaÅ‚aÅ‚y na naszÄ… niekorzyść, przy czym na rozpad naszej strategii wpÅ‚ynęły też inne okolicznoÅ›ci. MyÅ›lÄ™ o Tiago, który aż do rozegrania drugiej sesji kwalifikacyjnej byÅ‚ na czele rankingu, po czym spadÅ‚ niemal na koniec, a także o Gabriele, który nie wykorzystaÅ‚ przewagi, jakÄ… dawaÅ‚o mu drugie miejsce w stawce. Musimy wiÄ™c zbadać, co poszÅ‚o nie tak w tych dwóch przypadkach, ponieważ mogliÅ›my uzyskać doskonaÅ‚e rezultaty i potwierdzić wysoki poziom przygotowania Civiców WTCC. Jednakże - pomimo kiepskich wyników -jestem przekonany, że zmierzamy we wÅ‚aÅ›ciwym kierunku,” wyjaÅ›niÅ‚Alessandro Mariani, dyrektor zespoÅ‚u J.A.S. Motorsport.
Daisuke Horiuchi, lider projektu ds. jednostki napÄ™dowej WTCC przy dziale badawczo-rozwojowym Hondy, powiedziaÅ‚: „Rezultaty uzyskane w ten weekend nie odzwierciedlajÄ… możliwoÅ›ci Civiców WTCC, ale widać, że rywalizacja w Pekinie byÅ‚a dla nas punktem zwrotnym w tym sezonie. Po przeprowadzeniu wielu sesji testowych staÅ‚o siÄ™ jasne, że dokonaliÅ›my ogromnego postÄ™pu w zakresie osiÄ…gów. Naszym celem jest kontynuowanie prac rozwojowych w Szanghaju, aby przygotować siÄ™ do startów na torze Suzuka.”
NiezwÅ‚ocznie po wyÅ›cigu w Pekinie zawodnicy WTCC udali siÄ™ w liczÄ…cÄ… 1 100 kilometrów podróż do Szanghaju. W przyszÅ‚y weekend odbÄ™dzie siÄ™ trzecie spotkanie WTCC na szybkim, 5,4-kilometrowym torze Shanghai International Circuit, na którym w zeszÅ‚ym roku zespóÅ‚ Hondy osiÄ…gnÄ…Å‚ jedno ze swoich najbardziej spektakularnych zwyciÄ™stw. Na najwyższym stopniu podium – po raz pierwszy - stanÄ…Å‚ tam Tiago Monteiro, a kolejne miejsca zajÄ™li Gabriele Tarquini i Norbert Michelisz!
„To byÅ‚o piÄ™kne zwyciÄ™stwo”,wspomina kierowca z Portugalii, który w latach 2006 i 2007 uczestniczyÅ‚ w Grand Prix Chin. „W ubiegÅ‚ym roku wystartowaÅ‚em do drugiego wyÅ›cigu z pole position, przejÄ…Å‚em prowadzenie już w pierwszym zakrÄ™cie, a po przejechaniu dziesiÄ™ciu okrążeÅ„ przekroczyÅ‚em liniÄ™ mety na pierwszym miejscu. To zawsze bÄ™dzie wspaniaÅ‚e wspomnienie dla mnie, moich kolegów i caÅ‚ego zespoÅ‚u Hondy.”
Można wiÄ™c przypuszczać, że Hondy Civic WTCC z Gabriele Tarquinim, Tiago Monteiro i kierowcami prywatnych zespoÅ‚ów - Norbertem Micheliszem i Mehdi Bennanim za sterami, przyciÄ…gnÄ… w Szanghaju wiele uwagi, szczególnie przy uwzglÄ™dnieniu faktu, iż Hondzie udaÅ‚o siÄ™ znaczÄ…co zmniejszyć stratÄ™ do konkurencji.
„Tor w Szanghaju ma szybkie zakrÄ™ty i strefy wymagajÄ…ce ostrego hamowania”wyjaÅ›nia Gabriele Tarquini. „Ustawienia podwozia i silnika w naszych autach sÄ… w porzÄ…dku, gdyż w ubiegÅ‚y weekend prawie zdoÅ‚aÅ‚em wywalczyć pole position. Uważam zatem, że potwierdzimy nasze możliwoÅ›ci. Damy z siebie wszystko, a ja bÄ™dÄ™ walczyÅ‚ o pierwsze zwyciÄ™stwo dla Hondy Civic WTCC!”