FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1678 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1138 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Citroen C4 WRC wkracza do gry
Autor: PM  Dodano: 2007-01-22
Wyświetlono: 3263 razy
Po rocznej przerwie Citroen oficjalnie wraca do rywalizacji w cyklu WRC, zgłaszając do Rajdu Monte Carlo, inaugurującego sezon 2007 Rajdowych Mistrzostw Świata, dwa nowe C4 WRC (załogi Sébastien Loeb/Daniel Elena oraz Dani Sordo/Marc Martí).


Zarówno dla zespołu Citroen Sport, jak i trzykrotnych Mistrzów Świata – Sébastiena Loeba i Daniela Eleny, starty w tym najstarszym rajdzie w kalendarzu WRC były w ostatnich latach udane. Zdominowali rywalizację w 2002 r., następnie trzykrotnie triumfowali w latach 2003, 2004 i 2005. Z kolei rok temu, jadąc Xsarą w barwach teamu Kronos, po nadrobieniu początkowych strat, wygrali większość odcinków specjalnych i finalnie zajęli 2. miejsce.

Wkraczanie w nowy sezon nowym samochodem to zawsze ambitne wyzwanie. „W C4 WRC włożyliśmy mnóstwo pracy. Wiemy, że ma większe możliwości niż Xsara, ale nie mamy jeszcze pełnego obrazu”, komentuje Guy Fréquelin. Skalę trudności zadania potęguje fakt, że debiut C4 przypadnie w zmodyfikowanym w tym roku Rajdzie Monte Carlo, jednej z najtrudniejszych spośród 16 rund sezonu. Ekipa Citroën Sport jest w pełni świadoma rangi czekającego ją egzaminu. Prace, mające maksymalnie zwiększyć szanse obu załóg, trwają już od roku.

W staraniach o to, by ustrzec się przykrych niespodzianek i zapewnić nowemu C4 optymalne warunki debiutu, ważna rola przypadła kierowcom Citroen Sport. W ramach programu badawczo - rozwojowego Za kierownicą C4, oprócz Sébastiena Loeba, zmieniali się Juuso Pykälisto, Philippe Bugalski, André Bourdon i Kris Meeke. Sébastien, już w pełni formy po kontuzji odniesionej wskutek upadku na rowerze górskim, pod koniec ubiegłego roku wziął udział w kilku sesjach próbnych. Testował C4 w różnych warunkach, szczególnie takich, jakich spodziewać się można podczas Monte Carlo. W próbach aktywnie uczestniczył także Dani Sordo, szczęśliwy z nominacji na drugiego kierowcę zespołu w sezonie 2007. Zdaniem Xaviera Mestelan-Pinon, kierownika technicznego Citroen Sport, długi okres przygotowań był bardzo owocny, ale i tak ekipa obserwować będzie pierwszy start nowego samochodu z dozą ostrożności. „Jesteśmy zadowoleni z programu testowego, jednak do Monte Carlo trzeba podchodzić z respektem. Nie wiemy, jak nasz samochód wypadnie na tle konkurencji. Mamy powody, by ufać w jego niezawodność, ale ostrożność w prognozach zawsze jest wskazana”.

W tym roku organizatorzy Monte Carlo postanowili wrócić do najciekawszych rozdziałów z bogatej historii tego rajdu. Jego bazę i główny park serwisowy rozlokowano w Valence. Jest szansa na to, że w regionie Vercors (czwartek wieczorem) i Ardèche zawodnicy napotkać mogą warunki zimowe, a na całej trasie będą one tak zróżnicowane, że – zgodnie ze swą tradycją – rajd okaże się surową i nieprzewidywalną próbą. I choć wszyscy zadają sobie pytania: czy porywisty wiatr, wiejący często na płaskowyżu wokół Lachamp-Raphaël, przyniesie opady śniegu? Czy pętla Saint Bonnet le Froid – wysunięta najdalej na północ z całej trasy – będzie równie oblodzona jak w dawnych latach? Jakie opony będą najodpowiedniejsze na 46-kilometrowy oes przez trzy przełęcze górskie między Saint Pierreville a Antraigues? Odpowiedzi na nie poznamy zapewne dopiero na mecie.

