FB FB Twitter Twitter
Szukaj:
            1612 zarejestrowanych użytkowników z branży motoryzacyjnej, w tym 1095 przedstawicieli mediów.                                                                                    
Promowana firma
Wydarzenia

Statystyki odwiedzin serwisu
Citroen Nemo. Mały, oszczędny i solidny samochód dostawczy
Autor: PM  Dodano: 2007-12-06
Wyświetlono: 4652 razy
Citroen Nemo. Mały, oszczędny i solidny samochód dostawczy
Citroën Nemo, nowy model otwierający gamę samochodów dostawczych marki, uzupełnia dotychczasową ofertę obejmującą Berlingo, Jumpy i Jumper.
foto © Citroen

Nemo jest małym samochodem o urzekającym i sympatycznym stylu, który wyróżnia się zwartą budową zewnętrzną i przestronnym wnętrzem. Oferuje pomysłowe, praktyczne rozwiązania (przesuwne drzwi boczne, tylne asymetryczne drzwi skrzydłowe, składane siedzenie pasażera), komfort, bezkompromisowe bezpieczeństwo i oszczędność przy zakupie i w czasie eksploatacji (emisja CO2 na poziomie 119 g/km w wersji HDi).

Nemo zostanie wprowadzony do sprzedaży w grudniu we Włoszech i w Turcji, a od lutego 2008 roku w większości pozostałych krajów.

Nowa koncepcja dostosowana do wymogów współczesnego życia
W obliczu dużego natężenia ruchu miejskiego i utrudnień na drogach dojazdowych do aglomeracji, jak również ograniczeń narzuconych transportowi drogowemu, Nemo jest doskonałym samochodem dostawczym do swobodnego przemieszczania się po ulicach miast. Jest też przystosowany do ruchu poza miastem, dzięki rozwiązaniom ułatwiającym jazdę w każdych warunkach.
Małe rozmiary, optymalna przestrzeń wnętrza, pomysłowe rozwiązania i oszczędna eksploatacja nowego modelu spełniają wymagania klientów kompaktowych furgonetek.

Nowoczesny styl
Nemo, idealnie wpisujący się w gamę i natychmiast rozpoznawalny jako nowy model Citroëna, wywołuje swoim stylem sympatię, dodatkowo podkreślając zalety samochodu dostawczego.
Nowoczesna i solidna sylwetka zdradza przestronność wnętrza i praktyczność użytkową samochodu.


Praktyczne wymiary użytkowe i doskonała przestronność wnętrza
Dzięki pomysłowej koncepcji Nemo proponuje bardzo dobre parametry użytkowe:

• objętość użytkową wynoszącą 2,5 m3
• ładowność 610 kg
• adaptowalne siedzenie pasażera EXTENSO o licznych konfiguracjach umożliwiające zwiększenie objętości użytkowej do 2,8 m3 i długości przestrzeni ładunkowej do 2,5 m.

Dostęp do siedzeń pasażerów i do przewożonych ładunków stanowi jeden z podstawowych atutów Nemo. Oferując ergonomiczne i komfortowe stanowisko kierowania, pojedyncze lub podwójne przesuwne drzwi boczne o dużych rozmiarach, asymetryczne skrzydłowe drzwi tylne i niski próg ładunkowy, Nemo zapewnia pełny wachlarz użytecznych rozwiązań wychodzących naprzeciw potrzebom wszystkich użytkowników.

Ograniczone wymiary zewnętrzne
Nemo, dzięki zwartej budowie zewnętrznej o długości 3,86 m (porównywalnej do C3) i doskonałej zwrotności ze średnicą okręgu zawracania wynoszącą poniżej 10 m, przemieszcza się z łatwością w warunkach ruchu miejskiego.

Parametry gwarantujące skuteczność i komfort
Przestronne, doświetlone i funkcjonalne wnętrze Nemo z licznymi schowkami, komfortowe i ergonomiczne stanowisko kierowcy oraz bezkompromisowe bezpieczeństwo aktywne i bierne są godne samochodu osobowego, zapewniając użytkownikom porównywalne wrażenia i przyjemność jazdy.

Oszczędność przy zakupie i w eksploatacji
Niezależnie od atrakcyjnej ceny Nemo gwarantuje oszczędną eksploatację, dzięki sprawdzonym silnikom o niskim zużyciu paliwa ( 4,5 l/100 km w przypadku silnika HDi) oraz optymalnym kosztom i częstotliwości przeglądów.

W trosce o ochronę środowiska
W wersji z silnikiem HDi Nemo może się poszczycić rekordowym wynikiem w segmencie furgonetek, utrzymując poziom emisji CO2 na poziomie 119 g/km.

