Za kierownicami trzech sportowych CUPR zasiÄ…dÄ… Mikel Azcona, mistrz WÄ™gier Gábor Kismarty-Lechner oraz debiutujÄ…cy Bence Boldizs. –Przygotowania do tegorocznych mistrzostw zaczÄ…Å‚em tuż po finale zeszÅ‚orocznej edycji w Malezji – mówi Azcona. – Mistrzostwa WTCR to najwyższy poziom wyÅ›cigów samochodów turystycznych i zamierzam w peÅ‚ni wykorzystać tÄ™ okazjÄ™. A model Leon Competición zostaÅ‚ stworzony, aby wygrywać wÅ‚aÅ›nie w tym formacie wyÅ›cigów.
Wyścigi na torach całej Europy
Mistrzostwa rozpocznÄ… siÄ™ na torze w belgijskiej miejscowoÅ›ci Heusden-Zolder. Kolejne etapy odbÄ™dÄ… siÄ™ kolejno na niemieckim Nürburgring, sÅ‚owackim Slovakia Ring, wÄ™gierskim Hungaroring, hiszpaÅ„skim Motorland Aragón oraz wÅ‚oskim Adria International Raceway. W sumie do 15 listopada zaplanowano 16 wyÅ›cigów formatu WTCR.
– W tym roku CUPRA bierze udziaÅ‚ w mistrzostwach WTCR wspólnie ze Å›wiatowej klasy partnerem – mówi Jaime Puig, dyrektor CUPRA Racing. – ZengÅ‘ Motorsport to zespóÅ‚, który wspóÅ‚dzieli nasz entuzjazm do sportowej rywalizacji, sportów samochodowych i promowania mÅ‚odych talentów. Rok po Å›wietnym debiucie Mikel Azcona ponownie wystartuje w serii, co cieszy nas tym bardziej, że tegoroczna odsÅ‚ona CUPRY Leon Competición już potwierdziÅ‚a swój potencjaÅ‚.
Mocny debiut CUPRY na torze
CUPRA Leon Competición zostaÅ‚a zaprojektowana, by sprostać wymogom wyÅ›cigów w formacie TCR. Samochód napÄ™dza 2-litrowy silnik z turbodoÅ‚adowaniem, który w poÅ‚Ä…czeniu z szeÅ›ciobiegowÄ… skrzyniÄ… sekwencyjnÄ… przekÅ‚ada siÄ™ na 340 KM mocy przy 6800 obrotach na minutÄ™ oraz maksymalny moment obrotowy równy 410 Nm. PrÄ™dkość maksymalna pojazdu wynosi 260 km/h.
W porównaniu do poprzedniej generacji, CUPRY TCR, Leon Competición wyróżnia siÄ™ nowymi projektami karoserii oraz geometrii podwozia, które pozwoliÅ‚y na obniżenie masy pojazdu, optymalizacjÄ™ sztywnoÅ›ci zawieszenia oraz zwiÄ™kszenie możliwoÅ›ci dostosowania pojazdu do potrzeb poszczególnych zespoÅ‚ów i kierowców. Już póÅ‚tora miesiÄ…ca po premierze nowego modelu na torze w Monzy egzemplarze kierowane przez Salvatore Tavano z Scuderia del Girasole by CUPRA Racing oraz Roberta Dahlgrena z PWR Racing uplasowaÅ‚y siÄ™ na szczytach tabel wyÅ›cigów obu formatów.