Najwi臋kszy europejski producent samochodów zaprojektowa艂 to wszechstronne, sze艣cioosobowe auto specjalnie dla rynków USA i Kanady. Aktualnie Volkswagen of America oferuje jako Sport Utility Vehicles kompaktowego Tiguana (4,4 metra) i ekskluzywnego Touarega (4,8 metra).
Dzi臋ki nowoczesnemu systemowi hybrydowemu plug-in (TDI Clean Diesel + dwa silniki elektryczne + dwusprz臋g艂owa skrzynia biegów + elektryczny wa艂 Kardana) Volkswagen przewiduje dla nap臋dzanego na wszystkie ko艂a SUVa zu偶ycie paliwa na poziomie 89 MPG (ameryka艅ski standard EPA zaadaptowany dla samochodów hybrydowych przy pe艂nym wykorzystaniu energii baterii, w mieszanym cyklu highway i city). Przy nap臋dzie tylko silnikiem wysokopr臋偶nym zasi臋g wynosi 35 MPG (cykl mieszany highway i city). W cyklu testowym, wed艂ug europejskiej normy ECE R 101 dla samochodów z elektrycznym nap臋dem hybrydowym, niedaj膮cym si臋 obliczeniowo porówna膰 ze standardem EPA, przewidywane zu偶ycie paliwa wyniesie 2,1 l/100 km.
Mimo tej oszcz臋dno艣ci CrossBlue z moc膮 225 kW/306 KM i ca艂kowitym momentem obrotowym 700 Nm dysponuje doskona艂膮 dynamik膮: przyspieszenie od 0 do 60 mph zajmuje temu SUVowi tylko 7,2 sekundy (0-100 km/h: 7,5 s).
Jazda bez emisji. CrossBlue po wci艣ni臋ciu przycisku lub automatycznie, mo偶e sta膰 si臋 „zero-emission-car”: w pe艂ni na艂adowana litowo-jonowa bateria o pojemno艣ci 9,8 kWh pozwala na pokonanie (tylko na pr膮d) nawet 14 mil. Pr臋dko艣膰 maksymalna zosta艂a w tym przypadku ograniczona ze 127 mph (204 km/h) do 75 mph (120 km/h) w celu optymalizacji zasi臋gu. W nowym europejskim cyklu jazdy (NEFZ) zasi臋g CrossBlue z nap臋dem wy艂膮cznie elektrycznym wynosi 33 km.
Przestronno艣膰 vana. Koncepcja wyposa偶onego w sze艣膰 pojedynczych foteli CrossBlue 艂膮czy nap臋d i wygl膮d SUVa z przestronno艣ci膮 vana. Komfort jazdy sprawia, 偶e CrossBlue doskonale sprawdza si臋 podczas d艂ugich podró偶y, a du偶e okna u艂atwiaj膮 manewrowanie. Z ESP, nap臋dem na wszystkie ko艂a i dwunastoma poduszkami powietrznymi ten studyjny model jest niezwykle bezpiecznym samochodem.
Zmodyfikowany design Volkswagena. CrossBlue zosta艂 zaprojektowany w Niemczech pod kierownictwem Waltera de Silva (szef designu koncernu Volkswagen) i Klausa Bischoffa (szef designu marki Volkswagen) w 艣cis艂ej wspó艂pracy z Volkswagen of America. W ten sposób po艂膮czono linie DNA designu Volkswagena z charakterem ameryka艅skiego SUVa. W rezultacie powsta艂o auto, które – mimo 偶e jest modelem studyjnym – w 偶adnym wypadku nie stawia wy艂膮cznie na efekty wizualne, lecz pozwala wyobrazi膰 sobie, jak b臋dzie wygl膮da艂a ewentualna seria nowych SUVów Volkswagena.
Pe艂na informacja prasowa w zak艂adce MEDIA (dla zalogowanych)