„Widok transporterów wype艂nionych modelami Stingray zmierzaj膮cymi do klientów we wszystkich zak膮tkach kraju jest niesamowity”, powiedzia艂 Dave Tatman, manager fabryki General Motors w Bowling Green. „Wszyscy pracownicy zak艂adu w Bowling Green s膮 dumni z nowej Corvette Stingray, co wida膰 równie偶 w wysokiej jako艣ci wykonania ka偶dego egzemplarza i dba艂o艣ci o ka偶dy detal”.
Fabryka w Bowling Green wyprodukowa艂a oko艂o 1 000 sztuk modelu Corvette Stingray z przeznaczeniem dla klientów indywidualnych. Wi臋kszo艣膰 z tych aut ma trafi膰 do dilerów w ci膮gu kilku najbli偶szych tygodni. Corvette Stingray 2014 to siódma generacja samochodu sportowego Chevroleta, który od czerwca 1981 roku jest budowany wy艂膮cznie w fabryce w Bowling Green.
Zak艂ad w Bowling Green zosta艂 poddany modernizacjom wartym 131 milionów dolarów, z czego oko艂o 52 miliony dolarów przeznaczono na now膮 nadwoziowni臋 do produkcji aluminiowej ramy pojazdu. Proces wytwarzania tego nowego komponentu po raz pierwszy w dziejach odbywa si臋 na miejscu w fabryce.
殴ród艂em nap臋du jest silnik V8 LT1 o pojemno艣ci 6,2 l wspó艂pracuj膮cy z siedmiobiegow膮 przek艂adni膮 manualn膮 wyposa偶on膮 w technologi臋 aktywnego dostosowywania obrotów. Chevrolet Corvette Stingray 2014 wyposa偶ony w sportowy uk艂ad wydechowy rozwija 460 KM (343 kW) mocy przy 6000 obr./min oraz 630 Nm (465 lb-ft) maksymalnego momentu obrotowego przy 4600 obr./min. Jest to wi臋c najmocniejszy standardowy Chevrolet Corvette w historii, przyspieszaj膮cy od 0 do 96 km/h w czasie poni偶ej czterech sekund. Charakteryzuje si臋 równie偶 ni偶szym zu偶yciem paliwa ni偶 poprzednik.
Chevrolet Corvette siódmej generacji wejdzie do sprzeda偶y w wybranych krajach europejskich pod koniec tego roku. Eksperci ds. technicznych Chevroleta prowadz膮 obecnie gruntowne testy dwóch egzemplarzy tego modelu na europejskich drogach w zró偶nicowanych warunkach eksploatacji.