Sébastien i Dani muszą nie tylko poznać nowy samochód w warunkach rajdowych na nieznanych, trudnych odcinkach, ale także w dziedzinie wyboru opon nie ominą ich trudne decyzje. Mogą jednak liczyć na bogate doświadczenie zespołu Citroën Sport i ekipy technicznej marki BFGoodrich oraz na klasę jej produktów. Przygotowania do tej edycji Monte Carlo zawierają tyle niewiadomych, że nawet Guy Fréquelin, znawca potencjalnych pułapek rejonu Ardèche, jest bardziej powściągliwy niż zazwyczaj.. „Dla Citroëna jest wiele niewiadomych. To bardzo nietypowy rajd. Mimo tego naszym celem jest próbować sięgnąć po zwycięstwo”, mówi Fréquelin.


Na nasze pytania odpowiadają...

…Guy Fréquelin:

Z jakim nastawieniem zespół przystępuje do rywalizacji w nowym sezonie?

Citroën Sport jest nastawiony podobnie jak przed początkiem sezonu 2003. Po rocznej przerwie, gdy Citroën nie startował oficjalnie, czujemy się tak, jakbyśmy zaczynali od nowa. Członkowie zespołu są pod silną presją. Jesteśmy skupieni, uważni i gotowi na wszystko, co może nastąpić, ale też niecierpliwi, aby poznać efekty naszych przygotowań.

Powrót fabrycznego zespołu Citroëna następuje równocześnie z przywróceniem w Monte Carlo legendarnych odcinków, które współtworzyły wielką tradycję tego rajdu. Czy to komplikuje wasze zadanie?

O tym, czy te zmiany nam pomogą, czy przeszkodzą, będziemy wiedzieli dopiero na mecie. Monte Carlo to niewątpliwie najtrudniejsza runda w całym sezonie. To także rajd, w którym zawodnicy pokonują największe odległości na oponach niedostosowanych do warunków na trasie. Tam z założenia trzeba iść na kompromis. Odcinki są długie, a warunki tak zmienne, że jazda na niewłaściwych oponach jest wliczona w grę. Na pewno wymaga to ode mnie więcej trudnych decyzji niż na innych rajdach. Ale mój główny niepokój, to zbieg dwóch wielkich wyzwań: musimy poznać nowe C4 WRC w warunkach rajdowych, a jednocześnie walczyć na trasach, których nie znamy.

Co Pan pamięta z odcinków w rejonie Ardèche?

Z czasów, gdy jeździłem tam jako zawodnik, pamiętam trudną, ale piękną walkę na trasach.
Mam doskonałe wspomnienie z tych odcinków specjalnych, które najprawdopodobniej nadal są bardzo selektywne dla zawodników.

Sezon 2007 to także szereg nowych przepisów. Co Pan sądzi o zmianach w regulaminie?

Na przykład przepisy dotyczące zasady „superally” zmodyfikowano głównie po to, by uniknąć takiej sytuacji, jaka zdarzyła się z Sébastianem na ubiegłorocznym Monte Carlo. Na pewno poważnym wyzwaniem technicznym jest obowiązek przejechania trzech rajdów na jednym silniku, podobnie jak limit dwóch skrzyń biegów na dwie rundy. Ale te zmiany mają przynieść oszczędności, o które sami prosiliśmy, zatem teraz do nas należy zapewnienie takiej niezawodności, by dać sobie radę w świetle nowych przepisów.


…Sébastien Loeb:

Czy wyleczyłeś już kontuzję ręki?

Nie odzyskałem jeszcze pełni sił, niektóre ruchy sprawiają mi trudność. Nie mam jeszcze odpowiednio szybkich reakcji, ale z każdym dniem jest coraz lepiej. Ręka boli mnie tylko przy nagłych ruchach. Mam za sobą setki kilometrów testowych, które pokazały, że kontuzja nie wpływa na moje tempo. W każdym razie zamierzam pojechać tak, jak gdyby wszystko było w porządku. Zobaczymy z jakim skutkiem.

Jakie są twoje wrażenia z ostatnich przed rajdem testów C4 WRC?

