Największym rynkiem zbytu Chevroleta pozostają Stany Zjednoczone, gdzie firma sprzedała łącznie 1,85 mln pojazdów. Inne rynki, stanowiące ponad 60% całkowitego wolumenu sprzedaży marki, to m.in.: Brazylia (643 000), Chiny (627 000), Rosja (205 000), Korea Południowa (125 000) i Indie (92 000). We wszystkich tych miejscach zanotowano wzrost sprzedaży w wyniku wprowadzenia do oferty nowych modeli.
„Jesteśmy obecnie świadkami najbardziej agresywnej strategii wprowadzania na rynek nowych modeli samochodów w historii Chevroleta, co pomogło nam ustanowić dziewiąty z kolei rekordowy kwartał globalnej sprzedaży”, powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe.
Docherty zapewniła, że w oparciu o nowe globalne hasło marki „Find New Roads”, odzwierciedlające ducha pomysłowości zapisanego w genach Chevroleta, firma będzie kontynuowała ofensywę rynkową, wprowadzając do sprzedaży w 2013 roku dwadzieścia nowych lub gruntownie zmodernizowanych samochodów, w tym nową generację Corvette Stingray, modele Silverado i Impala, a także Traxa – nowego niewielkiego SUV-a.
Chevrolet buduje wizerunek globalnej marki oferując takie samochody, jak niewielki Spark, miejski Sonic/Aveo, kompaktowy Cruze, sedan Malibu, a także crossovery i pickupy, jak Spin, Trax, Orlando i Colorado, które spełniają oczekiwania użytkowników na całym świecie i sprawdzają się w zróżnicowanych warunkach drogowych.
Najlepiej sprzedającym się modelem Chevroleta w 2012 roku był kompaktowy sedan Cruze, który trafił do ponad 755 000 klientów na całym świecie. Od debiutu tego modelu w 2009 roku sprzedano łącznie ponad 1,9 mln egzemplarzy. Chevrolet Cruze z silnikiem wysokoprężnym zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych w drugim kwartale tego roku.
Dziesięć głównych rynków zbytu samochodów Chevroleta w 2012 roku:
Rynek
|
Łączna sprzedaż w 2012 r.
|
Stany Zjednoczone
|
1 850 000
|
Brazylia
|
643 000
|
Chiny
|
627 000
|
Rosja
|
205 000
|
Meksyk
|
179 000
|
Kanada
|
139 000
|
Argentyna
|
134 000
|
Korea Południowa
|
125 000
|
Uzbekistan
|
123 000
|
Indie
|
92 000
|
W ujęciu korporacyjnym, sprzedaż koncernu GM w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 3,2% oraz o 10,1% w ramach International Operations w porównaniu z rokiem 2011.
Podsumowanie globalnej sprzedaży General Motors
|
Sprzedaż
2012
|
Sprzedaż
2011
|
Zmiana %
|
North America
|
3 018 576
|
2 925 256
|
3,2
|
Europe
|
1 607 176
|
1 750 599
|
(8,2)
|
South America
|
1 046 594
|
1 066 402
|
(1,9)
|
International Operations
|
3 613 645
|
3 281 245
|
10,1
|
Łącznie na świecie
|
9 285 991
|
9 023 502
|
2,9
|
GM North America = Stany Zjednoczone, Kanada, Meksyk oraz inne rynki północnoamerykańskie
GM w Europie = Europa Zachodnia, Środkowa i Wschodnia oraz Rosja i Wspólnota Niepodległych Państw
GM International Operations = Azja-Pacyfik, Afryka Północna, Afryka Subsaharyjska oraz Bliski Wschód
Uwaga: Iran, Korea Północna, Syria i Sudan są wyłączone ze statystyk sprzedaży i kalkulacji udziału w rynku