Wzbogacona i kompletna gama
Nemo stanowi propozycję samochodu o kompaktowych rozmiarach, otwierającego gamę samochodów dostawczych Citroëna. Wprowadzając na rynek nowy model Citroën zdobywa atuty umacniające jego wiodącą pozycję na rynku lekkich samochodów dostawczych, dzięki gamie spełniającej większość potrzeb klientów tych segmentów (do 2 ton ładowności i od 2,5 do 17 m3 objętości użytkowej).

Citroën osiąga tak dobre wyniki dzięki nieustannemu dostosowywaniu gamy lekkich samochodów dostawczych do aktualnych tendencji rynkowych. Jest liderem rynku w Hiszpanii, zajmuje drugie miejsce w Belgii oraz trzecią pozycję we Francji i w Portugalii.

Na koniec trzeciego kwartału 2007 roku udział Citroëna w rynku lekkich samochodów dostawczych (Europa 27 krajów) osiągnął 9,6%, a w segmencie furgonetek (Nemo i Berlingo) ponad 17%.

Co piąty samochód Citroëna sprzedawany na świecie to lekki samochód dostawczy (18,4%) i co dziesiąty lekki samochód dostawczy sprzedawany na rynku europejskim to Citroën. Z tych względów lekkie samochody dostawcze stanowią ważny segment dla Citroëna.




Nemo: nowoczesny, solidny i skuteczny

Nemo otwiera nową erę stylizacji na rynku samochodów dostawczych:

* sylwetka wywołuje wrażenie nowoczesności i solidności, podkreślając przestronność wnętrza i praktyczność użytkową samochodu.

* Nemo wzbudza sympatię swoim przyjaznym wyglądem, pozytywnie wpływając na kierowcę i wizerunek jego firmy.

Nemo jest oferowany, w zależności od kraju, w 10 kolorach karoserii, 4 matowych (biały Banquise, kość słoniowa Paganini, czerwony Tiziano, niebieski Line) i 6 metalicznych (szary Garbato, szary Graphito, niebieski Nocturne, czerwony Malizzioso, Mativoire i niebieski Lucia). Dwa ostatnie kolory są charakterystyczne dla marki Citroën.

Szeroki, ochronny przód

Przód Nemo stanowi idealną syntezę nowoczesności i solidności. To wrażenie jest wywołane pokrywą silnika o naprężonych liniach z dużym logo marki, lustrzanymi, gładkimi reflektorami umieszczonymi w sposób chroniący przed małymi kolizjami oraz duży, okalający błotnik, który stanowi element bezpieczeństwa. Wysoka i szeroka szyba przednia zapewnia optymalną widoczność i doświetlenie.

Profil stanowiący zapowiedź wewnętrznej przestrzeni i solidności

Widok z boku wywołuje wrażenie przestronności i budzi zaufanie. Duże i wydatne nadkola są uzupełnione szerokimi osłonami bocznymi, które skutecznie ograniczają skutki drobnych kolizji. Boczne przesuwne drzwi są dobrze wkomponowane w stylizację Nemo. Boczne blaszane powierzchnie są idealnie gładkie bez widocznych śladów łączenia lub wytłaczania elementów, oferując tym samym miejsce na widoczne logo firmy. Duże szyby kabiny gwarantują optymalny komfort wizualny i znakomite doświetlenie wnętrza.

O przynależności Nemo do kategorii samochodów dostawczych świadczy oddzielona przegrodą przestrzeń ładunkowa w kształcie sześcianu, który oferuje dużą pojemność i praktyczny załadunek.

Tył potwierdzający status Nemo

Widok z tyłu potwierdza cechy, które sugeruje profil samochodu. Tył został zaprojektowany w sposób usprawniający załadunek i rozładunek: sześcienny kształt, niski próg ładunkowy i asymetryczne skrzydłowe drzwi tylne są bardzo praktyczne, zwłaszcza przy ograniczonej przestrzeni. Duże światła tylne, umieszczone wysoko nad osłonami są nowoczesne, niezawodne i zabezpieczone przed kolizjami w ruchu miejskim.

Styl wnętrza współgrający z wyglądem zewnętrznym

Styl wnętrza Nemo odzwierciedla zalety wyglądu zewnętrznego oferując:

- nowoczesne wnętrze z funkcjonalną, starannie zaprojektowaną deską rozdzielczą, wywołujące wrażenie przestronności,
- duże przeszklone powierzchnie umożliwiające doskonałą widoczność i wrażenie przestronności poprzez doświetlenie wnętrza.
- dużą przestrzeń we wszystkich trzech wymiarach, która zadziwia zważywszy gabaryty zewnętrzne.