Nie mam jeszcze tylu doświadczeń z C4, ile z Xsarą. Ogólnie, wrażenia są dobre. Mocnymi stronami C4 jest jego doskonałe wyważenie i czułość reagowania. W moim przekonaniu wykonaliśmy wystarczająco dużo testów i mamy powody do optymizmu, ale zawsze powtarzam, że prawdziwe granice możliwości samochodu poznamy dopiero podczas rywalizacji na trasie…Wiem, że podczas rajdu zbiorę nowe informacje na temat C4.

Na ile motywuje cię to, że w tym roku rajd Monte Carlo rozegrany zostanie częściowo na dawnych odcinkach, które przeszły do legendy? Daniel Elena poznał je jako zawodnik. Co mówi na ten temat? Czy w tych warunkach można myśleć o wyrównaniu rekordu Sandra Munari, Waltera Röhrla i Tommiego Mäkinena, którzy wygrali po cztery Monte Carlo?

Fakt, że muszę poznawać C4 na odcinkach, których nie znam, trochę komplikuje sprawę. Dużo nowych rzeczy zbiegnie się naraz. Nie mam pojęcia, jak wyglądają te trasy. Nie rozmawiałem o tym z Danielem. To prawda, że w tegorocznej edycji rajd wraca na swoje klasyczne tereny, ale przecież znikł z programu najsłynniejszy odcinek – mam na myśli Col de Turini. Czyli jedno kosztem drugiego. Oprócz samej zmiany nie wiem, czy coś zyskaliśmy. Być może są większe szanse, że pojedziemy po śniegu, a to byłoby w duchu Monte Carlo. Z drugiej strony, od mieszkańców tych okolic wiem, że jeżeli śnieg nie spadnie, odcinki te będą niezwykle szybkie. Co do wyrównywania rekordów nawet o tym nie myślałem. Najważniejsze będzie przekonać się, na ile konkurencyjny jest nowy C4. Moim osobistym celem jest oczywiście wygrać ten rajd, w którym w poprzednich latach wiodło mi się tak dobrze. Jeżeli przy okazji uda się wyrównać rekord, to tym lepiej.


...i Dani Sordo:

Jakie są twoje wrażenia z testów nowego C4 WRC w przededniu rajdu Monte Carlo?

Bardzo dobre! Od pierwszej jazdy testowej czuję wielki potencjał tego samochodu, a w międzyczasie następowały ciągłe udoskonalenia. Niemal z dnia na dzień auto było coraz lepsze. Prace te nie są jeszcze zakończone, ale samochód jest już bardzo szybki na asfalcie i na luźnych nawierzchniach. Jako kierowca widzę duże różnice między C4 a Xsarą, która była trochę jak gokart. Nowy samochód jest bardziej stateczny. Siedzę w nim odsunięty dalej do tyłu, co zmienia mój sposób widzenia drogi. Wszystko wydaje się większe… W C4 nie czuję się jeszcze tak swobodnie jak w Xsarze, ale stopniowo jeżdżę z coraz większą precyzją i coraz lepiej panuję nad autem. Jestem pewien, że po kilku startach będę znał C4 jak własną kieszeń.

Jak traktujesz Monte Carlo? Czy jest dla ciebie szczególną rundą?

To rajd legenda, który w tym roku będzie równie trudny. Dla mnie najważniejszą sprawą będą opony. Warunki mogą się zmieniać bardzo szybko, nawet z kilometra na kilometr. Nie przepadam za takimi sytuacjami. Mam nadzieję, że nie będzie za dużo śniegu, bo nie wypróbowałem, na co mnie stać nowym autem na takich nawierzchniach. Niemniej, w pełni wierzę w doświadczenie ekipy technicznej BFGoodrich. Nasz zespół i Sébastien też świetnie się na tym znają. Razem na pewno dobrze wybierzemy opony. Na temat odcinków wiem tylko tyle, ile mówią inni. Jeżeli pogoda okaże się zmienna, mamy przed sobą kilka dni naprawdę pełnych wrażeń.

Jaki cel stawiasz przed sobą na Monte Carlo, a bardziej ogólnie, co czujesz przed nowym sezonem?

