Za sterami Civica Type R 10-tej generacji zasiadÅ‚ trzykrotny mistrz BTCC, Matt Neal i obecny zawodnik zespoÅ‚u Halfords Yuasa Racing, który startuje w tej serii wyÅ›cigowej takim samym modelem.
Silverstone to wyjÄ…tkowy tor o dÅ‚ugoÅ›ci 5,89 km, charakteryzujÄ…cy siÄ™ szybkimi prostymi i szybkimi zakrÄ™tami, a także bardziej technicznymi sekcjami, które wymagajÄ… dużej precyzji prowadzenia samochodu. Ogromne tempo Civic Type R osiÄ…gnÄ…Å‚ dziÄ™ki 2.0-litrowemu silnikowi VTEC TURBO, którego sprawność umożliwiÅ‚a Nealowi wykorzystanie do maksimum atutów auta zarówno na prostych, jak i podczas szybkiego wychodzenia z zakrÄ™tów.
PrÄ™dkość uzyskana podczas okrążenia Å›wiadczy o ogromnym znaczeniu wiodÄ…cych w klasie wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci aerodynamicznych Civica Type R. Ponadto, w trybie +R system amortyzatorów adaptacyjnych zapewniÅ‚ stabilnÄ…, równÄ… jazdÄ™, umożliwiajÄ…c szybkie, pÅ‚ynne pokonywanie zakrÄ™tów toru Silverstone
WspominajÄ…c rekordowe okrążenie, Matt Neal powiedziaÅ‚: „Prawdziwe atuty modelu Type R, znajdowaÅ‚em w szybkich zakrÄ™tach – to stabilność osiÄ…gana za sprawÄ… pakietu aerodynamicznego i nowego, zaawansowanego ukÅ‚adu zawieszenia. W Å‚uki – takie jak Copse i Stowe – na koÅ„cu prostej Hangar, możesz zupeÅ‚nie spokojnie wchodzić z dużą prÄ™dkoÅ›ciÄ….”
KomentujÄ…c zachowanie Civica Type R, Neal dodaÅ‚: „Type R ma wiele zalet, dziÄ™ki którym wygrywa w swojej klasie i jest wszechstronny. To zupeÅ‚nie nowa, stworzona od podstaw platforma. Honda przeanalizowaÅ‚a i udoskonaliÅ‚a każdy obszar – stabilność prowadzenia, dziÄ™ki wielowahaczowemu zawieszeniu, aerodynamikÄ™, obniżono Å›rodek ciężkoÅ›ci, poszerzono i wydÅ‚użono nadwozie, poprawiono responsywość i podniesiono moc silnika. To krok naprzód we wszystkich aspektach.”
W pozostaÅ‚ych próbach bicia rekordów w ramach Type R Challenge 2018, do grona kierowców doÅ‚Ä…czÄ…: byÅ‚y mistrz Å›wiata FormuÅ‚y 1 i obecny kierowca NSX Super GT, Jenson Button (Wielka Brytania) oraz kierowca WTCR, Tiago Monteiro (Portugalia).
Czas uzyskany na torze Silverstone to czwarty z kolei rekord okrążenia, jaki ustanowiÅ‚a Honda Civic Type R. W kwietniu 2017 roku zostaÅ‚a ona najszybszym samochodem produkcyjnym z napÄ™dem na przedniÄ… oÅ› na pÄ™tli Nordschleife toru Nürburgring, z czasem okrążenia 7 min. 43,8 sek. NastÄ™pnie, startujÄ…cy w ramach Type R Challenge 2018, kierowca WTCR, Esteban Guerrieri, ustanowiÅ‚ nowy rekord okrążenia dla samochodu produkcyjnego z napÄ™dem na przednie koÅ‚a na torze GP Magny-Cours we Francji, z czasem 2 minuty 1,51 sekundy. Kolejny rekord pobiÅ‚ Bertrand Baguette, uzyskujÄ…c 2 minuty 53,72 sekundy w tym samym samochodzie na torze Spa-Francorchamps w Belgii.
Nowa Honda Civic Type R korzysta z „kodu genetycznego” supersportowego hatchbacka, charakterystycznego dla tej serii modelowej i jest najlepiej przyspieszajÄ…cym i najszybszym samochodem w swojej klasie. Najnowszy samochód sportowy ze sÅ‚ynnym czerwonym logo na grillu jest częściÄ… planu rozwojowego modelu Civic 10. generacji – najwiÄ™kszego i najbardziej rozbudowanego projektu w historii firmy. Auto zostaÅ‚o zaprojektowane tak, by zapewniać kierowcy maksimum satysfakcji z prowadzenia zarówno podczas codziennej eksploatacji, jak jazdy po torze wyÅ›cigowym. PrzyczyniajÄ… siÄ™ do tego ultralekka konstrukcja nadwozia z nisko poÅ‚ożonym Å›rodkiem ciężkoÅ›ci i wyrafinowany ukÅ‚ad zawieszenia z dwuosiowymi kolumnami resorujÄ…co-tÅ‚umiÄ…cymi, które minimalizujÄ… wpÅ‚yw siÅ‚ skrÄ™tnych na ukÅ‚ad kierowniczy i poprawiajÄ… trakcjÄ™ w szybko pokonywanych zakrÄ™tach.