Nemo: wzorcowa praktyczność i funkcjonalność

Wymiary zewnętrzne doskonale dostosowane do ruchu miejskiego

Dzięki swym wymiarom zewnętrznym (długość 3,86 m, szerokość 1,72 m i wysokość 1,72 m lub 1,78 m z relingami oferowanymi seryjnie, jako wyposażenie opcjonalne lub akcesoryjne) Nemo przemieszcza się wszędzie z łatwością, szczególnie, że średnica okręgu zawracania wynosi poniżej 10 m między krawężnikami.

Duże wymiary wewnętrzne

Dostosowanym do warunków miejskich rozmiarom zewnętrznym towarzyszy duża przestrzeń wewnętrzna. Przy długości przestrzeni ładunkowej na poziomie podłogi wynoszącej 1,52 m, szerokości między nadkolami 1,05 m i maksymalnej wysokości 1,18 m, Nemo oferuje pojemność przestrzeni ładunkowej wynoszącą 2,5 m3 za przednimi siedzeniami. Niezależnie od wersji ładowność samochodu wynosi 610 kg.

Dolny próg ładunkowy, który stanowi istotne kryterium przy przewozie ciężkich przedmiotów, znajduje się na wysokości 53 cm od ziemi.

Extenso: składane i wsuwane siedzenie pasażera

Siedzenie pasażera w Nemo może być wyposażone w dwie funkcje EXTENSO, które zwiększają użytkowe zalety samochodu: fotel można ustawić w pozycji stolika (oparcie złożone poziomo na siedzisku) lub całkowicie wsunąć pod podłogę, oferując w ten sposób dodatkową długość do załadunku dużych przedmiotów, wynoszącą blisko 1 m. W tej konfiguracji całkowita długość ładunkowa wynosi 2,49 m, a przestrzeń ładunkowa zwiększa się o 0,3 m3, osiągając 2,8 m3.

Adaptowalna przegroda między kabiną i przestrzenią ładunkową

Przegroda umieszczona między kabiną i przestrzenią ładunkową jest adaptowalna. Zapewnia pełną ochronę kabiny na całej szerokości, a w przypadku przewozu długich ładunków część znajdująca się za wsuniętym siedzeniem pasażera EXTENSO obraca się w kierunku kierowcy, zapewniając mu optymalną ochronę. To rozwiązanie posiada podwójną zaletę: w bardzo łatwy sposób i bez konieczności demontażu oferuje optymalną długość i pojemność ładunkową jednocześnie zabezpieczając kierowcę przed przewożonymi ładunkami. Ponadto, Nemo oferuje klasyczny wybór przegród pomiędzy kabiną i przestrzenią ładunkową: prostą drabinkę, przegrodę blaszaną, przeszkloną lub kratkę zamocowaną na stałe.


Asymetryczne skrzydłowe drzwi tylne

Furgonetki często się zatrzymują i wymagają łatwego dostępu do przestrzeni ładunkowej. Dla usprawnienia tych czynności Nemo posiada w wyposażeniu seryjnym asymetryczne, skrzydłowe drzwi tylne. Węższe drzwi znajdują się z prawej strony. W ten sposób dostęp do tylnej części pojazdu jest ułatwiony w miejscach o ograniczonej przestrzeni. Łatwa w obsłudze blokada umożliwia otwarcie drzwi pod kątem 180°.

W krajach, w których przepisy kodeksu drogowego na to zezwalają, można jeździć z otwartym prawym skrzydłem drzwi tylnych, znajdującym się po tej samej stronie co składane siedzenie pasażera w przypadku przewozu bardzo długich ładunków. Tablica rejestracyjna i trzecie światło stop zamontowane na lewym skrzydle tylnych drzwi pozostają widoczne.

Wysokie i szerokie przesuwne drzwi boczne

Nemo opcjonalnie może być wyposażony w przesuwne drzwi boczne po jednej lub obu stronach nadwozia. Ułatwiają one załadunek dużych przedmiotów: wysokość użytkowa wynosi 1041 mm, a szerokość do 644 mm.

„Pakiet terenowy” z myślą o różnych potrzebach klientów

Aby dodatkowo zwiększyć przystosowanie samochodu do warunków miejskich, a jednocześnie rozszerzyć zakres możliwych zastosowań samochodu, Nemo proponuje „pakiet terenowy”, który obejmuje podwyższone zawieszenie, koła 15-calowe, osłonę pod silnikiem i wzmocnienia boczne (szersze listwy boczne, zabezpieczenia dolnego pasa karoserii, osłonę przedniego zderzaka, fartuchy przeciwbłotne z przodu i z tyłu). W tej wersji Nemo może pokonywać trasy w trudniejszym terenie, zarówno w mieście, jak i poza miastem.

Nemo: właściwości gwarantujące skuteczność pracy i komfort

Jednym z warunków wydajności pracy jest optymalny komfort użytkowania samochodu, który jest codziennie wykorzystywany w działalności zawodowej. Dlatego właśnie Nemo stawia sobie za cel zapewnienie bezpieczeństwa, dobrego samopoczucia i komfortu podróżującym.

Funkcje godne samochodu osobowego

Liczne, praktyczne rozwiązania sprawiają, że Nemo w niczym nie ustępuje nowoczesnemu samochodowi osobowemu.

• ergonomiczne przełączniki znajdują się w zasięgu ręki. Podwyższona dźwignia zmiany biegów jest umieszczona blisko kierownicy, a funkcje kierowania i wspomagania kierowania są optymalnie rozmieszczone
• Nemo oferuje liczne schowki niezbędne w nowoczesnym samochodzie. 12 schowków znajduje się w przedniej części samochodu spełniając różnorodne zawodowe potrzeby użytkowników
• regulacje kierownicy i siedzenia kierowcy umożliwiają optymalne dostosowanie stanowiska kierowcy, zapewniając wygodną pozycję niezależnie od budowy ciała
• Nemo oferuje system audio wysokiej jakości z czterema głośnikami, w tym dwoma wysokotonowymi w obudowie drzwi, w wyposażeniu seryjnym lub opcjonalnym. w zależności od wersji
• samochód posiada urządzenia umożliwiające podłączenie zestawu BluetoothR.

Bezpieczeństwo dostosowane do rodzaju eksploatacji Nemo

Nemo oferuje seryjnie poduszkę powietrzną kierowcy i może być wyposażony opcjonalnie w przednią poduszkę powietrzną dla pasażera oraz w poduszki boczne kierowcy i pasażera z przodu. Poduszka powietrzna pasażera z przodu może być dezaktywowana w czasie przewozu dziecka lub transportu długich ładunków.

Pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami naciągu i napinaczami pirotechnicznymi są dostosowane do poduszek powietrznych, a kierowca jest informowany o niezapięciu pasów za pomocą wskaźnika.

Użytkownicy samochodów dostawczych przywiązują wagę do odpowiedniego zabezpieczenia przewożonych towarów. Z tego względu, na wzór najnowszych modeli z wyższych segmentów, przestrzeń ładunkowa może być odblokowana niezależnie od kabiny za pomocą pilota od zewnątrz lub za pomocą przełącznika na desce rozdzielczej od wewnątrz.

Ponadto drzwi zostają automatycznie zablokowane z chwilą ruszania.

Wskaźnik na wyświetlaczu informuje o otwartych drzwiach.

Konstrukcja Nemo została zaprojektowana zgodnie z najnowszymi normami w zakresie ochrony pasażerów. Przykładowo, przednia osłona zawiera belkę z blachy HLE ( o wysokiej granicy sprężystości) zamocowaną na pochłaniaczach energii, które znacznie ograniczają zniekształcenia w razie przedniego zderzenia.

Skuteczne zawieszenie

Układ jezdny został dobrany pod kątem utrzymania stabilności, niezależnie od obciążenia pojazdu, z jednoczesnym zapewnieniem komfortu zgodnie z oczekiwaniami klientów. Zawieszenie składa się z kolumn typu Mc Pherson z przodu oraz odkształcalnej belki z tyłu. Opony Michelin 175/70 są montowane na 14-calowych obręczach kół.

W pakiecie terenowym oraz opcjonalnie w niektórych krajach oferowane są koła 15-calowe z oponami 185/65.

Układ hamulcowy wyposażony seryjnie w ABS składa się z wentylowanych tarcz z przodu (257x22 mm) i z hamulców bębnowych z tyłu (203 x 38 mm).

Pożyteczne i praktyczne urządzenia wspomagające kierowanie

Dla ułatwienia użytkowania w warunkach miejskich, a także poza miastem, Nemo oferuje seryjnie wspomaganie układu kierowniczego we wszystkich wersjach oraz liczne urządzenia ułatwiające prowadzenie, m.in. radar parkowania tyłem z czterema czujnikami wbudowanymi w zderzak oraz alarm przekroczenia prędkości z sygnałem wizualnym i dźwiękowym programowany za pomocą komputera pokładowego.

W 2008 roku samochód zostanie również wyposażony w ogranicznik i regulator prędkości.


Nemo: oszczędny przy zakupie i w eksploatacji


Nowoczesny i skuteczny układ napędowy

Oszczędne i ekologiczne silniki

Silnik wysokoprężny HDi o pojemności 1398 cm3 rozwija moc 50 kW CEE (68 KM CEE lub 70 KM DIN) przy prędkości obrotowej 4 000 obr/min. Maksymalny moment wynosi 160 Nm przy prędkości obrotowej 1 750 obr/min. W wersji z tym silnikiem, który sprawdził się już doskonale w innych modelach gamy Citroëna, Nemo zużycie paliwa wynosi 4,5 l/100 km w cyklu mieszanym, a poziom emisji CO2 nie przekracza 119 g/km, co stanowi wzorcowe wartości w segmencie furgonetek. Podobnie jak wszystkie silniki wysokoprężne HDi gamy Citroëna, silnik może być zasilany biopaliwem B30 (paliwo zawierające do 30% biodiesla).

Silnik benzynowy o pojemności 1360 cm3, zastosowany w wielu innych modelach gamy, rozwija moc 54 kW CEE (73,5 KM CEE lub 75 KM DIN) przy prędkości obrotowej 5 200 obr/min. Maksymalny moment wynosi 118 Nm już przy prędkości 2 600 obr/min, co umożliwia wykorzystanie mocy silnika przy małej prędkości obrotowej. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym kształtuje się na poziomie 6,9 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 164 g/km.

Obydwie wersje silnika współpracują z pięcioprzełożeniowymi mechanicznymi skrzyniami biegów, których układ przełożeń został dostosowany do parametrów technicznych każdego z silników.

Mechaniczna, elektronicznie sterowana, pięcioprzełożeniowa skrzynia biegów w wersji z silnikiem HDi

Od 2008 roku w wersji z silnikiem wysokoprężnym HDi 70 KM będzie oferowana mechaniczna, elektronicznie sterowana, pięcioprzełożeniowa skrzynia biegów. Na wzór innych modeli gamy Citroën dostępnych z tego rodzaju układem przenoszenia napędu (od miejskiego, małego samochodu C1 do minivana Grand C4 Picasso) Nemo zapewni swoim klientom niepodważalne zalety pod względem komfortu jazdy.

Korzystny bilans finansowy

Nabywcy samochodów dostawczych, a w szczególności przedsiębiorstwa rozporządzające większym parkiem samochodowym, przywiązują dużą wagę do kosztów eksploatacyjnych. Pod tym względem Nemo posiada wiele atutów:

- cenę zakupu niższą od tradycyjnych furgonetek oferowanych obecnie na różnych rynkach,
- budowę zapewniającą solidność i wieloletnią eksploatację
- zmniejszone koszty serwisowe (przeglądy co 30 000 km lub co dwa lata)
- ograniczone koszty napraw dzięki zastosowaniu niezawodnych, udoskonalonych części oraz dostosowaniu okresu eksploatacji części podlegających zużyciu i wymianie do programu serwisowego
- zmniejszone zużycie paliwa do poziomu, który zapewnia Nemo pierwsze miejsce w swojej kategorii.

Nemo: furgonetka dostosowana do potrzeb klientów i rynku

Klienci różnych grup zawodowych

90% klientów tradycyjnych furgonetek stanowią mężczyźni. W 80% przypadków nabywcami są osoby eksploatujące samochód w ramach prowadzonej działalności zawodowej. 30% użytkowników wykorzystuje również samochód do celów prywatnych. Firmy użytkujące tego rodzaju samochód to w większości małe przedsiębiorstwa, zatrudniające do 10 osób.

Nemo jest adresowany do różnych sektorów działalności: handlu detalicznego, usług, firm dostawczych, rzemiosła, samorządów lokalnych, branży techniczno-handlowej i wykończeniowych robót budowlanych. Klienci z tych branż poszukują funkcjonalnych, a jednocześnie ekonomicznie optymalnych i niezawodnych rozwiązań przystosowanych do ich działalności zawodowej.

Furgonetki są przede wszystkim użytkowane w miastach (ponad 30%) i w ruchu pozamiejskim (około 25%) w większości krajów europejskich. Ich zastosowanie na autostradach i na drogach nieutwardzonych jest marginesowe.

Średni roczny przebieg wynosi około 30 000 km.

Rynek międzynarodowy

Na koniec trzeciego kwartału 2007 roku udział Citroëna w rynku lekkich samochodów dostawczych (Europa 27 krajów) osiągnął 9,6%, a w rynku furgonetek (Berlingo) - 17,3%.

Na rynku europejskim w ciągu pierwszych 9 miesięcy 2007 roku samochody dostawcze stanowiły 12% ogólnej liczby sprzedanych samochodów. W przypadku Citroëna udział samochodów dostawczych w ogólnej sprzedaży wynosi 18,4%.

Rynek lekkich samochodów dostawczych jest podzielony na segmenty według kryterium przestrzeni użytkowej i ładowności.

Marka Citroën jest obecna we wszystkich pięciu kategoriach tworzących rynek lekkich samochodów dostawczych. Berlingo należy do segmentu furgonetek (do 800 kg ładowności i 4 m3 przestrzeni ładunkowej), Jumpy do segmentu małych furgonów (do 1200 kg i 7 m3) oraz Jumper do segmentu dużych furgonów (do 3 000 kg i 22 m3).

Nemo, podobnie jak Berlingo, należy do pierwszej kategorii, czyli segmentu furgonetek.

Wielkość sprzedaży na rynku furgonetek w Europie 27 krajów wyniosła 438 000 egzemplarzy w 2006 roku i 329 000 egzemplarzy na przestrzeni trzech pierwszych kwartałów 2007 roku. Berlingo w wersji dostawczej stanowił 16,8% europejskiego rynku w tym segmencie w 2006 roku (sprzedaż na poziomie 73 500 samochodów) i 17,3% rynku w trzech pierwszych kwartałach 2007 roku (57 000 samochodów).

Najważniejsze rynki furgonetek w Europie to w kolejności Francja, Wielka Brytania, Włochy, Niemcy i Hiszpania.



Nemo: samochód produkowany w zakładach posiadających certyfikat ISO 14001

Nemo jest efektem trójstronnej współpracy Fiat Group, PSA Peugeot Citroën i Tofas. Inwestycje przeznaczone na opracowanie programu i uruchomienie produkcji wyniosły 380 milionów euro, w tym 190 milionów na prace projektowo-badawcze.

Nemo jest produkowany w zakładach należących do naszych partnerów, zlokalizowanych w mieście Bursa, w Turcji.

Zakład montażowy posiada certyfikat ISO 14001. Całkowita zdolność produkcyjna nowego samochodu dla partnerów objętych tą współpracą wynosi 158 000 egzemplarzy rocznie. Roczna produkcja Nemo jest obecnie zaplanowana na około 52 000 egzemplarzy.

Całkowita zdolność produkcyjna zakładów w Bursa kształtuje się na poziomie 300 000 samochodów rocznie.

Model Nemo będzie oferowany w sprzedaży we Włoszech i w Turcji począwszy od grudnia, a większości pozostałych krajów, w tym we Francji, od końca lutego 2008 roku. Modele z kierownicą z prawej strony będą dostępne w drugim kwartale 2008 roku.


Źródło: Citroen, Informacja Mototarget

 Pisaliśmy również
» XII Zlot Zabytkowych Citroenów
» Nowy Citroen C4 będzie jeździł na prąd

Zdjęcia do bezpłatnego wykorzystania w celach prasowych:

Citroen Nemo:
w lewo
Citroen Nemo
© Citroen
Citroen Nemo
© Citroen
Citroen Nemo
© Citroen
Citroen Nemo
© Citroen
w prawo
 Inne artykuły
» Jak wybrać odpowiednie Autocasco? Wystarczy odwiedzić salon Forda 2023-07-20
  Forda puma serwis Ubezpieczenie Autocasco to nieodłączna część pakietu dealerskiego w programie Ford Ubezpieczenia, która jest coraz częściej wybierana przez polskich kierowców. Odpowiednio dobrana polisa to bezpieczeństwo i pewność, że w razie niefortunnego zdarze... więcej »

» Jak przewozić psa w samochodzie? Akcesoria Forda pomogą zapewnić bezpieczeństwo podróżującym pupilom 2023-07-11
  Czas wakacji wiąże się z planowaniem krótszych i dłuższych podróży. Wiele osób decyduje się na rodzinny wyjazd ze swoim czworonożnym przyjacielem. Jak bezpiecznie przewozić zwierzę autem i co mówi o tym prawo o ruchu drogowym?... więcej »

» Szczyty sportowego charakteru: od Audi S6 plus do Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance 2023-06-28
  Dla firmy znanej kiedyś jako quattro GmbH te cztery litery oznaczały jeszcze bardziej usportowione wersje i tak już bardzo wydajnych modeli RS 6 i RS 7. Były one zgodne z filozofią podnoszenia techniki samochodowej na jeszcze wyższy poziom, tj. uzyskania... więcej »

» Ford prezentuje w Spa nowego Mustanga GT4, realizując zapowiedź dostarczenia wyczynowego Mustanga miłośnikom sportów motorowych na całym świecie 2023-06-28
  Legendarny Ford Mustang podnosi swój prestiż w sportowym świecie dzięki dzisiejszemu oficjalnemu debiutowi Mustanga GT4 w wyścigu CrowdStrike 24 Hours of Spa na słynnym torze Spa-Francorchamps we wschodniej Belgii. ... więcej »

» Poszerza się gama Mustangów wyścigowych ? Ford zaprezentuje nowego Mustanga GT4 w Spa w Belgii 2023-06-23
  Niedługo po prezentacji Mustanga GT3 na torze Le Mans, która miała miejsce w piątek 9 czerwca, Ford poinformował, że premiera nowego Mustanga GT4 odbędzie się w środę 28 czerwca 2023 r. o godzinie 14:00 czasu środkowoeuropejskiego na kultowym torze ... więcej »

» Volkswagen ID. Buzz we flocie Hilti Poland - wizytówka firmy i dowód zrównoważonego rozwoju 2023-06-21
  pełni elektryczny, zeroemisyjny model marki Volkswagen Samochody Dostawcze ? ID. Buzz, świetnie sprawdza się w roli samochodu firmowego. Może być nie tylko towarzyszem codziennych operacji w przedsiębiorstwie ? samochodem serwisowym, pojazdem do realiza... więcej »

» Moc i aerodynymika wyniosą elektrycznego Forda SuperVana 4.2 pod chmury podczas 101. edycji wyścigu na Pikes Peak 2023-06-21
  Ford Performance przygotowuje się do 101. edycji wyścigu Broadmoor Pikes Peak International Hill Climb, współorganizowanego przez Gran Turismo, stawiając na starcie elektrycznego, udoskonalonego Forda SuperVana 4.2. Wyczekiwane w sportowym świecie wydarz... więcej »

» Co można zrobić z Mustangiem Mach-E z telefonu? Elektryczny samochód Forda oferuje więcej niż można się spodziewać 2023-06-15
  Obsługa samochodów z telefonu nie jest już niczym nowym, a we współczesnych pojazdach jest właściwie koniecznością. Mustang Mach-E nie jest wyjątkiem, a Ford zadbał o rozbudowaną listę możliwości. Model od rynkowej premiery zachwyca możliwości... więcej »

» Nowy Volkswagen Tiguan z nowymi technologiami topowej klasy i dużym zasięgiem w trybie elektrycznym 2023-06-15
  Przy okazji zakończenia testów marka Volkswagen zdradza nieco szczegółów na temat kolejnej generacji swojego obecnie najlepiej sprzedającego się modelu: Tiguan nr 3 będzie dostępny z nowo opracowanym systemem aktywnej kontroli zawieszenia i innymi fun... więcej »

» Volkswagen T1 Raupenfuchs i Volkswagen T2 Elektro - dwa unikalne samochody na VW Bus Festival 2023 2023-06-15
  VW Bus Festival 2023, który odbędzie się w dniach od 23 do 25 czerwca w Hanowerze, to nie tylko największe międzynarodowe spotkanie miłośników mikrobusów Volkswagena, ale również największa w historii marki Volkswagen Samochody Dostawcze ekspozycja... więcej »

» Ford Performance przygotowuje niezwykłego wyczynowego ?twardziela? Rangera Raptora T1+ do startu w Rajdzie Dakar 2023-06-14
  Ford Performance uczestniczył w większej liczbie wyścigów i zwyciężał w większej liczbie serii, krajów i torów, niż jakakolwiek inna firma na świecie. Od Le Mans po Monako, od Daytona po Bathurst, od pustyni Finke po Ensenadę w Meksyku. Musi jedna... więcej »

» Historia ikonicznych modeli: wyjątkowa wystawa klasycznych mikrobusów Volkswagena podczas VW Bus Festival 2023 2023-06-14
  Międzynarodowy VW Bus Festiwal 2023, przez trzy dni (od 23 do 25 czerwca) będzie najjaśniejszą gwiazdą wszechświata mikrobusów marki Volkswagen. Festiwal, w którym weźmie udział 6000 pojazdów, w tym prężna reprezentacja samochodów z Polski, jest ... więcej »

» Ranger Raptor Samochodem Roku Wirtualnej Polski 2023. Kolejne prestiżowe wyróżnienie dla nowej generacji pick-upa Forda 2023-06-01
  Ford Ranger Raptor został Samochodem Roku Wirtualnej Polski. Nowa generacja pick-upa Forda wygrała w głównej kategorii konkursu, pokonując aż 31 innych modeli. ... więcej »