Monte Carlo to rajd, na którym liczy się nie tylko kierowca. Wynik zależy w dużej mierze od doskonałego funkcjonowania całego zespołu. Mam na myśli wywiad o stanie oblodzenia tras, meteorologów, ekipę techniczną i ludzi z BFGoodrich. Moim celem na Monte Carlo jest utrzymanie auta na drodze od startu, aż do mety i zdobycie dla Citroëna jak największej liczby punktów. Właściwie to samo mogę powiedzieć o całym sezonie. Wygrywanie rajdów i mistrzostwo w klasyfikacji kierowców to zadanie dla Sébastiena. Natomiast naszą wspólną misją jest zapewnienie zespołowi fabrycznemu Citroëna zwycięstwa w klasyfikacji konstruktorów. Z mojego punktu widzenia na razie jest za wcześnie, bym miał ryzykować. Najpierw muszę zdobyć więcej doświadczenia.


Rajd Monte Carlo 2007 w skrócie:

• W tym roku rajd Monte Carlo odbędzie się po raz 75. Żadna inna runda Rajdowych Mistrzostw Świata nie ma tak długiej tradycji.
• Łączna długość trasy tegorocznej edycji rajdu wynosi 1.185 km, w tym 328 km podzielonych na 14 odcinków specjalnych (7 różnych, przejeżdżanych po dwa razy) plus superoes.
• Baza rajdu znajduje się w mieście Valence we francuskim departamencie Drôme (Delfinat). Odcinki zaplanowano w paśmie Alp Francuskich, schodzących ku dolinie Rodanu, oraz w Owernii. W Monako odbędzie się superoes i uroczystość zakończenia rajdu.
• Park serwisowy znajduje się na terenie Centrum Wystawienniczego (Parc des Expositions) w Valence; w pobliżu ulokowała się baza rajdu wraz z biurem prasowym i zadaszonym parkiem zamkniętym.
• Nowością jest powrót odcinków rajdu, po dziesięcioletniej przerwie, na legendarne trasy górskich rejonów Vercors i Ardèche. W programie przewidziano odcinki, które współtworzyły wielką legendę Monte Carlo, m.in. Le Burzet, Saint Bonnet le Froid i Saint Jean en Royans. Nie będzie natomiast żadnych odcinków w górach na północ od Nicei. Trasę superoesu, podobnie jak w 1997 r., wytyczono wzdłuż nabrzeża portowego w Monako, ma więc wspólny przebieg z częścią trasy Grand Prix, wykorzystywanej w wyścigach Formuły 1.
• Za ciekawostkę uznać można fakt, że choć wiele nazw odcinków brzmi znajomo dla znawców historii tego rajdu, tylko dwa z nich przebiegały dawniej trasą identyczną, jak zaplanowana w tym roku: odcinek inauguracyjny Saint Jean en Royans (po raz ostatni wykorzystany w 1990 r.; rekordowy czas przejazdu: 14 min 48 s w 1988 r.) oraz pętla Saint Bonnet le Froid (po raz ostatni wykorzystany w 1997 r.; rekordowy czas: 13 min 27 s w 1996 r.). Wszystkie pozostałe odcinki są w zasadzie nowe, choć niektóre częściowo pokrywają się z trasami przejeżdżanymi przez zawodników w tej lub innej dawnej edycji rajdu; przykładem środkowa część OS 2. Odcinek 3/6 z Saint Pierreville do Antraigues jest nowy, natomiast zjazd z Col de la Fayolle do Antraigues to klasyk. Fragment drogi między Le Burzet a Lachamp-Raphaël (OS 4/7) bywał dawniej częścią oesu Burzet-Burzet, jeżdżoną w przeciwnym kierunku. Odcinek Saint Martial-Beleac (OS 5/8) wytyczono po raz pierwszy, choć ta boczna droga wykorzystywana była czasami jako wariant trasy testowej przed oesem Burzet. Odcinek 9/12 w Lalouvesc jest praktycznie identyczny jak rozegrany w 1997 r., z kolei OS 11/14 Lamastre-Grozon jako jedyny zupełnie nie ma precedensu. Trasę superoesu w Monako zmodyfikowano w stosunku do wersji z 1997 r., kiedy to rozegrano go po raz ostatni.
• Silniki napędzające samochody w rajdzie Monte Carlo będą musiały wystarczyć także na rajdy Szwecji i Norwegii.
• Dla każdego samochodu w rajdzie Monte Carlo obowiązuje limit dwóch skrzyń biegów.
• Opony: maksymalny limit na każdego kierowcę to 80 szt. opon na nawierzchnie asfaltowe i 40 szt. śniegowych, jednak spośród nich wykorzystać można w sumie tylko 50 (wliczając odcinek testowy). Listę kodów paskowych i wzorów bieżnika zgłoszonych opon śniegowych zamknięto 12 stycznia; datą zamknięcia analogicznej listy opon na asfalt jest 15 stycznia. W całej imprezie obowiązuje limit trzech wzorów bieżnika.
• Zapoznanie z trasami odcinków (dwa przejazdy na każdy odcinek) odbyło się we wtorek 15 i w środę 16 stycznia. Z trasą superoesu zapoznawać się wolno wyłącznie pieszo, w niedzielę 21 stycznia od godz. 8 rano.
• Odcinek testowy, czyli shakedown, odbędzie się w czwartek 18 stycznia (w godz. 8:00-12:00). Minipark serwisowy rozlokuje się w Mauves (16 km na północny-zachód od Valence), a trasę długości 5,2 km wytyczono na drodze nr D219 między Mauves a Plats.
• Oficjalne rozpoczęcie imprezy nastąpi w czwartek o godz. 18:00 (start pierwszej załogi) na Place du Champ de Mars w centrum Valence.
• Etap 1 (czwartek 18 stycznia): trasa 171,42 km, w tym dwa odcinki specjalne o łącznej długości 46,40 km. Start w Valence o godz. 18:00. OS 1 (Saint Jean en Royans/Col de Lachau, 28,52km); OS 2 (La Cime du Mas/Col de Gaudissant, 17,88km). Serwis A w Centrum Wystawienniczym w Valence (21:31, 45 minut). Ostatni samochód w parc ferme o godz. 23:45.
• Etap 2 (piątek 19 stycznia): 550,02 km, w tym 3 odcinki specjalne przejeżdżane po dwa razy, o łącznej długości 150,62 km. Wyjazd z parc ferme od godz. 6:50. Serwis B (06:50, 10 minut). OS 3 (Saint Pierreville/Antraigues, 46,02 km). Serwis dodatkowy w Vals les Bains (9:25, 15 minut). OS 4 (Burzet/Lachamp-Raphaël, 16,48 km) i OS 5 (Saint Martial/Le Chambon/Beleac, 12,81 km). Komasacja w Valence (12:58, 30 minut). Serwis C (13:28, 30 minut). OS 6 (Saint Pierreville-Antraigues). Serwis dodatkowy w Vals les Bains (16:23, 15 minut). OS 7 (Burzet/Lachamp-Raphaël) i OS 8 (Saint Martial/Le Chambon/Beleac). Serwis D (19:56, 45 minut). Ostatni samochód w parc ferme o godz. 22:10.