» ID.7 po raz pierwszy w Polsce: elektryczna limuzyna premierowo w Volkswagen Home w Warszawie 2023-06-01
  Volkswagen ID.7, flagowy model z rodziny elektrycznych samochodów zbudowanych na platformie MEB, do salonów trafi jeszcze w tym roku. Zanim się to stanie, będzie można obejrzeć ten samochód w butikowym salonie w Warszawie ? Volkswagen Home. ID.7 to jede... więcej »

» CUPRA inspiruje się przyszłością. Jak projektowane są samochody hiszpańskiej marki? 2023-06-01
  Od premiery najnowszego modelu elektrycznego hiszpańskiej marki - Tavascana - minął dopiero miesiąc, a design samochodu już cieszy się uznaniem w branży oraz pozytywnym odbiorem motoryzacyjnych entuzjastów. Pierwszy elektryczny SUV marki został doceni... więcej »

» Ford Ranger Raptor samochodem technicznym największej imprezy rowerowej w Polsce 2023-05-31
  Małopolska Joy Ride Festiwal to największa w Polsce impreza rowerowa łącząca najróżniejsze odmiany dwukołowych sportów ektremalnych i goszcząca zawodników rywalizujących w różnych konkurencjach. W organizacji tego niezwykłego przedsięwzięcia p... więcej »

» Przygoda w kamperze! Co warto wiedzieć? 2023-05-31
  Rozpoczynający się sezon na wyprawy kamperem stawia przed wieloma miłośnikami tego typu turystyki zasadnicze pytanie: czy podczas moich wypraw chcę za każdym razem nocować na zagospodarowanym kempingu, czy zaszaleć i spędzać noce ?na dziko?, na łoni... więcej »

» Samochody elektryczne w Warszawie: darmowy postój w strefie płatnego parkowania atrakcyjny dla kierowców ?elektryków? 2023-05-30
  Dane ze Strefy Płatnego Parkowania na warszawskim Mokotowie i w Śródmieściu pokazują, przy których ulicach parkuje najwięcej aut z zielonymi tablicami i jaką część wszystkich samochodów stanowią. W ciągu roboczego tygodnia jest ich nawet 5-7 proc... więcej »

» Sportowe i eleganckie - nowe linie wyposażenia Audi A6 i Audi A7 dają oszałamiający efekt 2023-05-30
  Audi A6 i Audi A7 oraz ich wersje S, w roku modelowym 2024 zyskują nowy, oszałamiający wygląd. Oprócz nowo zaprojektowanych linii wyposażenia z niezależnymi przednimi i tylnymi elementami stylistycznymi, te modele klasy luksusowej charakteryzują się t... więcej »

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 911 912 913 914 915 916 917 918 919 920 921 922 923 924 925 926 927 928 929 930 931 932 933 934 935 936 937 938 939 940 941 942 943 944 945 946 947 948 949 950 951 952 953 954 955 956 957 958 959 960 961 962 963 964 965 966 967 968 969 970 971 972 973 974 975 976 977 978 979 980 981 982 983 984 985 986 987 988 989 990 991 992 993 994 995 996 997 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1027 1028 1029 1030 1031 1032 1033 1034 1035 1036 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1056 1057 1058 1059 1060 1061 1062 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1072 1073 1074 1075 1076 1077 1078 1079 1080 1081 1082 1083 1084 1085 1086 1087 1088 1089 1090 1091 1092 1093 1094 1095 1096 1097 1098 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1108 1109 1110 1111 1112 1113 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1124 1125 1126 1127 1128 1129 1130 1131 1132 1133 1134 1135 1136 1137 1138 1139 1140 1141 1142 1143 1144 1145 1146 1147 1148 1149 1150 1151 1152 1153 1154 1155 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1165 1166 1167 1168 1169 1170 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1191 1192 1193 1194 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 1202 1203 1204 1205 1206 1207 1208 1209 1210 1211 1212 1213 1214 1215 1216 1217 1218 1219 1220 1221 1222 1223 1224 1225 1226 1227 1228 1229 1230 1231 1232 1233 1234
Wyświetlane: 0 - 20 z 24669 rekordów
Najczęściej oglądane

Zdjecie dnia

Zdjecie miesiaca


© 2006 by MotoTarget

created & hosted by
Smart Net Solutions

Kontakt | Regulamin | Cennik / Reklama | Nota prawna | English version | Deutsch version | Francaise version |