• Etap 3 (sobota 20 stycznia i niedziela 21 stycznia): 463,38 km, w tym 7 odcinków specjalnych (trzy przejeżdżane po dwa razy plus superoes) o łącznej długości 131,52 km. Wyjazd z parc ferme od godz. 6:00. Serwis E (6:00, 10 minut). OS 9 (La Batie d'Andaure/Lalouvesc, 19,57 km), OS 10 (Saint Bonnet le Froid/Saint Bonnet le Froid, 25,93 km) i OS 11 (Lamastre/Saint Barthélémy-Grozon, 18,76 km). Komasacja w Valence (10:57, 15 minut). Serwis F (11:12, 30 minut). OS 12 (La Batie d'Andaure/Lalouvesc), OS 13 (Saint Bonnet le Froid/Saint Bonnet le Froid) i OS 14 (Lamastre/Saint Barthélémy-Grozon). Serwis G (16:29, 45 minut). Ostatni samochód w parc ferme w Monako o godz. 00:45. Niedziela rano: OS 15 (superoes w Monako, 2,8km).
• Superoes: od godz. 9:00 do 9:50, próba równoległa parami (zawodnik z miejsca ostatniego w parze z zawodnikiem z miejsca przedostatniego itd.). Od godz. 09:55 start zawodnika sklasyfikowanego na miejscu 20. w parze z zawodnikiem z miejsca 19. itd.; pojedynki trwać będą do godz. 10:50, kiedy to w parze zmierzą się dwaj zawodnicy najlepsi w klasyfikacji (miejsca 1. i 2.).
• Uroczystość rozdania nagród (w Pałacu Książęcym w Monako) rozpocznie się o godz. 15:00.
• Citroën zwyciężył w Rajdzie Monte Carlo pięciokrotnie: po raz pierwszy w 1959 r. (Coltelloni/Alexandre/Derosiers, Citroën ID19), następnie w 1966 r. (P.Toivonen/Mikkander, Citroën DS21) oraz – wiele lat później – dzięki serii trzech triumfów załogi Sébastien Loeb/Daniel Elena na Citroënie Xsara WRC w latach 2003, 2004 i 2005.
• Załoga Sébastien Loeb i Daniel Elena ma już za sobą 6 wspólnych startów w Monte Carlo. W 2001 r. zajęli 15. miejsce (Citroën Saxo Kit-Car, 2. miejsce w Klasie A6), w latach 2002 i 2006 2. miejsce; w latach 2003, 2004 i 2005 trzykrotnie miejsce pierwsze na Citroënie Xsara WRC.
• Daniel Elena dwukrotnie wystartował w Monte Carlo jako kierowca: w 1997 r. (Peugeotem 106 Rallye, nie ukończył rajdu) oraz w 1998 r. (Peugeotem 106 Rallye, 36. miejsce w klas. gen., 2 miejsce w Klasie N1).
• Dla Daniego Sordo będzie to trzeci start w Monte Carlo. W 2005 r. zajął 15. miejsce (Citroën C2 S1600), w 2006 r. był ósmy (Citroën Xsara WRC). Obydwa razy pilotował go Marc Martí.
• Marc Martí weźmie udział w rajdzie Monte Carlo po raz dziewiąty. Debiutował w tej imprezie w 1997 r. jako pilot Oriola Gómeza (Ibiza GTi) (15. miejsce). W 1998 r. ta sama załoga nie ukończyła rajdu. Następnie, w latach 1999 i 2001, Martí pilotował Jésusa Purasa (Saxo Kit-Car); w obu przypadkach nie kończąc imprezy. W latach 2003 (3. miejsce) i 2004 (nieukończony) tworzył załogę z Carlosem Sainzem (Citroën Xsara WRC). W sezonach 2005 i 2006 partnerował Daniemu Sordo (zob. powyżej).
• W tegorocznej edycji Monte Carlo weźmie także udział prywatna załoga Manfred Stohl/Ilka Minor (Citroën Xsara WRC), zgłoszona przez zespół OMVKronos World Rally Team.


Źródło: Citroen: Informacja Mototarget

 Pisaliśmy również
» Sukces marki Citroen na polskim rynku
» DS 3 Crossback zdobywa pięć gwiazdek w testach EURO NCAP
 Inne artykuły
» Dzięki FordPass klienci Forda będą objęci najlepszym w branży dostępem do ładowania pojazdów elektrycznych 2019-10-17
  Ford Wallbox Ford rozwiewa jedno z największych zmartwień właścicieli pojazdów elektrycznych – którzy dotychczas nie mogli ładować swoich pojazdów dostatecznie szybko. Stanie się tak dzięki kompleksowemu systemowi Ford Charging Solutions, który zapewni stały, zintegr... więcej »

» Szósty zmysł kierowcy: drony, drzewa i strumyki w 5G 2019-10-17
  Seat 5G 2019 W malutkiej wiosce w okolicach Madrytu SEAT testuje właśnie przełomową technologię wykrywania przeszkód na drodze. Nad wiekowymi dębami latają drony, które dzięki sieci 5G przesyłają w czasie rzeczywistym informacje o zagrożeniach do pojazdów. W ciągu zaledwie... więcej »

» Tam gdzie luksus spotyka wydajność: Audi A8 L 60 TFSI e quattro 2019-10-17
  Audi A8 L 60 TFSI e quattro Wprowadzając na rynek model A8 L 60 TFSI e quattro (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km*: 2,7 – 2,5; zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: 21,2 – 20,9; emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km*: 61 ... więcej »

» Volvo Cars znacząco obniży emisję dwutlenku węgla 2019-10-17
  Volvo ekologia Firma Volvo Cars dziś ogłosiła jeden z najbardziej ambitnych planów klimatycznych w branży motoryzacyjnej. Firma chce ograniczyć ślad węglowy przypadający na każdy samochód o 40% w ciągu najbliższych sześciu lat. Do 2040 roku firma chce być całkowicie neutraln... więcej »

» Elektryczne Volvo XC40 otwiera serię zelektryfikowanych modeli marki 2019-10-17
  XC40 EV To ważny dzień dla Volvo Cars. Nowy elektryczny SUV XC40 otwiera całą gamę zelektryfikowanych modeli występujących pod nazwą Recharge. Teraz klienci Volvo mogą wybrać auto o tradycyjnym napędzie albo takie, które odzyskuję energię podczas hamowania i wspomaga ... więcej »

» Znakomite wyniki sprzedaży Mitsubishi Motors w Europie 2019-10-17
  Mitsubishi Outlander PHEV 2019 Mitsubishi Motors kontynuuje zdobywanie najbardziej wymagających ze światowych rynków motoryzacyjnych. Na kurczącym się (-1,6%) europejskim rynku ** sprzedaż MME od stycznia do września 2019 wzrosła o 7% i osiągnęła 134 886 pojazdów. *... więcej »

» Trwa odliczanie do premiery nowego Golfa: Golf I generacji - rewolucyjny następca Garbusa 2019-10-16
  Golf 1 Produkcja Golfa pierwszej generacji ruszyła w Wolfsburgu w marcu 1974 roku. Samochód był dostępny w salonach sprzedaży od maja tego samego roku. Przez wiele dziesięcioleci na motoryzacyjnej scenie dominował Garbus – z silnikiem montowanym z tyłu i z napę... więcej »

» Nowy Nissan JUKE po raz pierwszy na drogach 2019-10-16
  Nissan JUKE 2019 Nowy Nissan JUKE wreszcie pojawił się na drogach w ramach pierwszych jazd testowych. Poprzednia generacja tego modelu miała premierę 10 lat temu. Od tego czasu na całym świecie sprzedano 1,5 miliona tych samochodów. JUKE stworzył zupełnie nową niszę miejskich ... więcej »

» Audi e-tron FE06 po raz pierwszy na torze z całą stawką rywali 2019-10-16
  Audi e-tron FE06 2019 W tym tygodniu na torze w Walencji nowe Audi e-tron FE06 po raz pierwszy staje oko w oko ze swymi rywalami. Aż do piątku trwa tam bowiem wspólny test wszystkich dwunastu teamów biorących udział w serii wyścigów samochodów elektrycznych Formuła E. Nowy sezon Fo... więcej »

» Pierwszy zwiastun nowej Hondy Jazz 2019-10-16
  Honda Jazz 2019 Honda opublikowała pierwsze oficjalne zdjęcie nowego modelu Jazz, którego światowa premiera będzie miała miejsce 23 października, podczas Tokyo Motor Show.... więcej »

» Nowe Mitsubishi ASX i L200 oficjalnymi samochodami 35. Warszawskiego Festiwalu Filmowego 2019-10-16
  Warszawski Festiwal Filmowy 2019 W miniony piątek, 11 października, uroczystą Galą Otwarcia z udziałem gwiazd polskiego kina, rozpoczął się 35. Warszawski Festiwal Filmowy - niezwykle cenione w filmowym świecie wydarzenie kulturalne, już od 5 lat wspierane przez polski oddział Mitsubishi Moto... więcej »

» Elektryczny Volkswagen ID.3 potrafi komunikować się z kierowcą i otoczeniem za pomocą świateł 2019-10-15
  Volkswagen ID.3, Volkswagen ID. Light ID.3 – pierwszy model z całkowicie nowej rodziny elektrycznych samochodów z ID. w nazwie – wyznacza przyszłość marki Volkswagen. Do rodziny ID. będą należały modele różnych segmentów, ale wszystkie będą imponować dynamiką, nowoczesnym designem i in... więcej »

» Volkswagen Samochody Dostawcze: od początku roku sprzedaż w Polsce wzrosła o 25 procent 2019-10-15
  Volkswagen Samochody Dostawcze wyniki finansowe Przez pierwsze dziewięć miesięcy tego roku, marka Volkswagen Samochody Dostawcze sprzedała w Polsce 9844 pojazdy. To o 25 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (I – IX 2018: 7873 szt.). Na całym świecie w tym samym czasie sprzedano 369... więcej »

» Elektryczna Mazda zadebiutuje już w przyszłym tygodniu na Salonie Motoryzacyjnym w Tokio 2019-10-15
  Mazda EV premiera grafika Nowy samochód elektryczny Mazdy został zaprojektowany z myślą o dostarczeniu wszystkim pasażerom poczucia „otulenia otwartością”. Celem było sprawienie, by każda chwila spędzona w samochodzie stała się komfortowym doświadczeniem, które pozwoli klie... więcej »

» Nowe hybrydy plug-in – Ford Transit i Tourneo umożliwiają bezemisyjną jazdę bez obaw o zasięg 2019-10-15
  Transit PHEV 2019 Ford jest pierwszym producentem oferującym układy napędowe PHEV w segmencie rynku samochodów dostawczych o ładowności jednej tony. Do sprzedaży trafia właśnie najnowszy Transit Custom Plug-In Hybrid.... więcej »

» SEAT Ibiza i Leon w nowej odsłonie FR Black 2019-10-15
  FR Black, Ibiza FR Black 2019 SEAT wprowadza limitowaną edycję specjalną FR Black do modeli Ibiza oraz Leon. Nowa wersja wyposażenia dedykowana jest tym klientom, którzy poszukują jeszcze bardziej sportowego, unikalnego designu, a jednocześnie cenią komfort i funkcjonalność. Nowe odsłony k... więcej »

» Volkswagen e-Crafter z tytułem Ekologicznego Dostawczego Samochodu Roku 2019-10-14
  EkoFlota nagroda 2019 W dniach od 9 do 11 października na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich odbyły się czwarte już Targi EkoFlota. To impreza będąca okazją do zaprezentowania najbardziej aktualnej oferty na rynku pojazdów niskoemisyjnych oraz rozwiązań ułatwiających tworz... więcej »

» Prezes Volkswagen Group Polska: Grupa Volkswagen od 2016 roku wdraża najbardziej kompleksową inicjatywę elektryfikacji w globalnym przemyśle motoryzacyjnym 2019-10-14
  ID.3 Impact mobility rEVolution 2019 „Impact mobility rEVolution 2019” to największe w Polsce międzynarodowe wydarzenie poświęcone przyszłości motoryzacji, elektromobilności i rozwojowi inteligentnej mobilności. W czasie dwóch dni wystąpiło aż 150 przedstawicieli branży motoryzacyjnej... więcej »

» Zimowy przegląd w ASO Honda 2019-10-14
  Honda Africa Twin 2020 Początek sezonu to czas, w którym motocykliści budzą się z zimowego snu. Pierwsze oznaki wiosny to zwykle sygnał, żeby umówić się na serwis i wykonać podstawowe czynności. W tym miejscu zazwyczaj spotykamy się z sytuacją, że maszyna czeka, temperatura sprzyja,... więcej »

» T-Roc w wersji R jest już dostępny w Polsce [CENA] 2019-10-14
  T-Roc R 2019 Mocny jak prawdziwy samochód sportowy, wszechstronny jak typowy SUV – od teraz topową odmianą T-Roca jest wersja R. Dzięki silnikowi o maksymalnej mocy 221 kW/300 KM, kompaktowy crossover przygotowany przez dział Volkswagen R przyspiesza do 100 km/h w 4,... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126
Wyświetlane: 0 - 20 z 22515 rekordów
Warto przeczytać
 

foto © WCOTY


A jednak się kręci
© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |